Waar goedkope keuken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Imrw, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij twijfelen over een nieuwe keuken, vind het zoo duur!
    Iemand nog tips?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Wat wil je max uitgeven? En ook de opstelling of zou nieuwe frontjes en apparatuur ook een optie zijn?

3. Lottie

Lottie Actief lid

23 jan 2014
    358
    28
    18
    Limburg
    Ikea!

4. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Denk ook Ikea. Staan hele mooie keukens tussen! als er hier ooit nog een nieuwe keuken komt gaan wij hem ook bij de Ikea halen.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ikea hoeft niet goedkoper te zijn als een grando of mandemakers. Vaak kwestie van even binnenlopen. (Hier dus een grando en geen ikea om die reden)

6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Wat versta je onder goedkoop? Ik heb in mijn ogen een goedkope keuken, ik was voor 5000 euro klaar. Niet bij Ikea overigens, maar bij een gewone keukenboer.

7. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ja, wat versta je idd onder goedkoop. Hoe groot is je keuken, enz... Bij Ikea zal je niet zoveel af kunnen dingen, bij een keukenzaak kan je dat wel doen. Wij hebben nu een een keuken voor 6.500, hij was eigenlijk ruim 9.000. Gekocht bij de Keukenmaxx.

8. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
  9. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ook Duitsland is niet altijd goedkoper, is net wat je wilt. Wij wonen in NL en hebben er één in NL gekocht!

Tip om het goedkoop te maken: koop je apparatuur niet bij de keukenzaak! En als je een granieten blad wilt (of ander steen, van andere werkbladen weet ik het niet), die ook niet daar kopen. Wij waren 2500 euro of iets meer goedkoper uit door deze twee (en de kraan) bij 123keukenapparatuur.nl te bestellen.

Verder... wellicht is het al voldoende als je alleen nieuwe deurtjes aanschaft? Is het overwegen waard.

Dat je bij een keukenzaak meer kunt afdingen vind ik trouwens bull. Wij zijn in tig zaken geweest en standaard kwamen ze al zelf met 40 % korting. Als ze het allemaal doen is dat dus geen korting maar de normale prijs. En dan nog afdingen... poe poe poe dan doen ze echt moeilijk!

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Ligt een beetje aan je wensen. Een keuken op zich hoeft niet deur te zijn, vaak is het de apparatuur en dingen zoals een granieten aanrechtblad die het duurder maken.

Zelf hebben wij een Ikeakeuken met met name apparatuur van Siemens en een granieten aanrechtblad wat ook ergens anders vandaan komt. Met een beetje zoeken en onderhandelen ben ik niet meer kwijt dan dat ik bij Ikea voor hun apparatuur (whirlpool volgens mij) had betaald en voor hetzelfde geld als hun composiet aanrechtblad. De kastjes hebben we tijdens zo'n actie gekocht. Ben er erg tevreden over.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb ook een Ikea keuken. Heel tevreden over. Doordat wij tijdens een actie periode gekocht hebben, heb ik wat extra luxe snufjes er in (prullenbak die elektrisch opengaat als je met je knie tegenkastje duwt, ideaal!!). Wij waren bij brugman voor dezelfde keuken, zonder extra luxe ruim 2000 euro meer kwijt.

12. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Wij hebben een hoek keuken. De vaatwasser was laatst al kapot (gelukkig kunnen maken) en nu is de koelvriescombinatie kapot. Deze is ingebouwd en nieuw zijn ze hartstikke duur. Anders zouden we over een jaar of 4 een nieuwe keuken willen maar door deze mankementen twijfelen we of we het nu doen.
    Maar voor 5000 Max wordt het dus lastig?

Bedankt voor de tips alvast!

13. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    5000 voor een hoek keuken wel denk ik..

Kun je nu geen nieuwe inbouw koelkast kopen ergens? Er zullen toch mensen zijn die een keuken nemen waar de koelkast op zich nog oké van is? Kunnen jullie even verder sparen..
    Een keuken moet wel naar je wensen zijn vind ik..

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Onze keuken was inclusief alles 5000. Heb een u vorm.
    Apparatuur:
    Koelvriescombi
    Heteluchtoven/magnetron
    Vaatwasser
    Electrische prullenbak
    Gasfornuis
    Boiler
    Wazonkap
    Kraan hadden we al, in de keuken die we eruit gesloopt hadden zat een nieuwe grohe mengkraan.
    Verder heb ik in twee hoeken een kast met draaiplateau. De rest veel laden.

15. Koali

Koali Fanatiek lid

1 okt 2012
    1.845
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ikea heeft mooie keukens. Als we ooit gaan vernieuwen gaan we denk ik ook eerst daar kijken.

16. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Je moet gewoon langs verschillende zaken gaan en zeggen wat je wil en wat je budget is. Als je écht max €5000 te besteden hebt, zeg je dat je €4000 te besteden hebt, dan kan je aan het einde altijd nog wat erbij doen. Wij hadden gezegd dat ons budget 5000 was en zijn met een keuken van ruim 6000 weggegaan daar. En ja, dan moet je wel onderhandelen, ook al komen ze zelf gelijk al aan met leuke acties en kortingen, maar daar staan de keukenzaken echt om bekend hoor ;) Ze laten jou echt niet de deur uit gaan met lege handen voor bv €750. Voor jou is dat veel geld, maar hun kunnen daar zo weer wat voor regelen.
    Tijden ons gesprek heeft die man 2x gezegd; tjah...dat is wel heel wat wat u wilt voor dit bedrag..ik moet dit even met mijn manager overleggen. En huppa, weg was ie. Maar hij was binnen 10sec weer terug met een akkoord :) Rara, haha :D
    Maar zo gaat dat daar gewoon, we hebben een aantal zaken gehad, en het ging overal hetzelfde.
    Je kan ook gewoon een offerte aanvragen en die rustig thuis bekijken en daarna in gesprek gaan.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Mag je het idee krijgen om hem bij de Ikea te halen, vraag je dan af of je nog even kunt wachten. Ikea komt binnenkort(2015 Dacht ik) met een nieuw systeem. Koop je nu je keuken en gaat er over 2 jaar iets stuk dan heb je een proberen. Dan kun je het niet meer krijgen..

Mijn oude keuken (oude huis) kwam van de mandemakers. Niet veel duurder dan de Ikea en hun meten alles en zetten het erin. Ideaal!

18. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    De roller in Duitsland

19. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Dit moet je liggen maar mijn man kijkt tegenwoordig nogal eens op veilingsites. Daar worden spullen geveild van bedrijven die failliet zijn.
    Kan je natuurlijk geen keuken op maat laten maken, maar ben je wel goedkoop uit. Als er 1 in je keuken past :) (Zo hadden wij laatst vier bureaus en stoelen (goeie!) voor 25 euro...)
    Ik kan vanavond wel even die veilingsites vragen aan hem. Als ej interesse heb! Pb me dan even.

20. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Kan je niet op zoek naar een 2ehandse koelvriescombi? Totdat je zeker weet wat te doen, het is namelijk wel een flink bedrag altijd (een keuken kopen).

Deel Deze Pagina