O bah. En ik was ff op zp omdat ik niet kan slapen, dat zal nu wel nog beroerder gaan. Waarom lees ik dit soort dingen ook altijd gewoon. Hier ook regelmatig spinnen op bezoek. Ik maak ze altijd dood (Sorry voor de spin liefhebbers) alleen laatst deed mn zoon dat en toen was het zo'n hele vieze met zo'n hard lijf. Ik heb 10minuten staan griezelen en mn zoon maar lachen. (Terwijl hij normaal een held op sokken is) Brrr. Ik ga zo weer proberen te slapen. Wist me luck.
Dat is nog een kleintje in vergelijking met wat hier soms over de muren kruipt. En dat voor een verzopen eiland. Had nog nooit zo'n grote spinnen in huis gezien voor ik hierheen verhuisde. Lekker wakker worden met nog een lichtje aan en dan zit er dubbel zo'n klepper als van jouw foto op het plafond.
Meest bizarre vondst in mijn eigen huis? Dat was in ons vorige huis in de zomer. De deur stond open omdat het warm was. Ik liep naar de keuken en hoorde geritsel in de prullenbak. Gewapend met de elektrische vliegenmepper deed ik hem heel voorzichtig open... ...springt de kat van de buren uit onze prullenbak! Ik vermoed dat ik de prullenbak niet goed dicht had gedaan, hij erin sprong en vervolgens het deksel dicht viel. Maar heeft me wel wat hartkloppingen bezorgd! Verder vinden wij vaak spinnen, vlinders en libelles in huis. Mijn dochter is helemaal fan van alle beestjes, dus die vangt ze voorzichtig en zet alles buiten neer. En gelukkig ben ik ook niet bang, zelfs niet voor die gigantische spinnen die hier regelmatig te vinden zijn.
Whaha, ik word wel vrolijk van dit topic! Ik heb een keer gehad dat ik met de meiden buiten achter in de tuin was en dat de schuifpui open was. Was er een duif naar binnen gevlogen en op de bank gaan zitten. Als ik iets eng vind.... man was er natuurlijk niet... heb alle buren geappt en t buurmeisje van drie huizen verderop die 8 jaar jonger is dan mij is m weg komen halen
Vaak van die vieze zwarte spinnen in huis.. brrr die moeten dood en daarna spoel ik ze door de wc voor de zekerheid 2x een verdwaald musje op de slaapkamer van de oudste gehad. Waren naar binnen gegaan terwijl het raam op kiepstand stond. Dus raam helemaal open gezet en ze waren zo weg
Waar woon je? Gewoon glas aan de onderkant vasthouden en dan hard naar voren bewegen, dan vliegt hij er wel uit
Wtf Die spinnen doen me niet zoveel, die vang ik met een glas en papiertje (terwijl mijn helden gezin inclusief man op de bank staat), maar dit  Denj dat ik door het raam was gesprongen
Wij zitten op dit moment midden in een bos in Frankrijk. Thuis in de stad kennen wij deze dikte niet. Gelukkig maar
De meest bizarre vondst vond ik hier onder mijn voet... Ik liep de woonkamer binnen, op sokken, hoorde pats en voelde mijn voet nat worden. Toen ik mijn voet optilde zag ik net 1 spinnenpoot (met nadruk op poot) onder mijn sok uitsteken. Ik heb werkelijk nog nooit zo snel een sok uitgedaan!! De sok bleef onaangeroerd op de grond liggen tot mijn (toen) man thuis kwam.
Ik heb wel even moeten lachen om sommige verhalen. Toevallig vorige week ook een knoeperd van een spin in de badkamer. Die was iets te groot om met een papiertje aan te pakken, dus toch maar een handdoek gepakt en hem naar de hemel geholpen (sorry spinnenliefhebbers). Verder muizen gehad wat naaktslakken in de overloop naar de schuur (mijn man stapte er vorige week nog op 1) wat katten van de buren en een kikker. De overloop is een beetje gammel (moet nog vervangen worden, maar eerst andere dingen) en ik was 's avonds de was in de machine aan het doen. Ik had de deur van de overloop naar de gang open laten staan. Loop ik terug, zat er ineens een kikker in de gang. Ik riep wel dven whoe omdat ik schrok. Met behulp van een doosje heb ik hem gevangen en weer buiten gezet.
