Zanderige aanslag vaat, vaatwasser.

Discussion in 'De lounge' started by MissyC, Feb 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Onze vaatwasser maakt sinds kort de vaat niet goed meer schoon.
    Onze glazen en kommen hebben zo'n zanderige aanslag. Dit krijg je er overigens niet makkelijk af.
    Nu heeft vriendlief de filter en sproeiarmen gecheckt en schoon gemaakt. Maar hij blijft dit vertonen.

Iemand tips? We gebruiken gewone vaatwas tabletten in combinatie met zout en glansspoelmiddel.

Hij draait nu op het heetste programma met azijn.

2. mamavanJenA

mamavanJenA Actief lid

Dec 9, 2010
    433
    0
    0
    ik lees mee wij hebben het ook hier

3. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

Jan 11, 2013
    474
    0
    0
    Mij is verteld dat dat door het zout komt wat erlangs valt bij het vullen, maar of het echt zo is weet ik niet.
    Hier dus ook last van.

4. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Lees net dat het kan komen van resten aardappel en pasta...

5. dochters

dochters Fanatiek lid

Jul 11, 2013
    4,894
    15
    38
    Female
    Ik denk ook dat het van bepaalde etensresten komt. Ik denk soms van dingen die poeder bevatten, zoals cup a soup, wiener melange, hot chocolate etc. Ik denk dat je het spul misschien beter moet afspoelen voordat het in de vaatwasser zet. Het is altijd zo jammer als alles weer opnieuw gedraaid moet worden.

6. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Deze erin doen en een heel programma laten uitdraaien:

Finish MACHINE REINIGER

Gewoon te koop in de supermarkt. Werkt heel goed.

7. mjs

mjs Fanatiek lid

May 14, 2009
    2,128
    2
    0
    Alle los te halen onderdelen eruit halen en afwassen ( filters etc ) en net als bij je wasmachine , af en toe leeg laten draaien op een heet programma.

8. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

Nov 12, 2007
    1,068
    1
    38
    Hier gebeurt dat altijd als het zout op is of als er te weinig zout in zit. Ik voeg dan nieuw zout toe en laat hem eerst even zonder vaat draaien. Dan is het zout wat er naast gevallen is weg.

9. Dwrtjj

Dwrtjj Actief lid

Feb 9, 2012
    193
    0
    0
    zelfstandig ondernemer (beautybranche)
    Hier ook regelmatig last van! Ga die tips van hierboven ook maar eens uitproberen...

10. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Als dat hier is dan vul ik zout en glansspoelmiddel bij en dan is het over

11. Debaky

Debaky VIP lid

Apr 22, 2013
    10,348
    5,392
    113
    Hier ook wel eens last van, dan moet je de machine even goed grondig schoonmaken.

Je hebt nu bij de Aldi van dat speciale spul waarmee je de machine goed schoon kan krijgen in de aanbieding. Kost 2 euro ofzo en zo'n zakje met poeder gooi je in de machine en dan laat je hem draaien zonder vaat.

Werkt hier altijd wel goed.

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Hier ook het teken dat ik de vaatwasser weer even een goede schoonmaakbeurt moet geven, alle losse onderdelen schoonmaken en daarna geen 'zand' meer :)

13. Cabb

Cabb Niet meer actief

Dit komt echt door zetmeel. Dus resten aardappel. Ik had dit probleem ook altijd en goed schoonmaken van de machine en extra zout hielp wel iets maar sinds ik alle aardappelresten goed afspoel onder de kraan met koud water heb ik er helemaal geen last meer van.

let ook op met etensresten die de armen kunnen verstoppen, hier heel veel last van rijst en die rode stukjes in de chilli saus.

14. MissyC

MissyC Fanatiek lid

Dec 5, 2013
    1,098
    8
    38
    Bedankt voor alle tips. Voorspoelen doen we niet altijd even goed, dus misschien dat het dan inderdaad aan de resten aardappel etc ligt.

Ik ga zo alles even goed soppen en de machine reiniger van de Aldi halen. Wij gebruikten die van de Action altijd.

Share This Page