zoo miekr, dat is niet niks hoor, heftig en spannend hoor een operatie. Zou heel fijn zin als je daarna eindelijk van je klachten af bent.
He miekr balen toch opereren, maar als t goed is ben je dan wel van alle problemen af toch? Miffy, nogmaals gefeliciteerd! Smetplekken nog geen last van gelukkig. Zou wel zo maar kunnen gebeuren met al t spugen. BB, jou meiden gingen dus ook al snel naar die 5 uur. HA en CB hebben tegen mij gezegt dat hij, ondanks zijn gewicht nog niet naar de 4 flessen mag. Vindt t niet erg hoor, maar ik heb em vanmorgen dus wakker moeten maken anders kom ik niet uit op 5 flessen vandaag. Ik moet maandag terug dan hoor ik het nog wel. Lars is 7 weken vandaag, dus omdat 4 flessen van 210 te doen... Pffff daar moet ie t dan nog 9 weken op doen, dan komen de fruithapjes pas... En hoger als 210 mag dan weer niet.... Ach ik zie t wel! Maar 56 heb ik hier al 2 weken niet meer, en maat 50 heeft Lars max 2 weken aangehad.... Jammer hoor! Wij gaan Lars tussen de 8 en 10 weken ook s'nachts in zijn eigen bedje leggen. Nu slaapt hij overdag al in zijn eigen bed, dus de overgang is hopelijk niet te groot em. SM, ik hoop ook dat t goed komt, maar ik ben momenteel een beetje te geirriteerd om daar aan te werken. Verder weinig nieuws hier.
Ludora, ik zou in jouw geval ook nog een tijdje 5 flessen aanbieden hoor, anders moet je inderdaad zo lang nog op die hoeveelheid doen...
Sam, leg jij je mannetje ook 's nachts al op zijn buikje te slapen? Ik durf dat nog niet, mijn meisje gaat alleen 's middags op haar buik, en 's ochtends als ze dat wil
heitje Was jij van 5 tot 8 uur wakker? of je kleine meid? Whahaha, vreselijk niet waar als je wakker schrikt, een voordeel je bent meteen klaar wakker... De eerste keren in eigen ledikant slapen is altijd even wennen, misschien iets in ledikant leggen wat naar jou ruikt? Verder vind ik fijn om te lezen dat jij blijft zitten tot zij inslaapt, en ook weer heel herkenbaar als zij slaapt en jij weggaat dat ze weer wakker wordt... Ik heb het een aantal keren geprobeerd om haar overdag in eigen kamer neer te leggen, de ene keer ging dat heel goed en de andere keer paniek.. Uiteindelijk ben ik er mee gestopt, ze was er nog niet klaar voor.. Ze wil graag ruring om haar heen, slaapt overdag (als zij slaapt) beneden in de box of overweg in de reiswieg of maxi taxi.. elmo wat een grote jongen. De kleintjes hebben wel timing, als ze groter zijn proberen zij onder dingen vandaan te komen of uit te rekken, dat doet jouw kleine manneke wat efficiënter veldmuisje mooi gewicht en lengte... Ik denk dat Neva ook zoiets is, maar dat hoor ik vanmiddag... Dan heeft zij ronde 2 van prikjes... Wat smeer jij op droge huid? Die zak van kraampakket is een onhandig in gebruik... Zoals jij typt draagt hij niet lekker, de kleine ligt er volgens mij ook niet lekker in, Neva verzoop erin... ladytijger Onrustig begin met een happy ending, hoe lang heeft zij er uiteindelijk in geslapen? Bram weer mooie haartjes? mamajolanda Zo te lezen lekker op stap geweest, zat het weer een beetje mee? Gisteren was het hier regenachtig... Rond 13.00 uur is het droog gebleven, maar wel bedreigd.. miffy Een