de meest ongenuanceerde/idiote opmerkingen over jouw werk/beroep

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kinderopvang; lekker spelen met de kinderen, en simpel even 'oppassen'. In de zomer lekker uren buiten zitten, en kletsen met collega's.....

Ja hoor, haha!

2. bereke

bereke Niet meer actief

Ik ben dossierbeheerder bij een kinderbijslagfonds en krijg enkel rare opmerkingen van de klanten zelf. Als we ze bv geen toeslag kunnen toekennen, bellen ze om te vragen 'of ze die wel had gekregen moesten ze bruin zijn'. Euh ja, wij doen aan positieve discriminatie obv huidskleur ;).

3. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.183
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad

Hier ook een dokters-assistente en je wilt niet weten wat wij vrnl van patienten over ons heen krijgen pfff.
    Ons boren ze de grond in en bij de dokter zitten ze alleen maar schijnheilig te lachen brrr.
    Doe het ondertussen al ruim 15 jaar dus aardig resistent voor al die vervelende en akelige mensen.

4. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik heb ZOveel respect voor kleuterjuffen. Laatst nog thema afsluiting bij mn oudste en ze waren natuurlijk allemaal een beetje door het dolle en toen dacht ik echt van 'Oh my, ik zou helemaal gestoord worden!'

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Maatschappelijk werker

Vooral kappers: Oh dat ben ik ook en ik heb er geen studie voor hoeven te doen!

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Tijdens mijn vakantiewerk jaren terug had ik mijn vroegere leraar nederlands aan de kassa. Zegt die tegen me "altijd al gedacht dat je hier zou eindigen! Ik heel droog uitgelegd dat ik nog studeerde en dat dat een HBO opleiding was. LOL dat gezicht :D

7. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Waaaat... Rotopmerking zeg, maar geweldige reactie van jou!

8. Nati

Nati Niet meer actief

Ik ben interieurarchitect en wordt weleens interieurverzorgster genoemd. Vind ik geen belediging, maar het is toch heel iets anders. :D

9. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Whahaha ik ben kapster en ik krijg juist vaak te horen van mensen dat ik dan een beetje maatschappelijkwerker ben;):p.
    Toevallig heb ik ook 1.5 jaar mwd gedaan, dus ik kan me er soms wel een beetje in vinden hihi:p.

Opmerking: dan had ik maar een vak moeten leren;).

10. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.108
    1.795
    113
    Kraamverzorgende
    Ik ben kraamverzorgende, hoe vaak mensen me niet als de hulp beschouwen die hun huis komt poetsen of denken dat ik de hele dag thee loop te leuten met de kraamvrouw.

11. soeza

soeza Niet meer actief

"In de technische sector werken alleen manwijven"

Heus niet! Toevallig ben ik een ontzettend lekker wijf! ;) :D

12. rums

rums Niet meer actief

Haha foei!

13. CindyJessie

CindyJessie Bekend lid

21 mei 2012
    802
    15
    18
    Dit dus.

14. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou niet zozeer over m'n werk maar over mijn haarkleur.
    Ik had een dolletje met een collega en zei voor de gein dat ik dan wel blond ben maar niet dom. Zegt hij echt serieus; nou ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar inderdaad in heb vergist, je hebt eigenlijk best koppie koppie ... ;)

15. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    KraamVERZORGENDE en dus geen kraamhulp ;)
    Regelmatig de opmerking, ooo dan kan je lekker de hele dag met de baby knuffelen. Uhu daarvoor heb ik 3 jaar een opleiding gevolgd....
    Niet echt een opmerking maar wel vaak gedacht dat een kraamverzorgende alleen voor het huishouden is.... Uhhh nee ook daarvoor heb ik niet op school gezeten...

16. Kattenvrouwtje

Kattenvrouwtje Actief lid

22 jan 2014
    462
    0
    0
    Vmbo Docent art&design
    Zuid Holland
    Docente op een vmbo school.

Aan de ene kant: dat je dat kan!
    Lijkt me zo'n moeilijke doelgroep.
    En aan de andere kant; wat heb jij veel vakantie zeg. Ik moet het doen met 3 weken per jaar.

Oh, wat kan ik daar boos om worden. Natuurlijk zullen er vast docenten zijn die de kantjes ervan af lopen, maar ik werk er hard genoeg voor.

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Deze moet ik zo vaak horen.. O zo grappig, NOT
    'wat heb je tegen ambtenaren? Die doen toch zeker niéts!?'

18. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Marketingmanager....dus ik knutsel heel de dag wat foldertjes in elkaar en kijk wat op twitter, lui achteroverleunend achter mijn bureau;)

Het organiseren van bijvoorbeeld grote beurzen vergt vaak maanden voorbereiding, dan krijg ik zo vaak te horen 'ben je daar nu al mee bezig??'

En van die 'communicatie-meisjes' zoals ik zijn vooral om het bedrijf wat op te leuken:)

19. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heb je daarna wel de verdovingspuit even lekker erin geragd? Wat een eikel!

20. Ganesh

Ganesh Bekend lid

21 jan 2014
    500
    2
    18
    Werk, gezin, boeken
    Zuiden
    Leuk topic haha sommige gaan wel te ver.

Deel Deze Pagina