De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    ludora; ik ben ook benieuwd! Maar nog niet weer kunnen proberen want madam ligt nog steeds te slapen joh! 8u fles en nu slaapt ze nog:cool:

Ninthe is inmiddels al in bad geweest en ligt nu in de box te slapen....

2. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    miffy Wat goed van je dat je alles achter je hebt gelaten en opnieuw bent begonnen... Vele mensen doen dat jou niet na, blijven ongelukkig hangen in de situatie... dus respect.

cullen:) dank u wel
    Ik heb kleine nog niet op eigen kamer

essieee Wat goed van hem, laten wij hopen dat hij deze ritme aanhoudt vind je niet?

Succes bij consultatie bureau, met de prikken... Achteraf masseren, met benen fietsen en vochtig compres op beentjes leggen...

bezigbijtje :)dank U dank U. Jouw meiden doen het goed, op reflux Ninthe en obstipatie Fenne na... Wees maar trots op je dametjes. Die nachten zijn om jaloers op te worden :)

Ik hoop dat roosvicee laxo de vruchten afwerpt.. Dat Fenne snel van lijden verlost is, obstipatie kan zo'n pijn doen laat staan bij zo'n kleintje... Houd Ninthe wel in de gaten met haar reflux, als je twijfelt gewoon naar kinderarts gaan...

Ik voel mij goed maar minder dat ik tijdens de pil gewoon ongesteld word. Ik denk dat ik maar eens ga praten met huisarts voor een andere pil...

bumba speciaal voor jou :D
    Ik zat idd ook aan een slaap zak te denken... Vannacht is alles goed gegaan, ze is gewoon op plek blijven liggen

ludora dat denk ik dus ook, reflux aanwezig maar te weinig om iets aan te doen... Maar als reflux opspeelt, arme meid... Dan heeft zij er zo'n last van...

Die tip van je vriendin gebruiken wij op werkvloer... Je hebt speciaal slaapzak die om het bed heen zit, je kan het zelf maken met stof is goedkoop, als je het wilt kopen best duur... Bij medicare en andere medische winkels zijn ze te koop...

Ik ga nu met nichtje naar mijn moeder. Er wordt een pakket geleverd en mijn moeder is aan het werk... Wat wij daarna gaan doen, is nog de vraag... Waarschijnlijk weer op zoek naar stalling voor merrie...

3. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    Ik zit te twijfelen over aanschaf Puckababy (zou dan de Mini nemen ivm lengte en gewicht Noah)
    Noah slaapt uit zich zelf erg slecht, behalve 's nachts.
    Heeft vannacht van 22.00-08.30 geslapen.
    Maar volgens mij is dat ook slaap inhalen van gister
    Is nl. vanaf 13.00-22.00 uur wakker geweest, veel te lang volgens mij
    We hadden samen van 10-13.00 geslapen (hij op mijn buik) anders had hij volgens mij helemaal niet geslapen.

Wil het wel overleggen met CB hoor, ook ivm reflux.
    Liggen armpjes dan ook beetje stevig in zo'n puckababy?
    Merk nl dat als ik hem inwikkel in wikkeldoek dat hij dan veel sneller slaapt. Alleen is wikkeldoek niet geschikt voor in bed.

Ben nu bezig met inbouwen van regelmaat (eerder op bed liggen bij tekenen vermoeidheid enzo) maar het loopt tot nu toe alleen nog maar op huilen uit. Ik laat hem een half uur huilen dus ik vind wel dat ik het een kans geef. Ik laat hem niet krijsen hoor, dan haal ik hem eruit.
    Ben bezig in boek van Inbakeren en regelmaat en vind het wel heel duidelijk boek, alleen heb ook heel erg het idee dat ik het daardoor verkeerd doe. (beetje stomgezegd, maar Noah slaapt gewoon echt heel weinig overdag en nu zie ik pas door dat boek dat dit niet zo hoort)
    Ingewikkeld allemaal zeg

4. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Thx! Ik heb het gelijk aangepast!

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    In de pacco zitten ze met de armpjes "vast" dat wil zeggen tegen hun lijfje aangedrukt met een omslagdoek bevestigd met klittenband.

