@miekr, weet je dat zeker?? Vitamine D is voor sterke botten en tanden enz en ze adviseren het ook naast de flesvoeding tegenwoordig
Najaaaaa!! heb ik gewoon even last van "kraamtranen" of gewoon een emo momentje staan we bij de box naar Ninthe te kijken, ze lag zo lief en manlief slaat zijn armen om me heen en ik begin me toch een partij te janken manlief snapte er niks van en ik ook niet maar ben gewoon zoooo blij met ons meisje!!
Aaaah hij huilt nog...... * ikke nu ook... Ik ben echt al de heeeeeeele dag bezig.... Ik heb em denk ik een uur niet vast gehouden. Allerlei grepen, laten hangen. Bloot op bloot.. Autorijden, wandelen in de kinderwagen... Masseren over rug en buik. Hij is 5 minuten stil en dan komt ie weer. Vk gebeld, die kon er niet zo veel mee, alleen infacol geadviseerd. Ik blij dat ik dat gister voor de zekerheid meegenomen heb.... Verder vond ze dat ie vrij veel eten kreeg, jah, das weer in overleg met ha.... Godver.... Inmiddels 12 uur een wakker mannetje en huilen.... Ik ben kapot.... Pris succes morgen..... Rest komt morgen, ga mannetje maar weer knuffelen...
Balen Ludora! Ik kan je maar 1 advies geven en dat is volg je gevoel! Als jij denkt dat er iets niet klopt, zorg dat je gehoord wordt! Laat je niet afschepen als je het niet vertrouwt! (als je moedergevoel zegt dat het goed is, is het ook prima, maar dat lees ik niet in je berichtjes)
Ik weet t gewoon niet. Eerst dacht ik dat ie honger had, meer gaan geven. Toen werd ie rustiger... Nu denk ik dat ie te veel krijgt om te verwerken voor een lijfje van 2 weken... Ik ben dus ook weer iets terug gegaan van 170cc naar 140cc, daar heeft ie om 20 uur 100cc van op. Nu ligt ie weer te happen en smakken naar eten... Dus dat maakt me dan weer opnieuw onzeker. Ik kan niet inschatten wat ie nodig heeft....
Ludora begrijpelijk dat je je moedeloos voelt.. Maar net wat dribbel zegt volg je moedergevoel.. Wel heb k hier is iets gelezen over voeding voor hongerige baby's is dat niet wat? Heb er totaal geen verstand van hoor maar probeer mee te denken...
Ja heb ik ook gezien. Dan is de hoeveelheid minder denk ik!! Morgen ochtend bel ik als eerste de ha. Maar als t vanacht vanaaf erger wordt dan ga ik naar de hap... Hij heeft nu even zijn ogen dicht... Hij ziet gewoon witjes van vermoeidheid.... Maar gelukkig geen koorts oid...
@ Ludora: ik leef met je mee hoor, heb ook al een hele dag een wakkere jongen die maar blijft huilen als je hem even weg legt! Het is zwaar vermoeiend, want bij mijn man is hij ook niet stil. En hier ook vanalles geprobeerd qua houding. Alleen na fles en verschonen is hij heeeel even rustig en stil.. *zucht* Vanmiddag even naar het dorp gelopen, voor het eerst de deur uit (viel trouwens zwaar) En voor het eerst in de kinderwagen, toen heeft hij even geslapen.. En qua voeding gewoon je gevoel volgen hoor! Gebruik je speentje? Want teveel eten kan ook weer onrust geven hoorde ik. Je wordt er toch gek van al die tegenstrijdige info???
Het is voor iedereen inschatten. Helaas wordt geen enkele baby geboren met gebruiksaanwijzing (dat zou best handig zijn). Ik denk dat iedere moeder bij elke baby moet zoeken hoe of wat, dat komt ook omdat geen enkele baby hetzelfde is. Zelfs ik heb moeten zoeken bij Mika, terwijl het mijn derde is, ik gediplomeerd kraamverzorgster ben (maar daar al anderhalf jaar niet meer in werk) en ik heb ruim 7 jaar ervaring in de kinderopvang. Het is voor ons moeilijk om je advies te geven, wij kennen Lars niet, jij wel. Wij moeten afgaan op wat jij zegt, snap je wat ik bedoel? Heb je het idee dat hij krampjes heeft, honger of pijn? Als je denkt dat hij pijn heeft, zo snel mogelijk actie ondernemen. Krampjes, daar kun je helaas weinig aan doen, behalve eventueel overstappen op voeding tegen krampjes, maar daar kan hij ook weer hongeriger van worden omdat dat verder verteerd is (net als hypoallergene voeding). Voeding voor hongerige baby's zou kunnen helpen, maar van elke wisseling die je maakt, moeten zijn darmen 2 weken aan wennen, dus of het nu zal verbeteren is ook maar de vraag. Je zegt dat hij helemaal niet slaapt? Dat is wel uitzonderlijk, slaapt hij ook niet als hij bij jou ligt (op zijn buik op jouw buik) of in de draagdoek? Je zou ook in overleg met het CB kunnen gaan inbakeren, weet niet of je dat al doet? Ik heb het nooit gedaan, maar heb wel veel kinderen gezien die er baat bij hadden. Beetje lang geworden, maar heb maar wat tips neer gekalkt waar je wat aan zou kunnen hebben, maar nogmaals: het is heel moeilijk om op afstand tips te geven!
