De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Pluk, gefeliciteerd nog (beetje laat, maar goed) met Teun. Superleuke naam trouwens, was voor ons zoontje geen optie, want ons neefje heet al zo, maar heel leuk dus!

2. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof

mayson krijgt 5x per dag 120+4. Hij komt ook niet eerder om een flesje en slaapt s' nachts lekker door.
    Hij komt nu elke 4 uur voor z'n fles, soms komt ie helemaal niet ligt ie nog lekker rustig om zich heen te kijken, maar langer dan 4 uur laten we er nu niet tussen zitten overdag.

Ik zou er zeker geen 8 flesjes van geven van die hoeveelheid, want dan krijgt hij teveel binnen.

als hij nog steeds om de 3 uur komt zou ik hem er aan laten wennen dat er langere tijd tussen zit. Dus komt ie na 3 uur weer laat hem even een half uurtje wachten. Als hij daar aan gewent is dan rek je het weer wat uit zodat hij om de 4 uur komt.
    Zo hebben wij het ook bij de jongens gedaan en werkte perfect.
    Natuurlijk is elk kind anders en bij de een gaat het gemakkelijker als bij een ander.
    Maar het is maar een tip.

3. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Hij drinkt het niet altijd helemaal op. En rekken probeet ik wel maar hij wordt echt hysterisch als het te lang duurd...
    Nu ook drama dag met die krampen pff..

4. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Hier zit ik nu sinds afgelopen zondag op 5 flessen. De tijden zijn ongeveer: 4.30/9.00/13.30/19.00/23.00
    Bij de 6 voedingen zat ze op 100cc, nu met 5 voedingen op 120cc
    Dus totale hoeveelheid blijft 600cc

5. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    @ Yup dus weer drama nacht... :(

@ Miekr alt 3 wil niet bij mij :D Ik doe vast iets fout!

FF ego tussendoor, verdomme verdomme. Al vanaf gister aan t spoken met Lars, vandaag ook, vervolgens hele fles er weer uit door zijn neus, kreeg ie weer geen adem, dus nu helemaal over de zeik. Ligt ie net weer in bed, krijg ik ineens een mega migraine aanval. Ik zie gewoon niet meer wat ik type. Stop dus ook nu.
    Begint Lars nu ook weer te gillen....

Ik heb al jaaaaren geen migraine meerr :( Klote.

Sorry, ik lees later bij

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Man paar dagen weg zou ik nu ook niet willen hoor!

7. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    En,zat je er nog rond kw voor 12? weet ook niet hoe jij eruit ziet hoor haha! Was alles goed met de kleine Gwen?

8. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Dan zou ik zelf gewoon nog 90cc aanhouden. en dat 8 keer per dag. Hij is ook nog maar net een paar weken. (je kan in het begin beter vaker een beetje geven dan een paar keer per dag een grote fles) kan ook weer krampjes voorkomen.
    hier bij het cb en ha gaven aan pas vanaf 6 weken met de voeding te verhogen naar 120+4.

darmkrampjes??? heb je al een beetje massage geprobeerd?? met de richting van de klok over z'n buikje wrijven, of met z'n beentjes fietsbeweging maken. Daar stimuleer je ook de darmpjes mee. hier vonden ze vooral de massage erg lekker en het hielp ook nog wel.

9. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Bij eerste geluidjes hoor ik het nog niet altijd of ben ik nog te brak en draai ik me nog even om. Langzaam wordt ze echt wakker en gaat ze huilen. Dan pakken wij haar vrij snel (ook omdat we niet willen dat Jop wakker wordt en omdat ze niet teveel lucht 'naar binnen moet huilen').

Zojuist / 45 min geleden speen gegeven bij eerste geluidjes, ze sliep nog half. Toen kon ik nog een klein half uurtje liggen / uitstel...

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Klopt helemaal!
    Alleen Nora is al naar eigen kamer, deed echt geen oog dicht met haar naast mijn bed...
    En die signalen komen al zo snel, dus wij reageren toch iets later / rekken het iets.

Overdag huilt ze soms ook al, dan moet ik eerst even Jop 'ergens achter zetten' en haar verschonen...

11. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Bij ons cb zeggen ze hetzelfde inderdaad, en heb het net voor de zekerheid opgezocht op internet en daar staat ook hetzelfde als jij omschrijft.
    En niet bij gewicht kijken omdat het geboortegewicht bij het ene kind laag is en bij de andere hoog. anders zou een zwaarder kindje bij de geboorte gelijk zoveel moeten eten dat het maagje dat niet aan kan.
    Dit vond ik erover op internet:

Te veel voeding per dag of per keer
    (flesvoeding)

Een pasgeboren baby drinkt 10 tot 20 ml per keer. Dit wordt per dag met 10 ml opgehoogd. Daarna is het gebruikelijk om volgens schema te voeden. De hoeveelheid per keer is afhankelijk van het gewicht van de baby. Een schema staat vermeld op de verpakking van de voeding.Terug naar inhoud

Nadelen van schema’s
    (lees: weinig voedingen, grote porties)

Baby’s maag wordt maximaal opgerekt en went aan grote hoeveelheden. Dit is een factor bij het ontstaan van obesitas en daaraan gerelateerde ziekten zoals diabetes. Ook wordt aangenomen dat overvulling van de maag een rol speelt bij krampjes en reflux. Bij maximale rek leert een baby niet zelf voelen en aangeven dat hij vol gaat.