voldoende, gefeliciteerd... En hoe is de toets van gisteren gegaan? Ook een voldoende? Ik zou voor smetplek maizena gebruiken, binnen de kortste keren smetplek weg... miekr Hier slaapt Neva ook bij ons op kamer, in ouderwets ziekenhuis ledikant... Ik wilde Neva in eerste instantie direct op eigen kamer hebben, maar er is roet in het eten gegooid. Door vroeggeboorte wilde ik haar juist bij mij hebben, misschien komt het doordat zij in de eerste week in het ziekenhuis heeft gelegen... Ik ga het stapsgewijs doen, eerst overdag weer proberen en uiteindelijk komen de nachten erbij... Ik heb alleen geen haast en zij ook niet... Ging het allemaal goed bij de fysiotherapie, heb je nog oefeningen voor thuis mee gekregen? Door inwendig onderzoek weet je nu dat spieren niet of nauwelijks werken, dat je baarmoeder tegen blaas hangt waardoor continu drang heb om te plassen, dat je darmen niet goed functioneren door de verzakking... Nou rest er bij mij vragen: wat kunnen zij daar aan doen? Is operatie echt de enige oplossing? Ik wens je heel veel sterkte toe voor de komende tijd... sam hoe gaat het met jou en je kleine mannetje? essieee HOI ludora Vind je het niet moeilijk om Lars in eigen bedje te gaan leggen? de stap is minder groot waarschijnlijk doordat hij overdag al in bed slaapt... Ik vind het wel moeilijk... Neva is zaterdag 3 maanden oud en slaapt nog steeds bij ons... En ik weet ook nog niet wanneer ik haar op eigen kamer laat slapen, in ieder geval voordat zij een half jaar oud wordt...
@sefanja, ik moet nog wachten op de uitslag van mijn toets van gister, hoop hem wel deze week per mail te krijgen
Sefanja gister heeft het ruim een uur geduurd voordat Gwen sliep en na 20 minuten werd ze wakker van de krampjes wat de rest van de dag toen ook heeft aangehouden. Maar goed nu dag 2 en nu ligt ze boven na een half uurtje mopperen te slapen. Heeft tussen door nog 1 keer een piepje gegeven en nu is het al een kwartiertje stil. Hopelijk word ze nu niet wakker van de krampjes. En Bram die heeft idd weer mooie haartjes
Sefanja, ik vindt t aan de ene kant wel moeilijk, maar aan de andere kant, de deur van zijn slaapkamer zit 5 cm van mijn deur, en zijn bedje staat naast de deur en mijn bed ook. Met de deuren open hoor ik em net zo goed als de in het wiegje. T voordeel van het wiegje is dat ie op wieltjes staat en dat ik half kan blijven liggen om Lars te troosten of een aai te geven. Maar hij eet al 3 weken niet mee snachts en wordt ook niet wakker. Hoor ik toch iets sta ik in een halve seconde langs zijn bedje... En het moet toch.. (maar ik zie er wel tegenop hoor!) Ik kan me voorstellen dat het met een vroeggeboorte en dan ook nog eens je kindje achter moeten laten in het ziekenhuis dat heeeeeeeeeeeel anders voelt!!! Héél anders!! Maar als het niet gaat of ik voel me er niet goed bij dan is hij zo weer terug. Er is alleen een klein probleempje, ik denk dat ie niet heel erg lang meer in het wiegje past Heitje, ja ik hou het voorlopig zo!! Ik kan door gebruik van Forte of en Nutriton de flessen zwaarder maken als t nodig is. Omdat hij zo groot is en goed eet en groeit vergeet je (of mensen) al snel dat t mannetje maar 7 weken is!!
