O, maar zo ken ik er nog 1 mijn kraamhulp die ik had toen mijn zoon was geboren had ook eens zo'n geweldige opmerking.... mijn zoon kon zo'n lekker bekkie trekken dat het gewoon heel komisch was (tuurlijk, als moeder vind je elke gezichtsuitdrukking lief, leuk en vertederend) maar zij wist het op een wel heel bijzondere manier te omschrijven......... ach, kijk nou, 't is net een oud mannetje! en zo heeft ze hem de hele kraamtijd ook regelmatig zo genoemd. moet er wel bij zeggen dat het op een leuke manier bedoelt was hoor en eigenlijk is het een beetje offtopic want het was niet schandalig bedoeld en soms zei ik ook wel eens tegen haar: geef die ouwe man maar even aan mij! en ik ben blij dat ie toen op een ouwe man leek en nu niet meer, hij is nu het knapste kereltje van de klas! ( maar ook dat zal wel weer een uitspraak van een liefhebbende moeder zijn)
Ik was 18 bij me zoontje het was niet gepland maar wel heeeeel erg welkom toen hebben we een echo gehad met 6 weken en daar zagen ze niks op ze dachten dat ik een miskraam had gehad en kwam dus daarna iemand na me toe die zei van je bent toch nog jong kun je nu wachten tot je wat ouder bent (alsof wij geen gevoel hebben met die leeftijd) naderhand bleek ie er toch nog te zitten. Of van die opmerkingen van en je bent pas 15?(dacht het niet hoor ga niet op me 15de aan kinderen beginnen) en de vraag erna was: heb je een vriend? en de derde vraag altijd heb je een huis? sommige dachten zelfs dat ik extra was zwanger geraakt om me vriend bij me te houden belachelijk! We waren net 2 mnd samen dan ga je toch echt niet plannen om zwanger te worden. Nu zijn we zwanger van de 2de en nu vragen ze of het gepland was? Die mensen ken ik echt wat aan doen Wij waren misschien jong en nu eigenlijk ook wel maar wij voeden de kinderen toch op .hun toch niet
K heb 2 weken geleden een surpriseparty voor mn broertj gegeven .. er moet dan natuurlijk ook drank zijn .. dus ik loop de halve gall en gall leeg te kopen krijg je een opmerking van een 1 of ander lijk: zou j dat nou wel doen al die drank ? Dus k op mn allervriendelijkst .. 1. waar bemoei j j mee ? en 2. denk j nou werkelijk waar dat k zo onverantwoordelijk ben dat k ga drinken ? K snap werkelijk niet dat "onbekenden" zo bemoeizuchtig zijn met mensen die ze niet eens kennen .. Ga lekker achter de geraniums zitten stel oude wijven ..
Als ik sigaretten haal voor mijn vriend neem ik altijd 4 pakjes mee voor de hele week. Je ziet de mensen echt denken met grote ogen : "goh verstandig , zwanger en roken..." Grrr
Mijn zoontje was ook 10 weken te vroeg en ik herken bovenstaande opmerkingen helemaal! Verder ook nog: Probeer te genieten van je kraamtijd, het is zo bijzonder, en je kunt het niet overdoen. Geniet nog maar even van je vrijheid, als hij straks thuis komt, nou dan begint het pas echt! (welke vrijheid, enne genieten hoe?, was hij maar thuis!) En toen ik na 12 weken kolven stopte met de borstvoeding omdat we spruw hadden, ik een borstontsteking en Colin niet zelf dronk en zo langzaam dat ik eigenlijk de hele dag bezig was met voeden/kolven. Ik had nog voor 2,5 maand voorraad en dus zou hij zo ongeveer een half jaar bv krijgen. Echt ik stopte met pijn in mijn hart. Zei de wijkverpleegkundige; Tja als je niet meer gemotiveerd ben, ja dan moet je maar doen wat jou het beste lijkt! Nou dat kwam ook lekker hard aan hoor! Nog eentje: Nou je hebt in ieder geval de zwaarste tijd van je zwangerschap overgeslagen Alsof 8 weken heen en weer naar het ziekenhuis een makkie is, en ik had met plezier die 10 weken uitgelopen hoor!
Ohw nog eetje die niets met zwangerschap te maken heeft. Een maand na het overlijden van mijn vader zat ik bij kennissen. Zij was heel verdrietig want haar hond had (op een respectabele leeftijd) een spuitje gehad. Nou zei ik niet veel want ik snap dat het voor haar ook moeilijk was maar ik kon het ook niet opbrengen om helemaal mee te leven eigenlijk. Op een gegeven moment zegt ze: wat ben je stil, vind je het niet erg ofzo, jij zou toch moeten snappen hoe erg het voor mij is want jij hebt pas je vader verloren , en toen, nou ja dat is voor jou alweer achter de rug.........dus je kunt best wat meer meeleven nu ik het zo zwaar heb.... Sommige mensen...
Mijn vriend en ik hebben beide kinderen uit een vorige relatie.. Nu krijg ik dus steeds maar weer te horen:Ach ja een kind van jullie samen is ook wel leuk he? Kan me voorstellen dat je samen ook iets wil.. Gewoon gefeliciteerd is ook goed hoor..
