De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Abbo.. zit op me telefoon dus later meer

Liefs

En doetie gefeliciteerd!

2. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    euhum was jullie ff kwijt hoor, gelukkig weer gevonden. Weet Doetie dat we nu hier verder zijn gegaan??? Misschien een linkje plaatsen in een pb naar haar??

Net bij tandarts geweest en we zijn weer goedgekeurd hiep hoi

3. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    DOETIE gefeliciteerd met de geboorte van Jens...

jazzlin Ik kan alleen voor mijzelf spreken, Neva doet het geweldig... Hoe gaat het met jouw Kanjer?

mamajolanda waarschijnlijk door te weinig vruchtwater en inleiden ??? Kan dat er mee te maken hebben?

pat goed dat je over tandarts begint, ik moet even een nieuwe afspraak maken... Ga jij Doetie een link sturen?

4. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    yupgup wij kunnen beter baby van de maand laten sluiten, :$ wat een TERECHTE voorsprong heb jij op iedereen... :D:D:D

5. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Was ik weer... :) Ik reageer hier op wat er gekletst is in het "oude" topic ;)

mamajolanda; En bevalt de hangmat? Ik krijg er morgen een die ik mag lenen! Ik ken ze van mijn werk, de kleintjes vinden het ideaal vaak!

draagdoek; girasol word aangeraden omdat deze geweven zijn en dus niet te warm zijn voor de zomermaanden... Ik zelf twijfel ernorm of ik nu die van girasol of die van bykay zal nemen....

Mijn vriend vond het oefenen in de winkel heerlijk! Maar heeft het verder thuis nog niet gedaan...

dribbel; wat een mooie foto's, jullie hebben dr wel "verstand" van of niet? Zo mooi duidelijk de voorgrond en achtergrond niet... I LIKE!
    (krijg t zelf alleen niet gvoor elkaar...)

essieee; en ben je t dorp ingeweest voor kleertjes??

ludora; die vit.D jah... hier denk ik er ook altid maar NET op tijd aan... Hoe lang moeten ze dat gebruiken?? Tot de 1?

Sefanja; hoe ga je spelen met de voeding dan? Ben benieuwd!
    Het is indd de eerste keer dat ik een spiraaltje laat plaatsen. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet verwachten. Hoor positieve verhalen. Lijkt me heerlijk niet meer ermee bezig te hoeven zijn...

Hoe ik het doe dat ze in eigen bedje slapen. Wij houden hier stug vol. Als wij naar bed gaan (na de voeding) en in de nachten na de voedingen leggen we ze na een boertje gelaten te hebben in hun eigen bedjes (sinds afgelopen nacht doen we er als we ze eruit halen even een kruik in... zou dat het zijn?) en als ze dan huilen krijgen ze speentje...deze doen we beide max. 3x opnieuw erin indien nodig. En als t dan nog huilen is dan leggen we de kleine toch bij ons in bed. Maar vannacht hebben ze beide zelfs zonder speen geslapen!

Waarvoor ben jij bij de osteopaat? Ben je al vaak geweest?
    Ik gister voor t eerst (alleen met Fenne, Ninthe is voor zover ik nu zie niet nodig) Hij zei me dat veel baby's last hebben van de druk die ze in geboorte kanaal hadden, fenne heeft dit niet gehad. Maar waarschijnlijk wel erge druk in mijn buik omdat ze klem zat onder mijn ribben.... Verder heeft hij niet heel veel gezegd...;)
    Ik vind het maar een apart iets, MAAR of het toeval is of niet weet ik niet. Fenne ligt nu momenten wakker rond te kijken zonder te huilen en zonder speen... EN ze slaapt veel meer(ook zonder speen) vandaag.... Ik weet niet wat ik mee maak. Ik heb ze van h1 tot h3 op bed gehad en heerlijk het huis, de schuur + tuin opgeruimd/schoongemaakt! Dat was zowat 9 maanden geleden dat ik dat zelf heb kunnen doen... Ik heb genoten! :D

gratis dozen; hoe krijg je die en waar?:)

