Ik heb ook Pampers, maar ook 1 pakje van de kv zelf, ik vind ze zo plastic aanvoelen... Heb 2e maat al 3 pakken Pampers en 2 pakken kv.. Van de week 1 pak Pampers bijgehaald.. Vind die 2e maat er nog zo groot uitzien...
Mijn ventje slaapt nog op de arm.. weer zeker 4u ertussen zo voor hij zijn fles krijgt.. zo blij! hihi
Hallo allemaal, Ik vroeg me af of ik mee mag kletsen? Mijn zoontje is 8 mei geboren . Zal mezelf even voorstellen. Ik ben 23, getrouwd en woonachtig in het gezellige almkerk(omgeving gorichem). We hebben 3 katten, die het maar gek vinden dat er nu opeens iets beweegd in de box waar je voorheen zo lekker in kon liggen . Mijn zwangeschap is perfect verlopen en ook vond ik mijn bevalling niet traumatisch . Mijn zoontje was 4480 gr en 52 cm bij de geboorte. Ik ben wel geknipt omdat zn hoofd zo groot was hihi. Maar heb er helemaal geen last van gehad en het was alweer na een week genezen. Door de borstvoeding is hij vandaag gewogen op 6500 gr hihi. Mama heeft dus slagroom . Nu heeft hij afgelopen week een sprongetje gemaakt. En nu vroeg ik me af of al meer mama's dit hebben meegemaakt ??
Ik heb bij het eerste flesje toen gelijk een volle schep gedaan, maar het werd veel te dik en Dewi kreeg het er niet uit...raakte gefrustreerd enz... dus nu doe ik een half schepje, soms een ruime halve, en dat gaat goed! Dus kwestie van uitproberen denk ik? Ligt ook aan de soort fles/speen en de zuigkracht van je kindje...
Almah, sterkte met je kindje! Bb, nee hoor is helemaaal niet slecht om te genieten van een momentje alleen, doe ik ook hoor!!!
Bb, ook ik geniet van mijn tijd als die kleine slaapt, dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen. Hier slaapt Eline eindelijk. Ze is van 8 tot 12.30 wakker geweest. Hebben jullie kleintje ook een voorkeurshouding? En wat doen julie daar aan? Eline ligt erg graag met haar hoofdje naar links, ook al leg ik rechts weg binnen korte tijd ligt ze naar links
Vanochtend naar de tandarts geweest. H. was mee, kon je niet vroeg genoeg mee beginnen, grapte de assistente. Manlief mag een verstandskies laten trekken bij de kaakchirurg en ik heb 3 of 4 gaatjes (weet ff het exacte totaal niet meer), waarvan 1 heel groot en heel dicht bij de zenuw. Die moet dus volgende week gevuld worden, maar als er dan toch een open verbinding met de zenuw blijkt, wordt het een zenuwbehandeling.. Dan krijg ik dus volgende week een noodvulling en is die behandeling later. Balen! Zit ik sowieso lekker boven mn tax van vergoeding, dus hebben we de volgende controleafspraak maar in januari gepland (terwijl die eigenlijk in december zou moeten). Hou ik het nog een beetje in de perken qua kosten. Maar goed, misschien is die zenuwbehandeling toch niet nodig... Wist eigenlijk wel dat ik een gat daar had, had er al langer last van en de vorige keer zei de tandarts (een andere want we zijn overgestapt) dat ik een gaatje had, maar dat ze er niks aan konden doen, omdat er dan eerst een foto gemaakt moest worden. Maar ja.. dat mocht toen ivm zwangerschap niet. Maar een gaatje of een joekel van een gat.. is nogal een verschil. Misschien wel erg verergerd door het overgeven? BB, jij moest toch ook binnenkort? Hoe is het met jou afgelopen? Verder heb ik vandaag alle gekregen kleertjes, spullen, speelgoed, knuffels etc. etc. uitgezocht en ingeruimd. Mensen... we kunnen onderhand een knuffelwinkel beginnen! Gisteravond-vanacht-vanochtend kwam H. om de volgende tijden: 21.45-3.00 (!!)-6.00-9.00. Vooral met dat eerste gat ben ik blij... want ik merkte écht dat ik toen dieper en beter had geslapen toen hij om 3.00 kwam. Mag een blijvertje worden! @Pris.. Sterkte met alles! Laat snel weer wat van je horen! groetjes!!
