@Miffy: Ik kolf 's ochtends meestal na de voeding. Als ik ipv voeding kolf, kolf ik in uur tijd 200 ongeveer. 's avonds kolf ik sowieso ipv voeding omdat hij dan fles krijgt. Dan kolf ik krapaan 100. @Ludora: Baby's die langer verzadigd zijn tussen 6-7 kg: Geld dit ook voor BV? Lijkt me ideaal haha @Sefanja: Ja het gaat nu weer wat beter met Noah, thnx Duur he, die medicatie, echt belachelijk. @Miekr: Tot nu toe merk ik nog niet echt wat van die neusspray. Arts heeft 2 neusgaten per keer voorgeschreven maar in gebruiksaanwijzing staat 1 neusgat en op internet ook. Ik wou licht beginnen dus heb eerst maar 1 aangehouden. Anders ga ik over op 2. Kreeg wel beetje kramp in onderbuik, stond ook in bijwerkingen dat dit kon gebeuren. We zullen zien @VMB: Ja in principe wil ook wel graag stoppen, voel me redelijk goed op wat duizeligheid na. Maar mijn waardes waren te laag om het zo op te krikken. Bij bevalling 5,8 en na een maand (waarin ik toch best gerust heb en gezond gegeten enzo, en wat staaltabletten> niet heel trouw) was waarde nog maar 6,3 ofzo. Dus schiet niet op. Moet straks bellen of uitslag binnen is. Maar denk eraan om dan ook Floradix te gebruiken, schijnt minder problemen met stoelgang te geven. Kun je lang met zo'n fles doen? Hier: maandag naar cb voor wegen. Laat ik meteen tongetje even zien.zitten sinds paar dagen groene stippen op. op zich logisch omdat spruw schimmel is, maar kan er op internet niks over vinden. vanmorgen tandarts, vulling zonder verdoving. was niet erg fijn. volgens tandarts was verdoving niet perse nodig ivm klein gaatje. het mocht wel. mooi weer he?
Goedemorgen allemaal, Heb bb een pb gestuurd om ook te kunnen deelnemen aan de club op fb (leuk al die afkortingen) Was weer 2 dagen aan het klooien met mijn schema voor voedingen. Ze had steeds honger waardoor ik voor de laatste fles nr 6 op half negen uitkwam. Daarna rond half 10 lag ze te slapen en zowaar sliep ze door tot rond 3-3.30 uur. Was ik erg blij mee! Sinds gister toch weer geprobeerd nutriton toe te voegen. Vorige x kreeg ze ontzettende buikkrampen van maar op dit moment blijft ze tot 2 uur na de voeding slikken, spugen etc waardoor ze weer amper slaapt. Gister maar 4 uurtjes totaal geslapen overdag. Tot nu toe gaat het goed met nutriton, maar bouw het langzaam op en ook niet in elke fles zo hoop ik dat het beter gaat voor haar. Woensdag weer naar cb en dan krijgt ze ook haar prikjes. Iemand nog tips om haar het zo fijn mogelijk te hebben hierna?
@Marlinde: ik moest 's middags nog weg na prikjes en heb dus oppas geregeld thuis. niet meer slepen/visite met kindje. noah was niet ziek maar wel huilerig. wou bij me zijn en veel drinken (borst) Dus gewoon je middag vrijmaken voor je kindje, kom je al heel eind mee! suc6!
Ik voel me niet veel beter dan 4 week geleden toen waarde nog 6,3 was. Heel gek haha. Maar voel me wel beter nu ik die rotstaaltabletten niet meer hoef slikken en dus ook geen lactulose meer. Kreeg daar erg veel buikpijn van.
Goed nieuws child!! Marlinde, ik zou sowieso overleg plegen met t cb, maar je mag bijv 10 cc meer water doen. Of bijv nutriton toevoegen. In mijn geval tenminste. Sefanja wanneer komt je merrie naar huis? Child geen idee of die verzadigheid ook bij bv geld. Maar kindjes van 6 a 7 kilo zijn vaak een maand of 4, dus of t met leeftijd of gewicht te maken heeft???