Child; wat rot zeg van noah's nacht... Dat opboeren lijkt me erg rot!
    Ik kan indd ook niet slapen als er één van de twee aan het jengelen is. Vreselijk he, als je zo 's nachts loopt te tobben met zo'n kleintje... je wilt zo graag slapen!

winkelen; ik kan niet wachten tot het de 13e is dan mag ik weer auto rijden! EN mag ik weer tillen... (ik wacht de 14e maar ff af, controle!) maar het word nog een heel gedoe die 2ling wagen erin/eruit te tillen denkt mijn vriend.. Zeker nu mijn buikspieren niet echt sterk meer zijn;) Heb er wel zin in weer wat mobieler te zijn. Even lekker van huis!

Doetie; JAAA! Daar is hij dan! En wat een leuke naam, gefeliciteerd, geniet ervan en post maar snel je verhaal. Ik ben benieuwd!

Ludora; ja hoor, het is zelfs het beste tussen de 4 en 6e week na bevalling.... het vloeien moet wel zo goed als minder zijn... Maar ik ben nog vergeten het erover te hebben hahhaa... dus morgen maar ff bellen ;)

@all; we moeten morgen naar de kinderarts al.
    11u dus ben benieuwd... ook wat ze over de voeding gaan zeggen want ze vonden aan de tel dat de meiden te veel krijgen (120+4 met gewichten van 3575 en 3660) maar we hebben toen 2 dgaen geprobeerd terug te gaan naar 90+3 en dan komen ze al om de 2u en is Ninthe veel huileriger... lijkt me ook niet oke....

Ik ben net naar tandarts geweest, door al het spugen is mijn gebit er slecht aan toe. Ze hebben gaatje gevuld (fijn nu me mond verdoofd!) en ze denkt dat er nog veel meer gaatjes aan zitten te komen :(

6. bloem18

bloem18 Fanatiek lid

13 jun 2011
    1.463
    0
    36
    Noord-Holland
    Child, ik heb de canvas foto besteld bij bestecanvas.nl ze zijn erg voordelig, geen ervaringen daar dus ik hoop dat hij mooi is.

Ik ga straks alles lezen hier, loop alweer op achter.

7. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Heb nog niet terug gelezen.. Kon topic niet vinden!

@ Doetie: gefeliciteerd! Dat je maar snel opgeknapt mag zijn en lekker kan gaan genieten!

Hier een knul die vandaag niet echt wil slapen! Poeh...

@ Sefanja: idd babyfoon met camera! En man heeft na bevalling 3 weken vakantie opgenomen, zo fijn! Want ben echt nog niet mobiel! En daar baal ik erg van. Nu ruim een week later nog moeite met liggen zitten lopen etc. Kan niet lang staan, komt dan veel te veel druk op onderkant te staan. Dus nog steeds af en toe aan de paracetamol.

8. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    bb en dan zeg dat ik lange teksten schrijf... Ook naar jou uit ik mijn respect...

spelen met voeding De ene keer krijgt zij 5 voedingen en de andere keer 6 voedingen.. De ene keer heeft zij behoefte aan 100 ml voeding en de andere keer aan 135 ml.. Eigenlijk naar behoefte...

spiraaltje Ik hoor beide kanten van de verhalen... Ben benieuwd naar jouw verhaal... ;)

Ik heb het vaak geprobeerd, in wiegje naast mij...
    Neva heb ik zowel wakker als slapend in bed gelegd, bij beide gaat zij heel hard huilen. Speen helpt niet, warme kruik helpt niet... Het huilen gaat vaak over in hysterisch huilen waarin zij blijft hangen.. Soms is koud water nodig om haar eruit te halen... Ze wil nabijheid en geborgenheid... Neva valt soms moeilijk in slaap door eigen bewegingen en geluiden, puckababy helpt beperkt.. Dat frustreerd haar enorm omdat zij beperkt wordt in haar bewegingen... Ik heb nu en klein bedje naast ons bed staan, ipv een wieg... Ik ga even kijken wat Neva hier van vind.. Het streven is einde van de maand, bedje op eigen kamer...