Ik heb er 1 schepje bij gedaan en zag niet echt verschil, tot hij op de helft was met drinken en ik het ff weg zetten om hem te laten boeren.. Laatste helft was echt stuk dikker! Dus inderdaad maar geen 2 scheppen. Hij raakte wel wat gefrustreerd hahaa omdat het zo lastig ging. Nu ligt hij naast me op de bank te kraaien.. en dan ineens weer huilen en dan weer stil :S Weet niet wat hij allemaal ziet maar het lijkt wel een soap hhaa
Die krijg je met je Voordeelkaart, als je aangeklikt hebt dat je elke dag een aanbieding wil en geïnteresseerd ben in babyproducten. Anders krijg je 'm niet, denk ik..
miffy Wat een bericht over priscilla, een week in het ziekenhuis blijven en eczeem.. Ik hoop dat eczeem bij Milan overgaat, mijn nichtje heeft vanaf half jaar oud eczeem en allergie. Bij haar gaat het niet meer over... Ze gebruikt zalf en medicijnen.. Weet je al iets over echo van zijn niertjes? Wat voor nier-afwijking heeft Priscilla? wat balen miffy van je vriendin... hoop dat de baby snel aansterkt Ludora Heb je nog een afspraak kunnen maken met je huisarts mbt migraine? nutriton staat bekend dat sommige baby's harde ontlasting en krampen kunnen krijgen.. Als hij nog goed drinkt, heeft hij weinig last van het spugen... Alleen op het moment dat hij spuugt zal het "zure" even branden door zijn keel... Als hij het "zure" heeft? Ontlasting en krampen zijn vervelender, ik kan voor mijzelf spreken... Beide situaties zelf ervaren... Sab simplex denk ik dat je bedoelt.. Het spugen groeien bijna alle baby's overheen.. In het begin heb ik ook Infacol gebruikt, maar ik ben er van af gestapt... Ik gebruik nu niets meer tegen het spugen... Het enige wat Neva krijgt is Nutrilon omneo... Het spugen is vervelend, maar al een stuk minder geworden.. Het zijn maar kleine mondjes of af en toe wat grotere scheuten... Jij hebt het wel alleen over krampen, maar je kleine manneke kan ook huilen door onrust dat hij voelt bij jou... Je geeft zelf aan "radeloos" te zijn, je hebt na jaren weer migraine, zorgen over spugen ed... Ik zou ook even bij jezelf ten rade gaan, schat... Zorg aub ook goed voor jezelf, als je dat al niet kan hoe kan je dan voor je kleine mannetje zorgen... Ik wil helemaal geen gevoelige snaar raken, ik wil alleen het beste met jou en je kleine mannetje voor hebben... wat een mooi paard, afstamming? Ben jij dat op foto 2? Zoja jaloers op houding behalve je voet of was het net een impuls die je hem gaf? heitje Neva slaapt op haar buik en soms op haar rug... Als ik het zo lees, kan jij gewoon je kleine meid op haar buik laten slapen.. De eerste keer is gewoon een kwestie van durven... niet te warm aankleden... wat een lieve foto's yupgup wat is je vraag yupgup Soms laat ik manlief ook onze meid in de ochtend voeden, alleen wel op zaterdag of zondag? 1 ochtend in het weekend... Het overkomt mij ook weleens dat ik geen zin heb om te voeden, maar ik ben ook echt de hele dag met haar bezig... Ook 's avonds manlief thuis is... Hij pakt haar af en toe, maar wanneer Neva voor langer duur huilt is zij alleen maar te troosten door mij en wil haar afgeven aan mij... Soms negeer ik dat gedrag, wordt Neva stil bij hem (geef advies wat te doen)... Een EGO voor hem, wel een hele goede ervaring meteen... pat mij is door lactatie kundige geadviseerd om te kolven nadat mijn kleine meid gedronken heeft aan de borst... Druk voelde ik ook, zonder te kolven na voeding... Ik denk niet dat je borsten meer gaat aanmaken... Je moet het dan niet vaker doen, alleen maar na het aanleggen van je dochter... Je laatste alinea waarschijnlijk een geweldige "smelt" moment... Hoe was het gewicht van je kleine meid Kaylee? marlinde misschien staat hier wat informatie voor je http://www.dezonverloskunde.nl/Veilig_slapen.cfm sam Gelukkig dat er niets gevonden is, maar nutriton aan voeding toevoegen? Ga je dat doen? Ik zou 1/2 tot 1 schepje toevoegen anders wordt het pap/ te dik... mamamel welkom Ik ben sefanja (natascha), heb een dochter van morgen 10 weken oud, zij is 4.5 week te vroeg geboren... Het was een sterrenkijker, met vacuum gehaald... Ze een vroeggeboorte/ prematuur doet zij het heel erg goed... Ondertussen weeg zij bijna 3.8 kilo en slaapt bijna de nachten door. veldmuisje Daar ben ik het zeker mee eens, wat assistente zegt , balen dat je zenuwbehandeling moet gaan krijgen... Met verdoving?
