De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik werk in de zorg, ruim 12 jaar

2. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep

Ik zal morgen even op comp kijken, ik zit op trl en laptop... Op comp doe ik mijn werk meestal

3. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Daro: stomme muts in c1000, zielig voor k!

Sam: af en toe rechtop zitten op harde stoel? Doet eerst even pijn, maar daarna wel okay. Is goed tegen je zwelling. Bij Jop kon ik met een dag of tien een beetje normaal zitten en lopen.
    Mijn goed, wat een enorm verschil met nu! Bijna nergens last van gehad en toen deed het allemaal zo zeer en zo dik en gezwollen!

Marja: balen! Ik snap dat je moet janken! Waardoor vertrouwde je t niet? Ontevreden baby of minder plasluiers of iets anders?

Ik ben ook onzeker over aankomen Nora, maar ze is tevreden en kraamzorg en vk zeggen at het goed gaat. En dat het niet erg is als een kindje langzaam aankomt...

Alma: dat is jammer. Hoop dat je nu wel extra geniet van haar tevredenheid!

Nora tukt nog steeds, weer wakker maken nu. Jammer qua timing, ze drinkt beter als ze zelf komt..... Maar ja, wordt nu wel laat...

88

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Fijn dat we van jouw kennis mogen meegenieten/profiteren!
    ;)

5. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Bb, doet Fenne ook iets met armen en/of benen op moment dat ze met de speen aan t kloten is? T klinkt wel als krampjes...

6. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Het duurde hier 48 uur, toen ging het direct perfect. De eerste 2 a 3 dagen ben je soms nog wat aan het rekken en doen. Maar dat is niet erg.. Ik vind het heerlijk. Weet wanneer ik de deur uitkan, wanneer er visite kan komen, wanneer ik het huis kan doen hahaha :D het wennen aan op tijd voeden duurt echt maar zo kort en ik heb er zoveel plezier van!

Owja, sinds ik zo strak voed op schema gaan de nachten goed.. Om 11 uur fles, half 4 meldde hij zich, na de fles in bed en nu slaapt hij nog.. Dit gaat nu al zo een week ofzo. Daarvoor had ik nog wel eens zoiets aa even half uurtje eerder of later. Nu doe ik dat niet meer en hij heeft er echt baat bij!

7. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Zo hier ook een redelijke nacht achter de rug ondanks Gwen verkouden is.
    Gisteravond om 23:00 de fles gegeven en daar liet ze 40 ml van staan toen kwam ze om 4:00 en dronk ook de fles niet leeg en net om 8:00 weer een flesje en deze is wel helemaal op gegaan. Ik denk doordat ze verkouden is niet zoveel trek heeft en het kost haar ook meer moeite de flessen legen te drinken doordat haar neusje verstopt zit.
    En ik begin helaas nu ook verkouden te worden bleh :(

Ludora hoe is het met Lars verder gegaan?

Bbtje hoe is bij jouw de nacht verlopen. Zijn de meiden nog lief gaan slapen ?

Jazzlyn hier ook een beetje een vast schema. Ik kan vaak de klok erop gelijk zetten wanneer ze komt voor de fles.

Iemand nog wat van doetie gehoord na de bevalling?

8. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Lars kwam om 2 uur en om 6.30 uur. Helemaal niets mis mee dus!! Vanmorgen wel 160 cc gedronken. Terwijl ie eigenlijk maar 130cc pakt als ik 150/160 aanbied.

Nu lag ie net wel weer te smakken, maar hij heeft even een speen gekregen, hoop niet dat ie na 160 cc na 2 uur weer komt. Kan eigenlijk niet.. Hij is ook wel een drama koning!! ;)

Dadelijk met oma naar prenatal. Maar we liggen nog in bed! Was een goed idee!!!

9. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Goedemorgen!