Ik ga naar osteopaat ivm vroeggeboorte en vacuum... Het heeft aardig invloed op haar gehad... En vermoedelijke reflux... Het werpt wel zijn vruchten af...

Ik ben vandaag gebeld voor felicitatie box van etos, jullie ook?

succes morgen bij de kinderarts...

samFotocamara babyfoon, kijk je er nou niet de hele tijd op... Mijn man wilde die ook, dus aan geschaft... Maar de babyfoon heeft maar liefst 2x aan gestaan... Er wordt dus flink gebruik van gemaakt...

Ik hoop dat het snel met jou beter gaat... digitale knuffel...

9. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Kom straks via pc even uitgebreid reageren maar heb m'n draagdoek binnen!! Heb hem er huilend ingedaan, speen gegeven en 2 min later sliep meneer! En nu nog steeds, hij had om half 6 al mogen eten maar nu hij slaapt mag hij lekker blijven slapen ;)

Vind m wel warm idd maar goed zoveel mooi weer hebben we hier in nl. Toch niet ;)

Kom straks terug via laptop....

10. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Doetie, Gefeliciteerd met jullie zoon!!!

bb, vitamine D is tot 4jaar

11. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Yes Doetie gefeliciteerd! Ben benieuwd naar je verhaal, is wel heel anders gelopen dan gepland. Eerst maar ff opknappen en genieten.

Dames, was jullie ff kwijt. Raakte haast in paniek ;)

Ziva is ook geslaagd voor dr gehoortest. Ook weer gehad.

Even met Ziva naar mn vriend zn werk geweest. Is een mannenbedrijf, er werken maar twee vrouwen en das toch anders. Vrouwen zijn wat enthousiaster wat baby's betreft.

Daarna even langs schoonmoeder geweest. Kan me soms zo aan haar irriteren, kan er niks aan doen. Ze vind Ziva een beetje Te leuk, is net of ze verliefd op dr is. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Als ze Ziva op schoot heeft is het alleen maar...Ahh, kijk die handjes en kijk die voetjes en wat een mooi poppetje en verder is er geen gesprek meer met haar mogelijk. Ze gaat helemaal in dr op. Zelfs toen we weg gingen bleef ze met dr zitten alsof ze het niet hoorde. We stonden al met ons jas en al aan en moesten meerdere malen herhalen dat we echt weggingen. Vriendlief snapt me niet, want zn moeder vind het gewoon leuk. Ik vind het alleen niet 'gewoon', eerder obsessief. Herkent iemand dit of zijn dit gewoon mn hormonen???

@canvasfoto, goed idee!!

@bb, ook jij reageert vaak uitgebreid en je hebt nog wel 2 mondjes te voeden.

@sefanja, lijkt me doodeng als je kleintje in dr huil blijft hangen. Het klinkt alsof jezelf ook nogal wat rotnachten mee maakt. Vind het knap dat je zo nuchter overkomt en als weet te relativeren. ( ik ga er gewoon moeilijke woorden door gebruiken ;) )

@babyfoon, hebben we hier niet. Kan haar prima horen en zou me er anders teveel op focussen.

Heb vandaag mn eerste golden shower van dr gehad. Had net dr luier onder dr kont vandaan gehaald en in een soort reflex probeerde ik het op te vangen met mn handen..... werkt dus niet.

