De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Bijlezen alweer bijna stoppen, ga Nora zo wakker maken voor laatste voeding. Morgen kom ik denk wel terug overdag, wil toch alles wel lezen. Voor het feest der herkenning of voor handige tips...

Moet nog even zeggen: leuke foto van Sami op de keukenweegschaal!

Verdmuis en Miffy: zou ik ook trots op zijn, van onder gemiddeld naar gemiddeld, super! (zou ik ook wel willen stiekem...)

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    @klusser,
    kun je niet een keer een voeding afkolven om te kijken hoeveel je produceert??
    misschien voor je zelf een fijn idee??
    maar de kraamverzorgsters hebben wel gelijk hoor!! als jij een tevreden meisje hebt en ze genoeg plas en poepluiers heeft dan gaat het goed
    toen de bv hier niet goed ging zag je kleine plasjes en poepjes en nitraten ofziets (teken van uitdroging achteraf??) en Ninthe was echt zooo onrustig tussen de voedingen door, bijna constant huilen!!

3. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Zo bijgelezen

Ludora: Heftige dag zeg! Heb met je te doen. Heel veel sterkte
    (jij vroeg hoe het kwam dat mijn knip weer open was toch? > Is gewoon weer opengegaan. Hechtdraadje los ofzo. Lees dat het wel vaker gebeurt. Ik wacht wel of het zo geneest. Zit ook niet op nog een hechting te wachten)

Lekker dagje gehad hier.
    Vanmiddag gewinkeld (nou ja, rondje Kruidvat/Trekpleister/Hema en weer terug) Noah sliep na die tijd nog 4 uur. Heerlijk.
    Kwam nog een tegen van zw.cursus. Leuk zeg, even bijkletsen.
    Over 2 week hebben we terugkom-ochtend.
    Hoop dat we beetje goede nacht hebben. Ben best wel moe en Noah is nu wat onrustig. (elke keer in avond/begin nacht. net op zo'n punt dat je zelf te moe bent. erg handig)

Trusten iedereen!

4. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Ludora: heffy day meid!! Hier was kimberley ook vaak onrustig maar dan meer richring de nacht misschien en idee om is mey de kleine te douchen kim ontspant dan jelemaal en ik had de hele dag een zoet kindje .... is missfhien ook een idee...

Liefs en succes

5. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Zo hier bezig met de laatste voeding. Uurtje later als normaal, hopelijk slaapt hij dan straks ook een uurtje langer door ;)

Slaap lekker meiden, tot morgen weer!

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    En hier met de eerste voeding. *gaap* hij heeft het goed volgehouden, 21.30 was de laatste. Maar hij was ook wel kapot gisteren!

7. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier nu ook aan de eerste begonnen... Eerdere nachten kreeg hij om 23u laatste en kwam meneer om half 5 (heerlijk!!) en nu kreeg hij gister om 24u laatste en komt ie om 03.30.... Hmm hopelijk maakt hij zo nog even een ruk door dat we nog wel even door kunnen slapen...

8. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Morgen kady's, hier 22uur, 1uur en nu weef. Geloof daik liever dat clusteren in avond wil, toen kwam ze maar 1 keet, gaaaaap

9. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Tip voor de dames waarvan de kleine weer vaker komt snachts... ik kreeg deze tip van het cb. : geef de baby tussen tien en elf de voeding dan slapen ze vaak een uur of 6 achter elkaar aan omdat de kleine dan in een diepe slaap komt... en het maakt niet uit als je een uur of twee uur daarvoor nog hebt gevoed..

Liefs

10. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    #330 f0rever, 8 jun 2012
    Laatst bewerkt: 8 jun 2012
    Tip voor de dames waarvan de kleine weer vaker komt snachts... ik kreeg deze tip van het cb. : geef de baby tussen tien en elf de voeding dan slapen ze vaak een uur of 6 achter elkaar aan omdat de kleine dan in een diepe slaap komt... en het maakt niet uit als je een uur of twee uur daarvoor nog hebt gevoed..

Liefs

11. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Forever, die van mij komt tussen 10/11 zonder te clusteren n kwam gewoon 3uur later. Denk dat het meer voor flessers zijn.

Hier zijn mijn boobies weer erg hard en erg vol. Stuwing geloof ik, ook zijn ze gevoelig.

12. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

@ ludora, ik ben geen arts, maar ik heb wel 2 kindjes die beiden vreselijk moeilijk waren (eerste een huilbaby, tweede huilt ook veel door reflux) en veel gezondheidsproblemen hadden/hebben.

Ik zou een andere fles proberen. De avent is heel erg goed, maar kan ook snel gaan. Probeer een Dr. Brown of Difrax (laatste ben ik dan weer geen fan van). Dan zal hij met minder voeding waarschijnlijk genoegen hebben, omdat hij eerder voldaan is. De hoeveelheid voeding is wel erg veel wat je geeft, daar kan hij zich heel rot door voelen (vergelijk het met jezelf als je veel te veeel hebt gegeten) ook nemen de krampen dan toe.

Je zou het kunnen proberen meid, sowieso zijn de dr. brown flessen heel erg goed voor de krampjes.

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ooh ik heb zo sollicitatie... ben voor het eerst zo zenuwachtig!:$
    Dit is de enigste vacature die er voorlopig zal komen in mijn branch en ik weet dat er mega veel mensen op gesolliciteerd hebben... brrr!

En tot overmaat van ramp moet ik ook nog mijn meisjes precies in hun fles tijd achterlaten. Voor Ninthe niet zo erg, maar Fenne hebben we altijd zelf geflest ivm slechte drinken. Bah vind het maar niks:) Gelukkig is het mijn tante die jaren ervaring heeft.

Difrax fles; Fenne heeft nu de omneo en krijgt het op een of andere manier niet door de speen heen gezogen??? Zou ik dan een maatje groter op de speen moeten nemen of wat...? (zelfde bij de avent hebben we gister geprobeerd)

En Beide dames zuigen de difrax super vacuum, doe ik iets verkeerd?

verder wel een goede nacht, voor het eerst is Fenne in dr eigen bedje in slaap gevallen zonder veel de speen erin te moeten doen, en na elke voeding hetzelfde! Ze heeft voor t eerst niet in ons bed gelegen! Wel kwamen ze om de 4uur maar je hoort mij niet klagen:D

14. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Pat: ik geef ook bv :) maar dan heeft de kleine het mischien weer even nodig.. dan zal het ook weer zo over zijn...

Bb: succes op je sollicitatie ik hoop en duim dat je de baan krijgt meid!!

Liefs

15. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Bb,
    Succes alvast
    Onderin de difrax fles zit zo een rubber ding, in dat puntje die daarop zit hoort een gleufje te zitten die je ff open moet drukken (ff dat puntje samenknijpen in de lengte) dan doet de fles het stukken beter!!

16. nyncke

nyncke Fanatiek lid

10 aug 2007
    1.661
    0
    0
    in het brabantse land
    BB: succes straks. Mag ik vragen welk kdv? En waar? Ik heb maandag een gesprek met mn oud manager over of ik in septembeer weer terug kan komen. (ben er dan 3 mnd uitgeweest)

even verder teruglezen

17. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

@ ludora: Gwen had in het begin ook erge honger en leek ook nooit tevreden en dronk heel gulzig binnen no time haar fles leeg. Had daardoor ook veel last van krampen en huilde veel en viel alleen op de arm in slaap ( behalve s nachts dan in haar wieg). Wij hebben veel flessen/ spenen uitgeprobeerd die niet hielpen. Maar de dr Brown fles is voor Gwen echt een uitkomst ze doet nu gemiddeld 15 tot 20 minuten over haar fles en is niet meer hongerig en ze krijgt nu 5 x 100 ml voeding en 2 voedingen van 110 ml ( de laatste fles en de nachtfles) wij gebruiken wel ook infacol voor elke voeding.
    Ik hoop zo dat de ha iets voor jouw en Lars kan doen. Een hele dikke
    Knuf.

@ Bbtje mooie foto,s van je meisjes. En heel veel succes met je sollicitatie

@ klusser. Ik denk dat die onzekerheid ook nog wel even blijft hangen. Het verleden kan je niet zomaar van je afsluiten. Maar als nora tevreden is moet ze wel genoeg binnen krijgen. En meid gewoon alles lekker van je af blijven schrijven.