Ik heb een relatie met een vrouw. Ons eerste kind is gedragen door haar. En ons tweede door mij. We hebben er dus samen voor gekozen. En ik ben gewoon altijd vanaf het begin af aan bij de opvoeding geweest. En nu zijn er toch nog mensen die vragen of zeggen: Is nu toch ook wel leuk he, om nu ook écht moeder te zijn...... Zo irritant. Alsof ik daarvoor nog geen moeder was. Ik heb het kind misschien niet in mijn buik gehad, maar het is toch ook echt mijn kind en zo voelt het ook. Totdat mensen zulk soort opmerkingen gaan maken. Dat maakt me dan zo verdrietig.... x
Dat is er 1 die wij ook vaak horen. en ook "een kind van jullie samen, dat is wel heel leuk voor Rik." Hoezo denk ik (en zeg ik soms)? Is dat niet leuk voor mij dan?
Ik ben gewoon sprakeloos. Vrijheid van meningsuiting wordt soms wel erg ver doorgevoerd. Hoezo kwetsend Vooral die reacties op jonge (jong uitziende) moeders, alsof ze zelf vroeger niet allemaal net 20 waren bij hun eerste kind... Meiden, laat ze maar brallen, mensen met zaagsel in hun kop hoef je ook niet serieus te nemen.
Wij hebben het mijn ouders verteld toen ik 8 weken zwanger was.Mijn vader was in het begin van mijn zwangerschap alleen maar negatief en praatte alleen maar over dat het nog mis kan gaan, zelf na de 12 weken nog. Ja duh dat hoef je ons niet in te wrijven dat weten wij ook wel. Kun je niet blij zijn voor ons dan! Ook toen we met 14 weken vertelden dat we een leuke kinderwagen hadden gezien zei hij, is dat niet vroeg dan? Anders kan het wel bij ons op zolder staan . Hij bedoelde het niet gemeen, hij is gewoon overbezorgt maar hij had niet in de gaten dat hij ons daar heel erg mee kwetste. Nu is hij SUPER trots en zegt het tegen iedereen die het maar horen wil.. Oja mijn leidinggevende, toen ik het vertelde kon er net een gefeliciteerd af en daarna vroeg ze: is het gepland en blijf je wel werken Je kunt wel nagaan dat ik snel uitgepraat was met haar GRRRR..
Toen we op 1e Kerstdag het geweldige nieuws bekend maakten dat er een kindje op komst was, was het eerste dat mijn schoonmoeder zei: "Ow? Ik dacht dat jullie eerst nog even zouden sparen!" Mijn moeder zei onlangs tegen me toen ik een plakje cake at: "pas je wel een beetje op?" En dat terwijl ZIJ 30 kilo aankwam bij haar zwangerschappen en ik er nu nog "maar" 12 kg bij heb! Bijna iedereen die hoorde dat we zwanger waren vroeg standaard: "was het wel gepland?" Mijn collega die zegt: "voorheen at ze al voor 2, nu eet ze zo te zien voor 6". Pfffff nou leuk hoor! Wordt echt gék van die opmerkingen allemaal!
haha grappig al die opmerkingen hoor, maar ja je moet je er niks van aantrekken, laat maar lekker kletsen, toch?
Nou ligt er wel aan hoe gemakkelijk dat gaat, ik zie sommige vrouwen huppelend zwanger zijn, zoals een vriendin van mij die gewoon nog in huis ging klussen met 34 weken nou ik kan dat al weken niet meer, het enige wat ik doe is zitten (internetten, tv kijken) liggen slapen en de enige tijd dat ik geen pijn heb ik als ik bad zit of ga zwemmen, van mij mag het niet snel genoeg gaan, maar uiteraard wel de gezondheid van onze jongen voorop he, maar met 37 weken ofzo (ik duim hard door) Ja wat mensen nie op hun tong hebben liggen wat eigenlijk zo binnen kan blijven he? Sommige mensen bedoelen het misschien goed maar kan wel heel erg irri zijn! Net zoals de opmerking; je bent zwanger niet ziek hoor, nou ze mogen wel even een dagje met mij meelopen en dan dezelfde pijn voelen..
Ok babydean, natuurlijk kan het ook heel zwaar zijn! Je hoort mij ook niet zeggen dat het niet zo is Maar de stress en de angst die je hebt als je kindje zoveel te vroeg komt, nou geloof me dan zit je echt niet op zo'n opmerking te wachten hoor! Mijn zwangerschap was vanaf week 23 ook echt niet leuk en het vooruitzicht om tot het einde van de rit in het ziekenhuis te moeten liggen was ook niet leuk, maar met plezier hoor, dan had mijn kleine man in ieder geval niet zo'n beroerde start gehad.
Nu eens van de andere kant bekeken: Ik had 'n vriendin en die vond het leuker om thuis te zijn dan om te werken. Toen ze 18 weken zwanger was vertelde ze me vol trots dat ze iedereen op haar werk, inclusief de bedrijfsarts, om de tuin had geleid door te zeggen dat het niet zo goed ging met haar zwangerschap en dat ze dus niet kon werken... Ze wilde serieus met me vieren dat ze tot ná de bevalling niet hoefde te werken... Madam was echt trots op zichzelf dat ze 'het zo had weten te spelen' (haar eigen woorden). Kijk, dat vind ik ook schandalig!
zeker en als ik moet (KON) kiezen kies ik toch zeker voor de pijn van mezelf als dat een kindje echt te vroeg word geboren hoor Is niet leuk als je al zo'n rotperiode hebt en mensen maken zo'n opmerking want inderdaad het is gewoon megazwaar! Die mannekes van ons gaan toch altijd voor he? Je gunt ze de beste start en dat mensen niet zien hoe dom zo'n opmerking is...ja ze weten niet beter (gelukkig voor hun dan maar) enneh floddertje aan zo'n mensen heb ik dus ook ZO'N HEKEL he...en de mensen die echt niet meer kunnen lijden onder zo'n soort mensen (die nepklachten hebben enzo)