Heerlijke tegenreactie van jou. Ik ben ook zo zoek je mij dan krijg je mij. Alsof je je kind kan instellen echt even serieus wat een lompe opmerking.
Maar van een kind vind ik het wat onschuldiger ook vaak genoeg gekke opmerkingen van kinderen gekregen maar die vind ik niet erg.
Bedoelde ze niet gewoon dat de geboortedatum niet bekend is? Als een kindje geadopteerd is uit het Buitenland gebeurd het soms wel eens dat er een fictieve geboortedatum gezet wordt. Bijvoorbeeld 1 januari.
Nee dat bedoelde ze niet, oma maalt wel vaker dit soort rare opmerkingen over de adoptie kleinkinderen. Ja het is toch anders dan eigen he....
Wat vreselijk! Kan me dat echt niet voorstellen Daarom dat ik hoopte dat er iets anders achter die opmerking zat.. maar helaas niet dus
Ze heeft het, zover ik weet, ook nooit tegen iemand met een hoofddoek gezegd. Maar toen ze wat ouder was (gr 4 ofzo?) vroeg ze of een hoofddoek niet koud was omdat die mensen kaal zijn. Begreep eerst totaal niet wat ze bedoelde. Maar daarna natuurlijk direct uitgelegd dat er gelukkig maar heel weinig mensen kaal zijn onder een hoofddoek en dat de meeste mensen een hoofddoek dragen ivm hun geloof.
Zo herkenbaar veel opmerkingen helaas. Inderdaad of ik vrijwillig bij mijn (Turkse) man ben. En alle vooroordelen die daarbij komen. Ook echt veel gekke/bizarre vragen en opmerkingen gehad over het overlijden van de kinderen. Of ik er niet een beetje opgelucht over was want een drieling was wel druk en nu zijn het er maar twee. En bij I* ook dat het maar beter was anders hadden we zóveel kinderen. En dat het wel heel toevallig was dat er twee kinderen binnen een gezin zijn overleden. Alsof we het zelf hadden gedaan ofzo En dat is dan een kleine greep. Zoveel gehoord in die periode.
Mijn oudste maakte niet veel haast om te leren lopen, een collega zei toen: ooh dan kan ze zeker al heel goed praten! Maar helaas zei ze ook amper iets.. Haar reactie: oooh… wat kan ze dan wel ?! Met een krijsend kind in de kar in een volle winkel (hij wilde vanalles wat van mij niet mocht). Ik snel mijn boodschappen bij elkaar zoeken en richting kassa. Gaat er een volwassen vrouw voor mijn kar staan en maakt een schietgebaar naar mijn kind… Ik was echt helemaal flabbergasted. Jongste was als baby en peuter echt heel fors. Onze andere kinderen waren als kleintjes ook fors maar hij spant de kroon. Was bij het CB en de verpleegkundige gaf aan dat hij veeeeeel te zwaar was (zat op precies dezelfde plek in de curve vanaf dat hij 6 maanden was..). Ze vroeg natuurlijk naar zijn eetpatroon en dat was gewoon gezond net als bij de andere kinderen. Ik moest hem met Sinterklaas maar minder lekkers geven dan mijn andere kinderen. Toen heb ik wel gezegd hoe belachelijk dat was! Later ook een klacht ingediend. Inmiddels is hij qua lengte de lucht ingeschoten en heeft een prima gezond gewicht.
