De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Veel plezier Elmo!

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Als jij daar de afmetingen/patroon van hebt (getekend), hou ik me ook aanbevolen.... :)

3. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ahw wat leuk!! Geniet ze!;)

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    En Miekr, is het uitje nog doorgegaan?
    Hier weer een pufdagje! Het begon zo lekker koel, maar zodra de zon ging schijnen was het hartstikke warm! Ik heb Fabiënne dan ook in een rompertje en een luchtig jurkje liggen. Haar legging maar uit gedaan. 's Nachts heb ik haar ook in een mouwloos rompertje (spaghetti) en onder haar lakentje liggen. Aan de zijkant heb ik dan de volle kruik liggen, zodat ze het laken niet los krijgt. De andere kant ligt dan onder het matrasje.
    Vannacht kwam ze trouwens ook gewoon om de drie uur.

5. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou vandaag begonnen met de nutriton, maar wat een gedoe zeg! Ik vind het maar onhandig. Het haalt het handige weg bij borstvoeding, maar goed, misschien gaat het snel beter!

6. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Het uitje van Devin is gelukkig doorgegaan. Hij vond het geweldig:) Ze hebben een paar spetters gehad, maar verder helemaal geen regen, maar een superdag gehad. gewoon zijn allereerste schoolreisje. Vond het volgens mij nog spannender als hem.

@ heitje, nee hij is een hele nare man.

@ Bloem, van enfamil kan ze ook verstopping krijgen. (bijna van al die speciale voedingen) wij deden iets meer water (10ml) in het flesje zodat het iets verdund werd waardoor de ontlasting weer iets dunner werd. En anders veel haar buikje masseren. (met de klok mee)
    Vaak schrijven artsen die voeding voor bij reflux.
    Maar arm meisje hoor. Het doet zoveel pijn als het slokdarmpje is geirriteerd. En vaak wordt reflux bij die soort pas later herkent en hebben ze al die tijd vreselijke pijn (gehad)
    Ik hoop echt voor Elin en voor jullie dat de medicijnen snel aan slaan. Wij hebben zelf echt veel gehad aan Losec.
    Maar in combinatie met de medicijnen niet zonder overleg met de ha met enfamil beginnen.

Net bij het wassen van Mayson weer in vreselijke tranen uitgebarsten. Hij heeft zo ontzettend veel pijn als je z'n piemeltje wast. En dan ook nog een heel zwart naveltje van het aanstippen van zijn wild vlees bij z'n navel. Maar hem pijn te zien hebben breekt mij echt.
    Vind het gewoon zo vreselijk. Devin moet straks een operatie voor z'n piemeltje, Mayson zal er ook bijna zeker 1 krijgen, en Owen heeft exact hetzelfde piemeltje als Devin dus ben ook wel bang dat hij precies hetzelfde als Devin zal hebben/krijgen.:(

7. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ elmo heel veel plezier!!!!

8. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Het is hier inderdaad een stuk rustiger.

Elmo: veel plezier, leuk een onverwacht uitje.

Miekr: balen dat ie zoveel pijn heeft aan z'n piemeltje. Echt een kwaaltje bij ouvejouw jongens.

9. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    miekr, wat zielig en idd zo naar je kleintje pijn heeft, bij mij rollen de tranen ook af en toe over mn wangen hoor. Ik durf de stap toch niet te maken om over te stappen op een andere voeding. Ik heb nu friso comfort die is ook wat dikker.

10. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Elmo veel plezier!

Miekr oh wat erg zeg dat je mannetje zo'n pijn heeft! Lijkt me idd vreselijk om te zien..

Ik heb eindelijk na een paar slechte nachten weer eens een goede nacht met de kleine jongen mogen hebben, erg fijn! Die paar gebroken nachten dat hij 2 à 3 keer per nacht kw brak me weer aardig op...

11. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Elmo have fun!!

Miekr wat erg dat hij zon pijn heb!! Sterkte!!

Nadat gisteren mn ventje doorsliep tot 5:30 vanaf 23:30

Heeft hij vannacht ook wel goed geslapen van 23:00 tot 05:00 maar vanaf 5 uur besloot meneer wakker te blijven tot 7 uur pfff nu ben ik dus doodmoe en alweer wakker want me man moet werken en beau over 25 min weer de fles!! Maar daarna hoop ik dat we nog even samen in het grote bed kunnen slapen!! Want deze mama is gebroken!!

Vraagje reflux!? Beau gooit wel zn hoofd in zn nek en kauwt wat na maar slaapt wel goed en slikt niet continue of geeft niks terug maar zou het dan toch reflux kunnen zijn?? Ondanks het niet veel huilen alleen bij honger en moe!!?

Liefss

12. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Elmo leuk!! Geniet er van!!

Oeh Miekr hartverscheurend.... Kan er nu nog niets aan gedaan worden??

Jolanda, verborgen reflux zou kunnen met dat opboeren? Naar wat ik begreep van mijn HA ontwikkeld zich dat rond week 6 tot 8. Waarvan ze gaan huilen is het zuur. Als ie t nog niet zo lang heeft dan zal hij nog niet echt last hebben van t zuur?? (mijn beredenatie hoor) Maar ik zou als ik jou was vanwege je twijfel even naar dat HA gaan! Gewoon na laten kijken!