@BezigBijtje, prachtige foto's! Ik zou voor de foto met zn tweetjes gaan, superlief! @MamaJolanda, minimonkey is ook lekker als hangmatje Als draagzak ook makkelijk, je legt hem er binnen no time in. Alleen oppassen met bukken.. @Miffy, heerlijk he, die kraamtranen. Op zulke momenten realiseer je je ineens wat voor moois je hebt gekregen na zolang te hebben moeten wachten. @Ludora, och meis, wat vervelend zo'n moeilijke dag. Gezien de hoeveelheid melk dat hij binnenkrijgt, kan het haast niet zo zijn dat hij te weinig krijgt. Smakken kan ook een teken zijn dat er iets dwarszit. Lastig he, om te zien wat ze nu nodig hebben. Misschien toch veel rechtop houden, tegen je aan, hopen dat hij zo lekker in slaap valt? De kraamtranen zijn hier vandaag ook ineens losgebarsten. Ik roep tegen iedereen dat het super goed gaat met 2 kids, heb van alles alweer opgepakt qua vrijwilligerswerk en afspraken, maar eigenlijk trek ik het gewoon niet. Ik kan precies voor mijn kinderen zorgen en voor de dingen die "moeten" gebeuren, maar aan mezelf kom ik niet toe en ik ben nu zooo moe. Nou snap ik best dat ik het mezelf aandoe, Aniek is tenslotte morgen nog maar 4 weken oud. Maar het is net alsof iedereen verwacht (inclusief mijzelf) dat je, nu je van je dikke buik verlost bent, alles meteen weer op volle kracht kunt doen. Pfff lastig allemaal..
Ludora, bij krampjes kunnen ze ook echt flink gaan smakken en lijkt het alsof ie trek heeft... Anders een heel klein beetje geven om de darmpjes weer de goede kant op te laten werken (las ik ergens)/hem af te leiden en daarna de speen erin? Omdat ie na een uur weer 'komt'... Thomas heeft na een uur last van krampen... Sterkte meid, lastig he... Kun je knettergek van worden...
Ik had het op de verpakking wel al gezien, dat er nu vitamine D in zat. Maar van het cb kwam er zelf mee dat het niet meer nodig was. Als je genoeg voeding geeft krijgt je kleintje voldoende vitamine D binnen. Alleen als je kindje wat kwakkelt of ziek is kan je het er nog wel los bijgeven. En sowieso moeten kinderen van bepaalde rassen nog wel vitamine D erbij krijgen. Oja en elke dag je kindje in de buitenlucht . Wij hebben ook wel vitamine D in huis, maar het is dus niet meer echt noodzakelijk. hier dan hoor volgens het cb. Ik ken er ook heel veel die het nooit extra gaven, maar wij hebben het wel in huis en nu met de andere voeding die we hebben krijgt hij het wel, want daar zit het niet in.
Vit D geven wij wel erbij. Kraamzorg kwam ermee, maar ook gesprek met CB gaven ze het nogmaals aan... Dus neem aan dat het wel nodig is.. Zou raar zijn als ze overal wat anders adviseren...
