Ik zou je huisarts bellen, ik had al eerder het gevoel na je berichtjes, maar dit is toch wel één van de tekenen van verborgen reflux. Ik ben dan wel geen arts, maar herken wel heel veel van Mika zijn gedrag in jouw verhalen over Noah. Het kan nooit kwaad om het even na te laten kijken, toch? Het CB heeft wel kinderartsen, maar die kun je absoluut niet vergelijken met de kinderartsen in het ziekenhuis. Een kinderarts op het CB is er om te kijken of er geen bijzonderheden zijn, maar als er iets is, sturen ze je via je huisarts door naar de kinderarts (zelf aan de hand gehad met Finn vorig jaar, die groeide niet genoeg)
Dat idee had ik ook al na jouw verhalen, maar ook voor jou geldt: ik ben geen arts. Ook in jouw verhalen veel herkenning met de kleine man hier!
@Sefanja: dank je voor info! Heb het doorgelezen. Maar begrijp ik nu goed dat het ook normaal is dat hij kokhalst op moment dat hij niks in zijn mond heeft?
Ik heb em net gewogen, met kleding en luier 5000 gram. Dus ik denk tussen de 4500 en 4750. tussen de 150 en 180 cc per kilo, ik ga even uit van 4500 gram. Minimaal 675 maximaal 810. Ik kom aan 6 voedingen, dus tussen de 112cc en 135cc per voeding, maar, zo zegt mijn huisarts dit zijn normale hoeveelheden. Voor kindjes met normale honger en normaal gewicht. Sefanja, 5x120 dat haal ik echt niet!! Om de 4 uur?? Ik heb al de grooooootste moeite om een half uur te rekken van 1,5 uur naar de 2 uur soms. Vanmorgen lachte hij, zo lief. We moeten hier doorheen, maar ik maak me gewoon zorgen... Gister was kwa voeding een uitschieter, 830cc over de hele dag. Waar dus max 810 toegestaan is. De dagen daarvoor 790/770/730/700cc, dus nog helemaal geen gekke dingen. Maar ik verdenk nu gewoon dat t de voeding niet is. Want dit is niet eens zo heel erg raar. Hij eet, slaapt 5 minuten en dan is het schreeuwen, uuuuuuren aan een stuk, met en zonder overstrekken. Hij heeft geen verhoging, hij plast en poept, laat scheetjes en boertjes, zijn kleur is vrij normaal (hij is zo moe dus ziet wat witjes) Maar ik weet het niet. Gister was de voeding voor mijn gevoel ook erg veel, maar dat is een uitzondering geweest. De huisarts (dit is niet de arts die Lars maandag gezien heeft, die stelde eigenlijk alleen maar voor om 1: even te wachten op de arts van t CB die vanmiddag komt. En 2 als dat geen effect heeft Lars op te laten nemen ter observatie zodat ze em 24 uur kunnen monitoren. In eerste instantie dacht ik echt NEEEEEEE, maar ja, als we er zo achter kunnen komen wat er is.... Mijn moeder gevoel is lost.... Was/is t er wel?? Ik wacht even met t halen van andere flessen tot de arts geweest is.
Sefanja, dank je wel! Ik ben altijd erg voorzichtig met het geven van tips via internet, omdat ik weet dat het heel anders opgevat kan worden. Nu ik langer met iedereen als moeder heb gesproken op internet, weet je een beetje hoe iedereen reageert en of ze advies wel of niet kunnen hebben. En ik vond het sneu voor je dat jij alle tips moest geven
Goedemorgen, hier lekker geslapen. Kolf nu mn borsten af en Ziva krijgt momenteel alleen ff flesvoeding. Gister heeft ze de hele dag flesvoeding gekregen, niks aan de hand. Om 20.00 kreeg ze een fles afgekolfde melk en daarna 4 uur lang huilen. Snap er niks van. Volgens mij produceer ik ook teveel borstvoeding?? Binnen 5 minuten kolven heb ik een fles van 150cc vol en zijn mn borsten nog steeds niet leeg. Hoop dat ik nu met kolven de productie kan minderen. Als ik buk loopt het ook zo mn borsten uit. Moet soms meerder malen mn kleding verschonen vanwege de vlekken. @ludora, sterkte meid, hoop dat ze wat voor je kunnen doen. @child, kan Noah het niet gewoon zuur hebben. Dan komt er wel wat omhoog, maar het komt er niet uit. @pris, sterkte. Hoop dat met de juiste medicijnen Milan minder last heeft. Zo weer kraamvisite, dus ik hou het kort.