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Dat is in ieder geval een positieve eerste ervaring met draagdoek... :D

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik meld me ook hier! Ik moest wel even zoeken hoor, was misschien handiger geweest als de link eventjes gepost was op de laatste pagina van het oude topic, maar ik heb jullie gevonden en meteen toegevoegd aan mn favorieten dus volgende keer hoef ik niet meer te zoeken :cool:

Sefanja: soms koud water nodig?! Hoe moet ik dat voor me zien, doe je dan een washandje met koud water in dr gezicht ofzo? :$
    Jeetje wel heftig als dat nodig is, helpt gewoon gerust stellen dmv knuffelen, zachtjes praten, liedjes zingen e.d. dan echt niet? Ik heb mn beide jongens nog nooit met koud water rustig moeten krijgen, ik denk ook dat ze er alleen maar meer panisch van zouden worden eigenlijk :)

Slapen: ik heb mn slaap veel te hard nodig omdat ik overdag niet bij kan slapen. Dus als ie 's avonds of 's nachts in zn eigen bedje moeilijk blijft doen (speen uitspugen de hele tijd) dan neem ik m bij mij in bed. Zodra ie diep slaapt leg ik hem in zn eigen bedje en dan slaapt ie verder. Ik begin me de afgelopen dagen wel af te vragen of ie dan ooit nog wel in zn eigen bedje in slaap gaat vallen, met K. heb ik dat probleem nooit gehad want die viel zelf wel in slaap. Maar ja het alternatief is 100.000 keer die speen terug blijven doen en dan slaap ik zelf ook niet.. dus voorlopig blijf ik het maar zo doen.

Vandaag mn hometrainer eens goed uitgeprobeerd, ruim 8 kilometer gefietst. Heerlijk! Heb wel zadelpijn en morgen zal ik wel spierpijn hebben maar ja dat hoort erbij.

In het vorige topic werd er ook geschreven over de C1000 en plus enzo. Ik ben twee weken geleden met het geboortekaartje naar de C1000 hier in t dorp gegaan, mn moeder had het 2 dagen ervoor al nagevraagd of die actie nog geldt. Ja dus, dus mn zoontje heel enthousiast dat geboortekaartje afgeven.. wordt ie door die muts daar teruggegeven met de bewoording: "die hoef ik niet". En dan niet vriendelijk, maar echt op een lullige toon hé. Mn zoontje helemaal sip, want ik had m natuurlijk gezegd dat ie dat kaartje moest geven. Ik heb nog uitgelegd dat ik gehoord had dat je bij inlevering van n kaartje een cadeautje zou krijgen, maar nee daar had ze nog nooit van gehoord ;)

Ik voelde me behoorlijk voor l*l staan, gewoon door hoe ze deed.. hele rij mensen achter me natuurlijk.. dus ik heb op weg naar huis een potje gejankt :) Alleen al om dat teleurgestelde koppie van mn zoontje.. Stomme zwangerschapshormonen ook!! Maar goed, hier dus geen pakket gekregen en ik had er na die dag ook geen zin meer in om het nog een keer bij een ander te proberen.

14. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik vind de nachten echt mee vallen... Ik ben van mening dat je niet mag klagen, anders had ik niet aan kinderen moeten beginnen... Je weet dat je slechte nachten kan verwachten :)... Relativeren whahahaha... net zoiets als apropos...

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ah meid.. digitale knuffel...

16. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Zo heb de laptop even aangedaan zodat ik ook weer eens wat uitgebreider kan reageren.
    Kleine jongen hangt nog steeds in de draagdoek, begint nu langzaam wakker te worden, mag ook.. hij mocht om half 6 al eten...
    Ben blij mn handen vrij te hebben en dat hij toch tevreden slaapt, heerlijk!!

Pat, fijn dat alles goed was bij de tandarts! Tovh altijd wel weer een fijn idee he...

