...ons meisje van 1 jaar is een vroege vogel. Begrijp me niet verkeerd, eindelijk slaapt ze door (lees: hoeven we ook 's nachts niet meer ons bed uit), maar ze is zo vroeg wakker. Vanmorgen ook weer 5.15 uur en wil daarna niet meer slapen. Ze kletst eerst nog ong. een half uur in bed en roept, nou ja schreeuwt ,dan pas om ons. Ze krijgt dan een fles, maar wil absoluut niet meer slapen. Ze is verder ook ontzettend vrolijk, dus op zich is het niet erg om de dag zo te beginnen, het is alleen zo vroeg... Heeft iemand nog tips om haar te leren wat later wakker te worden? Een uurtje zou al fijn zijn .
Hoeveel slaapt je meisje overdag en hoe laat gaat ze naar bed toe 's avonds. Als ze verder overdag lekker vrolijk is dan lijkt het erop dat ze overdag in haar slaapbehoefte voorziet.. ipv 's nachts. Het is trouwens wel een heel gewoon tijdstip voor kleintjes om wakker te worden.. schijnt aan het uur te liggen. Veel kindjes worden wakker en vallen daarna weer in slaap (een beetje afhankelijk van hoeveel prikkels ze wakker houden..)
Hallo, Onze kleine heeft het ook gehad en soms nog steeds. Bij ons heeft het echt maanden geduurd dat ze ergens tussen 05.00-06.00 uur wakker werd. hetzelfde als bij jullie, eerst vrolijk en daarna huilen omdat ze er uit wilde. Overdag was ze vrolijk en 's middags slaapt ze dan zo'n drie uur. De afgelopen weken gaat het beter en is het ergens tussen 06.00 en 07.00 uur en het weekend zelfs 8 uur.
ze slaapt thuis idd zo'n 3 uur, maar op het kdv als we geluk hebben maar een klein uurtje (ze wil gewoon graag alles meemaken). Ze is super vrolijk, zelfs als ze zo weinig op het kdv heeft geslapen (haar ogen draaien alle kanten op van vermoeidheid, maar ze blijft vrolijk. Wonderlijk vind ik !). Ze gaat rond 19.00-19.30 uur naar bed en valt altijd direct in slaap. Oh ja, is dat toch "normaal" voor een kindje van 1 jaar? Lees hier altijd van die heerlijke uitslapers, word er soms een beetje jaloers van . Maar nogmaals, ik klaag niet hoor. Het heeft heeeeeel lang geduurd voordat ze doorsliep (was ook in 1x, dus wie weet ). Maar ietsje langer zou toch fijn zijn... Zij ligt nu weer heerlijk te slapen en ik moet werken. Het is toch maar oneerlijk verdeeld he .
Onze kleine meid is nu bijna 2 en sinds een week is ze 's nachts klaar wakker. NU al 3 nachten om 4 uur en dan is het huilen en niet meer willen slapen. Zondag lukte het nog haar in ons bed te laten slapen, maar dat lukt nu ook niet. Ze zet een enorme keel op. In het weekend gaat het wel,maar ik moet vandaag van 12 tot 22 uur werken en ik was er dus al om 4.30 uur uit. Mijn ogen staan nu al op lucifershoutjes en mijn werkdag is nog niet eens begonnen.
Pfff Loeki2, dat is ook heftig. Ik heb geluk. Ben thuis aan het werk, dus kan even iets rustiger opstarten. Hoop dat ze de komende dagen wat beter gaat slapen. Bij ons wil ze ook niet meer in bed slapen, helaas...
Ik heb helaas geen tips (heb alles geprobeerd zelf en niks hielp); haha vooruit 1tje dan: geduld! Mijn dochter heeft dit jaren gedaan. Maar vanaf haar 4e ging het goed; 's nachts niet in de weer en tot een uur of 7 slapen! Ennee in maart (of zo) gaat de klok toch weer een uur vooruit! Dat scheelt ook weer!
hier ook een vroege vogel is ook smorgens om 5 a half 6 wakker is altijd al zo geweest vroeger naar bed kater naar bed overdag wakker hoden nix helpt dus heb me er bij neergelegt het went wel haha
Brb, hier net zo, vnaochtend was het ook weer 5 uur! En ik kan er niet aan wennen hoor! Later naar bed doen werkt hier niet, ze is gewoon om 18.00/18.30 helemaal versleten. Ik lees mee voor DE tip!
DE tip bestaat volgens mij niet maar wat in mijn omgeving tot nu toe wel wat vruchten heeft afgeworpen: - het slapen overdag beperken (maximaal 2,5 uur) - het aantal prikkels voor het slapen gaan beperken (geen TV, geen mobiles etc) - aantal prikkels in en om het bed beperken. - aanmoedigen om weer te gaan slapen (geen oogcontact, sussen, geen licht etc) Oja en bij een vriendin van mij hielp het heel goed om vlak voor het slapen gaan avondpap te geven. Het is het proberen waard toch? Sterkte ermee!