Child, Lars heeft het ook wel eens. Ik reageerde t zelfde als jij! En idd ook uit het niets. Ik dacht dat ie zich verslikte. Maar hij heeft t nu 2 a 3 keer gehad... Sefanja Dribbel, maar eigenlijk alle al mama's juist t advies van ervarings mama's vind ik fijn. Je kan er wel wetenschappelijk naar kijken, en idd daarvoor ga je naar een arts, maar voor de gevoelsdingen (die door vele gedocumenteerd en beargumenteerd worden) vindt ik erg fijn om te horen!
Jouw moedergevoel is er absoluut, je voelt immers dat er iets is met je kindje! Dat is het allerbelangrijkste en je doet er alles aan om er achter te komen wat er is, dus twijfel alsjeblieft niet aan jezelf! Je doet het super!!!!!!!!!!!!!!!!! Zelfs voor artsen is het lastig te achterhalen wat er aan de hand is aangezien ze het van een momentopname moeten hebben en wat jij ze vertelt. Zo zat ik twee keer met een superlieve en rustige Mika bij de arts ('gelukkig' liep het uit bij de kinderarts en liet hij zien hoe hij thuis normaal is)\
@ BB succes met je sollicitatie, @ ladytijger, vitamine D hoeft niet als je FV geeft, maar wel als je BV geeft. Omdat het nu standaard in de FV zit. @ pris, erg fijn als je medicijnen krijgt voor de reflux. Het is voor die kleintjes zo vervelend. Wij zijn vandaag met de Losec begonnen, hopelijk werkt het net zo goed als bij Owen. En kunnen we daarna weer verder met de normale voeding. @ Sefanja, ja misschien dat de voeding voor Lars (van ludora) dan in goed overleg is gegaan om meer te geven, maar dan vind ik het wel raar dat ze hem meer als het maximum mag geven van wat een baby mag hebben. Ik zag dat ik een foutje had gemaakt in mijn tekst want het was niet meer als 800cc geloof ik wat ik toen te horen kreeg. (had het nog even met m'n man besproken hoe wij dat deden met de jongens) @ Bb lekker he weer auto rijden. hier alweer een paar keer gedaan. Mag wettelijk wel niet, maar ja moest ook met Devin naar het ziekenhuis. maar verleren doe je het niet hoor. @ minkie, rustig aan doen hoor. haha en dat zeg ik. Nee ik weet zelf hoe het is om rustig aan te moeten doen, dat lukt gewoon niet. Ik doe ook alles weer ook al weet ik in mijn achterhoofd dat het nog niet mag. Maar heb zelf ook het idee dat iedereen alweer vind dat ik alles wel weer kan en mag doen. Let/ denk goed om jezelf hoor!!! @ ludora, lees nu over de kinderarts, Hopelijk kan die iets voor je doen, want als Lars zo blijft huilen, het geen honger is, geen vieze broek is en je kan hem niet troosten ga je denken dat er wat anders aan de hand is met hem. Hopelijk kan de arts je helpen, want dit is ook niet fijn voor jou en Lars. sterkte lieverd!!!! Hier heeft mayson heerlijk doorgeslapen om 23:30 zijn laatste fles en hij kwam vanochtend om 06:30. was even heerlijk zo'n nachtje. vanochtend zijn 1e keer losec gekregen hij vond het maar niks nou maar hopen dat het wel werkt. Straks weer even alleen met de mannen nu maar hopen dat owen geen vieze broek krijgt gister al even teveel gedaan vandaag m'n buik even wat rust geven.
Ik las gisteren gewoon de wanhoop in je berichtje en ik moest reageren, nog niet eens perse met tips, maar ik wilde je perse een hart onder de riem steken! Ik weet hoe moeilijk het is als je kindje niks leuk vindt en bijna niet slaapt. Ik heb dan het geluk dat het mijn derde is en ik weet dat het niet normaal is. Mika was heel anders dan de andere twee, er was gewoon iets met hem!
Nog even over de vitamine D. Zie nu net dat het per site op internet ook verschilt. Volgens de ene moet je met FV wel extra vitamine D geven. En op de andere site staat dat niet niet hoeft. Volgens de wijkverpleegkundige van het cb hoefde het ook niet meer. Nu zit het niet in de voeding die wij mayson geven dus geven wij wel vit. D. Maar als ik alles zo lees blijven we gewoon extra vit. D geven.
