De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Child knuffel, ik hoop dat t vandaag beter gaat.... En dat Noah wat rustiger wordt....

Jeeej hoezo zeef....

Jolanda het CB geeft aan dat je zo'n kleintjes t beste 1 keer kan laten slapen zo lang als ze willen per dag, dus niet wakker maken! De andere keren dan tot max 4,5 er tussen laten zitten.
    Ik ken dat gevoel ook, hij ligt langs me in zijn wiegje snachts maar soms stopt ie gewoon even met ademen en dan ademt ie piepend ineens weer in (schijn er bij te horen?!) maar dat vind ik ook altijd zo eng....

Miekr, hopelijk heeft Mayson er niet te veel last van, en is het nog uit te zingen tot de operatie! Wel enorm vervelend voor em zeg. En voor jullie, bah!
    Lekker mannetje is het zeker!!
    En beterschap!

Klusser, dat moet kunnen hoor! Dan maak je een fictive naam. Het zou wellicht niet mogen maar ach...

T was heerlijk in de bossen gister!!
    Even mijn lekker ventje spammen! :)
    IMG_0456.jpg

Ik ben geloof ik net ongesteld geworden, dus moet ik morgen even naar de HA bellen voor t plaatsten van mijn spiraal. Maar ik moet zeggen dat ik me daar niet echt fijn bij voel. Het eerste stukje van mijn knip is nog wat gevoellig.... En een eendenbek vindt ik sowieso altijd al erg vervelend.... Toch maar even uitstellen dan? Ben wel blij dat mijn lijf gewoon de functies oppakt zoals voorheen. Voelt ook een stukje als herstel... (nu fysiek nog)

Sefanja, ik weet niet of de HA zelf die zuurgraad kan meten of dat ik naar t ZKH moet, maar ik wil het na laten kijken (al moet ik zeggen, afkloppen, dat het spugen gister heel miniem was in verhouding tot normaal!)
    Heerlijk he dat ie al doorslaapt!! Ik denk dat de grotere kindjes sowieso sneller doorslapen, als ik dat zo in mijn omgeving zie en hier lees.

2. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miekr Gelukkig gaat het met Mayson alweer beter, spijtig dat jij nog niet opgeknapt bent.. Wel vaker last van keelpijn, of komt het nu door weerstand na bevalling...

Het is troep wat op het naveltje komt (zilvernitraat). Hoe vaak is Granuloom nu aangestipt? Hebben Devin en Owen dit ook gehad?

Wat een leuke foto van Mayson, gaan Owen en Devin goed met Mayson om?

mamajolanda Ik schrok alleen, maar eng vind ik het niet om haar op de buik laten slapen... Neva sliep in rompertje en had haar laken naar achteren getrapt, ze lag dus bloot aan de lucht en daar kan je koud van worden... Het diepe slapen heeft zij van mijn man en dat oppervlakkige ademen van mij... Arme meid, de eerste door slapen is ook raar... Zeker als je meerdere keren per nacht eruit moest, hoe ga je er nu mee om?

:$Om 01.00 uur de fles? Als hij slaapt zou ik hem laten slapen, hij wordt vanzelf wakker... Maar wat ik zeker zou doen is proberen (als je op vaste tijden wil geven) laatste fles te vervroegen, 01.00 uur is toch niet te doen meid...

sam Ik haal mensen niet door elkaar doordat ik op facebook bij hun naam aanspreek en hier bij hun nickname... Maar als jij mij nou gaat vragen wie wie is, geen idee al staat de lijst wel op fb...

Hoe is het weer bij jullie? hier regenachtig, gaat het wandelen nog door of is het verplaatst naar de avond...

ludora Wat een super mooie foto van je manneke...
    Heb jij al eens eerder een spiraal gehad?

Als je twijfels heb, zou ik het nog even uitstellen... Misschien tijdelijk overgaan op de pil (als je borstvoedende ouder bent, is ook een pil voor) en ander veilig vrijen als je niet zwanger wilt worden...

vandaag komen kennissen die wij in het ziekenhuis ontmoet hebben... Zij hadden hun dochter ook op neonatologie liggen.... Zwager wil ook nog even langs komen, die loopt onze kleine meid iedere keer mis...

