De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Even twee antwoorden in één...

Thomas is/was ook zo verschrikkelijk onrustig en sliep regelmatig een hele dag niet. Doodop was ie!

Sinds een dikke week ben ik heel veel tijd gaan reserveren voor voeden en zijn we een strakke regelmaat gaan hanteren. Dus ook 's nachts, hoe jammer van mijn nachtrust haha ;) Overdag slaapt hij ook in een donkere kamer maar bij voedingen gaat het gordijn een stukje open. 's nachts een klein lampje aan anders zie ik zelf niks ;)Uitbakeren, borst 1, boeren, borst 1, boeren, luier, borst 2, boeren, borst 2, boeren. Als hij dan nog geen slaapsignalen laat zien, gaan we overdag nog even spelen/lachen/praten in de huiskamer. Maar meestal zijn we met voedingen wel 1 a 1,5 uur bezig en is hij daarna moe. ('s nachts heeft hij trouwens nooit willen spelen, dat ritme zit er gelukkig al in!) Inbakeren en weer in bed. Speentje altijd aanbieden maar als hij goed uitgeboerd is hoeft hij hem niet. Welterusten, slaap lekker schatje en aai over de bol - tot over een paar uurtjes!

Ik heb gemerkt dat door heeeel goed te boeren en goed op de slaapsignalen te letten (oogjes wrijven, gapen, wit wegtrekken, eerst heel rustig worden en dan ineens overdreven druk doen) we hem op tijd in bed leggen en hij bijna zonder morren gaat slapen!!

Maandag naar het consultatiebureau geweest en gisteren naar de osteopaat en zodra ik thuiswam gelijk het bed in. Hij viel beide keren zo in slaap! Dat had ik een paar weken geleden niet moeten proberen...

De osteopaat gisteren: o.a. heengeweest voor de onrust en voorkeurshouding. De beste man gaf aan dat door voorkeurshouding & de stijfheid die thomas aan 1 kant heeft, hij ongemakkelijk kan slapen = slaaptekort = zijn lichaam reageert, oa met krampjes. Als ze moe zijn voelen ze alles beter zei hij. Heb maar niet gezegd dat Thomas de laatste dagen supergoed slaapt maar nog steeds krampen heeft :p Toch wil ik nog wel een keer heen, ben benieuwd of het wat doet.

BB, overdag én 's nachts dus in eigen bedje (wiegje naast mij). Meestal gaan we tussen 22.00 en 1.00 slapen en tussen 9.00.00 en 12.00 rol ik ook mijn bed uit. Als ik Thomas rond die tijd voed is hij ook nog echt te slaperig om te spelen. Tussen 14.00 en 16.00 is hij vaak wel opgeladen en kunnen we wat spelen na de voedingen, hetzelfde geldt voor de avondvoeding. Spelen duurt hier max. 20 min. Dan is ie behoorlijk moe en gaat wat jengelen, maar rond 21.00 slaapt ie meestal wel weer, tot de volgende voeding. Altijd in eigen bedje!

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oh ja;

- Bedankt voor de felicitaties :D

- Osteopaat heeft ons ook doorverwezen naar de kinderfysiotherapeut, heeft iemand daar ervaring mee?

3. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Ben ik ook weer even.

Cullen in ben ook op FB momenteel even minder aktief, alleen een duimpje op een foto of als ik iets gelezen heb tussen door. Maar ik ben erg moe en veel afspraken, thuis en onderweg.

Child wat een leuke foto van jou mannen!!!

Heitje, wat een plaatje!! Lars kan t ook zo goed met die tong hihi!

Klusser solliciteer ze.

Vragen van BB.
    Lars is vandaag 6 weken weegt 5620 en is 60 cm lang.
    Lars slaapt de nacht door van de laatste voeding rond 23 uur tot ongeveer 7 uur.
    Lars zit nu op 4x180cc en 1x150 cc.