Na een lang ivf traject moesten mijn man en ik onder ogen zien dat met mijn eigen eitjes het niet meer ging lukken voor een tweede kindje. Vervolgens hebben we een onwijs lieve vrouw gevonden die ons niets liever dan gunde dan dat grote gezin waar wij zo naar verlangde en eitjes aan ons wilde afstaan. Ik raakte hierdoor blijvend zwanger!! Toen mijn man de zwangerschap bij een paar vrienden aankondigde reageerde eentje als volgt: “Had je beter die andere vrouw kunnen neuken” ‘Nee klootzak. Ik wil een kindje met mijn vrouw krijgen dus ik wil seksueels niets met die andere vrouw…’ Ik heb nooit aan die gast verteld dat ik weet wat hij tegen mijn man gezegd heeft maar ik heb nog altijd als ik die gast zie dat ik misselijk word. Nog een ervaring: Ik ben werkzaam geweest in de psychiatrie. Ik had daar een cliënt die een bepaalde stoornis had waarbij de kwaliteit van leven zeer laag is. Persoon is ontstaan uit ivf en dat was bekend bij een collega. Out of de blue ging deze collega tegen mij vertellen ‘dat het de eigen schuld van die ouders was dat onze cliënt zo was zoals de cliënt was. Want ouders waren zo slecht geweest om tegen god in te gaan door ivf te ondergaan. Persoon was zo ernstig psychiatrisch doordat ouders met ivf de keuze hadden gemaakt om in te gaan tegen de natuur. De staat van zijn van de cliënt was een logisch gevolg van de ivf.” Ik stond met m’n bek vol tanden en opgetrokken wenkbrauwen te luisteren. Collega ging desondanks door: ‘Gelukkig dat jij jong kinderen gekregeb want je moet nooit zulke achterlijke behandelingen ondergaan.’ What te fuck…. Nog een ivf gerelateerde: toen we nog bezig waren met proberen zwanger te worden van de eerste en we hadden inmiddels er 6 mislukte ivf’s opzitten vroeg een oom van mijn man (aan wie ik nog nooit iets over ons traject had vertelt, maar m’n schoonouders blijkbaar wel) aan mij op een kringverjaardagsfeestje: Heej maartje84, staat het met jouw zwangerschap?’ Het is zo jammer dat sommige mensen nooit geleerd hebben om te praten. Je zou ze toch spontaan toewensen dat ze voor altijd hun bek zouden houden.
Ik stapte een keer met een collega uit een ander team de lift in: "Heb je je haar geverfd?" vroeg zij. "Ja, dat klopt." "Was het de bedoeling, die kleur?" Heb er erg om gelachen, maar snap het overigens nog steeds niet, want het was helemaal niet zo'n bijzondere kleur, gewoon een bruintint.
Juist lekker als de wind niet in je oren waait. Ik wikkel nu mijn djasl ook bollefig om mijn hoofd heen. Geen sprietje haar meer te zien als ik nu buiten loop. Kom ik op de volgende vraag aan moslima's. Hebben jullie winter en zomer hoofddoeken?
Mijn zus iig niet. Zij draagt in de winter gewoon nog een sjaal zoals wij zeg maar. Andere Moslima's die ik ken hebben ook gewoon altijd dezelfde hoofddoeken.
Mijn Allah dit zeg je toch niet ..... Dit soort opmerkingen vind ik echt wel 1 van de onmenselijke opmerkingen die men kan maken. Dikke knuffel voor jou❤️
Ik draag dezelfde stijl ghimaar en kapje. Heb wel een ghimaar met iets zwaardere stof die gebruik ik dan idd soms in de winter maar pak meestal de lichtere stof is wat makkelijker met bewegen.
Had mijn kaak net weer opgeraapt maar laat hem wel weer gewoon liggen. Geloof ik best maar denk dat ik haar een knal had verkocht gek mens. En de 1e is gewoon kwetsend .
Echt sommige opmerkingen, niet te geloven hoe onbeschoft en naar mensen kunnen zijn ❤️❤️❤️ <<-- voor wie het gebruiken kan Vraag over andere hoofddoek in de winter en zomer, ik zelf draag zowel in de zomer als winter hetzelfde soort en mensen om mijn heen ook, mocht het echt heel koud zijn dan heb ik nog een extra sjaal gewoon zo om mijn nek heen
Ben ik helemaal met je eens. Opmerkingen aan mensen die proberen zwanger te worden en het niet lukt zijn zo kwetsend . Ons lukte het ook tijdelijk niet ook op de fertiliteitpoli gelopen anderhalf jaar . Ook alle pillen en echo's en spuiten en alles meegemaakt. Wij hadden 2 meiden de stomte opmerking kwam wel van iemand heel dichtbij. Je hebt er 2 nu hoef je niet meer wensen voor een jongen want het lukt toch niet . Mens ik wil graag gewoon een groot gezin meisje jongen het boeit me echt niet. Maar sommige mensen willen en kunnen dat gewoon niet begrijpen.
Wat een hoop ongepaste vragen en opmerkingen zeg. Mensen stellen mij geen ongepaste vragen of ik onthoud ze niet. Een paar weken terug werden mijn zusje en ik door een voorbijganger gevraagd of we soms zusjes waren. Dat vond ik wel vreemd, maar niet in het kader van de opmerkingen die ik verder in dit topic lees.