Kinderopvang; lekker spelen met de kinderen, en simpel even 'oppassen'. In de zomer lekker uren buiten zitten, en kletsen met collega's..... Ja hoor, haha!
Ik ben dossierbeheerder bij een kinderbijslagfonds en krijg enkel rare opmerkingen van de klanten zelf. Als we ze bv geen toeslag kunnen toekennen, bellen ze om te vragen 'of ze die wel had gekregen moesten ze bruin zijn'. Euh ja, wij doen aan positieve discriminatie obv huidskleur .
Hier ook een dokters-assistente en je wilt niet weten wat wij vrnl van patienten over ons heen krijgen pfff. Ons boren ze de grond in en bij de dokter zitten ze alleen maar schijnheilig te lachen brrr. Doe het ondertussen al ruim 15 jaar dus aardig resistent voor al die vervelende en akelige mensen.
Ik heb ZOveel respect voor kleuterjuffen. Laatst nog thema afsluiting bij mn oudste en ze waren natuurlijk allemaal een beetje door het dolle en toen dacht ik echt van 'Oh my, ik zou helemaal gestoord worden!'
Maatschappelijk werker Vooral kappers: Oh dat ben ik ook en ik heb er geen studie voor hoeven te doen!
Tijdens mijn vakantiewerk jaren terug had ik mijn vroegere leraar nederlands aan de kassa. Zegt die tegen me "altijd al gedacht dat je hier zou eindigen! Ik heel droog uitgelegd dat ik nog studeerde en dat dat een HBO opleiding was. LOL dat gezicht
Ik ben interieurarchitect en wordt weleens interieurverzorgster genoemd. Vind ik geen belediging, maar het is toch heel iets anders.
Whahaha ik ben kapster en ik krijg juist vaak te horen van mensen dat ik dan een beetje maatschappelijkwerker ben. Toevallig heb ik ook 1.5 jaar mwd gedaan, dus ik kan me er soms wel een beetje in vinden hihi. Opmerking: dan had ik maar een vak moeten leren.
Ik ben kraamverzorgende, hoe vaak mensen me niet als de hulp beschouwen die hun huis komt poetsen of denken dat ik de hele dag thee loop te leuten met de kraamvrouw.
"In de technische sector werken alleen manwijven" Heus niet! Toevallig ben ik een ontzettend lekker wijf!
Nou niet zozeer over m'n werk maar over mijn haarkleur. Ik had een dolletje met een collega en zei voor de gein dat ik dan wel blond ben maar niet dom. Zegt hij echt serieus; nou ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar inderdaad in heb vergist, je hebt eigenlijk best koppie koppie ...
KraamVERZORGENDE en dus geen kraamhulp Regelmatig de opmerking, ooo dan kan je lekker de hele dag met de baby knuffelen. Uhu daarvoor heb ik 3 jaar een opleiding gevolgd.... Niet echt een opmerking maar wel vaak gedacht dat een kraamverzorgende alleen voor het huishouden is.... Uhhh nee ook daarvoor heb ik niet op school gezeten...
Docente op een vmbo school. Aan de ene kant: dat je dat kan! Lijkt me zo'n moeilijke doelgroep. En aan de andere kant; wat heb jij veel vakantie zeg. Ik moet het doen met 3 weken per jaar. Oh, wat kan ik daar boos om worden. Natuurlijk zullen er vast docenten zijn die de kantjes ervan af lopen, maar ik werk er hard genoeg voor.
Deze moet ik zo vaak horen.. O zo grappig, NOT 'wat heb je tegen ambtenaren? Die doen toch zeker niéts!?'
Marketingmanager....dus ik knutsel heel de dag wat foldertjes in elkaar en kijk wat op twitter, lui achteroverleunend achter mijn bureau Het organiseren van bijvoorbeeld grote beurzen vergt vaak maanden voorbereiding, dan krijg ik zo vaak te horen 'ben je daar nu al mee bezig??' En van die 'communicatie-meisjes' zoals ik zijn vooral om het bedrijf wat op te leuken