De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Hoihoi,

Ik heb mijn telefoon geupdate en sindsdien is internet drama. Wat dus wil zeggen dat ik de laptop moet aanzetten, en dat schiet er dus echt bij in. Op FB gaat 'liken' meestal wel, maar daarna houdt het ook echt op... Maar ik lees tussendoor wel redelijk mee..

Ik zit nu wel even achter de laptop, vanmorgen op t CB geweest en Lars heeft zijn prikjes gehad, en die slaapt momenteel dus ik denk voor dat ik even alles ga harsen en wenkbrauwen verven ed even hier updaten!

Vanmorgen dus CB. Lars weegt 6100 gram, en 60 cm. Hoofdomvang is nu 40. In een maand 5cm in lengt gegroeit, 2,5 hoofdomvang en 1220 gram in gewicht!! Zijn gewicht ligt prima in de curve en ik hoef me geen zorgen te maken dat t te hard gaat. Als het goed is zal het nu wel minder snel gaan, dat zien ze vaker als kindjes eenmaal de 6 kilo passeren. Ik moet eigenlijk een beetje met mijn voeding omhoog, denkend aan gewicht, maar Lars drinkt heel rustig en netjes t flesje leeg en is dan tevreden. Dus ik vindt t zo even prima. Wel moet ik erop letten dat ik nog niet naar 4 flessen ga. En dat betekend dus dat ik em wakker moet maken, want hij maakt nachten van 7 a 8 uren!! Maar dat zou wel de keuze van de arts zijn.... Ik probeer t zelf even in te schatten, heb er tot nu toe nog niet ernstig langs gezeten met mijn gevoel.

Verder ging zijn ontwikkeling helemaal prima, kijkt goed na, heft goed zijn hoofd als ie op zijn buik ligt. Hij grijpt lacht en kletst dus gaat helemaal goed.

Wat sneu die prikjes... Je kan gewoon niets doen voor ze he... Brullen gillen dat Lars deed.... Heel het CB op zijn kop....Hij slaap nu dus... Hopelijk slaapt hij zich er lekker doorheen...

Gesprek met SM was apart. Voor mij zal het niet meer hetzelfde zijn, maar ik heb besloten te accepteren dat ze zo is. Maar ik heb wel duidelijk gemaakt dat mijn wil wet is als t om Lars gaat, en dat ze afstand meot houden.
    Haar verklaring om haar gedrag is (hou je vast) zij hebben 40 jaar geleden hun meisje verloren, vroeggeboorte van 36 weken, daarna is mijn man gekomen, was een heel ziek kindje, sm werd ernstig ziek daarna kwam schoonbroer, was huilbaby dus zij hebben nooit van hun eigen babytijd genoten, nu dat ze opa en oma geworden zijn merken ze dat, en komen ze erachter dat ze dat nooit verwerkt hebben en zijn ze erg emotioneel, en vinden dat ze, omdat ik ze de fles niet laat geven, geen band op kunnen bouwen met Lars. En dat ontneem ik hen en daarom is ze emotioneel. Dussss..... Nou ik heb meteen verteld dat hoeveel ik meeleef met hen ze niet daarom nu wel de fles mag geven (t voelt als emotionele chantage namelijk) wij hebben afgesproken dat wij dat alleen zelf doen, en bij die beslissing sta ik voorals nog nogsteeds. Lars is 7 weken, hij zal nog lang genoeg de fles krijgen. Ik heb wat er allemaal gezegd is nog geen plek gegeven, maar ik weet wel dat er wat mij betreft toch een stuk blijvende schade is. Ik neem mijn afstand, ik wil niet meer zo door haar gekwetst worden, dat wil ik blokken!!

Klusser, ik miste je al!! Klinkt als een drukke maar leuke week. Fijn dat het met Nora goed gaat. Klinkt alsof Jop ook wel zijn draai aan het vinden is.