Baby’s worden op de klok gevoed in plaats van op behoefte. Prikkelbare, onrustige en vermoeide baby’s die gevoed worden met de fles hebben structuur en duidelijkheid nodig. Een baby kan geen klok kijken. Als hij wakker wordt en hij krijgt geen voeding omdat het nog geen tijd is, dan betekent dit 9 van de 10 keer onrust, jengelen, huilen. Zodra de fles wordt aangeboden, ‘valt’ de baby aan, drinkt snel en/of gulzig wat de kans op krampjes vergroot.
    Je komt niet uit met het aantal voedingen. Het komt vaak voor dat onrustige baby’s te veel voeding per etmaal krijgen of al vroeg voeding voor hongerige baby’s omdat ze alsmaar ontevreden lijken. Soms is het mogelijk om de slaap te verbeteren, maar meestal ligt de oplossing in ‘voeden op verzoek’, vaker voeden, kleinere porties.

12. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Shit dat is klote van je migraine, doe maar lekker rustig aan.

ik doe alt en dan 3 van m'n nummeriek toetsenbord.

rustig aan doen meis, heb je iemand om je te helpen nu met lars want met migraine lijkt het me meer dat je alleen maar wilt liggen en niks doen. sterkte ermee!!!

13. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ja maar hij heeft soms ook echt nog honger, dus beetje tobben zo...
    En massage en fietsen doen we inderdaad al maar als hij echt hysterisch is helpt niks...

14. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Die info is wel fijn thnx. Zal eens anders afwisselen. Overdag 90+3 en voor de nacht 120+4 ofzo..

Eerst zo de dokter bellen

15. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Zo, nu weer twee handen vrij, Nora zojuist gevoed en ligt nu naast met te tukken en Jop slaapt nog, kan ik met twee schermen reageren...

Priscilla / Milan: Hoop dat ze jullie kunnen helpen in het zkh!
    edit: Ach gossie, opgenomen voor 2 dagen! Sterkte meid!!!

MammaJo; tel alles tot 24:00 uur mee, dus scheiding ligt bij middennacht.

Miffy: dubbele zoogcompressen als opvulling?

Kassie: wat leuk / goed dat jullie nu met zijn alleen naar het buitenland gaan! Waarheen?

O, Jop is wakker. Dit was 't alweer...
    Misschien tot vanavond

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    O fijn!! De dokterspraktijk is gesloten op donderdag middag!! Je kan wel bellen voor spoedgevallen... Nja dan maar morgen...

Hij ligt eindelijk te slapen op schoot! Hopelijk langer! Zou zo zijn fles mogen mja..

17. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ♥ heej hier doet hij t ook ;)

18. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Als hij om de 4u zou komen, dan zijn het 6 voedingen. Is 120+4 dan nog teveel? Of dan ook 90+3 aanhouden?

Aangezien hij nu nog slaapt en ik het misschien wel vaker kan proberen te rekken

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Zo, hehe..eindelijk weer eens uitgebreid bijgelezen hier!
    Vind het erg interessant, al die voedingstijden van jullie, maar ook leuk om te zien hoe jullie kindjes zich ontwikkrlrn, zitten nog best verschillen in he qua snelheid?

Hier vanmorgen voor het eerst naar het cb geweest, meisje weegt nu 3850gram en is nu 53,5cm! Gaat erg goed dus! Arts was ook tevreden over haar.
    Hij vond het wel wat vroeg dat ik nu al op 5 voedingen zit, ik vertelde dat ze zo meer tevreden lijkt, en toen was het eigenlijk prima. Mag de hoeveelheid binnenkort ophogen van 120 naar 135(dus niet meer afgieten)

Gewicht: hier was ik 15kilo aangekomen. 10 kilo afgevallen in de eerste 2 weken, toen weer een kilo erbij vanwege mn lekkere trek (damnit) dus nu op dieet! Wil er graag 10 kilo af,dan ben ik happy!

Priscilla hoe is het nu met je kleine ventje?

Wat een leuke foto's zag ik voorbij komen! Sefanja mooie merrie zeg!!

Mutsje met naam heb ik ook binnen, is alleen echt te groot (wat alleen maar goed is want is nu toch nog te warm!)
    Hoofdomvang werd trouwens gemeten op 36cm. Ze heeft het wel 3x gemeten....en vond dat ze een klein hoofdje had?

Er alleen voor staan: ja soms heb ik ook wel dat gevoel. Heb ook al naar mn hoofd geslingerd gekregen: jij kan tenminste overdag nog rusten, ik moet werken!
    Euhhh....mama zijn is ook een fulltime baan hoor!
    Snapt ie gewoon niet...maar hij piept vast wel anders als ie een dagje met haar alleen is...(zul je zien dat ze zich dan als een engeltje gedraagt.....)

Ik lees alles bij hoor en leef met iedereen mee, alleen op alles en iedereen reageren lukt me nu gewoon niet....maar vind jullie nog steeds lief hoor! ;)

20. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Sam, als hij om de 4uur komt 120+4 doen.

Ludora, getver migraine!! Hoop dat het snel over is en je het met je uk ook beter gaat!! Wat rot dat het door zn neus komt! Succes!!!

Heitje, hier ook veeel lekkere trek!! Eet ook steeds weer een gebakje mee als er kraamvisite komt! Slecht slecht!
    Fijn dat het zo goed gaat met je meisje en 5 voedingen is idd snel, maar als ze het er goed op doet is het toch geen probleem!!
    Opmerking klinkt bekend over dat wij overdag nog kunnen rusten...grappemakers!

Deel Deze Pagina