@Child, ik heb een middel grote fles floradix en neem om de dag wat in. Weet eigenlijk niet hoe lang die houdbaar blijft na openen (zal straks ff kijken, kleine ligt op mn borst te slapen), maar zal zeker lang genoeg zijn. Die duizelingen kunnen ook vermoeidheid zijn, had ik ook last van. En je bv vreet ook nog een energie plus de gebroken nachten. ( voelde me al 100x beter twee dagen nadat ik was gestopt met bv ). En het scheelt zoveel als ze eenmaal de nachten doorslapen.Het is wel fijn om te weten dat je hb nu goed is, maar ik kan je de floradix echt aanraden. Extra ijzer innemen kan nooit geen kwaad. Het kan trouwens nog een paar dagen duren voor je weer normale stoelgang hebt. Volgens mij duurde het bij mij iets van twee weken voor het echt weer normaal was, ook qua ritme zeg maar. Zo schaam, maar weet verder niks meer. dan maar ego. Ziva heeft vanmiddag voor het eerst in haar ledikantje geslapen. Eerst moest ze huilen. Er stond namelijk een oranje tijgertje in het hoekje, waar ze kennelijk bang voor is. Die weggehaald en daarna is gelijk in slaap gevallen. Werd pas weer wakker toen het tijd was voor de fles. Ze is nu tijdens het boeren weer in slaap gevallen, dus ligt lekker op mn borst. ff van genieten.
Cullen, als je nog ff had gewacht was er 24 uur niet gereageerd! Hoop dat het alleen is omdat iedereen druk aan het mamaen is en alles ok is!! Volgens mij komen we nu ook echt wel in de tijd dat iedereen weer dingen kan gaan ondernemen omdat er meer tijd zit tussen de voedingen, en er moet binnenkort ook al weer gewerkt gaan worden...
het is op het moment wel heel erg..... ik heb er afgelopen week ook weinig tijd voor gehad, ik weer werken, manlief in nijmegen voor de 4daagse vandaag genieten van het weer....
Ja child ik vind het echt belachelijke prijzen... Echter gaat welzijn van dochter boven alles... Hoe lang duurt zoiets voordat het gaat werken... Na twee dagen geen verandering, willen nu stoppen want zij heeft meer last met dan zonder medicatie... Heb je niet al medicatie voor spruw? Ik krijg Kippenvel van jou child je begint hier over de tandarts... Bah bah bah... kriebel kriebel kriebel... Naar mate ik ouder ben geworden, meer angst ontwikkeld jegens tandarts... In het ziekenhuis hebben zij een handje geholpen met angst ontwikkelen... Ik doe altijd alles zonder verdoving... Marlinde Het enige wat ik kan typen is dat ik hoop voor je kleine meid dat Nutriton blijft helpen... Tips voor prikjes: De één zou zeggen paracetamol supp ervoor geven... De ander zou zeggen veel fietsen met de benen of masseren na de prik.. De boven benen waar de prikken zijn gegeven met een nat compres bevochtigen... Dit helpt pijn verzachten. Probeer de dag van de prikken zo rustig mogelijk te houden, bijvoorbeeld geen afspreken maken.. Gefeliciteerd child. Merk je nou verschil dat je nu geen bloedarmoede meer heb? Ik lees dat je niet beter voel dan vorig week met waarde van 6.3. Hoe kan dat nou? Gelukkig dat je mag stoppen met de tabletten en lactulose, lang leve geen buikpijn meer. mijn merrie komt 14 augustus weer naar huis ludora ik heb er zin in... Ik wilde in eerste instantie haar op 01 augustus ophalen, maar zijn de verzorgers op vakantie (zij hebben haar zoon van mij gekocht) en dan zou haar zoon helemaal alleen zijn (geen moeder en eigenaren die hem verzorgen na scheiding moeder)... Dus besloten 14 augustus te halen... MAAR kan niet wachten Wat zal jij trots zijn op Ziva VMB Knappe meid heb jij toch. Neva al drie dagen 's avonds ontroostbaar, vanavond op zijn ergst... Nood breekt wet, wij zijn gaan wandelen... Waarom nood breekt wet, ik wil niet dat Neva afhankelijk gaat worden van hulpmiddelen zoals wiegen om in slaap te vallen, wandelen om in slaap te komen... Na het wandelen op de bank in slaap gevallen, nu wachten dat zij wakker wordt om fles te geven...
@sefanja: ja moest kuur herhalen voor spruw balen dat bij jou medicijnen niet werken.hier gelukkig wel sterkte met Neva. zwaar hoor,zulke dagen!
