oh ja en van die opmerking was het gepland of een ongelukje, dat werd ons nu ook weer gevraagd, bij de 3de.... omdat er 10 jaar tussen zit. vind het gewoon een onbeschofde vraag. die stel je niet, en als het zo is, en mensen willen er open over zijn dan verteld iemand het zelf wel
zo`n stom mens! had ik romeè in de buikdrager voor me zegt ze tegen mij: je hebt er zeker een pop inzitten! sjee hoe bedenk je het
om de woorden van mijn vriend te herhalen: het is niet erg dat sommige mensen ademen maar er komen dan ook zulke domme dingen uit! De rottigste opmerking die mijn vriend kreeg was van zijn ex (de moeder van zijn zoontje) nou maakt ze wel meer van dat soort opmerkingen maar deze sloeg echt nergens op. uit het niets had ze intresse in mijn zwangerschap en begon hem uit te horen of we het geslacht al wisten. Dus mijn vriend heeft daarop geantwoord misschien maar daar komt iedereen vanzelf wel achter als het er is. krijgt hij de stomme opmerking naar zijn hoofd: het is weer een jongetje he? ja he? want jij KAN geen meisjes maken! GRRRRRRRR zal zij over een paar weken gek staan te kijken als ons meisje er eenmaal is!
Ik ben zwanger geworden middels ICSI. Ik kreeg de opmerking dat ik de punctie, die op een werkdag viel, maar in mijn eigen tijd moest laten doen. De opmerking kwam van een mama van twee kinderen.
Omdat mijn schildklier nog maar minimaal werkt ben ik nogal aangekomen (35 kilo) , en raak ik die kilo's ook niet zo snel kwijt , nou krijg ik echt maar dan ook heel vaak te horen je bent nog wel dik he , en heb je moeite met ontzwangeren en je had ook niet zoveel moeten eten .. Een keer ben ik flink uitgevallen toen heb ik gezegd ik kan nog afvallen maar een lelijke kop heb je voor altijd Kon me niet beheersen ..
Idd hier ook dat soort opmerkingen, om ziek van te worden. Ik weet wel dat ik op vakantie was in Turkije en mijn man werkte toen nog in het hotel daar dat gasten die ik niet kon naar mij toe kwamen en zeiden : laat hem maar niet het kind in zijn paspoort zetten het is toch een Turk he :x Ik kon deze mensen niet eens en vroeg ze ook gelijk waar ze het LEF vandaan haalde om zoiets te zeggen. Bah!
Wat een opmerkingen allemaal zeg, mijn mond valt open. Ik kreeg pas wel te horen van een kassiere in de AH dat ze het maar niets vond dat ik wist wat het zou worden en dat die tests (nekplooimeting) al helemaal niet konden, ik heb ze gezegd wat zij er nu vanaf weet met haar 17-18 jaar (als ze het al haalt) en dat gelukkig iedereen hun eigen beslissingen kan maken en dat ik het keileuk vind om te weten dat we een manneke krijgen! LEKKER PUH!
Echt niet normaal hoe bot en dom sommige mensen kunnen zijn! Maar ik hoop wel dat iedereen hier voor zichzelf opkomt door een opmerking terug te geven tegen dit soort idioten, want je laat je toch hopelijk niet zomaar zo voor schut zetten?
Als mensen vragen hoe mn man heet zeg ik "Prochor.." En dan zeg ik er al standaard achteraan "en nee, hij is geen buitenlander" want dat is áltijd vraag 2.. Pfff
Oh ja en dan de blikken als je zegt, nee, ben op flesvoeding overgestapt, want het lukte niet meer.... Zo van, ja hoor... en dan nog ff vertellen dat borstvoeding echt het beste is: JA DAT WEET IK OOK WEL, zeg toch dat het niet meer lukte? Geef mij nog even een groter schuldgevoel!
