De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Priscilla: wat goed dat Milan naar huis mocht en wat een schattig filmpje!!

Klusser: ben benieuwd of die sab simplex werkt!

Mooie foto's dames! Onze kleintjes worden steeds alerter he, lekker rondkijken, lachen, echt superleuk!

Dames wie heeft de medela freestyle, ben de spullen aan het uitkoken, maar die speen voor op de fles lijkt zo vreemd, een enorme opening zit erin, hoort dat zo???

2. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    zo, kind door de APK gekomen! Alles helemaal toppie. We hebben nog even specifiek gevraagd over de prikjes hoe en wat en evt. kosten als wij het anders willen dan 'normaal'. Daar worden we over teruggebeld. Verder kon ze wel zien dat Fabiënne graag op rechts ligt met haar hoofdje. Helaas kon ze niet echt nieuwe tips geven, want die zij vertelede proberen we al (maar lukken niet echt). We hebben zo'n zijslaapkussen besteld bij de babydump, (wie de tip voor babydump gaf, thx!) hopelijk kunnen we daarmee uit de voeten, anders krijgt ze fysio:( Liever dat natuurlijk dan een helmpje hoor, maar toch...
    Ze weegt nu 4890 gram (bij de geboorte 3620) dus ze is al lekker aangekomen van mama's milkshake! En ze is 57 cm lang.

Even een voeding tussendoor...

anticonceptie... ik vind het eigenlijk allemaal niks, maar ja, je moet wat hè! (als je geen legbatterij wilt zijn)

hier ook een mail voor de babydoos van Prenatal!

zwaait naar Miffy

En ik smelt sneller dan een ijsje bij jullie babyfoto's!!! :)

Tante Tossie, wat een heerlijke lach heeft je kereltje!!!

En ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kan typen en het even niet hoef te zeggen, want mijn stem laat me vandaag behoorlijk in de steek ;)

3. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Nijntje super dat fabienne t zo goed doet!!! Ik zie ook dat Lars zijn hoofdje niet helemaal mooi rond is, maar hij beweegt zo veel dat ik t eigenlijk niet snap. Hij lig altijd anders. Ik lag hem ook regelmatig op zijn zij in de box, maar ik heb t idee dat dat niet helpt. (donderdag weer naar de otseo)

Sterkte met je stem. Niet slim dat je smelt als een ijsje, een ijsje is nu wel goed voor je stem :D

(wie is tante Tossie :D )

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Elies, geef geen BV, kan je niet helpen...

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @nijntje,
    wat wil je veranderen aan de vaccinaties??
    en mocht je voor maandag al antwoord hebben over de kosten wil je die dan wel vertellen,
    ben wel benieuwd, wij zitten namelijk ook heel erg met die vaccinaties in de knoop

6. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ijsjes liggen hier mooi in de vriezer... straks niet meer:D

En voor Tante Tossie moet je even het filmpje van Thomas van Yupgup bekijken ;)

7. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Wij willen ze meer gescheiden geven. We vinden het teveel vaccinaties in 1x. Daarnaast vinden we de hepatitis B onnodig. Dat gaat echt alleen over de macht van de pharmaceutische industrie, het rijk dat ziekten wil voorkomen om economische redenen. Mocht ze hepB nodig hebben, dan liever later.
    Ik zal wel even posten als ik gebeld ben ;)

8. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Moet je die vaccinaties zelf betalen dan??

9. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    nee, de reguliere niet. Die krijg je van het rijk. Alleen als je het anders wilt kan het zijn dat er kosten aan verbonden worden. Zeker als je elke ziekte apart wilt moet je het zelf betalen.

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hep b, vind ik ook het grootste probleem hoor!!
    vind zowiezo veels te vroeg met 8weekjes
    wij moeten voor maandag beslissen hoe en wat, maar als we het er niet over eens zijn stellen we ze zowiezo uit

11. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Ik heb em :D

12. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Hey meiden,

Zo vandaag de na controle gehad bij de vk in het ziekenhuis. Ik vond het weinig voorstellen even vragen hoe het ging en mijn bloeddruk meten. Echter is mijn bloeddruk nu hoger als in mijn zwangerschap was nu 140 om 85 terwijl het normaal 125 om 70 was.

Verder ben ik na bijna een week niet te hebben gevloeid weer begonnen. Gister had ik alleen wat bruinverlies en vanmorgen weer gewoon bloedverlies. Misschien nu al ongesteld ? Ik heb pcos en ik was daardoor bijna nooit ongesteld en kreeg tijdens het zwanger worden provera om het op te wekken. Ik heb nu toch maar weer de pil strips die ik nog had leggen erbij gepakt en toch maar weer het eerste pilletje ingenomen want condooms vind ik ook niks.