In de pucca zitten ze met de armpjes "los" dat wil zeggen ze zitten met hun armpjes en hele lijfje in een soort zak die je dichtrits en daarin kunnnen de armpjes nog bewegen.

Mijn meiden vonden de puca vreselijk. Ze raakte helemaal overstuur omdat ze zich los probeerde te wurmen. De pacco ging meteen erg goed! Elk kindje is hierin anders denk ik.

6. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Sefanja wat een beauty die Neva!
    Ja heb de nieuwe collectie van Woezel en Pip, vond de vorige collectie met die primaire kleuren niet zo....dit is de pastel-lijn met lichtblauw, lichtroze, lichtgroen, lichtgeel, paars en wit..veeeeeeel mooier!

7. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Cullen beau slaapt zo veel mogelijk in eigen bed alleen overdag accepteerd hij het niet altijd!

Pucababy hier heeft beau veel profijt bij ghad in het begin maar sinds de warmte slaapt hij zonder puca en dit gaat goed! Maar misschien toch vannacht proberen kijken of hij dan door zou slapen???

Bb klote dat het bij ninthe een lichte vorm van reflux is en dan fenne obstipatie heeft hoop dat het snel overgaat!

Sefanja wat een droppie zeg!! En fijn dat je miss binnekort je paardje weer bij je hebt!

Hier slaapt beau nog steeds niet door.. Hij slaapt tot meestal 4/5 uur en dan wel weer tot 8 uur maar toch gebroken me nacht want eer dat hij weer slaapt is het 1 uur verder!!! Vannacht zelfs 2 uur meneer spuugde na zn fles en was gelijk klaarwakker en daarna nog wen volle broek weer verschonen weer klaarwakker!!

Aghh we nemen het voor lief als ik dan dat lieve koppie en mooie lachje en mooie oogjes zie dan is alles weer goed!! Ik weet waarvoor We het doen!!!

Wanneer moeten jullie weer werken??? Of hebben jullie vakantie erachter?? Ik moet 1 september weer!! Zie er nu al tegen op!!! Maar 1 hoop ze zijn bezig met een kdv voor personeel en misschien is dat al geregeld voor september!!! Hoop het zo!!!

Liefssss

8. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Essie succes met de prikjes vandaag! Laat je even weten hoe het ging?

Cullen hier slaapt Dewi nog bij ons op de kamer in haar wiegje..maar vaak na de voeding van 5 uur belandt ze in ons bed omdat ze dan niet meer op haar rug wil slapen, en op haar zij in de wieg lukt niet dus leg ik haar tegen het hoofdkussen van mijn vriend aan waardoor ze nog een paar uurtjes heerlijk verder tukt...maar hier wil ik natuurlijk wel snel vanaf want het is niet ideaal!
    Heb het ledikantje in haar kamertje al opgemaakt en wil morgen beignnen met haar overdag daarin te laten slapen, kan ze alvast een beetje wennen straks voor de nacht.

BB, jammer he dat je niks aan die 'lichte' reflux kunt doen....spuugt ze wel eens wat uit als ze vlak ligt? Anders zou je het hoofdeind van het ledikant wat omhoog kunnen zetten, dan zakt haar voeding wat beter.
    En super dat je je zo happy voelt! Alleen minder van die paar extra kilo's...maar komt wel goed joh, je bent nog maar net bevallen ;)
    Hier ook nog +5 kilo.....en wil tot -9, dus hoppaaaa wandelen met die wagen! :D

Ludora pfff bij mij zou ook het stoom uit mn oren komen als mijn schoonmoeder zo deed!!! Hoe stond je man/vriend hier ook alweer tegenover? Vindt hij ook dat zn schoonmoeder zich er niet zo mee moet bemoeien? Sterkte ermee en laat je niks wijs maken, blijf lekker je eigen moedergevoel volgen en hou hem gewoon lekker bij je als jij dat wilt en weet dat dat het beste voor Lars is!

9. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Mamajolanda: ik werk voor mezelf dus mag zelf bepalen wanneer ik weer start. Aanstaande vrijdag ga ik beginnen met spullen ordenen en uitzoeken en de 18e staan we op de markt (sieraden verkopen, deze maak ik samen met een vriendin)

Dat zou fijn zijn zeg, een kdv op je werk!