Rond 7 uur aangekleed (nou ja schone romper) en na de voeding in de box. Hij slaapt niet, ik probeer em soms nog terug te leggen maar daar trapt ie eigenlijk niet in. Dan rond 11 uur weer een fles, meestal slaapt ie dan ook nog niet. Box of bedje maakt niet uit.
    Rond 15 uur volgende fles, dan baker ik em in en gaat hij naar bed tot 7 uur. Dan slaapt ie, of speelt hij in zijn bed.
    Rond 19 uur de fles, dan gaat hij bij ons op de bank of in de box. rond 23 uur laatste fles en inbakeren en naar bed.

Yup klinkt goed. Dat in bakeren doet veel. Ik zat er vanmorgen aan te denken dat ik Lars ook nog steeds te lang wakker vind. Ik ga em denk ik toch 1 keer meer ingebakerd op bed leggen. Krijg ik ook iets meer mijn handen vrij. Momenteel heb ik echt alleen van een uur of 4 tot een uur of 6 tot 7 voor mezelf. Om of hier iets te doen, administratie of huishouden. Van even liggen of relaxen komt gewoon niets terecht.
    Yup ik zou idd ook nog een keer kijken of je iets merkt van de behandeling. Zo niet maak je toch geen vervolgafspraak! Geen ervaring met kinderfysio.
    Ik ben ook 1 uur tot 1,5 uur bezig met boeren en voeding.

Dinsdag wezen wegen, Lars was goed geroeit 600 gram in 14 dagen :$ En 60 cm, das ook in 6 weken 7 cm!!! Dus de honger vind ik wel te verklaren. Ook spuugt hij meer en meer, toch reflux?? Ook flink huilen na t spugen, dus heb een nieuwe afspraak gemaakt met de HA om em goed na te laten kijken. Maandag wordt het, HA is er morgen niet.

Nou ik ga koken meiden.

Liefs

4. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    :(Ik moet nog bijlezen hoor maar moet ff kwijt dat het hier helemaal niet gaat met Elin. Ze heeft weer de hele dag niet geslapen en heel veel gehuild. Mn man loopt nu rondjes door de kamer alleen dan wordt ze een beetje rustig. Je hoort haar slikken,, kreunen gorgelen, kuchen, hoofd steeds achterover, ze heeft echt heel erg last van het zuur. Vandaag weer bij de huisarts geweest, naast de motilium heb ik nu ook losec voor haar gekregen, hoop zo dat het snel aanslaat! Hij heeft haar ook doorverwezen naar de kinderarts, die neemt binnenkort contact op voor een afspraak. :(
    Vind het zoooo zielig,mn tranen zitten hoog.:(

5. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    bloem sterkte!! ik weet precies hoe je je voelt idd.. gelukkig gaat t na milan zijn zh opname stukken beter... dosering is toen meteen aangepast...

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Bloem sterkte meis!

Lars spuugt ook veel, maar klinkt bij langen na niet (meer) zo heftig als bij elin.... Knuf meissie!!

7. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    sam stofzuig jij niet gewoon als Aiden slaapt? Hier gaat dan gewoon de stofzuiger aan... Wat balen van de nacht... Hij sliep toch al door, heeft hij zich weer bedacht... Ik zal voor je duimen dat vannacht weer doorslaapt.

Hoe was je visite?
    Heeft je hond misschien ook geen last van de warmte? Is je hond al oud?

Je hebt ons nu wel verteld hoe jou nacht is geweest, hoe Aiden was maar hoe gaat het met jou? Je baalt van je hond dat niet wilt plassen, maar dat vertelt niet hoe jij je lichamelijk voelt.

paracetamol60 mg paracetamol kan je gewoon bij apotheek halen, althans bij onze apotheek wel...

veldmuisje En dat vind jij wel gaan, de tijden van afgelopen nacht... Petje af... Ik was al heel blij dat Neva voor het laatst tussen 23.00 en 00.00 uur voeding kreeg en pas tussen 04.00 en 06.30 uur komt voor volgende voeding... Ik heb alleen zulke gebroken nachten in het ziekenhuis gehad, ieder drie uur voeden...

