Was ik ook aan 't denken. Kom ik al jaren af en toe tegen. Heb er wel alleen es één geweten wiens vader echt niet veel inspiratie had. Je hebt immers ook een sportman Valentino Rossi (ik dacht een oud F1-coureur of zoiets) ... Je mag drie keer raden wat miss Valentina haar achternaam was . En wat de hobby van papa was . Storm wordt hier overigens ook af en toe gebruikt en Maité (met accent dus wel) is ook geen al te vreemde naam.
Willem Cornelis Pot. op z'n bord bij de voordeur W.C. Pot Oke... rare namen: Joviëlla Coco (papegaaaaaaai!) Néme Cato Moos en Peer (zusje en broer) Ingelien Dingena (denk ik Fries?.... he Ding kom ns hier!)
Heb veel rare namen gehoord maar wat nu in me opkomt is Lavelle. Het klinkt enigszins mooi, maar aan de andere kant doet het me denken aan luchtverfrisser ofzo. Of alsof iemand Lavendel niet kan uitspreken. Het is zo'n gekke combi van woorden. Lavendel & Libelle. Ik weet niet. Het klinkt gewoon niet als een naam ..
Ik had vroeger een meisje in m'n klas... Talia Meijer. T. Meijer dus. Iedereen noemde haar gniffelend temeijer hahaha!
Wij reden gisteren langs een huis en daar stond een geboortebord in de tuin met "Piep" erop..? Ik zeg nog tegen mijn man: ga eens een stukje terug want ik dacht dat ik het verkeerd had gelezen en was natuurlijk best nieuwsschierig. Maar er stond echt Piep, en er hing ook een raamsticker met Piep erop. Ik dacht dat het Puck of zo moest zijn, maar er stond toch echt Piep....
Neeeeee ? Wat erg Ik vind namen niet snel raar. Mijn man is buitenlands en namen als berk is een hele normale naam hier zou het raar gevonden worden waarschijnlijk. Je kind vernoemen naar een stad ofzo vind ik dan wel apart namen als Paris en London niet mijn smaak
Ja dat vind ik ook wel grappig, want in mijn man z'n taal (en waarschijnlijk ook veel andere talen) is het dus heel normaal om namen te geven als verstand, geschenk, wijsheid, bloem, etc. Maar in het Nederlands is dat toch best vreemd.
Haha, grappige naam ja. Ik had ook nog een tijdje getwijfeld in de zwangerschap om onze dochter Bliss te noemen