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    meteen als het mij opvalt, gooi liever een beetje weg omdat ze het niet opdrinkt dan dat ik te weinig aanbied
    uit de borst kunnen ze ook "onbeperkt" drinken, dus dat wil ik haar nu ook aanbieden

11. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Wow waar werk jij dan dat ze een speciaal kdv gaan doen voor het personeel? Moet wel erg groot zijn dan of niet?

Ik heb mijn meiden vandaag weer zonder inbakeren in bed (middagslaapje) Gister ging dat niet zo goed, vandaag wel. Beide meiden slapen! Fenne al vanaf 12.40 en ninthe vanaf 13.20!

De nachten laat ik ze wel ingebakerd want ik denk/merk dat ze korter slapen zonder... Misschien dus indd eens 2 nachtjes met puca proberen;)

12. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    Ninthe spuugt zonder nutriton een flinke lading eruit. Met de nutriton is het af en toe een straaltje uit dr mondje. Soms wittig, soms doorzichtig. Ik probeer dr indd iig 15min na de fles een beetje rechterop te hebben ipv liggend.

Hier hebben wij nu het "ritme" zo:
    07.00 fles
    07.30 bedje in
    en dan slapen tot ze wakker worden, spelen in box/knuffelen enzv.
    12.00 fles
    even uitbuiken, knuffelen en spelen in de box/swing of net wat.
    13.00 bedje in ligt eraan als ik ze weg zie zakken, dan gaan ze erin. Dit werkt het beste merk ik en is tussen 12.30 en 13.30uur.
    dan slapen tot ze wakker worden, spelen in box/knuffelen enzv.
    17.00 fles
    En dan hou ik ze gewoon onder tot de fles van 22.30uur....

Het slapen op bed gaat meestal wel goed, ook zonder speentje.
    Soms huilen ze wat ik hou voor mezelf aan max. 20minuten huilen daarna keer kijken/speentje. Bij max 40min en dan nog niet slapen eruit. Als ik merk dat ze overstuur gaan raken dan ga ik er wel naar toe even laten voelen dat ik er ben (aai over bol, praten) en dan weer proberen of ik weg mag gaan. Nog zo overstuur dan eruit en proberen we t volgende keer weer...

Als ze 3maand zijn (nog 2 weken dus) wil ik ze voortaan ook na de fles van 17u op bed gaan leggen als ze wegzakken. En dan uit bed als ze wakker worden of wakker maken voor de fles van 22.30uur.

Succes met die kilo's dat gaat indd wel goedkomen. Ennuh... vind mijn cm's belangrijker als mijn gewicht hihi... dat is toch wat mensen zien;)

13. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Bb ik werk in de zorg voor het bedrijf aafje weet niet of je het kent!
    Ons pand is best groot maar de kdv is meer omdat ze willen dat het persooneel met parttime contract 7 en 6 uurs diensten willen geven dus sommige weken 5 dagen werken en personeel kwam in opstand ivm kdv kosten en reizen daarheen

En ik ga t idd is proberen 2 nachtjes in pucca en dan alleen romper!!

Liefss

14. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Jeej... ik probeer even te reageren, maar gaat gewoon niet lukken! Even mijn schoolwerk doen!!!

zwaai zwaai!

15. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    #3515 bezigbijtje, 10 jul 2012
    Laatst bewerkt: 10 jul 2012
    ze krijgen hier nu
    07.00 en 12.00 180+6
    17.00 en 22.30 210+7

maar zouden ze ook al alle flessen 210+7 mogen???

Ze waren n week terug 4550... (groeien ongeveer per week 250.. dus zouden ze nu zo'n 4780 zijn gok ik..)

