Ludora zit nog even na te denken... Wat voor fles gebruik je?? Misschien moet je een speen overwegen waar hij meer moeite voor moet doen? Of zo dr. Brown fles? Die verminderd krampjes omdat er minder lucht binnen komt geloof ik? Weet t niet zeker. Weet wel dat m'n broer bij zijn dochter veel profijt had met die fles zijn dochter had veel last van krampjes enzo...
Ik maak 150+5 wordt 170. Dat bied ik aan. Meestal pakt ie 130cc maar hij mag, in overleg met de huisarts die 170 wel pakken. Dat maal 7. Dat deed hij dus niet. Maar vandaag heeft ie 1 keer 160 genomen en een keer 170. In totaal heeft ie vandaag 830cc op en ik heb nog 1 voeding te gaan. Als ik reken dat hij ongeveer 4500 gram is maal 180cc mag hij 810cc per dag. Maar ha zegt, kind kan zich niet over eten, dus wil ie meer, mag ie meer, dus maak maar 170...
Even 2 foto's showen, deze heb ik vandaag zelf gemaakt (en een beetje bewerkt) vind ze zooo gaaf geworden!
Misschien dat dat iets kan helpen? Ik heb geen idee hoor probeer mee te denken.. Je kleintje alleen maar huilend zien gaat je door merg en been.. En anders echt hulp inschakelen.. Ik hoop echt voor je dat het snel beter gaat! Schrijf lekker van je af hier..
Ja, ze is echt superzoet tot nu toe, ik wacht in spanning af of het zo blijft de komende weken! Vandaag was ik voor 't eerst alleen met Jop en Nora en ze was vandaag zoooooo zoet. Gewoon om de 3 uur komen voor een voeding en snel daarna weer slapen, 't meeste gewoon in haar wieg, alleen nu (tussen 2000 en 2300) niet. Zelf aan 't einde van de dag / onder 't eten sliep ze rustig, dat is gewoonlijk haar zeur-/krampuurtje. Ben benieuwd hoe het morgen gaat, zal wel weer iets onrustiger kunnen zijn, anders wordt ze bijna saai . Binnenkort zal ze natuurlijk langer wakker zijn, dan wordt 't allemaal weer anders... En het boertje laten gaat ook wel goed nu. Ik houd haar na de voeding een tijdje rechtop, bij voorkeur buik tegen buik met haar beentje lekker gevouwen zoals in de buik. Na een paar minuten komt er dan een *burp* uit, dus daar ook geen last meer van bij terugleggen in wiegje . En de laatste drie avonden zijn heel rustig, dat clusteren heb ik niet meer gezien. Was misschien toch iets in 't kader van de eerste regeldag. Die zou namelijk tussen de 10e en 14e dag moeten zijn... Met mij gaat het goed. Lief dat je ernaar vraagt! Ik moet wel wennen aan het verdelen van de aandacht. Maar goed, vandaag was ook pas mijn eerste echte alleen met twee kids dag (vandaar ook heel de dag niet online, poefttt ). Kraamtijd was ik echt superfit. Veeeeeeeel beter dan toen met Jop. Deze week ben ik wel wat vermoeider en hangt mijn kruis snel op mijn knieen voor mijn gevoel en is 't vloeien weer teruggekomen (was al gestopt). Ook ben ik al een dag of twee / drie nogal emotioneel / huilerig. Dus ik probeer 't nog een beetje rustig aan te doen allemaal... Goed dat Neva in haar eigen bed sliep! Grote meid! Elk stapje is er een...
heb je al eens een andere fles gebruikt?? hier gebruiken we de Sfles van difrax en vanmiddag tussendoor die avent fles gebruikt en was hier meteen onrust, Ninthe dronk hem ook erg snel leeg en doet er met de Sfles langer over en dan hebben we hier (bijna) nooit krampjes eigenlijk
Bv is wel minder zwaar als de fv he, dat kun je eink niet vergelijken ik zou hem eens inbakeren (pacco doek) misschien bied hem dat rust? Helpt hier goed. En uhm... misschien ander speentje proberen? Fenne heeft er nu 3 gehad (ze neemt ze allemaal wel maar kan ze niet goed vast houden die van vandaag (de MAM speen van kruidvat) lijkt ze te kunnen hebben voor ff...
Meiden, Ik meld me af voor vandaag, Mika ligt al vanaf 8 uur te slapen, dus ik duik er ook gauw in! Lees vannacht of morgen weer bij!
Bb hij pakt geen speen of pink meer... Net je album bekeken, erg gave foto's. En deze 2 ook!! Ondertussen slaapt ie nog steeds op mijn schoot... En ziender oog krijgt ie wat kleur terug.. He gelukkig. Maar ik bel sowieso morgen mijn ha! Ga ook naar die fles kijken!