@Ludora: Ik weet niet of het van vacuum komt of dat de prikkels gewoon even teveel waren.
    Ik ben op woensdag bevallen en Noah is eerste 2 nachten heel misselijk geweest (had ook advies gekregen om hem paar dagen bij me te houden of bij papa) Die zaterdag zijn schoonouders geweest en hebben hem vastgehouden. Hij werd me toch partij misselijk!
    Lars is natuurlijk nu wat ouder maar ik geloof wel dat prikkels af en toe teveel kunnen zijn voor kindje.
    Succes!

Noah is gisteravond/vannacht weer ontzettend aan spugen geweest. Sowieso drinkt hij meer tijdens nachtvoedingen. Hij loopt dan nog lang na te slikken en krijgt vaak hik.
    Ga vandaag interpolis even bellen om te kijken hoe het zit met vergoeding osteopaat. Ik kan nl. wel vinden wat ik vergoed krijg, maar er staat bij dat ik via zorgzoeker een osteopaat moet zoeken die op hun lijst staat. En binnen straal van 100 km staat: Geen resultaat.
    Beetje apart.

vraag
    Mijn knip is weer wat opengegaan (vorige week al) en bloed af en toe.
    Hoe lang is acceptabel om hier mee rond te lopen? (wil mn lichaam wel de kans geven voor genezing) Het is ongeveer halve cm gok ik (met spiegeltje gekeken)
    En bij wie moet ik zijn als het te lang duurt? Ben in ziekenhuis bevallen en hoef pas begin juli weer terug naar gyn. Moet ik dan bij gyn of nog bij VK zijn?

10. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    @Child: de eerste 6weken na de bevalling sta je ook nog onder controle VK, dus je`kan hen hiervoor bellen.

11. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Ik. ga niet meer zeggen dat ze snachts zo goed doet:( en dr avonden zo erg clustert, ze heeft nu voor de verandering de boel omgedraaid, ze heeft nu vannacht geclustert en avond braaf geslapen, jeetje ben nu gebroken zeg. Ik ga haar vanavond maar gewoon wakker maken zodat de nacht weer fatsoenlijk verloopt.

Daro wat een muts zeg van c1000.

Euhm verder. Mooie en leuke foto's voorbij zien komen. Het blijft prachtige om al onze baby's te zien:)

12. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Vanmorgen toch maar eens op de weegschaal gaan staan ( durfde eerst niet:)) er zit nu nog 6 kilo aan van de zwangerschap van Gwen. Ik moet in totaal 14 kilo kwijt en dan zit ik op het gewicht voor beide zwangerschappen en hormoonkuren. Maar liefst maar er nog wel wat meer af;)

13. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    ff snel, want we gaan zo de deur uit.

Heb Ziva voor het slapen gaan de fles gegeven ipv de borst. En dat ging perfect, er kwam niks terug, ze heeft het niet zuur gehad en heeft heerlijk doorgeslapen. Heb gister eerst gekolfd voorde borst, maar merkte geen verschil, het kwam er alsnog uit. Denk dat we maar naar 50/50 gaan, wil bv nog niet opgeven.

@child, hier hebben mn hechtingen losgelaten, dus mn knip staat ook open. Ze kunnen daar niks aan doen en moet vanzelf dichtgroeien. Wel opletten dat het niet gaat ontsteken en regelmatig spoelen na toiletbezoek.

Wij gaan, tot straks

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    *bloos*
    ehm ja nou ja ik ben niet anders gewend.. dus ik zou niet weten hoe het anders zou zijn. En zwaar.. ja soms wel natuurlijk. Vooral toen ik nog werkte en als ik straks weer aan het werk ben. Maar ja onze situatie is nogal anders denk ik dan bij anderen, ik wist dit van te voren en heb desondanks heel bewust voor kinderen gekozen. Dus dan moet je achteraf ook niet zeuren vind ik :cool:

Ik vind dat het me nu heel wat beter af gaat dan bij de eerste, toen leefde ik de eerste 6 maanden ofzo echt in een cocon, was ik constant doodmoe en viel het me erg zwaar. Nu heb ik energie voor 10 en geniet ik volop.