Wat aardig van je collegae dat zij wat leuks hebben mee genomen voor H.

Child Erg is dat nietwaar? was er iemand mee die jou kon troosten... Ik had mijn schoonzus en nichtje mee... mijn nichtje van 2 troostte mij en schoonzus Neva.. Volgende week gaan zij weer mee.

Hopelijk dat spruw snel over is, medicatie voor zowel jou als voor hem? 330 gram groeien in 10 dagen, dat is best veel... Hij groeit dus lekker hard door...

vioolles, jaloers... Ik heb als kind altijd viool willen spelen... Uiteindelijk heb ik nooit een instrument bespeeld, alleen op school.

Wat goed dat je Noah bij je schoonmoeder heb gelaten... Prikjes zijn niet fijn en baby's kunnen behoorlijk beroerd van worden... Hoe gaat het eigenlijk met hem?

essieee ik heb heerlijk 2.5 uur gewandeld, ik heb ook niet gemerkt dat Neva er last van heeft gehad... Ze heeft lekker op haar buik geslapen in de kinderwagen..

heitje Ik wil best langs komen om je te verzorgen... leuke lach foto's, dat zet ook een glimlach op mijn gezicht... Een mooi kindje, die Dewi...

elies Arme Sami, Arme jij... Ben je er al achter gekomen wat die onrust veroorzaakt.. Heeft jeugd verpleegkundige jou al terug gebeld?

miffy toch nog een beetje je rust kunnen pakken, was dat genoeg energie voor de hele dag? Hoe was Ninthe de rest van de dag?

Whaha leuk he, eigen verzekeringspas... Neva heeft er zelfs twee...

bezigbijtje Neva is 11 weken 5 dagen oud... Laatst gewogen, 15 juni, 3795 gram... Afhankelijk hoe laat zij komt 5 á 6 voedingen.. Ik bied 150+5 aan... Neva komt meestal om tussen 04.00 en 06.30 uur (nr 1)... tussen 09.00 en 10.00 uur (nr.2). tussen 12.00 en 14.00 uur (nr 3)... tussen 16.00- 17.00 uur (nr 4). tussen 19.00 en 20.00 uur (nr 5) en ik probeer om 00.00 uur nog een flesje aan te bieden, de laatste dagen slaapt zij dan al, en gaat er moeizaam de fles in (maar dat is nummer 6)... Ik denk dat Neva qua voeding vanaf uitgerekende datum moet berekenen... Ze drinkt sowieso tussen de 100 en 120 ml per keer, af en toe 150 ml (+5)...

dagritme Uhm hier gaat het zo: wakker,verschonen, voeden, bij mama liggen (20 min), spelen en hopelijk slapen (beneden)... dit herhaald zich gehele dag... Ik ga haar (denk ik) binnenkort boven leggen voor middagdutje na voeding van 12.00 uur (echter plan ik 's middags afspraken en 's ochtends houd ik het rustig)... En 's avond eerder op bed... Ik wil haar 's nachts nog wel voorlopig op onze kamer laten slapen, overdag in ledikant op eigen kamer...

yupgup wat fijn dat Thomas de goede kant op gaat dankzij jullie alertheid slaap signalen en goed laten boeren...

Geen ervaring met kinderfysiotherapeut maar zij behandelen wel voorkeurshouding, dan krijg je ook oefeningen mee naar huis om met hem te gaan doen...

ludora :$600 gram in 14 dagen... En dan te bedenken dat baby's gemiddeld 120- 150 gram per week horen aan te komen... welvarend is hij.. Heb jij weleens gekeken naar voeding? Neva spuugt wanneer zij net teveel heeft gekregen, nu let ik echt op signalen van vol zijn... Vanaf het moment dat ik dat doe, spuugt zij bijna niet meer...

bloem Arme Elin... de hele dag huilen en niet willen slapen... Wat fijn dat huisarts gehoor heeft gegeven aan jouw hulpvraag en dat hij jou door gestuurd heeft naar kinderarts. Wie weet kan hij je helpen bij reflux baby...

priscilla Hoe gaat het met Milan?