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Zooooooo hier ben ik weer na een erg vermoeiend en warm rondje stad. Ik wist niet dat het zo warm zou worden vandaag, dus mn twee jongens en ik waren er niet echt op gekleed. Gelukkig kunnen jassen en vestjes uit en dekentjes ook!

Inentingen: hepB is voor ons juist wel belangrijk ivm reizen naar Marokko. Ik ben wel benieuwd naar de prijs voor een afwijkend schema!

Nacontrole: heb ik niet gedaan deze keer. Ik vind het niet nodig, ik zat bij een hele grote vk-praktijk en had niet echt een band met (1 van de) 5 verloskundigen. Na mn eerste ben ik wel gegaan (naar de gyn) maar dat stelde niet veel voor, was alleen maar een praatje over hoe het ging. Er is verder niets gemeten of bekeken. Daarom vind ik het deze keer niet nodig.

Ladytijger: misschien idd menstruatie, als je 1 week geen bloedverlies had. Of heb je gister een veel drukkere dag gehad als normaal?

Anticonceptie: goed om te lezen dat ik niet de enige ben die geen hormonen meer in dr lijf wil. Tussen de eerste en tweede ben ik ook niet weer aan de pil gegaan, ik reageer erg sterk op die hormonenbommen en had al genoeg last van mn gewone ontzwanger-hormonen. Heb toen bij de nacontrole bij de gyn wel gevraagd om een nuvaring maar volgens haar kon ik daar beter mee wachten omdat het allemaal nog te "wijd" was na de bevalling waardoor die ring niet goed zou blijven zitten/niet goed zou werken. De pil is sowieso niets voor mij, ik vergeet m te vaak. Daar is mn oudste zoon het bewijs van :D

Nijntje: wat is Fabienne goed aangekomen! Fijn dat alles goed was bij het CB.

Voorkeurshouding: ik merk de laatste dagen een duidelijke voorkeur voor zijn linkerkant, maar als ik zijn gezichtje naar de andere kant leg of hem op zn andere zij weg leg, dan blijft ie wel liggen. Dus ik kijk het nog even aan.

Vanochtend de Felicitas doos opgehaald. Wat leuk! Vooral een berg tijdschriften maar ook bruikbare dingetjes erbij, viel me zeker niet tegen.
    Toen ik thuiskwam kreeg ik ook een mail voor de prenatal doos, die ga ik binnenkort ook maar eens halen.

Minkie leuke foto's!! Wat heeft Aniek mooie ogen!

Zo leuk om te zien dat alle baby's een heel ander gezichtje hebben. En toch zijn ze allemaal even mooi.

Dan nog een vraagje, ik wil graag jullie mening.
    We zouden vandaag kraambezoek krijgen, ook meteen voor mijn verjaardag morgen. Ze zouden eerst nog bellen om door te geven hoe laat ze komen. Dus ik verwachtte gister een belletje, maar ik hoorde niets. Uiteindelijk 's avonds laat een smsje met iets in de trant van: "het wordt woensdag dat we komen, we weten nog niet hoe laat maar dat laten we nog wel weten"

Is het nou gek dat ik dat vrij belachelijk vind? Je vraagt toch eerst of het woensdag überhaupt wel uitkomt? Ik heb teruggesmst dat morgen niet zo goed uitkomt, dat we overdag een groot gedeelte van de dag weg zijn en dat ik 's avonds graag wil eten met mn gezinnetje omdat het mijn verjaardag is. Is dat nou zo lullig? Na dat smsje heb ik niks meer gehoord.. dus nu weet ik nog niet of ze nou komen of niet.. ;)

14. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Schattig jullie filmpjes!!

Ongi: nog niet nu wel klaar met vloeien al 2 dagen niks! Zodra beau het toelaat komt de sex:$ hihi

Nijntje super dat je meisie t zo goed doet!

Ijsje hmmm lekkerrrrr!! Hier aan een lion!!

Vaccinaties zijn wij ook over na aant denken! Maar hb ze zelf wel altijd gehad en me man ook dus eigenlijk tja moeilijk!!

Wie vroeg van het sprongetje?!(sorry) ik denk dat hij die al vorige week had met dat huilen ineens!? Maar nu kwam hij weer gewoon na 4 uur dus wie weet!

Beau ligt nu in de box op zijn buik heerlijk te slapen! Hoe wakker hij gisteravond ineens was hoe lui hij vandaag is!

Lachen doet beau alleen naar papa!! Hoe bedoel je voorkeur haha!! Mama doet alles met hem en voor hem en papa krijgt de lachjes zodra hij thuis komt van zijn werk!! Agh heb papa ook wat!;)

Verder heb hij vannacht nog wel redelijk geslapen na fles van 22:00 wakker tot 00:15 van 00:30 tot 03:30 op eigen kamer daarna tot 07:00 ook op eigen kamer en toen wilde meneer niet meer slapen tot 09:00 tja dan hoef ik ook niet meer terug te gaan he haha!! Maar en nog wel moehoee!! Maarja vanavond poging 2 op tij naar bed hihi zal wel niet!