EDIT: ik vind dit net...
    2 mnd 5x 150-180 ml Bij borstvoeding vitamine K en D
    3 mnd 5x 150-180 ml Bij borstvoeding vitamine D (geen K meer)

5x 150= 750 en 5x180= 900 dus max 900 is gemiddeld kind.

hier krijgen ze het 4x en dan zou 4x 210 840cc zijn, dus zou t oke zijn toch? Ik probeer het nog ff uit te stellen maar ze beginnen vanaf 16u vaak echt al te mopperen...;)

16. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    ook hier even mijn knapperds showen ♥

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    child Als hij 's nachts goed slaapt, zou ik geen puckababy overwegen.. Ik zou mij geen echt zorgen gaan maken over een wakkere baby... En bepaalde dingen onnodig aanschaffen... Als hij overdag niet slaapt, zal hij ook niet puckababy gaan slapen...

Armpjes liggen goed in puckababy, ze kunnen gewoon nog bewegen (liggen niet vast)... Proberen is de moeite waard als je er echt mee zit dat hij overdag zolang wakker is, maar het is niet erg... Aanschaf puckababy is duur, straks werkt het niet... Zonde van het geld... Ik heb er 2 aangeschaft, Neva vond het helemaal niets terwijl als zij ingebakerd werd met doeken zij zich veilig en geborgen voelde...

heitje :)dank je wel
    Ik kan niet anders zeggen dan dat ik er helemaal mee eens ben...

mamajolanda :) dank u dank u.
    Beau gaat uiteindelijk echt doorslapen, die gebroken blijf je niet houden... Houd nog even vol... Stel ik je gerust als Neva ook nog regelmatig tussen 04.00 en 06.30 uur komt... Zij slaapt ook nog niet helemaal door, maar dat vind ik niet erg... Dat komt vanzelf wanneer zij er klaar voor is... Neva zou eigenlijk 8 weken zijn ipv 12 weken, misschien heeft het daar mee te maken....

Ik heb zwangerschapsverlof tot halverwege juli, en daarna drie weken opgenomen... 15 augustus ergens moet ik weer beginnen, ik heb het rooster nog niet gekregen...

essieee hoe is het gegaan vandaag?

bezigbijtje Ik heb vandaag Neva gewogen op weegschaal van mijn moeder (eerst mijzelf en daarna met Neva), ze zou 4.8 kilo moeten wegen... 14 april woog zij 3.7 kilo... Ik zou het heel knap van haar vinden als zij zo gegroeid zou zijn...

Ik bied haar flessen van 150+5 aan, maar zij drinkt daarvan regelmatig rond de 130... Zodra ik iets signaleer van "genoeg" stop ik anders wordt het spugen... Als zij echt 4.8 kilo weegt, drinkt zij volgens richtlijn gemiddeld...

Bij 6 voedingen mag zij minimaal 120 ml en max 144 ml drinken... 4.8x150ml:6= 120ml. Bij 5 voedingen zou dat 144 minimaal zijn en 172 maximaal.. Meestal zit zij einde van de dag aan 800ml

18. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    gelderland
    14april? ;):)

19. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Bb wat een schatjes!!!
    Ik zou het je niet durven zeggen qua voeding!

Sefanja het stelt me gerust haha;)
    Zou mooi zijn als neva zo goed groeit!!

Hier ligt beau al sinds 16:45 zonder mopperen in zijn bedje!! Heerlijk rustig gegeten! Over 15 min weer tijd voor de fles ben benieuwd of hij weer zo precies op de klok komt!

Liefsss

20. Child

Child Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.782
    216
    63
    @BB: Thnx voor toelichting Pucka en Pacco (wat een codetaal zo zeg haha)

@Sefanja: Nou zorgen maken: Het lijkt me niet erg normaal dat hij niet slaapt overdag.
    Gister van 13.00-22.00 uur wakker geweest.
    En daarna tot 08.30 uur geslapen. Lijkt me beetje uit verhouding.
    Ik probeer nu eerst met regelmaat hem aan het slapen te krijgen. Heeft net een uur gehuild voordat hij in eigen bed in slaap viel (en niet huilen zodat hij uitgeput raakt hoor, gewoon huilen)
    Maar dat slaapje heeft nu 40 minuten geduurd, niet erg veel dus.
    Maar omdat hij altijd wel snel slaapt als ik hem in een wikkeldoek (gewoon zo'n cape van nijntje) doe, dacht ik dat ie er evt. baat bij zou hebben.

Wat voor doeken gebruik jij dan om Neva in te bakeren?

Deel Deze Pagina