BB. Ja ik ben het dorp ingeweest, niet geslaagd is alleen een Zeeman, ter stal en een hema en dan kleine filialen. Dus niet echt heel veel kleertjes en wat er hangt is allemaal korte mouw. Daar is het nu toch iets te koud voor ;)
    Goede rede om van de week de stad maar even in te gaan.
    Je vroeg naar de gratis dozen; ik heb een geboortekaartje ingeleverd bij de C1000 en kreeg ik een gevulde tas, bij de plus (mits je in foldergebied woont) een grote doos vol leuke dingen, euhm bij het openen van de spaarrekening bij de rabobank kreeg ik ook een tas met een knuffel, spaarpot, het boek van ikke en een tutdoekje, kruidvat kreeg k mail van en daar krijg je gratis fotoalbum als je de bevaldatum aanpast en dan het mutsje. Dat waren de gratis dingen wel geloof ik... ben wel een echte hollander, wat gratis is haal ik op ;)
    Zal wel zwaar zijn die tweelingwagen ja! Ik merk het met onze kinderwagen en dan heb ik de pech wel dat ik nog pijn heb van mn BI maar met in en uit de auto tillen voel ik het echt wel hoor...
    Suces morgen bij de kinderarts! Ben benieuwd wat hij zegt....

Spiraaltje, wil ik ook. JHier werd gezegd dat, dat 8 weken na de bevalling kan geloof ik. Nog 4 weekjes wachten... Maar vloei ook nog steeds licht...

Sefanja, hier wil hij ook niet in zn bed slapen hoor. Laatste tijd ligt hij op het aankleedkussen tussen ons in.
    Ben er soms ook wel bang voor dat hij niet meer wil slapen op zn eigen kamer of in zn eigen bedje. Maar dat is een zorg voor straks. Vind het nu belangrijker dat hij zich veilig en vertrouwd voelt.

Vmb. Herkenbaar. Ik merk het bij beide moeders. Ik kan me zo irriteren dat ze elk geluidje nadoen die hij maakt... En die stemsveranderingen ook best irritant.. Maargoed probeer dan altijd maar even tot 10 te tellen. We hebben er wel wat van gezegd toen schoonmoeder Sem "Semmie" ging noemen. Heel irritant, hij heet Sem. Grr idd zijn denk ik hormonen hoor eerder was ik ook helemaal niet zo dat ik me om zulke dingen druk kon maken...

Daro. Wat raar van de C1000!! Dat is gewoon een bekende actie die ook bekend word gemaakt op sites als gratis.nl.. Niet echt reeel zoals ze naar je gedaan hebben.. Misschien nog eens bij een ander filiaal proberen?
    Kan me voorstellen dat je je dan zo voelt! Had ik ook gedaan... Sommige mensen ook he...

Even een vraagje...
    Ben nu 4 weken geleden bevallen. Maar ik heb soms nog steeds last van onder. Als ik bijvoorbeeld op de wc zit, trekt het op de plek waar de hechtingen hebben gezeten. Bij een strakke broek en als ik dan lang op een harde stoel zit begint het ook te irriteren. Kan dat dat ik daar nu nog last van heb?

17. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Deze (momenteel meelees) mama moest ff zoeken waar jullie gebleven waren! Haha!

Doetie Van harte gefeliciteerd!!!

18. Marja78

Marja78 Actief lid

1 sep 2011
    390
    0
    0
    NULL
    NULL
    Doetie! Gefeliciteerd! Wat een knaap! Maar lekker bijkomen in het MCL!

@hier, vandaag naar het inloopspreekuur geweest van het consultatie bureau om ons meisje te wegen. Ik vertrouwde het niet helemaal... En terecht! Anderhalve week terug was ze 3490 gram en nu 3410 gram.... Mogen nu 's avonds een flesje naast bv geven en vrijdag komen ze langs om haar opnieuw te wegen. Bah! Kon wel janken! Wil het zo graag goed doen voor onze dochter... Nu maar hopen dat ze groei te pakken krijgt... Moest ik ff kwijt! Sorry, ego!

19. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik heb dat een geruime tijd gehouden, tot hechtingen eruit waren...
    Onderkant raakte geïrriteerd van de inleggers ed.. Ik werd er gek van...

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Goed dat je op je gevoel bent af gegaan...
    Je hoeft niet te huilen, je bent op je gevoel af gegaan die had je ook kunnen negeren... Je hebt het beste met je dochter voor...

Digitale knuffel voor je

Deel Deze Pagina