Sam ja precies!! Same here... Speen wil ie echt niet... Dribbel, super bedankt voor je tips en je uitgebreid reageren!! Ik probeer ook te zoeken, maar t lost niets op, dat maakt me zo onzeker. Ik denk wel echt dat t met voeding en darmen/maag te maken heeft. Ik denk niet echt pijn van aan iets anders. Hij ligt nu eindelijk te slapen op schoot, al 10 minuten en dat is serieus vandaag t langste vanaf 10 uur. In de auto en in de kinderwagen was ie niet langer als 5 minuten in slaap of niet aan het huilen, 'zeuren'. Zeuren in de zin van mopperen op waar hij last van heeft. Ik heb t alleen maar met em te doen... Ik vindt t zo moeilijk, ook alle adviezen. Iedereen een andere kijk ha zegt iets anders als vk. En mijn gevoel volg ik nu maar gewoon, geeft em nu niet meer 150+5=170, maar 120+4=135 max. T andere is te veel, denk ik... Maar ander kant, hij drinkt t wel op, doet over 170 max 20 minuten... Als ik borst zou geven zou ik niet eens weten dat ie dat drinkt... Zucht. Nou ja van me afschrijven werkt wel een beetje... Hij slaapt nog.... Arme ventje...
@ ludora, misschien heb ik iets gemist en vraag ik nu iets wat je al gepost heb, maar hoeveel voedingen geef je aan hem??
Blijkbaar adviseren ze het dus wel anders. Wel vreemd hoor. Wij hebben het wel in huis en Mayson krijgt het nu dus wel omdat het niet in de enfamil zit die wij nu geven. owen kreeg ook gewoon vit. D en nu ook weer omdat hij nu gewone melk krijgt. Maar Devin kreeg het alleen in de herfst en winter (toen hij gewone melk dronk) en niet in de zomer omdat hij dan altijd buiten was en ze het dan ook opnemen. Maar toch raar dat het ene cb iets anders zegt als het andere cb.
Ja... Voel me ook echt zoooo klein.... Inbakeren, wel over gehad, en vanmiddag zelfs een pukka(iets) in mijn handen gehad. Morgen echt even over hebben.. Sorry dat ik ff nergens anders op reageerde... Kraamtranen, toch lekker laten gaan, heb ik de eerste 10 dagen gehad, en lekker laten komen, ben nu een stuk rustiger. Miekr jeetje meis!!! Jij moet een heeeeeeel grondig nagekeken worden!!! Gaat zo niet zo goed met jou volgens mij. Bm darmen allemaal mega van slag af!! Succes hoor!! Take care! Rest ben ik weer kwijt...
Vit D geven wij ook bij. En K dan maar dat is ivm BV. Slapende baby's Sem slaapt ook alleen op de arm, draagdoek kinderwagen of auto.. Ga smiddags nu vaak op pad zodat ik hem slapend heb. Ik hoop wel dat hij tussen de voedingen door wat vaker bij mij weg wil slapen. Komt vast nog wel? Meerdere die dat hebben of herkennen? Hoe kan ik hem het beste aanwennen toch in z'n eigen bedje te krijgen? Op t aankleedkussen sliep hij vaak tussen ons in, afgelopen nacht hem op het aankleedkusseb in de wieg laten slapen en dat ging prima. Vanavond zonder kussen eens proberen.. Miffy bijzonder hè ik heb nog steeds geregeld tranen.. Sem begon toen straks te lachen, met z'n ogen open dus geen stuipje nou ik smolt en daar kwamen ze weer haha.. Bb ik zou ook die foto samen doen.. Sam rustig opbouwen met wandelen jij had ook met je bekken toch? Ik kan nog steeds niet ver.. Minkie herkenbaar van het gevoel hebben alles weer te "moeten" en "kunnen". Kreeg vorige week nog op m'n kop van de fysio toen "pas" 3wkn geleden bevallen en dat ik echt rustiger aan moest doen en m'n rust moet nemen smiddags terwijl het voor mijn gevoel alweer zo lang geleden is en ik alles alweer zelf moet kunnen.. Dus heb toch maar een paar stapjes terug gedaan ook voor t herstel van m'n bekken... Vanmiddag even gauw de stad in geweest kadotje gekocht voor m'n nichtje, ben dan zo trots als k achter de kinderwagen loop
Graag gedaan, ik voel je onmacht en weet hoe vervelend dat is! Maak je niet druk dat je niet op de anderen reageert, eerst jezelf en de rest loopt niet weg (en zo wel, jammer dan ) Denk dat we allemaal begrijpen hoe je je voelt!
Pas je wel op jezelf? Jezelf voorbij rennen heeft geen zin he? Je komt jezelf dan straks weer tegen en daar heeft niemand wat aan! Realiseer je goed dat je 6 weken lang kraamvrouw bent en dat je het eerste jaar nodig hebt om te ontzwangeren (en in jouw geval misschien iets langer omdat je na je eerste nog niet volledig ontzwangerd was voor je weer zwanger was) (ik bedoel het goed, hoor, al staat het er misschien wat streng )