de meest ongenuanceerde/idiote opmerkingen over jouw werk/beroep

Discussion in 'De lounge' started by tuc, Jan 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bubbels1985

Bubbels1985 Actief lid

Sep 13, 2012
    207
    1
    18
    Ook jeugdzorg. Ik zeg altijd dat we 's ochtends dobbelen welke vandaag aan de beurt is....Domme vraag, dom antwoord :D

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Jullie zijn er ééntje vergeten uit huis te halen vroegah! :x
    (mij!!!)
    Het is ook nooit goed :cool:

3. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

Aug 20, 2012
    1,702
    0
    0
    Ik ben accountant.
    Saai, alleen maar cijfertjes, alleen maar nerds als collega's

4. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

Apr 27, 2010
    3,070
    0
    36
    Hier ook eentje bij de Politie, haal opmerkingen maar uit de kast....
    en politie en ambtenaar, en dan ook nog eens een kantoorbaan!!! Het zit me echt mee ;)

5. DeniseG1986

DeniseG1986 Fanatiek lid

Apr 27, 2010
    3,070
    0
    36
    Ik moet trouwens zeggen dat ik altijd 'werkse!' terugroep tegen de leidsters van het kdv :D
    Niks voor mij de hele dag van die gillende kinderen

Alle beroepen waar je met 'klanten' te maken hebt zijn lastig, iedereen heeft altijd wel wat te zeiken of te zeuren, het is nooit goed.

6. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Juist! Ik in t mbo.
    Maar idd: "heeeerlijke lui lekker baan. Half 9 beginnen en om drie uur naar huis en 14 weken vakantie per jaar! Wat zitten jullie dus te zeuren over werkdruk?!"
    Inmiddels reageer ik er maar niet meer op want die opmerkingen krijg je echt van íedereen.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Nerds... :D

Ik deed dus die 'computeropleiding' (wat op zich al denigrerend was, want het was meer dan dat) en had werk in dat gebied, en er werd bij voorbaat al meteen vanuit gegaan dat ik lesbisch was, een nerd en dat ik hele dagen naar Anime keek en van manga hield. Dat ik continu op 4chan of 9gag hing en dat het mijn ultieme doel was om iedereens leven zuur te maken en ervoor te zorgen dat hun computer na verloop van tijd traag werd zodat ik mezelf werk kon verschaffen :cool: Uhhuh.

"Het is niet mijn schuld dat de computer traag is, ik download bijna niks"

En dan staan er 2439483923 toolbars op dat ding... Of dan krijg je de vraag: wat vind jij nou een goede laptop/pc/telefoon/tablet etc. En dan geef ik antwoord en doen ze expres iets anders, want ja, een neefje dat ook wel eens wat met de computer doet zei...... NOU VRAAG HET HEM DAN :p

[/rage]

8. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Relatiemanager bij een thuiszorgorganisatie. 'Daarvoor heb je zeker eerst onder het bureau moeten liggen?!'

9. Smnee

Smnee Niet meer actief

Toen ik nog kapster was;
    -heb je ook zo'n cursus gedaan van loi?
    -je kunt wel knippen toch?
    -ga je nog een echte studie volgen?

Nu werk ik in de thuiszorg als huishoudhulp... En het meest irritante is nog wel, 'ach het is dankbaar werk he?' ;)

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Ik werk binnen de verstandelijk gehandicapten zorg. Behoorlijke heftige doelgroep, gedragsproblemen en agressie.

Lekker, de hele dag een beetje koffie drinken en slapend geld verdienen.

Tuurlijk!;)

11. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Ik werk een it afdeling van een groot kantoor. Moest laatst een pc fixen bij een hoge pief op de kamer en dat lukte niet direct..
    "Kan je anders niet even 1 van je mannelijke collega's roepen?"

Of mensen die bij ons op de kamer komen met een it vraag en mij straal voorbij lopen en doorlopen naar mijn mannelijke collegas... HALLO ik weet net zoveel als hen hoor.. pff haha

Moet zeggen dat mijn directe collegas wel erg relaxt zijn.. alleen maar mannen. Is echt een verademing hoor, geen geroddel en achterklap. Gewoon duidelijke taal. :)

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

Jul 6, 2011
    7,732
    1
    38
    Kinderdagverblijf.... '' 'die mensen' zitten altijd op de rand van de zandbak te zonnen''

''Ach beetje met de kinderen spelen en af en toe een luier verschonen''

Nu ben ik thuisblijfmoeder, en heb volgens iedereen zeeën van tijd over.

13. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

May 13, 2010
    2,802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Ik werk ook als vig-er. Idd het enigste wat ik altijd te horen krijg is dat ik toch allen meer po*p en plas hoef te "scheppen". Nee meer doe ik niet op mijn werk ;) . Het kan nooit hard werken zijn.........

14. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    (schippers)
    Jullie hebben altijd vakantie! ->tuurlijk, hoeven vaak maar 100uur in de week te varen, nachten door moeten om op tijd te zijn, midden in de nacht je bed uit om te laden/lossen...

15. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Stage als onderzoeker: ik doe niet mee met het onderzoek want er gaat in Nederland veel te veel geld naar onderzoek.
    Niet echt een idiote opmerking maar ik vond het wel lekker bijdehant en het is een originele reden die ik niet vaak heb gehoord.

16. Taby

Taby Fanatiek lid

Mar 7, 2007
    4,366
    140
    63
    Ik werk in de zorg.
    En dan denken idd veel mensen dat je alleen maar billen wast en heel de dag koffie drinkt.;)

17. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Kleuterjuf,
    Oh dus je hoeft alleen maar een beetje te knutselen met die kids en liedjes te zingen? Wel lekker makkelijk geld verdienen zo en je bent nog op tijd klaar ook ;).

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Oh daar heb ik zowieso de pleuris aan als mensen je iets vragen en dan het advies van een man opvolgen..

Hier genoeg, toen ik nog in de telecom werkte, oh ik zou wel lesbisch zijn, ik was een nerd, ik was dom want ik verkocht telefoontjes, ik lichtte mensen op....

En met mijn dierverzorging opleiding, oh ja, jij schept de hele dag poep, ja absoluut ik heb 3 jaar gestudeerd om alleen maar stront op te ruimen, heb geen 100 honden en 60 katten rassen uit m'n kop moeten leren, en ziektes herkennen en bestrijden.. Bah.. En toen ik op de boerderij werkte, nou vind je dat nou lekker een beetje met geiten werken, daar heb je vast geen opleiding voor genoten. Een beetje melken.. Tja, hun weten niet dat die dieren heel gevoelig zijn rn melken bijvoorbeeld heel secuur werk is, en ik werkdagen maakte van 7 tot 10 savonds.

Nu met mijn dierenartsassistent opleiding idem, jij ruimt slleen de dierenarts zijn rommel maar op.. Ja hoor absoluut, ik heb geel hok uitgevreten op school... :O

19. femkes

femkes VIP lid

Jul 24, 2007
    9,088
    10,382
    113
    Ik werk aan de administratieve kant van de zorg. Tegenwoordig zeg ik zelf maar gewoon dat ik op de fraude-afdeling werk, dat scheelt een hoop.

Daarnaast altijd de opmerking, ja, lekker makkelijk geld verdienen met die prijzen. Nee, u heeft op een stoel gezeten, in een verwarmde kamer, met allerlei medische apparatuur in de buurt ter beschikking, op afspraak die gemaakt is door een poli-assistent, in een groot gebouw waar we zelfs nog wel eens een lampje aandoen. Ja, dat kost allemaal een godsvermogen en nu belt u ook nog eens en spreekt u mij en dat kost ook geld. (maar dat mag ik helaas allemaal nooit zo zeggen als een patiënt belt over zijn factuur)

Verder vroeg ik eens een collega of zij misschien de volledige naam wist van een afkorting. Dit omdat ik de code niet goed kon vinden en zonder code kunnen we de verrichtingen niet registreren. Goh, interessant werk heb jij (met zo'n denigrerend ondertoontje). Nou, mevrouwtje, als er geen verrichtingen worden geregistreerd, wordt er niets gedeclareerd en krijg jij je salaris ook niet. (maar dat heb ik ook maar niet gezegd).

20. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Ik ben deurwaarder dus ik mag dit in 'live' aanhoren :$

Share This Page