Child, ja jullie hadden geen mooi weer... Maar wel fijn dat het toch leuk was. En tuurlijk is je eigen bruiloft mooier en beter, je hebt em zelf georganiseerd :D

Miffy baaaalen van je cijfer!! En van de her.... Wel erg leuke foto van Ninthe!!

Viev, Lars slaapt gelukkig zonder speentje, soms valt hij er wel mee in slaap, maar hij wordt niet wakker als ie eruit valt. Ik zou het laten huilen wel een beetje opbouwen, ook voor jezelf. Wat ik doe, als ik zeker weet dat er geen vieze pamper of honger is, is hem niet uit bed pakken. Ik aai em, praat tegen em, probeer de speen, maar ik pak em in de eerste instantie niet op. Ik moet zeggen dat het echt goed gaat! Overigens is er een verschil tussen jammeren, dan kijk ik even om de hoek van de deur, maar ga ik niet de kamer in. Huilen, kijk ik ook om de hoek maar als de intentie niet minder wordt doe ik het bovenstaande. Bij echt brullen gillen krijsen haal ik em er wel rustig uit, maar dan blijf ik eigenlijk in zijn kamertje, om nieuwe prikkels te vermijden. (als er dus niets anders aan de hand kan zijn)

De rest ben ik even kwijt, het is nog al een verhaal :p

2. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ Ludora, wat een verhaal van je sm zeg. Vond het zelf ook wel aardig in de buurt van chantage komen. Lars is jullie zoon en jullie voeden hem op zoals jullie het willen.
    Mijn schoonouders gedragen zich een beetje zoals die van jou, misschien een idee om ze beide een enkeltje verweggistan te geven??!!

Lars is flink gegroeit zeg!!!!

Sorry m'n hoofd is nog steeds een vergiet, vergeet nog steeds alles ga volgende keer wel weer met 2 schermen reageren.

@ sefanja (toch) thanx was dus ook alweer vergeten te bellen ,heb zoveel moeten regelen vandaag dat ik dat dus alweer was vergeten.

Net met Mayson bij de ha geweest. Bij Mayson hangt zijn voorhuidje los om zijn piemeltje en nou was het af en toe wel wat rood, maar vanochtend was ie helemaal dik en knalrood, dus net naar de ha geweest, en hij heeft nu dus een schimmeltje onder zijn huidje. pffft moeten rekening houden met hij dat vaker zal hebben totdat zijn voorhuidje weer vast zit, en er dus geen ''viezigheid'' onder kan komen. arm mannetje, maar wel constant blijven lachen ♥

3. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    #3623 veldmuisje, 16 jul 2012
    Laatst bewerkt: 16 jul 2012
    Ha allen,

Weer even een levensteken van mij..
    't Gaat goed met H. Hij slaapt nu al een paar nachten langer door en komt dus maar 1x per nacht ipv 2x. Ik weet het.. er zijn mei-mama's die al een tijd helemaal door kunnen slapen, maar dit is voor mij al heel wat!! 't Gekke is... ben er niet minder moe door.. waarschijnlijk omdat je uit je diepe slaap wakker wordt en mn lichaam sowieso wel wat in te halen heeft. Maar overdag is het wel fijner - iets meer energie.

Ook overdag is tie regelmatig, zo rond de 3u..

't Is ook zo'n heerlijk ventje om te zien.. hij groeit als kool (ruim 10 pond nu) en is volop de wereld aan het ontdekken. De boxmobiel van Woezel en Pip vind-tie geweldig! Zwaaien met zn armen, benen in de lucht :D:D...
    Hij is overigens bijna uit maat 50. Een enkel groot vallend maatje 50 past hij nog wel goed, de rest zit helemaal pas en kan dus niet echt lang mee door. Maar bepaalde dingen van mt 56 zijn gek genoeg nog vrij groot..

Dank voor de tips wat betreft de draagzakken.. ik ga me eens oriënteren..