Ik was 23 toen ik zwanger raakte (heel gepland) en de mensen om me heen zeiden allemaal "he, nu al zwanger? moet je niet eerste van je jeugd genieten" En eentje van me broer. Ik was net bevallen en ik was bij me moeder en daar zat me broertje (toen 18) en die zei "nou ik wil nooit kinderen want als mijn vrouw net zo dik wordt als jij moet ik haar niet meer, wat een buik heb jij zeg" Toen kon ik wel janken Ik had toen wel een blubberbuik maar goed, was net 3 maanden ervoor bevallen.
Ja heel herkenbaar, en als er over de borstvoeding is uitgepraat dan komt standaard vraag nummero 2: "slaapt ze al door...?"
kan ff niet op een erge komen gelukkig.. heb wel een studente verloskune bij me thuis gehad die kwam mee met de bazin.. nou prima die moet het toch nog leren... kijkt ze in mn slaapkamer waar een soort poster van de ka'ba (zwarte gebouw mekka zie mn album) zegt ze oh je man is moslim.. tsja beetje vreemd.. dat zou ik toch wel aan het naambordje hebben gezien dus ik zeg ja zegt ze JIJ TOCH NIET HE? alsof het iets vreselijks is.. en nee ik draag geen hoofddoek in huis... pffff nu kan ik er wel om lachen maar op dat moment dacht ik echt waar haal jij het lef vandaan om zulke dingen te zeggen in mijn huis! Toen ze beide binnen kwamen zat ik op het toilet toen ik de kamer binnen kwam werd mij verbaast gevraagd oh je bent de moeder?
ja ik weet ook nog wel dat ik mn vader had verteld dat ik zwanger was... hij vertelde het weer aan mijn oom en tante van mn moeders kant.. die vonden het belachelijk dat ik nu al zwanger was.. en ook na de bevalling was het maar raar... en een paar dagen na de geboorte kreeg ik ze aan de tel gefeliciteerd bla bla... en later hoorde ik van mn vader dat ze wilde komen... denk ik bij mezelf als je al zo'n mening hebt dan hoef je ook niet te komen..
ja, maar Ayyildizf, jij hebt ook een partijtje mooie ogen! Echt opvallend, zeg. Jij bent vast heel knap! Mensen denken ook altijd dat ik mijn haar blond heb geverfd, omdat mijn wenkbrauwen vrij donker zijn, maar ze zijn gewoon zo uitgevallen, en mijn haar is echt blond. Mensen denken al snel dat iets niet echt is als het mooi is Stom, he? Vast omdat je tegenwoordig zo veel aan je uiterlijk kan laten doen.
Mijn vriend heeft op zijn log de meest vreemde reactie geschreven die we hebben gehad toen wij vertelden dat ik zwanger was. Even gekopieerd: "Jeetje, ook snel na je operatie.. ?!" "Maak je nog maar niet al te blij, er kan nog zoveel gebeuren " "Oh.. leuk.. was het wel gepland ?" "Zo.. voorlopig geen verre reizen meer dus?" "Oja?! Een vriendin heeft een miskraam gehad toen ze net zover was als jij.. " "Ga je nu part-time werken..?" "Nog geen twaalf weken? Kan nog misgaan dus..?!" "Dan gaan jullie zeker snel trouwen..of niet..?" "Zo.. ben ik even blij dat ik dat niet meer mee hoef te maken.." "Maar jullie zijn toch niet getrouwd?"
ik ben 44, en beval als ik 45 ben,.. ik had dus heel veel nare opmerkingen verwacht,..... dus zodra iemand mij over mijn zwangerschap vraagt, zeg ik standaard al uit mij zelf: tja die ouwe néné doet het nog ff op de valreep,..was wel spannend hoor, maar ná de vlokkentest , toen alles oke bleek, was ik reuze blij nu krijg ik dus alleen maar fijne reacties, ow toppie, dat je alsnog een kindje krijgt, of heerlijk voor je, jij die altijd zo met andermans kids optrekt, en zo leuk met ze omgaat etcetc,.... ze zijn dus allemaal blij voor me,.. ik ben wel benieuwd of dit komt omdat ik zelf bijvoorbaat al iets zeg ,...