Heitje wat een mooie foto van dewi Mamamel welkom hier En nog gefeliciteerd met de geboorte van de kleine
Jeetje, wat moest ik nog een hoop bijlezen de afgelopen dagen! Ben nu t/m pagina 210... Pris, ongeloofelijk om te lezen wat jouw sm op fb zette. Echt niet te filmen! Forget about her en richt je op Milan, je doet het super! Hoop dat jullie snel vooruitgang boeken! Pat, fijn dat de lac.kun. je goed heeft geholpen. Heb de greep met de andere arm ook meteen weer effe geprobeerd, was die een beetje vergeten. Goed dat je 't hier meldt... Is aan lege borst laten drinken ook bedoeld omdat je meisje de speen niet goed pakt? Goed dat je naar de osteo gaat, baad het niet... Ik hoop dat deze jullie kan helpen! Forever: wat een gave foto van die lach! Slaap-outfit: Nora slaapt gewoon in haar kleertjes. Heb dus ook allemaal 'zachte' kleertjes en geen capuchons etc. Later krijgt ze wel een pyamaatjes, als ze ouder is... Yupgup: hoe is 't nu met Thomas? Houdt je 't nog een beetje vol? Essie: las eergisteren veel krijsen en gisteren veel beter / slapen. Hoe is het nu? Jij gaat ook naar de osteo? Ludora: migraine voorbij hoop ik? Balen dat Lars na twee goede dagen precies weer een moeilijke dag had als je migraine hebt! BB: ik heb zoals je zegt momenteel geen werk meer, maar heb gelukkig niet veel zenuwen. 't Is voor mijn CV natuurlijk niet goed als ik lang thuis kom te zitten, maar financieel gezien heb ik langdurig recht op ww, dus dat ontzorgt. Ik moet dit allemaal nog precies uitzoeken, maar vanaf augustus start mijn ww en als het goed is duurt die maximaal 14 of 15 maanden! Ik heb vanaf 1998 elk jaar zoveel gewerkt dat elk werkjaar een maand ww oplevert... BB: Nora bij geboote 3060, lengte niet gemeten. Afgevallen tot 2820. Laatste weging is 3170 tijdens inloopspreekuur 14 juni. Komende maandag 1e officiële afspraak bij het cb, Nora is dan ruim 4 weken oud. Krampjes: Ik las ergens info van internet gekopieert, ik dacht door Miekr, over vaker kleine beetjes (op verzoek) voeden dan grote flessen ineens en dat dit mede krampjes zou kunnen verminderen. Dit klinkt wel logisch! Alleen moet er denk steeds wel minstens 2,5 of 3 uur tussen zitten, om te voorkomen dat de darmen continue melk te verwerken krijgen en de baby continue krampjes zou kunnen hebben. Als je elk uur wat flest of aanlegt, krijgen de darmen ook nooit rust. Dan zou ik bij huilen of zuigbehoefte de speen proberen of rondlopen en wiegen. Maar ik denk dat het internet-advies ook wel met die gedachte geschreven is: Om de 3 uur kleine beetjes i.p.v. om de 4 of 5 uur heel veel... Middeltjes: Zelf heb ik gisteren de sab-simplex binnen gekregen en meteen bij de voeding van 1800 en 2100 gebruikt. We hadden gisteren iig een rustige avond zonder kramp-huilbui. Slecht heeeeeel kort eventjes. Ben benieuwd of het toeval was of dat het echt iets voor Nora doet... Nu zijn haar kramp-huilbuien ook niet elke avond even erg en ze duren ook niet zo mega-lang, maar 'k wilde toch proberen om het voor haar comfortabeler te maken. Maar mocht dit niets uithalen, dan ga ik verder ook niets anders proberen, dan redden we het wel met elke avond haar samen omstebeurt troosten, pink, rond lopen, wiegen, op schouder leggen en buikje masseren en wachten tot ze ouder is... Toen ik info over sab-simplex zocht en veel over alle middeltjes en krampjes heb gelezen, las ik ook een verhaaltje van iemand dat het niet goed is om in korte tijd veel variaties te doen in voeding en middeltjes. Dan kunnen de darmen nooit ergens aan wennen. Klinkt ook wel logisch