Owja! Kikkers en (naakt)slakken ook wel eens. Van de kikkers vermoed ik dat mijn dochter ze per-ongeluk-expres mee naar binnen neemt. En vogels! Laatst een halfverlamde merel, was door de hond van de buren gebeten en wist te ontsnappen. Dat geeft vieze vlekken!!
Als we het dan toch over spinnen hebben... Ik keek zojuist naar rechts, en zag dit tafereel bij de radiateur, compleet met web (moet hoognodig weer eens zwabberen ). Deze hebben we echt veel in huis, maar grappig genoeg storen ze me niet, ik laat ze meestal ook gewoon zitten (ze vangen ook weer andere irritante insecten zoals muggen/vliegen etc). Vroeger was ik echt heel bang voor spinnen etc, maar ik ben over mijn angst heen gekomen toen ik voor Eurocamp werkte en dan 6 maanden per seizoen in een tent woonde. Vooral één seizoen op een camping in Italië die bekend stond om het ongedierte staat me bij (middenin een bos op een heuvel, met allerlei ongedierte. We moesten altijd omze schoenen checken i.v.m. Schorpioenen). Sindsdien ben ik zo goed als over mijn angst heen...
Ow gekste vondst heeft mijn vader wel gedaan. Hij ging de kippen voeren, doet de poort weer dicht. Hij wandelt helemaalt uit de tuin, toch wel zo'n 70 meter, door de garage en dan het pad naar de achterdeur. Doet deur open, gaat binnen en deur weer dicht. Door de keuken naar de deur op weg naar de trap zit weer een deur dus open en dicht. Halverwege de trap hoort hij iets staat er 1 van de kippen achter hem. Niks gehoord of gezien van het kippenhok tot op de trap.
Ik heb katten nou ja nu nog maar 1 maar een aantal jaar geleden 3. En ze brachten regelmatig muizen mee naar binnen. Dus toen ik een kat aan het einde van de woonkamer tussen het speelgoed van de kinderen zag turen dacht ik ook oh een muisje die vang ik wel even. (ben namelijk niet bang voor een muisje) Toen ging ik kijken en gilde het uit van schrik. Er zat een klein wild konijntje. Maar omdat je verwacht om een muis te zien en je ziet dan ineens wat groters schrik je je de pleuris haha. Het was nog een gedoe om hem te vangen.
Zo dacht ik laatst even lekker te gaan douchen. Ik vond het al zo raar dat het leek alsof ik door een spinnenweb liep toen ik onder de douche stapte. Ik zet de douche aan kijk naar het putje en wat denk je? Kruipt daar toch een dikke, zwarte spin uit. Ik was alleen thuis dus ik moest het ook alleen oplossen. Dus ik zet de douche erop. Echt niet dat die spin zich door het putje liet spoelen? Vervolgens de 3 harde stralen van de douchekop erop gezet en toen spoelde hij door. Maar.... Nog niet door het putje! Wel er in maar niet helemaal door. Ik heb dus gauw de stop erop gedaan en na een snelle douche heb ik het halve bad nog vol laten lopen met water omdat ik zeker wilde zijn dat hij door het putje spoelde. Zelfs nog een halve fles azijn erachteraan gekiept Bah bah bah
Levende vogel (hebben geen kat) hij was zo naar binnen gehupst toen de deur open stond Gevangen en weer vrij gelaten
Spinnen vind ik niet zo onwijs erg. Ja fijn is anders maar ik ga er niet van gillen. T ergste vind ik motten. Van die grote die keihard geluid maken. Daar krijg ik de kriebels van. We hadden een flinke in huis. Ik trok op een dag mn spijkjas aan en buiten vloog er een uit. Later in de auto nog een. Ik kon wel janken. Heb keihard gegild.
Brrrr lijkt mij enorm eng, ik zou niet meer kunnen slapen. Spinnen krijg ik ook al de kriebels van. Ik heb een keer een algeneter doorgespoeld ( een dode) uit ons aquarium. Hij was best groot en dat ding werd maar niet doorgespoeld. Ik heb een tijdje de kriebels gehad toen ik naar het toilet moest, zag hem steeds drijven.