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Wat een rust hier!!

hier ben ik druk, druk, druk.....
    moet mijn portfolio morgen inleveren en morgen en woensdag een toets inhalen, en daar dus nog voor leren
    en voorbereidingen doen voor de opdracht die we woensdag moeten uitvoeren
    daarna paar daagjes rust....
    en daarna gaan we weer aan het werk, zin in!!

4. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Sefanja, ik heb al 2 keer eerder een spiraaltje gehad, ik ben niet zo bang voor het inbrengen, al is t een rottig gevoel maar die eendenbek.... ooooh, vond ik echt niet leuk. En er is nu nog een stukje van mijn knip vrij gevoellig, ik zie die eendenbek echt nog niet zitten.... Ik neem wel condooms mee de volgende keer bij de Kruitvat...

Ik vindt t ook een mooie foto, en gewoon met een huis tuin en keuken fototoestel gemaakt. Maar ja zo'n knap kind he :D :D

Fijne dag vandaag Sefanja, kennisen op die manier ontmoet kan je wel je leven lang houden. Je hebt toch een hele fijne/mooie/spannende tijd gedeeld.

Miffy succes!

Viev jij ook vandaag ;)

5. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Essie, je schreef:
    Ik kolf in t voren zeg maar. Wat ik gister gekloft heb krijgt hij vanavond. Zo heb ik altijd wat staan voor in de avond. Bekijk t per moment, is hij rustig kolf ik eerst, heeft hij honger geef ik eerst de fles, of man geeft de fles terwijl ik kolf...

Kolf je dan dus maar 1 x per dag? Lukt het jou om in 1 x een hele voeding te kolven? Relaxt. Ik denk dat ik dat niet haal...
    En meerdere keren kolven voor 1 avondfles zie ik niet zo zitten.

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Mooi foto's van Mayson en Lars!

Rustig hier.

Ludora, volgende maand weer een kans voor je spiraal zou ik zeggen. Als je niet relaxt ben, gaat zo'n eendenbek alleen maar lastiger. En je bevalling is ook nog maar kort geleden, ik zou nog even wachten als ik jou was....

Vorige week is grootste deel van man's familie geweest, ooms en tantes en wat neven/nichten. Straks komt het laatste deeltje, dat vorige week niet kon. Een tante + nicht, man en hun dochtertje. Wel gezellig.

Vanavond komen mijn ouders eten. Ook leuk. Ik eet regelmatig even mee bij mijn ouders, dus nu wel eens leuk om ze terug te vragen. Klusser-man kookt altijd en als hij er niet is, schuif ik met Jop graag aan bij mijn ouders, ha ha, beetje lui...
    Elke maandagavond is Klusser-man weg. En Jop is dan op het kdv. Ik zag het eerst nog niet zo te zitten om in mijn eentje Jop te halen (met Nora erbij), om vervolgens met het mannetje te eten (juist in het uurtje dat Nora vaak hangerig is / bv wil drinken) en hem dan op bed te leggen (terwijl Nora dan vaak gewoon wakker is). Dus schuif nu vaak maandagavond aan bij mijn ouders....

7. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @Klusser: Noah is gister meegeweest naar BBQ, heeft gelukkig groot deel geslapen.
    Kolven: Ik kolf 's ochtends sowieso(dan kolf je ook meer), na de voeding of soms voor (ik kolf dan mijn borsten niet leeg maar Noah krijgt er alsnog genoeg uit dan. Maar ik weet niet of je al wakker bent voordat je kindje zich meld. Hier heeft Noah tegenwoordig de gewoonte om al om bijv. 6 uur wakker te zijn en pas om 7 uur te gaan huilen ivm honger. dus dan ga ik eerst naar beneden om te kolven) en 's avonds omdat hij de fles krijgt. Ik geef de fles niet om 23.00 uur maar om 21.30 uur. Ze kunnen nl. veel langer op de fles doen dus hij slaapt daarna wel 8 uur. Dus ik kolf om 22.00 uur ofzo en ga dan ook naar bed.
    Ik kolf meestal in ochtend rond 100 cc (soms meer, soms minder) en Noah had genoeg in avond met 100 in begin. Toen een dikke week op 125 cc gezeten. Nu gaan we richting 150. (gisteravond 190, grote gek haha. denk eenmalig ivm warmte)
    Dus als je 's ochtends na de voeding kolft, kun je dat 's avonds geven en dan kun je de volgende avond de avond+ochtendvoeding geven (als je me nog snapt)
    Zo bouw je vanzelf voorraadje op. En omdat je vaak wat langer door kan slapen met fles, staan je borsten 's morgens ook op springen. Ideaal.

Ik vind het veel beter, ook omdat ik zelf eerder naar bed kan en langer kan slapen. Zou het gewoon proberen en er een ritme in zoeken
    Zou niet met kunstvoeding beginnen (persoonlijk) want heb begrepen dat dit vaak begin van einde kan zijn voor bv. Ook kunnen ze sneller krampjes krijgen als je met KV begint en willen ze dan weer meer aan borst, dat schiet nog niet op.
    Maar moet je maar even kijken.

@Sefanja: Dank je wel voor je berichtje.
    Weet niet of Noah last heeft van warmte. Wou wel meer drinken daardoor. Ben gister weer begonnen met Nexium (had nog paar zakjes) en ga morgen HA even bellen voor vervolgrecept. Daarmee doet hij het gewoon veel beter.

@Miekr: Mooie foto:)

@Ludora: Lekker koppie zeg!
    Dat wikkelvestje heeft mijn neefje ook. Is heel lief maar irritant knopen (als je het strikje doortrekt, zit er een knoop in die je er niet uit krijgt haha)

Hier: Weer veel onrust bij Noah. Blij dat mijn man er nu is.
    Heeft last van zijn buik volgens mij. Misschien omdat ik weer gestart ben met Nexium, alhoewel ik me dat van vorige keer niet kan herinneren.
    Pff erg vermoeiend hoor. Kan niet tegen dat gehuil.

8. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Ja ik kolf heel wisselend qua hoeveelheid maar hou t tussen de 150 en 200cc soms iets meer, soms iets minder.. Sem drinkt Savonds met moeite 150 op, gisteravond zelfs maar 100 dus red ik makkelijk..
    Je kan het eens proberen toch? Ik laat hem dus niet eerst aan de borst drinken.. En ik kolf nu idd maar 1x per dag...

9. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Haay meiden!!

Hier is het rustig vandaag beau slaapt al zeker 6 uur met 1 fles tussendoor daarna sliep hij gelijk weer!! Nog nooit gebeurd!! Maar aangezien hij afgelopen 2 dagen weinig
    Heeft geslapen zal dit de oorzaak zijn!!

Heb lekker me huishouden kunnen doen!

Vind het heel jammer dat het nu zo rustig is hier :(
    Vond het zo gezellig!!

De reacties op mijn vraag over fles van 1 uur! Normaal ga ik ook gewoon slapen hoor en zie ik wel hoelaat hij komt maar gisteren was ik zoiezo nog wakker! Was mijn man zijn enige avond lekker weekend want zaterdag heeft hij gewerkt dus hebben we gisteravond ons niet druk gemaakt om de tijd naar bed! Heb beau om 00:30 eenfles gegeven want hij ging mekkeren maar hij dronk maar 80cc en kwam om 04:00 weer helaas:( toen weer terug
    Naar bed gegaan en meneer meldde zich pas 11uur!!! Heerlijk!! Lekker uitgeslapen dus!!

Nou meiden veel liefsss

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik heb jaarlijks een eendenbek in mijn vagina voor onderzoek... Het inbrengen is niet prettig als daar (in de buurt) een wond zit (of aan het genezen is), bij twijfels kan je wat gespannen zijn dan ook niet fijn... Misschien nog even wachten.