net ff naar consultatie bureau geweest om te meten en wegen is mijn dochter in 2 weken tijd 860gr aangekomen ze weegt nu 4390gr en is 55 cm lang, dus die 51cm van ziekenhuis bij geboorte klopt dan niet, en ga ik maar ff uit van wat we thuis hadden gemeten 53,5cm, dat komt dichter in de buurt van 55 cm Ook advies gekregen om Kaylee nu echt aan speen te wennen aangezien ze wel heel erg vaak komt voor eten en proberen 2 uur ertussen te laten zitten ipv dan maar elk uur een borst aanbieden als ze zoekt of smakt, dus minder op verzoek gaan voeden dus. Dit om mij meer rust te gunnen, dus om op jouw vraag/reactie te komen Sefanja hoe ik het volhoud, tsja dat weet ik ook niet, weet wel dat ik steeds vaker hoofdpijn en vermoeider raak. De wetenschap dat mijn melk voor haar erg goed werkt houd het op de been, maar ja dat hou ik logischerwijs niet lang vol dan. Blijkbaar zagen ze dit bij consultatie bureau want ik heb over mezelf niets los gelaten Ook al heeft Kaylee links goed leeg gedronken en voelt borst zacht aan, hij blijft pijnlijkeven in de gaten houden maar. Ludora meid wat moet jij het zwaar hebben zeg, en idd luister naar je moederinstinct ook al zijn professionelen daar niet altijd vatbaar voor. Aanhouder wint!! euhm thanks voor reacties op de kolfvraag BB ga duimen voor je dat je aangenomen wordt oja wat spenen betreft, ik heb een dental speen van bibi en een kersenspeen van difrax, zijn er meer soorten spenen?? Dan ga ik die ff kopen zodat ik kan zien welke ze nou pakt, of is dat stom ze zeggen dat dental spenen beter is voor ontwikkeling van spraaksysteem, maar ik geef bv dus ik wil alleen de kers aanbieden ivm verwarring, al zou ze die denk ik niet meer ontwikkelen, of kan dat altijd nog? Jeetje ik klink wel erg onzeker nu he ?? al heb ik een zoon van bijna 10 en 12 jaar ervaring in kinderopvang 0-4 jr
@Dribbel: Jij ook bedankt voor info. Wij gaan even overleggen met HA. inderdaad lastig. Ze moeten op mijn verhaal afgaan. Het is niet goed te controleren. Maar we doen alles al: hooghouden na voeding, laten boeren,bedje schuin... Ik ben benieuwd. Zo eerst even voeden
Hier 3 kids, alledrie borstvoeding en alledrie een bibi-speen. Danique kreeg hem netjes met 4 weken, Finn kreeg hem al in de kraamweek en Mika met 2 weken. Alledrie om dezelfde reden als jij nu noemt!
Nee klopt, ze kunnen reflux alleen onderzoeken met een ph-metrie en geen enkel weldenkend mens doet dan een baby aan. Dat is nl met een slangetje via de neus naar de slokdarm om te kijken of daar zuur heen loopt. Vaak zijn de symptomen duidelijk genoeg!
Dribbel deden ze ook moeilijk om de speen te pakken?? Ik probeer het nl wel maar het gaat er net zo snel weer uit als dat ik het erin doe. pink is idem. Ik ga zo de spenen van avent kopen, is ook een kersmodel maar platter dan de difraxspeen, wellicht dat dat kan werken want mijn tepel is ook niet groot en dik.
Hey meiden, weer ff een berichtje van mij. Lees alles bij van jullie maar kan op de een of andere manier de energie en concentratie nog niet vinden om te reageren op jullie...Zit nog erg in de 'mama-en-baby-en-niks-anders'-modus Ludora even een knuffel voor jou, wat rot dat het allemaal zo zwaar loopt. Ik hoop echt voor je dat het snel allemaal wat beter loopt bij je! BB succes met je sollicitatie! Ik zag ook wat superschattige babietjes voorbij komen weer, zoooo leuk om te zien!! Inbakeren: hier 1x de puckababy (geleend van vriendin) geprobeerd maar mn meisje raakte echt in paniek! Snel weer uitgedaan dus... ach ze slaapt zo ook prima eigenlijk, alleen krijgt ze koude armpjes en handjes omdat ze altijd per sé boven de dekens ermee moet! Voedingstijden: hier gaat het nu goed met 11uur,15uur,19uur,2300uur en dan nog 2 voedingen in de nacht (rond 4 uur en 7uur). Om 23uur krijgt ze een beetje extra omdat ze dan nog wat hongerig is na 90+3. Dus nu 6x90+3 + ongeveer 20 extra voor de nacht. Hopelijk blijft het zo goed gaan! Ik vind de Nutriton trouwens echt superspul want nu drinkt ze veel minder snel haar flesje leeg waardoor ze veel beter verzadigd is! Ik doe wel maar een half schepje per fles want met een heel schepje kan ze zuigen wat ze wil, maar krijgt ze amper de fles leeg waardoor ze erg gefrustreerd raakt! Nog even 2 pica's van mn meisje:
Ja, ik hou ze altijd even vast. Wat je kunt proberen is ze even in de moedermelk te dopen voor ze hem krijgt.