@ priscilla. Ik hoop ook dat de ha wat voor Milan kan doen. Er is niets erger dan je kleintje pijn zien hebben. Dikke knuf.

@ Sam harde ontlasting is ook voor kindjes die flesvoeding hebben niet goed. Misschien meer water door de fles doen zodat het wat zachter word. En anders bij even niet poepen een halve tot een hele theelepel olijfolie door de fles doen.

@ miekr wij moeten ook van het cb 10 dr vitamine d geven ondanks het al in de voeding zit. Wat wel raar is dat de meiden die bv geven dan niet meer vitamine d moeten geven.

@ forever bedankt voor de tip voor de laatste fles.

18. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Bb inderdaad wat miffy zegt, even het ventiel open maken. Anders kunnen ze zuigen tot ze een ons wegen maar lukt het niet.
    En als de voeding te dik is, gewoon een M speen of een driestandenspeen gebruiken. Ik heb ook M spenen gekocht, maar het lukt hier meestal wel met de s.

Ludora: ik heb een aantal pagina's teruggelezen en het eerste dat in me opkwam maar wat inmiddels al meerdere keren gezegd is, is: probeer een andere fles. De difrax fles is echt super tegen krampjes. Daarbij zou ik infacol gaan geven (baat het niet dan schaadt het niet) en dan kan het best een paar dagen duren tot je verschil ziet.
    Zie je dan nog geen verschil, dan zou ik toch echt aan de bel trekken bij de HA, want de hele dag niet slapen is op deze leeftijd echt niet normaal.

Ik vraag me trouwens af of andere fv-moeders hier ook 'last' van hebben: A. heeft nooit mn borst gehad, maar doet toch meerdere keren per dag verwoede pogingen om mn tepel te vinden. Soms 's nachts vindt ie m ook (au!). In het begin begreep ik dat wel, omdat mn borsten natuurlijk naar melk roken. Maar nu allang niet meer, en toch blijft ie zoeken. Hij heeft ook een keer de tepel van mn man gepakt, door zn t shirt heen, en begon daar hard aan te zuigen. Merken jullie dat ook?
    Bij K. heb ik dat eigenlijk nooit gehad, al had ik het daar logischer gevonden omdat hij wel eerst de borst kreeg.

Hier nog steeds twijfel of ik 180+6 moet gaan geven. Vanmiddag toch maar eens proberen. Hij komt nu standaard na 3 uur, ook 's nachts. Ik weet het dan te rekken tot 3,5 uur maar dan is het echt niet meer te rekken. Maar hij lijkt wel gewoon tevreden na zn fles. Moeilijk hoor..

19. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    O dat wist.ik niet forever

Ff voedingstijden neerzetten
    22uur, 1uur, 4uur 6uur,8uur en nu net half 10 telkens 1borst 2e is teveel momenteel en nu zijn het weer superboobiez, en rechterborst is wat pijnlijk, ze heeft daar net een schijf weg gedronken e. Is nog steeds gevoelig. Moet ik nou een kolf aanschaffen om na iedere drinkbeirt leeg te kolven? We
    Want borsten zitten echt overvol. En nog iets, 3 weken oud is geen regeldag of wel? Of maakt dat bij bv kindjes niets uit?

Over kolven gesproken, ik wil een goede aanschaffen, eentje die krachtig is . En zit te denken over difrax kolf ivm werk deze is mooi subtiel onder je kleding, en anders medela swing, die is minder subtiel maar is tie krachtig? Wie kan mij ff op weg helpen

20. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Hallo!!

Vannacht een goede nacht! Hij ging om 0:30 slapen eindelijk!! Bij mij werkt de methode van forever niet want tussen 22/23 is meneer klaarwakker!! Haha en toen kwam hij pas om 03:30 en sliep vervolgens tot 09:30 heerlijk!!! Lekker geslapen dus!!

Nu ligt hij dus op me arm geluidjes te maken haha!!
    En scheten te produceren pfff niet normaal!! Haha

Bb succes duim voor je!!

En ook ik ben fan van dr brown flessen!! HIer werken ze super!!!

Daro beau zoekt ooo weleens naar een tepel op me borst maar ik heb altijd wt aan dus nog niet gehad dattie m te pakken had

Liefsss

Deel Deze Pagina