Ik kan wel zeggen dat Lars nu echt tot 6 uur slaapt. Hij heeft de laatste voeding rond 23 uur, en dat is nu echt al een week zo! Ik slaap wel maar 6 uur, ik ben een uur met de voeding en t boeren bezig, en ik slaap overdag eigenlijk niet... Maar goed 6 uren achter elkaar met een mannetje van 6 weken vind ik echt werkelijk top!!
    Verder gaat het goed met Lars (en mij) we hebben wel echt een ritme samen, en wow hij reageerd zo op mij. Ik wordt ietdere dag intenser verlieft op dat mannetje!
    Lars is wel veel meer aan het spugen, maandag naar de HA terug, ik wil de zuurgraad laten meten van wat hij opboert. Maar buiten dat is hij zo veel rustiger. Hij ligt nu zelfs even een hazeslaapje in de box te doen. Er komt veel rust over em heen!!

Ik denk zelfs dat ik dadelijk even met hem en Bas naar de bossen ga. Dat is zo lang geleden voor mij en Bas. Gaan we met zijn 3 tjes! Lars is er rustig zat voor!

13. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Vanacht kwam H. maar 1x!

Voedingen: 23.00-4.00-8.00...

Toch ben ik nog wel erg moe... wellicht omdat mijn lichaam nu slaap aan het inhalen is en dus nog steeds in de nacht meer nodig heeft...
    't Was ook nog steeds erg warm bij ons en dus niet echt lekker slapen.

14. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Oh ja dat ken ik ook Veldmuisje!!
    Heel raar, slaap je meer wordt je vermoeider!!

15. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Pff goeiemorgen

Ben nu op punt aangekomen dat ik het moederschap even niet meer zo leuk vind.
    We zijn gestopt met Nexium omdat we het zo moesten proberen, kijken of het lukt. Alleen die onrust en slikken is weer helemaal terug.
    Had officieel nog Nexium tot zondag maar ben donderdag gestopt zodat we dinsdag ofzo de HA kunnen bellen voor vervolgrecept.
    Dit omdat we vrijdag bruiloft hebben en ik niet constant weg wil lopen met onrustig kind.

Mijn man is naar vrijgezellenfeest. Vind het wel moeilijk hoor. Gun hem een leuke dag uiteraard, maar dat mijn dag vandaag weer bestaat uit was/afwas/boodschappen/voeden vind ik minder.

Loop al vanaf half 7 met Noah aan het leuren.
    Hij slaapt nu heel fijn door van 22.00-06.00 gemiddeld maar gaat in de ochtend alle voedingen inhalen. Dus ben elke keer tot 11/12 uur aan het voeden met tussenpozen van een half uur/3 kwartier.
    Geen flauw idee wat ik daar nu op moet doen.
    Hij krijgt 's avonds de fles en slaapt daar zo lang op. Maar wil eigenlijk 's morgens niet meteen weer fles geven omdat je dan bezig blijft. Maar dit is ook niks.
    Ook heb ik gelezen dat kindjes van zijn leeftijd 18-20 uur slaap nodig heeft maar ik haal denk ik nog geen 12 uur (waarvan 8 uur 's nachts)
    Jullie dan?

Nou ik ga snel mijn rechterborst kolven (ik leg hem vandaag alleen maar even links aan. heb zo'n pijn in rechtertepel! Knalrood)
    En dan wat eten. Want jonkie slaapt nu (weliswaar op de bank maar goed, je moet wat)

16. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    O ja: Mijn man heeft dus vrijgezellenfeest voor zn broertje georganiseerd
    Broertje is badmeester. Ze hebben hem vanmorgen uit zwembad gehaald (nadat ze geregeld hadden dat hij daar tot 's middags moest werken)
    Hij moest een roze mankini aan (dat is zo'n verschrikkelijk ding die Borat ook aanheeft.) Mankini 01.jpg
    Hebben ze in een aanhangwagen een zwembadje gevuld met water. Zand erbij, schepjes, waterpistool enz enz.
    Groot bord erbij met: 'Badmeester *** mag vanaf nu niet meer vrij zwemmen'
    En nu zijn ze door heel ons dorp aan het rijden (erg leuk want iedereen kent hem)

Ze zijn net eventjes speciaal langs ons huis gekomen. Ze hebben van die toeters dus kon op tijd naar de straat lopen haha. Erg leuk gezicht:D

17. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @Child, Fabiënne slaapt ik denk gemiddeld 15 uur als ik het even gauw bereken.
    Is je tepel ontstoken dan? En wat een actie met dat vrijgezellenfeest!!! Gna gna!

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Child,
    Hebben ze die dingen ook echt zo aan? Zonder iets eronder ofzo??
    Wel leuk idee trouwens!!

En ninthe slaapt ook niet zoveel hoor,
    Denk Max 12a13 uur

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Wow, lekker druk! Veel plezier straks! Druk met de voorbereidingen nu? Hopen dat het weer zo blijft!mduim, duim...

Wordt eerste feestje met draagdoek aan? :D
    In ieder geval een goede reden voor zelfbediening voor je gasten...

Hihi, karwei, sta je straks tussen de wc-potten of de verfafdeling? Wanneer verwacht je meer te horen?

20. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Woensdagavond aan begonnen. Donderdagochtend sliep Nora. Heb Jop toen achter dvd Little people gezet. :p Heeft ie drie keer (!!!) 'moeten' kijken. Arme jongen. Toen had ik solli bijna klaar....
    Hij werd het zat en Nora werd wakker. Met Nora aan borst en al aanwijzingen gevend aan Jop met zijn puzzeltje, heb ik de brief en cv als PDF gemaakt en upgeload....

Pfffft, dacht ik toen :D

Deel Deze Pagina