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @bloem,
    wat erg!!
    hoop dat de meds snel aanslaan voor jullie

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @sefanja,
    net aan, zit nu als een zombie
    ben namelijk ook druk geweest met school de hele dag dus dat was wel vermoeiend erbij
    maar ja moest af.....

hoezo heeft neva 2 pasjes??

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    oei, ik groei app die heb ik helaas niet, ik heb geen visa creditcard...

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Daar had mijn vpk van cb het ook over.

Moet er de 16e weer heen zal het er dan eens over hebben en kijken of hun afplatting vinden.

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    sefanja;

ik ging ook altijd tussen 12.00 en 17.00 op stap. Maar nu dus besloten dat ik 10.30-13.00 en/of 15.00-17.00 ff dingen kan plannen. Ze slapen alleen de afgelopen 2 dagen van 13.15-17.15 ongeveer dus dan zou ik ze misschien wel wakker moeten maken... Dus liever dan op stap tussen 10.30 en 13.00uur;)

13. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vandaag belafspraak gehad met de kinderarts. Ze adviseerde toch nutriton te geven om te kijken hoe dat helpt. Zei in eerste instantie dat we zantac niet mochten ophogen tot ze zijn gewicht hoorde. Haar reactie: je geeft echt slagroom!

14. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Elies: Kan het geen reflux zijn? Noah was ook altijd aan hijgen/kuchen/geluidjes enzo (vooral na het drinken, vreselijk druk) en hier heeft Nexium goed geholpen tegen (verborgen) reflux

@Bloem: Veel sterkte. Het zit momenteel niet echt mee he?

@Sefanja: Mijn man was mee (is eigen baas, scheelt echt haha)
    Ja mijn schoonmoeder is hier even heen gekomen en heeft lekker met hem gewandeld. Ben er wel blij mee want de auto was loeiheet!
    Heb gel gekregen ofzo (iets met een N, het ligt hier wel maar geen zin om op te staan) tegen spruw. 4x 1 ml per dag voor Noah en ik moet het op tepel smeren.
    Vioolles is laatste jaar voor mij nu. Ik weet nl niet hoeveel tijd ik straks heb en hou voor oefenen en het kost wel 20 euro per les (half uur) dus ik wel mijn geld goed benutten.

Hier: Ik ga zo maar es op bed. Heb afgelopen 5 dagen 5 uur per nacht geslapen. We hebben nl. zelf heel erg druk dus ritme is kwijt. OF we moeten 's morgens vroeg weg en moet ik hem wakker maken voor voeding OF 's avonds laat thuis.
    Gelukkig vanaf nu stukje rustiger dus hoop ritme beetje terug te vinden.
    Ben nu gelukkig wel bezig met voorraadje kolven voor diepvries, heb al 450 ml. in liggen (is heel veel voor mijn doen haha)
    Trusten!

15. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    In wat slapen jullie kleintjes snachts met dit weer? Ik vind het moeilijk! Heb m nu in een romper met tshirt mouwen en laken. Hij trapt laken ook steeds weg...

16. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Heb je een iPhone ? Dan kun je ook een opwaardeerkaart kopen wel voor 15 euro zo uit mijn hoofd. De app heb ik gister gedownload vind het eerlijk gezegd niet het geld waard je bent er zo doorheen qua info. Ik overweg het boek te kopen ...

17. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36

Hopelijk heeft ze snel baat bij de zantac

18. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Heeft Mika nog veel last? Ondanks de medicijnen.. Hier gebruiken we ook nutriton en dat helpt wel. Laatst geprobeerd zonder en de voeding vloog er zo weef uit!

19. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ti's hier nu nog steeds bloed heet in de slaPkamer. Hier slaapt hij alleen in een romper zonder mauwen en in de puckababy verder niks geen laken of deken ofz..

20. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Hier in rompertje zonder mouwen en pacco, geen dekentje.
    Babyfoon geeft boven nu 27 graden aan, gister zelfs 30(!)

Deel Deze Pagina