toch? Huisartsen schijnen hier vaak tegen aan te lopen, tegen ouders die zelf al heel veel 'gedokterd' hebben waarbij de hele darmen alleen maar meer ontregeld zijn. Het lijkt me niet goed om in een tijdsbestek van 2 tot 4 weken al allerlei dingen uit te proberen. Natuurlijk zal er soms een noodzaak / reden voor zijn, maar wellicht werkt dat alleen maar averechts. Dit wilde ik hier ook nog even meegeven, leek me wel een zinnige tip... Ego: Hier verder alles goed. Vandaag en gisteren twee dagen achter elkaar met beide kindjes alleen thuis en ik moet zeggen dat het me al aardig goed afgaat. De eerste keer vond ik het nog wel spannend, zo net na de kraamtijd, maar nu gaat het best heel leuk en gezellig! Gisteren ook heel lang buiten gespeeld / gewandeld met zijn 3-en, dat was echt wel leuk, was wel een beetje trots... Het voeden van Nora in Jop's bijzijn gaat nu ook beter. Het nieuwe is er voor hem een beetje af en hij gaat niet meer 'in de aanval' op ons. Het moet ook allemaal niet te lang duren, dan wordt ie wel ongeduldig, maar het gaat eigenlijk wel goed. Hij geeft haar ook heel veel kusjes, dat is wel schattig. En hij is wat minder onbehouwen gelukkig! Hihi, woensdag Jop opgehaald van kdv met Nora in de wandelwagen. Jop wilde alleen niet braaf op zijn kid-sit blijven zitten, maar 'zelluf lopen'. Op zich prima, alleen lastig dat hij overal interessante trappetjes bij grachtenpanden ziet, brievenbussen, hekjes en overal denkbeeldige keukentjes waar hij dan macaroni of een ijsje uit te bakstenen haalt om aan mij, Nora en hemzelf te geven. Dat schoot dus echt niet op Nora slaapt minder dan in de eerste tijd, zeker niet meer van voeding tot voeding, dus ben haar nu aan 't leren kennen / ontdekken wanneer ze moe is en moet slapen. Gaat aardig. Leg haar in haar wiegje als ik denk dat het kan / nodig is en soms een paar keer terug voor een aai over haar bol/zacht woordjes/speen/boertje, maar dan slaapt ze uiteindelijk toch wel. Hoera, de aanhouder wint! Nu slapen ze dus ook beide, dus ik houd het hier weer even voor gezien en neem even tijd voor mezelf!!! Iedereen die ik vergeten ben: sorry!
haiii ik ben een week niet geweest hier! uhm 70 pagina's teruglezen, nee dat is te veel Ga wel zo een paar pagina's terugkijken. Hier gaat alles zijn gangetje, nog steeds geen ritme te ontdekken, maar is logisch zo de eerste drie maanden. Ik kan er steeds beter mee omgaan, heb het daar toch wel moeilijk mee gehad. Wel veel last van krampjes hier, echt zielig om te zien. Heb nu infacol gehaald, en gisteravond mee begonnen, merk nog niet echt veel verschil... En van de week eerste keer consultatiebureau, alles was goed. Bijna 4 kilo en 54 cm, keurig gegroeid dus!
Heb deze net naar mijn man gemaild, met als onderwerp "Box van Sami" hihi, shirtje had ik hem voor vaderdag gegeven.
Wow, yupgup, klinkt goed! Prikkels vermijden en veel rust helpt dus echt bij Thomas! Het klinkt alsof jullie uit de vicieuze cirkel zijn?! Super! En als je dan zelf ook weer beter ontspant, gaat het met je baby ook weer beter! Voor allen:In mijn slaapproblemen-baby-folder staat inderdaad: 1 week, 16,5 uur slaap, 8,5 's nachts en 8 overdag, 4 dutjes overdag 1 maand, 15,5 uur slaap, 9 's nachts, 6,5 overdag, 3 dutjes overdag 3 maanden, 15 uur slaap, 10 's nachts en 5 overdag, 3 dutjes overdag 6 maanden, 9 maanden, 12 maanden, (zie mijn foto-album voor pagina 2 van 4 van de folder) Al moet ik zeggen dat Nora de 6,5 uur overdag denk ik niet helemaal haalt, maar dat ben ik met haar nu net een beetje aan 't ontdekken, komt goed