Gisteravond was A. erg huilerig, ik kon hem geen 5 seconden wegleggen of hij begon alweer te krijsen. Dat was wel irritant, ik heb een gedeelte van de afwas moeten laten staan en kon amper even naar de wc. Dus maar vroeg naar bed gegaan. K. kwam ook bij ons liggen, gezellig!

Ik zei gister tegen K. dat ik van hem hou, en voor het eerst antwoordde hij: "K. ook mama". Aaaaah *smelt*

A. lijkt niet meer genoeg te hebben aan zn 150+5.. kwam vannacht telkens al na 3 uur. Ik kijk het nog maar even aan, vind het veel te vroeg om al naar 180 te gaan, maar op de verpakking van mn voeding staat wel dat dat vanaf 5 kilo kan, dat zal ie inmiddels wel wegen denk ik.

Raar weer buiten, bewolkt maar toch echt warm. We gaan even een rondje lopen, tot later!

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    bumbaaa Ik heb de lijsten op mijn werk liggen...
    Op de computer bij mij thuis staan ze niet, wel sites waar je ze vandaan kan halen.. Meeste sites tegen betaling zoals deze
    Allergie & Dieet
    Allergenen Consultancy | Allergenenlijst
    Stichting VoedselAllergie - Home

ludora ik weet alleen dat zij de eerste aantal dagen er last van kunnen hebben zoals misselijkheid en hoofdpijn.. Schedel en nek zou ik na laten kijken ivm evt vervorming schedel en/of manipulatie van nekwervels (kraken) door het getrek aan vacuumpomp...

Dat zijn nog tijden waar je mee kan leven ;)... Wat een vreetzakje :D
    Gaat Oma jullie verwennen ;)

klusser waarom ben jij onzeker over aankomen van Nora, iedereen is toch tevreden?

ladytijger Nu je het zegt, helemaal niets meer gehoord van DO
    oetie... Wie was haar buddy?

child Welke verzekering zit jij? want hier wordt tot 450 euro vergoed en ik heb een av gezin verzekering bij zorg en zekerheid... Wat zegt de kinderarts over het spugen? Op de lijst van zorgverzekering wordt bij mij bedoeld dat zij aan bep. organisatie verbonden moeten zijn... Als zij dat zijn, wordt het vergoed... zoals deze NVO Osteopathie: Nederlandse Vereniging voor Osteopathie

daro Ook vanuit hier respect... En ik zou ook weg smelten als mijn dochter dat zou zeggen tegen mij

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    nou ja mijn meiden doen nu al aan "mama plagen".... ze waren allebei aan het mopperen, dus ik het bed uit en gaan aankleden. Wat denk je... slapen ze beide weer!:cool: Nu zit ik dus beneden, had er graag nog bijgelegen hihi...

Gister is Fenne gelukkig rond 23u in slaap gevallen, wat een gedoe zeg! :) Ze heeft tussen ons in geslapen tot 4.00uur! En ninthe hebben we toen zelfs wakker moeten maken voor de fles! Dat was dus gewoon eventjes 6.5 uur tussen de voeding!

klusser; mirena indd. Ik had het gelezen. Maar kans is zeeer klein stond er. Ik hoor er wisselende verhalen over. Ik ga het maar proberen. Bevalt het me niet dat toch weer over op de pil;)
    Ik moet zoiezo even kijken of ik niet mega rugpijn krig tijdens menstruatie als ik spiraaltje doe. Dat is namelijk waarom ik zo vroeg al aan de pil ben gegaan... die vreselijke rugpijn de eerste 3 dagen!