Wat H.'s huidje betreft: de Calendulanzalf helpt goed, de huiduitslag is vrijwel weg en zn huidje is veel rustiger nu. Ook was zn huid erg droog en na vele uiteenlopende tips heb ik besloten te kiezen voor kokosolie en heb dat toen gekocht (was net in de aanbieding toen) Heb dit er nu enkele dagen op gesmeerd (= 100% natuurlijk, zonder enige toevoeging) en het is ge-wel-dig spul!
    H.'s huidje was namelijk naast het droge ook wat ruwig en da's nu bijna helemaal over. Weer een zacht babyhuidje... en mmm... wat ruikt het lekker:D:D...
    Pure Kokosolie | De Tuinen

Vanavond wil ik weer wat gaan naaien. Ben bezig met een T-shirt mt56 en dat moet natuurlijk wel af zijn voor dat hij in die maat is.. Heb ook al 2 broekjes (mt50 en mt56) en een ander T-shirt (mt50) gemaakt, echt leuk om dat voor je kleine man te doen. Verder ga ik nog beginnen aan knisperdoekjes.. o.a. ook voor mn zusje in 't zwangerschapspakket wat ik voor haar aan het samenstellen ben.

Er waren er toch nog meer die aan het naaien waren? Wat hebben jullie zoal gemaakt of waar ben je op het moment mee bezig?

Groetjes!!

4. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Knappe dame hoor:D

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    elmo okeej okeej, Neva begint zich nu pas een beetje te vermaken met speeltjes...

viev het zijn twee geweldige stallen met hoge stallingskosten... Wij kunnen het betalen, maar wil risico niet lopen dat wij krap bij kas komen te zitten... ik heb een baan waarin salaris erg schommelt.. Dat kan zelfs een paar honderd euro schelen... Ik wil niet dat ik na paar maanden moet gaan zeggen dat ik vanwege financiën moet verhuizen, ook niet eerlijk tegenover merrie... Dus ik ga naar stal in vijfhuizen, dan moet ik maar iets inleveren... voor merrie is deze stal ook heel goed...

hoe was nacontrole?

ludora het enige wat ik kan zeggen tegen je; ga op je gevoel af... volg je hart... ik hoop dat Lars niet veel last krijgt van zijn prikkies... veel knuffelen...

Ik vind jou super knap, het is heel moeilijk om zo;n situatie voor lief te nemen en te accepteren zoals het is.. verhaal van sm gaat je niet in koude kleren zitten, zal best moeilijk voor ze / haar zijn maar dan hebben ze jou je jouw wensen wel te respecteren, de moeder van hun kleinkind.

miekr graag gedaan
    arme Mayson, heeft hij er last van?

veldmuisje wat fijn dat H nu een paar nachten langer door slaapt, ook wel zo prettig voor jullie. En dat het zo goed met hem gaat.. Hier een april mama dat zelfs nog niet helemaal door slaapt, uiteindelijk gaat dat vanzelf wel een keer komen. Ik maak mij daar niet druk over...

6. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    vandaag naar bureau geweest, meiden doen het super. Ze zijn zo mooi op gewicht, zeker voor een 2ling. *trots*

ninthe 4830 56cm
    fenne 4915 57cm

(nu dus wel verschil in gewichten ineens!)

Met fles hoe ik nu op schema zit voorlopig zo door gaan en was een perfect schema al voor als ze straks brood en groente gaan krijgen dus zo doorzetten :) (toch nog voordeel dat werken in kinderopvang haha)

verder me suf aan het zoeken naar werk, maar helaas nog niks gevonden.

Zo leuk, ninthe (fenne ligt iets achter op haar merk ik) is echt al aan het spelen/slaan naar dingen en volgt je gigantische! Beide meiden ontdekken nu de hond en elkaar en kijken zo heerlijk rond. Ze kunnen heerlijk in de box een tijdje zonder speen of aandacht liggen. EN wat lachen ze veel! Zo leuk!

7. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Hallo meiden!!!
    Ben ik weer na een druk maar super gezellig weekend!

Sefanja fijn dat je toch een stalling gevonden heb!! Wanneer komt ze?
    En beau red het idd wel lang 8 uur tussen flessen maar kwam bijvoorbeeld gisteren rot uit laatste fles was 20:30 dus mocht hij 00:30 maar kwam 4:30 en tja stel dat die fles later was had hij miss langer doorgeslapen!

Ludora moeilijk dat gedoe met je sm!! Lijkt me heel lastig en vind t ook idd wel een beetje emotionele chantage tegenover jullie! Sterkte!!

Miekr! Arme mayson!! Hoop dat t gauw overgaat!

Veldmuisje hier slaapt beau ook niet door nog hoor!

Bb fijn dat je meiden t zo goed doen!! Super gewichten idd voor een tweeling!!

Wat een ***weer he!!

Hier is beau gisteren verwend door zijn tante (van het kdv waar hij heen gaat) even 6 paar schoenen gehad en wat kleertjes!!
    Was super gezellig!!
    Deze mama moet een beetje gaan opletten op t snoepen pfff ben na 10 kilo afgevallen vd bevalling nu 2 kilo erbij van het snoepen!!
    Schandalig *****:$

Verder niet veel bijzonders ben zenuwachtig voor woensdag beau zn prikjes vind het maar niks!

Liefssss

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hoi meiden! Ik volg en lees alles maar reageer niet echt meer, sorry ;) ben op FB wel actiever.

Veldmuisje, ik heb wel veel gemaakt. O.a. zitzak, boxkleden, boxspiraal, decoratieslingers (hartjes), gordijnvoering, (hoes)lakentjes....

Ben nu bezig met een puckababy en een rokje&bloesje voor mezelf. Maar die laatste 2 bedoelde je vast niet :D

Vandaag met Thomas naar de KA geweest, hij is goedgekeurd! Bilirubine is flink naar beneden. Meneer weegt 6420 en is 63 cm.

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Dat geeft je toch een machtig gevoel dat het zo goed gaat met je meiden... Terecht trotse tweeling mama...

Een vriendin van min schoonzus doet studentenwerk. Zij kan haar studie volledig mee betalen (verdient aardig goed)... Misschien wat voor jou, hoef je geen student voor te zijn.

Studentenwerk/ careerwerk Hoofdkantoor
    Siriusdreef 12
    2132 WT Hoofddorp

StudentenWerk studenten uitzendbureau: Ben je student en zoek je werk? StudentenWerk is de marktleider in bijbanen en vakantiewerk voor studerend Nederland - StudentenWerk.nl
    email: m.vandeweerdt@studentenwerk.nl

telefoon: 023- 751 92 22
    Mijn schoonzus heeft dit gehoord van Tessa Rutten (daar wordt nog wel eens naar gevraagd)

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Beau kan er weer even tegen aan met schonen en kleertjes, laat jij hem al schoenen dragen?

Je hebt 9 maanden de tijd om te ontzwangeren, daarna mag je je gaan schamen als je aankomt ;):D en kan je geen excuses meer zoeken waarom je aan gekomen bent... whahaha

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    moeders trots doet het goed:D

12. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Yup en bb super dat de kleintjes van jullie t ook zo goed doen!

Situatie met sm: ja ik hoop dat ik t kan zoals ik schrijf. Zou t beste voor iedereen zijn... Maar ja we zijn wel...

Mijn toileteer dag is een beetje in t water gevallen, Lars heeft er toch meer last van gekregen en is van 11 tot 15 heel onrustig geweest. Toen toch maar zetpilletje gegeven en was vrij rustig. Temp wel opgelopen in 3 uur van 37 tot 37,7, nu is ie ook vrij onrustig, maar gelukkig geen grote drama's, ik hoop dat ie niet te veel pijn heeft... Één beentje is heel dik en warm, ondanks koelen....

13. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    lars snel beter worden... ludora probeer met beentjes te fietsen, dat voorkomt dat er onderhuids een schijf komt te zitten...

14. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Jaa hier ook aan het naaien, ben nu bezig met een wit jurkje maatje62.

Ludora wat een rot situatie met je sm. Hoop voor je dat het nu een beetje rustig blijft.

BB Elin zit een beetje tussen jou meiden in denk ik qua gewicht en lengte.
    Hier vandaag een paar keer een grotere lach gekregen, kan ik nu wel echt lachen noemen, ze grijpt nog niet naar dinken kan wel aandachtig naar haar mobiel kijken.

Miekr wat een vervelende piempeltjes toch bij jou thuis. Zielig hoor.

Euhh waar zou ik ook alweer nog meer op reageren?;)

Hier gaat het mwaaahhhh, ietsie beter dan van het weekend maar nog steeds niet goed. Zijn hier nu al 2 uur bezig om haar te laten slapen:(
    Naar osteopaat geweest vandaag mag vrijdag weer terugkomen.
    Kon niet eerder bij de ka terecht dus weer bij de ha beland. Losec kon niet omhoog, zit al aan de max, wel lactulose omhoog omdat ontlasting nog steeds niet goed gaat en ook dat kan de reflux weer verergeren.

15. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    ff spammen!!!!!

Bijgevoegde bestanden:

16. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Nog 1 op de motor met zn grote neef!! en ! met mama!!!

Liefssss

Bijgevoegde bestanden:

17. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Leuke spam Jolanda!! Ook al zo'n vrolijk ventje!!

Bloem, ik hoop dat de osteo aanslaat en dat de KA dadelijk ook nog iets kan betekenen en t snel beter gaat met Elin!!

Miekr gerum wat vervelend!! Hoop dat de behandeling heel snel aanslaat..

Lars zijn temp was nog opgelopen tot 37,9, ik heb em een zetpilletje gegeven en voeding om 22.30 en om 6.30 werd ie wakker met een temp van 37. En hij is nu weer de vrolijkheid zelve!!
    Maar joh wat slaap je onbewust onrustig he, ik denk dat ik iedere 2 uur even in zijn nekje gevoeld heb en ieder geluidje dat ie maakte zat ik stijf rechtop in bed.

Ik wil dat het droog is!!!!

18. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Marktplaats.nl > Nijntje speelhuisje met nijntje poppen. - Kinderen en Baby's - Speelgoed | Poppenhuizen
    Marktplaats.nl > nijntje poppenhuisje - Kinderen en Baby's - Speelgoed | Poppenhuizen

Voor Niffy of Nijntje??? Hihi...

Hier relaxte en gezellige ochtend gehad, maar vanaf lunch wordt ik op de proef gesteld!!!
    J is dwars en wil niet slapen. N. nu eindelijk wel (nu in haar heel strak in de badcape heb gewikkeld en vastgehouden). Keel doet beetje pijn, heb de hele tijd loopneus, ben heeeeeel moe van slechte nacht en voel me slapjes.... zucht...

Maak snel een boterham voor mezelf en als J dan eindelijk echt gaat slapen, ga ik ook even snel liggen. Ben echt op!

Misschien kom ik vanavond weer even gluren (denk het niet, moet eigenlijk nog iets anders doen), dus wellicht tot morgen!

En het is ook nog eens stom weer buiten! Al een hele tijd! Bah!

Klusser

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    zooooooooooooo wat een rust hier!!!

ik heb mijn eerste 2werkdagen erop zitten
    dus ook wat minder tijd om bij te lezen en te reageren enz
    ga nu ook op de bank liggen want ik heb last van mijn enkel :(

20. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Gezellig Brabant
    Klusser ik mis jou echt op facebook, en Jolanda ook!

Beterschap Klusser!!

Miffy wat is er met je enkel?

Deel Deze Pagina