Iedereen trouwens super lief dat jullie zo mee denken!!! Bb ik heb ook driflax en nog een andere en de bibi geprobeerd. Bibi gaat t beste. Ik doe tussen t drinken door, boertje, speen (zo lang als ie er in trapt) en dan weer fles. Anders is ie zo gulzig... Hij zuigt de speen trouwens goed, maar om te troosten werkt t niet, dan is ie gewoon buiten zinne...
Bijzonder he?! Ik durf het de hele tijd ook nog niet helemaal te geloven, ik heb namelijk nog wel een onzekerheidspuntje: het aankomen. Ze heeft genoeg zware plasluiers, kraamverzorgster (23 jaar in 't vak) vond het prima gaan, ze is tussen de voedingen tevreden en niet huilerig, ze houd het gemiddeld drie uur uit op een voeding, dus allemaal goede signalen. MAAR ze komt niet zo snel aan in gewicht en laat nu net dat punt wat gevoelig bij mij liggen gezien de voorgeschiedenis met Jop.... Dus ik heb het afgelopen vrijdag bij de laatste controle van de VK ook nog even besproken (en natuurlijk een emo-traantje gelaten van onzekerheid). Maar de vk van vrijdag (de veteraan) maakte zich geen zorgen en zei dat niet alle kindjes even snel aankomen. Als ze maar groeit en niet afvalt. En ze bood aan dat ze nog een extra keer bij ons langs kwamen om even te wegen, voor mijn gemoedsrust, niet omdat zij zich zorgen maakt... Dus afgelopen maandag kwam er weer een vk en Nora was weer ietsiepietsie zwaarder geworden. En ook deze vk maakte zich geen zorgen. Zelfs niet als ze morgen (twee weken oud) nog niet helemaal op geboortegewicht zou zijn (wat de verwachting is). Dus ik moet ze gewoon gaan vertrouwen, maar goed, ik wil komende maandag (gehoortest) wel even vragen of ze gewogen kan worden. Het blijft me wel bezig houden, alhoewel ik me de afgelopen dagen gelukkig wat minder zorgen heb gemaakt! Ik heb ook nog eens in mijn eigen cb-boekje van 1980 gekeken en gezien dat ik er zelf als baby ook iets meer dan twee weken over deed om terug te komen op geboortegewicht. Kennelijk zijn wij niet zulke snelle aankomers.... (voor de rest van je leven als vrouw heeeeeel fijn hoor ) Dus moet er gewoon van gaan genieten... Pfft, heel verhaal, geloof dat ik het effe van me af moest schrijven
Ludora, inbakeren kun je ook doen zonder puckababy. Nodig: Hydrofiel Luiertape, schilderstape, of een pleister(tape - vaak in verbanddoos) Hydrofiel in een driekhoek vouwen. Baby in het midden leggen, punt bij de billetjes. Zo hoog leggen dat er nog een stukje schouder bovenuit steekt. Rechts de punt pakken, strak trekken over zijn rechterarm en buikje heen. Strak houden terwijl je lars op zijn linkerzij rolt en de punt onder zijn rechterarm door trekt en onder zijn rug legt. Flink strak houden, als je denkt dat ie niet meer kan ademen zit ie goed, zei onze kraamhulp zijn rechterarm is nu nog vrij. Linker deel van de hydrofiel pakken, ook steak trekken en houden en over zijn lijfje trekken en erachter, dat hij er op ligt. Dichtplakken met luiertape, schilderstape, een pleister oid. Als het goed is heb je nu een rolletje lars wij hebben een pakketje thomas naast ons liggen Succes!
He Child, klinkt allemaal een stuk beter dan eerst! Fijn voor jullie! Super meid, de aanhouder... En speen kan denk wel hoor, als hij eenmaal goed je tepel heeft leren kennen, vergeet hij dan niet meteen bij zuinig gebruik van de speen hoor!
Ludora!' Hier heb ik ook in het begin veel krampjes met beau gehad nu wij de dr brown fles en meneer heeft minder tot geen last van krampjes! En sindsdien slaapt hij ook wat beter vind ik! Vind het erg moeilijk voor je!! Hoop dat je ha morgen goed luistert en helpt morgen!!! Bb mooie fotos zeg!! Had al gestemd! Verder wel gelezen maar niet onthouden pff me hoofd is nog echt een zeef soms!! Hier net me haren geverfd!! Zwart! En van t weekend wss blonde highlights erin door man zn tante!! Beau ligt in zn hangmat en gaat nu sputteren fles tijd haha!! Nou meiden hopelijk voor iedereen slaap lekker!! Veel liefsss
Mika werd een beetje wakker toen ik naar boven ging, dus dacht, geef hem nog wel een slokje, slaapt hij misschien langer. Geeft hij me toch een pruttelconcert! En een lucht die er af komt, pffff... Een wonder dat hij zelf nog wakker wordt