De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    klinkt trouwens als een lekker dagje klusser!

2. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hè toevallig!

Vandaag voor t eerst gebruikt, en foetushouding gedaan. Dus pagina 6/7 uit het boekje.

Ik neem aan dat jij die bbbb van pagina 8/9 bedoelt? Volgens draagdoekconsulente van gisteren kan die best eerder dan de drie maanden, als je maar controleert of de knietjes hoger zitten dan de billetjes. Dus billetjes laagste punt. Beste voor ontwikkeling van bekken.

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    hey girls!
    Hier een dagje Intratuin gedaan met SM. Mooie plantjes voor op het dakterras, een bossie pioenrozen gekregen van SM vanwege iets leuks (wat ik op een ander tijdstip zal vertellen ;) ) en ook mijn kleine meid lekker in de draagdoek.

Seks, we hebben het geprobeerd, maar ging niet helemaal goed. Zit nu dus weer met een wondje :(

Ik zit nu met een kleine keelpijn en mevrouw knort ook heel wat af... Ook lekker snurken dus!

@BB, die Front Wrap Cross doe ik wel, alleen de benen niet zo wijd en ik kruis de doek wel onder de benen door, maar daarna de flappen over de beentjes. De knoop probeer ik aan de zijkant te knopen. En de laatste knoop doe ik de platte knoop. 2 halve steken tegenovergesteld van elkaar.

@Sam, wat een heerlijke foto's!

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    O ja, en ik leg haar vaak in foetus in de draagdoek. Kikker met opgetrokken beentjes wil ze niet meer.

5. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Haay meiden
    Sorry heb wel doorgelezen maar is niet veel blijven hangen!
    Pris hoe is het!
    Almah hoe is het bij jullie?
    Nijntje hmm ben nieuwschierig naar dat leuks!!

Verder sorry!!

Beau is hier net als gister al vanaf vanmiddag aan het huilen nu net even wezen douchen met papa en nu slaapt hij eindelijk na 4 uur huilen!! En na 6 uur wakker!!
    Kan dat het sprongetje zijn beau is maandag 5 weken??

Sorry als ik iemand vergeet!!
    Veel liefssss!!!

6. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Er slaapt er hier 1 al vanaf half 9 in wagenbak:) alleen ze wil niet meer in grote bed, vermoed dat die te groot is voor haar, de wieg en wagenbak doet ze wel, mijn angst is dus dat ze dadelijk een groot probleem heeft, want die ledikanten kan je niet kleiner maken ofwel? of hoog opmaken en.een spanband halverwege aanspannen.zodat ze niet onder de dekens kan komen? want laag opmaken maakt dat ze nog een.meter loze ruimte boven zich heeft. Heb wel.de matrozenbed bestudeert

verder zag ij e maar dat raden.ze na 6weken.niet meer aan. Iemand nog tips?

7. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Volgt nog, effe bezig met Nora...

8. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Leuk reageren met telefoon maar niet heus.

Leuke foto voorbij zien komen.

Flesvoeding helaas kan ik daar niet over meepraten, heb 4weken zitten.bedenken wat 120+4 betekende ?nu weet ik dat de 4voor voeding staat hihi.

seks, nope vloei nog steeds een beetje als ik inspan, enne tot nu toe zijn we d'avonds alleen maar in.de weer geweest met kaylee, het vreet echt energie.

Priscilla sterkte met Milan, hoop dat zijn eczeem minder wordt, mijn zoon heeft dat ook flink gehad toen hij klein was, nu alleen bij verminderde weerstand en vochtig weer.

Euhm euh

miffy sterkte met de baby van je vriendin
    nijntje nog van harte met je voldoendes, en wat is je leuke nieiws?
    Mamjolanda, geen idee ofdat het sprongetje is?
    Klusser dat klinkt als een heerlijk ontspannen uurtjes op het strand.

Ff terug te komen op mijn b ed verhaal, kan je een baby nu al verpesten?, ik bedoel kaylee ligt meer in de wagen dan in bed (lees niet slapen willen in bed)

Ik probeer het wel elke dag, maar ze gilt de boel bij elkaar, voel me echt een softie daarin. bij mijn zoon was het makkelijker, die sliep gewoon, maar ik hield dat pook makkelijker vol, maar nu??

euhm mooie paarden voor ij zien komen

9. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    ff korte reactie van mij, ben weer de hort op geweest:D. Ik heb alles wel gelezen, maar ging over veel dingen waar ik niet over mee kan praten.

Heb zo een heerlijke nacht achter de rug. Laatste fles om 24.00, daarna 5.00 en daarna om 10.30 en dat komt omdat ik dr wakker heb gemaakt. Vanavond hebben we haar om 21.30 in de wieg gelegd, omdat ze wou slapen. Klinkt raar, maar ze gaf dat zelf aan en ik kan niet uitleggen hoe ik dat weet. Hiervoor was dit echt onmogelijk, dan krijste alles bij elkaar. Ons meisje word een grote meid:D.

Draagdoeken, uhh, geen idee, heb er geen.

@pris, hoe is nu?

@Almah, hoe is met jullie?

@mamajolanda, sprongetje kan best. Ziva heeft em woensdag en donderdag gehad en die is 1 daagje jonger. Maar je weet het pas zeker als zn huildagen voorbij zijn, je merkt echt verandering.

@klusser, klinkt als een heerlijk daagje. En is toch lekker, ff flink uitwaaien. Ga je lekker goed van slapen.