Sprongetje; met 5 weken krijgen ze ong. een sprongetje he?! Maar ik heb gelezen dat als ze te vroeg geboren zijn dat sprongetje pas vanaf uitgerekende datum komt... Dat zou bij mijn meiden dus rond 8 weken zijn. Maar NInthe was gister echt zo onrustig en huilerig... helemaal niks voor haar! Nu moest ik daar ineens aan denken (ze zijn nu 5 weken) zou dat kunnen?? Nee he? hahaha...?

yup; fenne is de hele dag door aan het zwaaien met beide... Maar dat doet NInthe ook. Ze zijn beide zoooo druk:$ Ninthe lijkt alleen drukker omdat ze er zo lekker bij ligt te kreunen en pruttelen. We liggen echt in een deuk om haar... die geluidjes die ze soms maakt:D

Jazzlyn; ik zou het vandaag kunnen proberen want ze komen toevallig vandaag om 7u en 11u... dus zou het voort kunnen zetten. (ze komen al om de 4u dus er veranderd niks voor ze) Ik vraag me alleen af, als ze 's nachts nou later komen. Bijvoorbeeld net als nu pas 4u doe je dan wel al weer de voeding om 7u? (dus maar 3u ertussen?) Dadelijk komt er iemand van bureau ivm huilen van Fenne (wilde de arts voor ons geregeld hebben) en zal eens vragen hoe zei er over denkt... lijkt me indd wel fijn! Maar hoe gaat dat dan als ze naar 5 voedingen gaan??:) En als ze nog slapen? Je maakt hem dan echt wakker?

Edit; overleg gehad met verpleegkundige Cb en besloten het niet te doen.. Waarschijnlijk gaat Fenne hier niet tegen kunnen.

Verpleegkundige bureau: Is hier net geweest en heeft een half uurtje met Fenne mee gekeken. Ze liet zichzelf "gelukkig" echt even zien hoe wij haar dus grotendeels van de dag zien. Ook zij denkt aan krampjes of dat ze met ontlasting probleem zit. Ga dus nu bijhouden wanneer ze poept en huilt... hoe lang ze slaapt enz. Woendag belt ze me op en indien nodig komt ze weer langs. (wat een ongelovelijk fijn persoon vind ik haar zeg! Gek want ze is van mijn leeftijd maar helpt me zo fijn!)

Ik moet voor Fenne omneo voeding gaan halen iemand hie ervaring mee? Werkt het?

Voor de speen had ook zij helaas geen tip ze zag wel dat ze hem echt niet in kan houden en hoopt met me mee dat de pre-logopediste woensdag wat ermee kan doen.

OOk rade ze me de osteopaat aan, ze zei dat ze dat eink niet mogen maar dat ze er goede ervaringen mee heeft. Gezegd dat ik maandag geweest ben en dat ik ma+dinsdag een andere fenne dacht te zien, dus nog even mee door gaan!

nu ga ik flessen want er meld er zich eentje!

17. Elies25

Elies25 Niet meer actief

I hope so, heb ik mijn eigen afellay :D Wordt wel moeilijk dan om m "af te staan" aan een andere vrouw in zijn leven, lol.

Hier doe ik dat ook trouwens bij de hik! Gemiddeld 1 keer per dag denk ik zo, soms 2.

18. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Een kort een vraagje meiden! Wanneer gaan jullie de kleding van jullie beeb(s) wassen met wasverzachter? Want ik neem aan dat me kleine man nu al Alergieen had moeten tonen dan toch aangezien hij ook met mijn kleding in contact komt wat wel met wasverzachter is gewassen??

De rest reageer ik straks op kleine ligt op me borst en heeft weer krampen!!

Liefss

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Direct al, nergens last van! Alhoewel, de eerste week half/half met witte azijn. Toch zacht.

Thomas wel weer goeie nacht gehad, iets korter maar is niet erg. Hoop dat hij vandaag dan niet weer zo'n rampendag krijgt als gisteren, pffft.

Zelf vanmorgen de huisarts gebeld ivm oogontsteking, het heeft doorgezet... Sexy... Mag alleen spoelen met water, krijg geen medicatie. Pas als het na een week niet minder wordt. Damn zeg! Zie al bijna niks meer, lekker veilig met autorijden.

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    succes met flessen

Deel Deze Pagina