Nou meiden verder wel gelezen naar bv geen info over en friso ook niet sorry!

Veel liefsss

15. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Daro ik vind dat belachelijk!! Van het bezoek nee ik zou ook zo gereageerd hebben!!

Nog vergeten in vorige bericht anticonceptie ik ga wel weer gewoon aan me pil heb ik hiervoor ook goed op gereageerd dus hoop nu ook weer!!

En felicitas doos heb ik en de bon voor prenatal ook net binnen!!
    Ook bericht gehad voor het mutsje (eindelijk) alleen kruidvat niks gehoord wel gegevens gewijzigd!!?

Liefss

16. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Daro dat méén je niet. Nou zelfs al zou ik morgen kunnen zou ik t nog niet meer doen!! (maar ik ben wel heel moeilijk denk ik)
    BE-LACH-E-LIJK!!!!! Net of je met een new born en peuter niets anders te doen hebt...

Jolanda, jammer dat rommelige, ik was dat van t sprongetjes vraag.

Ik heb Lars maar in de draagdoek gedaan, en ben gaan lopen, hond ook maar mee, na 10 minuten vechten en schreeuwen slaapt ie. (nu is het nu dan wel weer etenstijd eigenlijk :D )
    Heb Oei ik groei besteld, zat te lezen in t inkijk exemplaar en denk dat ik t wel een leuk boek ga vinden. En denk na het lezen dat we hier vandaag dus echt met t sprongetje te maken hebben.

Ik mis vandaag een aantal meiden, Sefanja, Sam, alles goed ??

Ik ga de dozen morgen ophalen denk ik. Leuk dat ze nuttig zijn!! :D

17. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Hier vanmorgen ook bij de cb geweest, Eline is ook goedgekeurd. Ook zij heeft een voorkeursligging naar links, heb wat adviezen gekregen en anders krijgt zij fysio?
    Ze is inmiddels 53 cm en weegt 3900 ( vorige week 3690)

Sinds vandaag zit we voor 5 weken in het appartement van mijn ouders. Zo lekker groot en een mega balkon in de zon!! Heb mij en Eline gelijk geïnstalleerd op het balkon. Eline ligt onder de parasol in de wandelwagen.

Vraagje: wat hebben jullie de kleintje aan qua kleding?
    Vind het zo moeilijk. Eline ligt nu buiten in shirtje lange mouw, broekje en sokjes aan. Deken heb achterwege gelaten

Anticonceptie en sex: sex inmiddels weer gehad, voorzichtig maar het ging goed. Ik heb nog hechtingen van mijn knip. Nu met condoom ( wat we echt vreselijke ondingen vinden) over 2 weken laat ik weer spiraal plaatsen. Vind dat echt een uitvinding, menstruatie blijft dan ook uit. Heerlijk.

Sinds ik om de nutriënt omneo over ben gestapt gaat het met de krampjes stuk beter.

Goede nacht hier gehad 2200-0400-0830 ( hier moest ik haar akker maken omdat we naar de cb moesten. Ook nu ligt ze weer lekker te pitten. Langzaam krijgen we ritme (hoop ik hahah)

18. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Ooka ludora jij was het hihi!! Sorry!!

Ja hoe herken je een sprongetje dan?

Hij heeft van de week al 2 huilavonden gehad en toen was niks goed alleen bij mama wiegen en continuea wiegen mocht niet stoppen want dan ging hij keihard krijsen! Maar nu os het dit met de voeding weer maar dat kan dus ook door de omneo komen omdat dat ligt verteerbaar is!? Moeilijk!!

Ik denk dat ik dat boek ook maar ga kopen!

Sefanja en sam
    Misschien van het mooie weer aan het genieten met hun kleintjes?

Veel liefss

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Grote meid! (allebei) :D

Foetushouding en bbbb- houding kan je alleen. Eerste keer beetje puzzelen, daarna makkelijker. Zijn ook videootjes van, maar in boekje staan ook gewoon foto's.
    Op heup kan je volgens mij ook zelf, maar op rug niet, dan moet iemand helpen.

Hier in 2010 gewoon methode van kraamzorg gevolgd, niet koken, gewoon uit de kraan. Hoeft tegenwoordig niet meer, tenzij je oud huis met loden waterleiding hebt volgens mij...

20. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik gebruikte de standaard friso en nu de friso comfort voor spugen en krampjes. Ik ben er tevreden mee

Deel Deze Pagina