Had vandaag even de laptop aan willen doen maar de kleine laat dat niet toe.. hij ligt nu op mijn borst te slapen en na een slechte nacht dat hij elke 2u zo beetje kwam blijf ik nu even lekker met hem liggen.. Hier slaapt hij ook nog bij ons op de kamer zie er tegen op maar wil m vanavond eens in zijn ledikant laten slapen zodat hij hopelijk dier krijgt dat dat een slaapplek is en dat hij er dan ook overdag graag slapen? Dat wil voor nu nie niet lukken helaas.. Gisteren bij osteopaat geweest en daar het lange persen heeft hij lang vast gedrukt gezeten ws waardoor er deukjes voelbaar zijn in zijn schedel... die hadden moeten ontplooien na dr geboorte.. en zijn bovenste nek spiertjes hij verstrekt zn nekje naar achter en weigerd een beetje zn kin ook dr borst te doen.. ben benieuwd woensdag weer heen.. Dinsdag bij cb was hij 5340gram en 59cm. Hij was maar 170 aangekomen en dat terwijl hij daarvoor 600gr in 2wkn groeide...
@ Sefanja, door het inwendige onderzoek heeft ze dus kunnen voelen door middel van oefeningen die ik moest doen hoe mijn spieren werken bij inspanning. (dus puffen/ knijpen en ontspannen) de rechterkant werkt helemaal niet meer. niet bij persen en niet bij knijpen. die hangen er gewoon maar wat bij. de linkerkant werkt heel kort dus spant wat aan, maar laat gelijk los. Er is een methode met elektroden, maar de therapeute zei ook al dat dat bij mij niet meer zal werken en dat schijnt vrij pijnlijk te zijn. Ze had het in al haar jaren nog nooit zo erg meegemaakt. ook kan als oplossing normaal een ring helpen, maar die heb ik tijdens de zwangerschap al 2 keer gehad en die viel er zo uit. dat kon zij zich ook wel voorstellen aangezien rechts niks doet. De enige oplossing is een operatie helaas. Met de operatie zal ik hopelijk van m'n klachten af zijn. Oh wat lijkt me dat heerlijk zeg!!! Niks meer eruit hangen en normaal kunnen leven en dingen doen zonder bang te zijn voor incontinentie problemen. (loop met die incontinentie problemen al sinds de bevalling van Devin) maar goed 3 augustus weet ik echt meer. @ ludora hier hebben de mannen nooit maatje 50 aangepast, qua broekjes werden ze al te kort maatje 56, maar 62 was nog veels te wijd. shirtjes hetzelfde. Maar ze worden nu echt te kort dat het niet meer leuk staat dus maatje 62 moet nu echt aan. En maatje 56 weg vanavond even lekker een fimpje kijken. Devin mag ook wat opblijven die is morgen vrij van school. En morgenochtend komt er een vriendin van me langs nog op kraamvisite leuk!!
Ha Sefanja... En... wat was Neva's lengte en gewicht? Hoe oud is ze nu? H. is nu 8w+5d en gisteren dus 8w+4d. Gaat alweer hard. Ik smeerde tot nu toe Calendulancrème op de eczeem en voor de droge huid gebruikte ik Sebamed huidolie of Weleda bodycrème. Die Calendulan helpt goed, maar de olie/bodycrème eigenlijk niet zo. Heb nu het advies gekregen Vaseline Lanette te gaan gebruiken, maar moet dat dus nog kopen. Die zak vindt H. niet zo'n ramp geloof ik, hij valt bijna altijd in slaap, maar ikzelf vind 'm niet lekker dragen. Ben altijd blij als tie af is ... 't is trouwens deze: MiniMonkey Olifantgrijs- Ben ook nog op zoek naar een andere, maar moet even een goede vinden.. Misschien dat dit wat is? Ergo Original Outback- of deze: De Manduca: De ergonomische draagzak, waar je lang mee kunt doen. Geschikt vanaf Adviezen zijn welkom!!
Hee meiden, Lang geleden dat ik hier online ben geweest.. maar de kleine ligt lekker op bed te slapen dus ik kan achter de computer ik dacht eens kijken of jullie hier nou ook nog veel schrijven.. maar echt wel!! Whahahaaha stelletje kletskousen Liefsss
Hier weinig online, druk met de bruiloft en vriendlief heeft vakantie, dus gaan we er veel op uit! Veldmuisje, ik zou een doek aanraden, zoveel handiger! Anders is de babybjorn wel fijn en de redcastle heupdrager ziet er handig uit (heb ik dus zelf geen ervaring mee) Red Castle Sport Baby Carrier - Eng - YouTube Verder alles gelezen, maar niks blijven hangen, sorry!