Hoe doen jullie dat; Neva zit nog aan de 5 voedingen en soms 6 voedingen op een dag... ze mag naar 4 voedingen van 200ml (ik bied 1e voeding en avond 200ml aan) maar ze drinkt nog niet altijd 165ml op (afhankelijk van tijdstip avond voeding evt een kleine fles voor het slapen)... Zolang zij alle voedingen niet de 165ml drink, wil ik ook niet overgaan naar 4 voedingen.... De laatste paar dagen vraagt zij om het uur om drinken (drinkt ong 100 ml dan)... Maar Neva gaat steeds langer uitslapen (mag toch ook niet langer dan 10 uur laten slapen) en kom ik niet uit met 5 voedingen (of ik moet heel laat nog een grote fles geven, meestal slaapt zij om 22.00 uur al)... Hoe doen jullie dat? Anders moet ik ieder 3 uur 165ml aanbieden.. rekken gaat heel moeilijk... HELP...
Ik weet niet zo goed of ik je kan helpen, hier is het helemaal van zelf gegaan namelijk. En drinken de meiden nu zelfs 210+7 scheppen al leeg (4flessen) Ze laten er hier 5 uur tussen zitten. Misschien is je meisje er nog niet aan toe? Hoe laat komt ze voor haar eerste flesje? Dan zal ik je daarna eens proberen mijn idee erover te geven
Hier ook nog 6 voedingen per dag hoor heel soms als hij langer slaapt 5. Hij drinkt liever minder en vaker. Grote fles laat hij ook staan .
ohw...schaam schaam... ik ben hier denk ik een week niet geweest! Zou me bijna opnieuw moeten voorstellen!!! Ik vind het ook erg lastig combineren hoor. De kleine, het huishouden, studie en dan is FB makkelijker dan ZP. Toch vind ik het hier wel fijn om de ervaringen overzichtelijker te kunnen lezen van iedereen.
@ Nijntje: ik vind het ook lastig combineren, kom hier ook zo weinig...! En qua voedingen vind ik ook lastig. Als hij vannacht doorslaapt, dan zit hij op 4 voedingen van 180+6, en die drinkt hij soms nog niet eens leeg... (vorige nacht geslapen van half 8 tot kwart voor 5 dus ben benieuwd voor vannacht!) Om 21u fles gehad, en hij ligt heerlijk te slapen... Qua ontlasting ook hoop gedonder gehad enz enz Gestopt met Nutriton want hielp niet, Lactulose gehaald.. Maar spugen na zijn fles sinds we waren gestopt, dus nu sinds vandaag combi Nutriton en Lactulose.. Hoop dat we toch gauw van dat gedonder af zijn hoor.. Wordt er beetje moedeloos van.. Verder een heel vrolijk en alert mannetje
Dat is heel wisselend Neva wordt om 03.00 uur wakker, krijgt speen en valt weer in slaap... De ene keer krijgt zij om 04.00 uur de fles, de andere keer om 06.00 uur... LET OP; ik maak haar niet wakker... OF het echt honger is rond die tijden, weet ik niet... Neva wordt wakker, sabbelt een beetje aan vuist en gaat met hoofd heen en weer... Als ik speen geef gaat zij de slaaphouding weer opzoeken, maar dan ga ik twijfelen en haal haar uit bed en neem haar mee naar beneden voor de fles... Ze maakt geen geluiden en huilt ook niet... Of zij nou om 04.00 uur of 06.00 uur wakker wordt, daarna valt zij weer in slaap tot 09.00-09.30 uur... Dan krijgt zij haar tweede fles... Afgelopen dagen komt zij om het uur, terwijl flessen niet leeg worden gedronken... Ik probeer te rekken dmv flesje met water te geven, meestal lukt dat wel een uurtje... Dit gaat zo de hele dag... Als Neva om 18.00 uur de fles krijgt, heb ik moeite haar wakker te houden voor de fles van 22.00 uur... Ook hier komt zij vaak om 20.00- 21.00 uur... Alle flessen worden bereid 180+6... Ze drinkt wat zij op kan, de ene keer is dat alles en de andere keer laat zij wat staan... Ik heb liever dat zij drinkt wat zij op kan, dan dat zij teveel drinkt en gaat spugen... Volg me nog een beetje bezig bijtje Ik wil Neva NIET naar de 4 flessen hebben, maar ze gaat steeds langer uitslapen en dan rommel ik iedere keer met voedingen... De laatste dagen komt zij zo wisselend...