Je hebt een ontzettend knap kind... Een ander foto toestel heeft misschien beter kwaliteit ed maar de manier waarop vind ik vaak belangrijker en dat heb jij heel knap gedaan... Wat vind Lars van een wat oudere dame ;)

Ik ben ontzettend blij dat ik hen ontmoet heb, geweldige mensen... Je hebt het goed verwoord... Hun kind is 10 weken te vroeg geboren....

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Hoe was het staartje van je mans familie? Ben je nog verwend?
    En hebben je eters het naar hun zin? Wat speciaals voor hen gemaakt, uitgesloofd achter het fornuis?

De maandagavond, een feestavond voor de kinderen... Gezellig bij opa en oma eten... Dat vinden zij waarschijnlijk helemaal niet erg...

Hoe is het verder met jullie?

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Graag gedaan...
    Laat je ons even weten als je huisarts gesproken heb, ik leef met je mee... Het is niet fijn om te zien hoe je zoon zo last kan hebben van zijn buikje...

13. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Dat was mijn vraag, bedankt voor het antwoorden

14. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    ik vind het ook wel jammer dat het hier zo rustig is,
    ook al vind ik het nu wel eventjes lekker, vanaf woensdag heb ik weer meer tijd en ben ik weer meer aanwezig!!
    maar ben zo druk, onthoud ook gewoon niet meer wat ik lees...

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    jij komt toch uit amsterdam?

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Het is ongelovelijk maar als we thuis met ze zijn dan is het vaak van 20.30-22.30 huilen zonder speentje... Maar vrijdag aaf op verjaardag geweest hebben ze hele avond geslapen (!) En gister op ons feest ook...(!) Snap je toch niks van hahaha?? Maar goed was wel fijn.

We hebben genoten, was erg gezellig en iedereen vond dat gelukkig!
    Om 23u meisjes geflest en bedje in, wij lagen er h3 in. De meiden kwamen 7u voor fles (mooi volgens het vaste schema van de laatste tijd) en sliepen daarna tot 10u(fenne) en wij dus ook. Ninthe werd pas 12u wakker... Wij zijn 10u opgestaan, gedoucht om en om en alles gaan opruimen :) Om 16u eindelijk daarmee klaar en toen op de bank gelegen uurtje haha... rest vd dag bankgehangen!

Ja zie je me al staan tussen de plee potten ;)
    Maar nog niks gehoord dus zal ook wel niks zijn/worden.... ik weet t ff niet meer!

17. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    officieel wel ja...

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ben weer bij, pff druk weekendje gehad, nu flessen en naar bed! Hopelijk komt dit keer ook fenne pas rond uur of h7:);)

19. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Sefanja je vroeg of ik me al beter voelde...uhm niet echt...ben nu ook nog es strontverkouden en veel hoesten...paar daagjes..dan is het vast over!

Miekr wat een mooi mannetje!

Sam hier ook zo'n vent die er pas uitgaat als ze echt gaat huilen...en ze brabbelt in het begin nog best lief....vind dat zo jammer, laten huilen terwijl dat niet hoeft als je gewoon een paar minuutjes eerder opstaat!

En Sefanja hoe voel jij je? Geen last meer van de warmte na al die stortbuien?

Bloem hoe is het met Elin?

20. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Sefanja was idd een lekkere rustige dag voor ons! Ondanks me poetsdrang haha!! Me man heeft zich bezig gehouden met zijn aquaria!

En het is idd heerlijk als je huisje weer aan kant is!

Bb fijn dat het zo goed is gegaan!! Zo te lezen genoten ervan!! Super!!

Miffy! Rustig aan!!

Facebook misschien ga ik er ook wel aan.... Twijfel nog!! Omdat ik ooit zei dat ik het onzin vond ik heb toch al hyves haha!! Maar misschien voeg ik me binnekort toch bij....

Liefss

Deel Deze Pagina