Hey Draak, wat leuk! Tis hier stuk rustiger hoor sinds facebook in t leven geroepen is. Wel jammer. Maar wel beter bij te houden. Hoe gaat t met de kleine? Hier: Morgen bruiloft. Mijn wekker zet ik om 6 uur. We moeten om 10 uur weg. Ik wil nog douchen,nagels lakken, kolven, ventje aankleden, enz.enz. En weet van mezelf dat ik elke keer te laat ben nu ik kleintje heb (ben nu standaard kwartier later, heel stom) Dus kort nachtje vannacht. We hebben het vreselijk druk gehad en heb het idee dat mijn borstvoeding wat teruggelopen is hierdoor. Noah doet er nl veel langer over deze week (was het eerder een uur, nu 5 kwartier of 1,5 uur. met als toppunt vannacht van 02.00-04.00 uur) Volgende week weer flink op letten dus. Heb gewoon te weinig geslapen en te weinig gedronken enzo. Ach, hierna is al het gedoe voorbij. Enkel een ziekenhuis/tandartsafspraakje ofzo. Meer niet. Welterusten iedereen!
Child ik wens je een hele fijne dag!! Hoop dat het een beetje stress-vrij is en jullie kunnen genieten!! En dat t weer een beetje bijdraait !! Draak is ook te vinden op Facebook! @ Draak, lees je niet even bij ?!?!?! @ Veldmuisje ik heb b kay, t knopen moet je even onder de knie krijgen, maar hij is wel erg fijn! @ Sefanja hoe is t gister gegaan met de 2de ronde spuitjes? En hoe zwaar is ze nu? @ Hier, weinig nieuws. Lars doe t goed. Het is een heerlijk ventje. SM niet meer gesproken. Vraag, ik ben al gestopt met vloeien vorige week en ben afgelopen zondag ongesteld geworden. Woensdag controle gyn en alles netjes genezen hechtingen eruit. Prima, ik heb denk ik vandaag de laatste dag dat ik ongesteld ben, maar zou ik dan ook een vaginale douche mogen doen? (vergeten te vragen woensdag) Ik heb nooit opvallend geroken van ondere, maar nu! Ik had al gehoord dat dat na de bevalling in veel gevallen zo was, maar nu t vloeien gestopt is had ik gehoopt dat dat ook weer beter zou worden. Maar nog niet dus. En ik weet ook niet of t zal helpen zo'n vaginale douche, maar t is t proberen waard denk ik?
Hoi dames, Ja, ons mannetje is een flinke. Hij woog woensdag 6020 gram. Hij is nu bijna 10 weken en sinds zijn geboorte inmiddels bijna 2 kilo aangekomen. Volledig op borstvoeding... ik heb al een aantal keer de opmerking gehad dat ik slagroom heb. Van maatje 56 heb ik gisteren ook definitief afscheid genomen. Op 1 spijkerbroekje na, die past hij nog. Maar ons mannetje heeft ook een vrij lang lijf en korte beentjes in verhouding. Hij past nu qua shirtjes met gemak de 68 al, maar qua broek moet ik hem die nog niet aangeven hoor...daar verzuipt hij in! Over het algemeen draagt hij nu alles in maat 62. Daar hebben we ook ontzettend veel van gekregen. Ik moet echt mijn best doen om er voor te zorgen dat hij alles wel een keertje heeft aangehad, voordat meneer hier ook uitgegroeid is. Meneertje is hier net in bad geweest (ook daar past hij bijna niet meer in qua lengte).
Elmo super dat hij t zo goed doet!! En jou BV natuurlijk ook!! Ik heb dat met t badje ook! En wat dan zei ik al tegen mijn man!!
hier een klein meisje, maar ook mij valt dat badje tegen hoor!! moet der hoofdje goed richting het hoofdend houden anders schopt ze met der voetjes tegen de zwitsal flesjes aan