Hahahaahahah toevallig ken ik iemand via twitter en zij is Amerikaanse. Ik heb haar op FB en ik zag welke namen zij had voor haar ongeboren kindje... Man, man, man, ik moest me inhouden om niet te reageren. Truly is wel de meest rare naam die ik ken trouwens...
Ik vind ouderwetse namen vaak wel mooi, maar namen als Adelheid (Roosen), Mensje (van keulen) vind ik neit zo mooi. Bikkel en Spijker vind ik wel apart, maar ik zou mijn kind nooit zo noemen. Net als namen al Lieve. Je noemt je kind toch geen Lieve???? Maar Damien vind ik ook niet kunnen, Damien is een andere naam voor de duivel. Verder "moderne" namen, hoe raarder hoe beter vind ik het vaak. Nee, geef mij maar normale namen.
Rijk is toch ook niet heel raar je hebt toch ook Rijk de Gooier ofzo?? Wie was dat, iemand uit de voetbal?
Ik kan er ook niks aan doen, maar ik Damien vind ik ook vreselijk Moet ook altijd meteen aan de duivel denken...Er woont hier in de buurt ook een jongen die Damien heet en hij is toevallig ook echt een etterbak. Mn vriend zei toen ook een keer, van ja je vraagt er toch ook om als je je kind zo een naam geeft
Damian/Damien is geen naam van de duivel. Het was alleen de zoon van de duivel in The Omen, dacht ik. Maar dat even terzijde.
Ja, en zo is Damiën / Damian helemaal de zoon van de duivel niet Damian has suffered from its association with the film The Omen (the character Damien Thorn is the child antichrist, which is never a great way to start out). However, the name actually comes from the Greek meaning 'to tame', and belonged to a third century Christian martyr. Twins Saint Cosmas and Saint Damianos refused payment to heal the sick in Syria and converted many to their faith before being killed under the emperor Diocletian's persecution. Despite the devil associations, Damian was the 136th most popular name for boys in the US in 2006. St. Damian is the patron saint of barbers, druggists and chemical workers.
Thnx voor het ophelderen maakt mij verder ook niet uit hoor! Maar het doet mij er in ieder geval wel aan denken.
Stoffel is gewoon een oudhollandse jongensnaam, ken een tachtiger met die naam Was toen heel gewoon Wat ik zelf toch wel de meest bizarre naam vond was Tesselschade.
Ooooo ik zie ook heeeeel veel mooie namen voorbij komen! Haha gelukkig smaken verschillen En onze kindjes hebben ook geen alledaagse namen.
Gevaarlijk topic, sneu als je je eigen naam of die van je kinderen tegenkomt. Hoewel sommige mensen hun naam juist graag hier tegen komen, beter dan die 13 in een dozijn namen. Ik vind Flupke toch wel de meeste vreemde naam die ik in mijn eigen omgeving ken. Maar ik heb hier inmiddels wel gekkere dingen langs zien komen. Een vriendin van me heeft een meisje op school die Cameron Diaz heet, als voornaam. Dat soort dingen vind ik ook wel ver gaan. Leuk als je ergens fan van bent, maar het gaat bij een naam natuurlijk uiteindelijk om je kind en niet om je eigen lolletje.