@nijntje, oehhhh, nu ben ik nieuwsgierig............

@ludora, klinkt als een tevreden Lars. Zal een lekker gevoel geven.

@sam, leuke foto's.

@bumbaa, nu je toch verplichte rust heb, zou ik me lekker laten verwennen;)

En verder weet ik het ff niet meer, dus sorry als ik mensen vergeten ben. Morgen weer een rustdag, dus weer meer tijd voor jullie.

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Oe, je maakt me nieuwsgierig nijn!

@ bb en Nijntje: geloof dat jullie het toch over een andere techniek hebben, niet uit het bykay- boekje....

11. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    oja, nijntje gefeliciteerd!

@pat, Ziva heeft ook nog nooit in haar ledikant geslapen. Ze slaapt altijd in dr wieg. Weet eigenlijk niet hoe ze reageert. Ik zou me daar nog niet heel druk om maken. Ze zal er vast wel in slapen als ze er aan toe is. Probeer het gewoon elke dag aan te bieden. Haar gewoon neerleggen, gaat ze huilen, dan oppakken en troosten. Dit drie maal, wil ze niet, dan morgen weer een dag. Heb dit met Ziva ook gedaan na dr nachtvoeding. Ze wilde dan niet meer terug in dr wieg, maar bij ons in bed. En sinds vorige week slaapt ze wel de hele nacht in dr wieg, dus het heeft zn vruchten afgeworpen.

12. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ik heb een berichtje in de club geplaatst ;) ik kon ook niet wachten ;)

13. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    ga gelijk kijken!!!!

14. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Bb, komt ie...

1) sommigen leggen hun baby schrijlings in de draagdoek, als een soort banaantje met de zij (baby) tegen de buik (drager). Doordat baby,s nog nauwelijks een nek hebben, komt kin dan snel op borst, wat ademen bemoeilijkt. Beter is de baby rechtop volgens foetushouding of bbbb-houding (zie boekje).

2) over stap 2 van pagina 4: stroop de doek niet helemaal op, maar voor de helft. De onderste helft hangt dan los. Als je dan naar je rug en schouders gaat (stap 3) is de doek al mooi uitgespreid.
    Hiermee voorkom een draai op je rug of een slecht uitgespreide doek waarvoor de plaatjes uiterst rechts op pagina 5 voor waarschuwen. (na het opstropen het gestroopte stuk tussen wijs- en middelvinger vasthouden zodat je duim vrij hebt om op je rug het andere stuk te grijpen)

3) over stap 15 van pagina 7: baby wordt hier onder okseltjes eruit getild. Alternatief: doe het stuk met de bloem naar beneden, doe vervolgens het bovenliggende schouderstuk uit door met je hand vanaf de onderkant onder het schuine stuk te gaan en je hele arm er door te wurmen (alsof je een hemdje wilt uittrekken en naar beneden over je kont wilt uittrekken). Dit herhalen met andere arm en andere schuine schouderstuk. Je baby ligt dan 'los' en hoeft er niet uitgesjort te worden.

4) strak maken: na stap 5 van pagina 4 de zijkanten aan je nek-zijde pakken en naar beneden trekken en de zijkanten aan je schouder-zijde pakken en naar beneden trekken. Dan ook nog een keer strak trekken zoals de dame bij stap 5.

Pffft, moeilijk met tekst duidelijk te maken. Vraag maar als t niet duidelijk is!

15. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Zo ik ga ook maar es naar bed. Nog even bijgelezen (zoonlief ligt op bed> gooi em altijd iets eerder op bed dan dat ik zelf ga. zit nl irritante geluidjes te maken voordat ie slaapt en kan ik toch niet slapen haha)

ff foto spammen, heb eindelijk zn lach weten vast te leggen
    P1010758.jpg

16. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Haay meiden!!

Bedankt voor je reactie vmb!!!
    Dan hoop ik idd dat het zijn sprongetje is hoelang kan het duuren!?

Hier heeft beau na de douche met papa lekker bij mama op de bank geslapen! Tot 00:30 en toen nog even zijn fles van 150+5 gekregen en lag meneer meteen weer te slapen arme mannetje was kappt van zijn huil middag/avond!
    Wij hebben lekker de film footloose gekeken en ga voor het eerst sinds we beau hebben nu pas naar bed door ons eigen haha!!

Sex: hier vloei ik nog een klein beetje maar we kunnen beide niet wachten tot het over is!! :$ hihi

Verder tja ben ik weer een zeef!! Sorry meiden

Gaan nu gauw slapen!!
    Weltrusten en hopelijk lees ik pas morenochtend weer hier hihi!!

Liefssss

17. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Ooja child te schattig je foto!!

Doeiii

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    22.00 gegeten, 0.30 eindelijk in slaap (dacht nog, pfffft straks moet ik weer...)
    Is het gewoon even 4.30 :D haha! Heerlijk... Zat er al doorheen gisteren. Doodop, koppijn, duizelig... Niet meer :D Lekker joh, een paar uur slaap!

Niet bijgelezen, komt morgen ff.

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    #2339 miffy, 24 jun 2012
    Laatst bewerkt: 24 jun 2012
    **zwaait even**

oja supertrots op mijn meisje,
    slaapt al 3nachten door!!
    eers 8,5 uur, toen 7 uur en vanacht gewoon 10 uur
    werd vanochtend wakker van lekkende tiet :D

met gekolfd en na 300cc ben ik maar gestopt.....
    en dat uit 1 borst :D

20. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lief!!!

Deel Deze Pagina