Jup, in Berlijn. En kennelijk overleden aan een ziekte die tot dan toe alleen bij mensen voor kwam. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Knut_(ijsbeer)
Oef ja, Knut. Mijn beide zoons hebben Scandinavische namen, maar dit gaat me te ver. Mats vind ik ook helemaal niks.
Heb het moeilijk met "woordnamen" zoals (en mijn excuses voor de dames met kinderen met zo'n naam) Vlinder, Bloem, Wolf, etc. Zeker als er dan meerdere binnen 1 gezin zijn. Zo is er op insta een Nederlandse drielingmama met Hope, Faith en Charity . En mijn dochter bij aanvang van het schooljaar: "Mama, er zit een nieuw meisje in mijn klas: Melody! Of was het nu Harmony? Ach ja, iets met muziek "
ik ken ook een vrouw waarvan der man Durk heet. Op het begin dacht ik echt dat ze het verkeerd schreef of dat ze een spraakgebrek had
Haha Doet mij denken aan een ex-collega van me. Die vertelde dat ze een nieuwe vriend had genaamd Sjarrel. Vond het maar een rare naam, maar het zal wel. Heel wat maanden later kom ik bij dr thuis en schrijft ze iets op met Charles erop. Dus ik zei iets als: oh heb je een nieuwe vriend? Zegt ze: nee hoor, ik ben al maanden samen met Sjarrel Charles is en blijft voor mij ‘gewoon Tjarls’ om het maar even fonetisch te schrijven. Sinds dat voorval is denk ik ook mijn afkeer ontstaan van namen anders uitspreken dan het eigenlijk hoort uit het land van herkomst
Mijn oom heet "Sjakkie", ik kwam er laatst pas achter (toen mijn oma overleed, zag ik het op de rouwkaart staan), dat je het schrijft als Jacky .
Janke vind ik trouwens ook verschrikkelijk, ik kan me echt niet voorstellen dat iemand zijn/haar kind vrijwillig zo noemt.
JA! De vader van mijn ex heette Jack maar je sprak het dus uit als Jacques. Ik snapte daar nooooit wat van
Dit is puur persoonlijk en iedereen moeten het zelf weten maar: DJ.. Djevao.. djelano.. etc maar ook Mercedes pearl vlinder bloem