Ja het jeukt ook! Maar dat komt van de inlegkruisjes denk ik.. Hoop dat het snel overgaat, begin soms bang te worden dat ze de boel niet juist gehecht hebben ofzo.. Maar had oplosbare hechtingen dus die zijn nooit verwijderd en in de kraamweek zag het er goed uit dus ga er vanuit dat dat gewoon normaal geheeld is.....
Ludora ik heb de vitamine d naast mijn box met flesvoeding staan. Zo zie je hem bij iedere voeding en vergeet ik hem niet omdat je er steeds aan herinnert word. Sefanja. Volgens mij moet het erg vermoeiend zijn dat neva slecht in slaap. Hoe krijgen jullie haar dan in slaap als ze gelijk gaat huilen in haar bedje ( zowel slapend als wakker) Vandaag Gwen ook voor het eerst wakker na een voeding boven in bedje gelegd ( zag dat als tip op de gegeven site) eerst was ze wat aan het mopperen maar na een half uur lag ze te slapen 2 en een half uur lang daarna werd ze wakker van de krampjes. Mw. Getroost en samen ook nog een half uur gedut. Sam ik hoop dat jij ook snel weer op de been mag zijn, zo,n bevalling is toch ook een aanslag op je lijf. Almah fijn dat jij alle zwangerschap kilo,s alweer kwijt ben. Ik ben nog niet eens op de weegschaal gaan staan ( durf nog niet zo goed)
Je krijgt als het goed is nog een eind gesprek met gyn... Als je dan nog last heb, kan je dat met hem/haar bespreken...
Ze ligt bij ons in bed, op mijn buik of tussen ons in... Daar ligt zij naar tevredenheid en is het echt een prinsesje. Ik heb een aantal keer overdag geprobeerd in haar eigen bedje te liggen... Ze huilt en beweegt (dit kan haar ook wakker maken) heftig, maar ik blijf in nabijheid zonder genegenheid (ik raak haar niet aan, maar dmv stem laat ik horen dat ik er ben).. Ik vind het dan lastig om haar te laten liggen, uiteindelijk kan zij in slaap vallen of het huilen verergert naar paniek huilen (ik lees op een stoel een boekje) .. Soms merkt zij dat ik slaapkamer uit loop, dan is het hele verhaal van voor af aan... Ze is er wrs nog niet klaar voor om op eigen kamer te liggen of in wieg naast ons... Ze zoekt nog echt de geborgenheid, warmte ed... Terwijl in het ziekenhuis keurig in bedje lag met alleen tul en kruikje... Het huilen werd bevredigd door speentje, voeding, verschoning of oppakken... Ze kan ook niet zonder schemerlamp slapen (in ziekenhuis altijd schemerig geweest), als het te donker is raakt zij overstuur... Niet te vergeten dat het nog steeds een kleintje is... Ze is nu 7 weken en 3 dagen oud, maar eigenlijk zou zij pas 2 weken oud zijn... Ik heb nu een klein bedje, dus ga vanavond weer proberen... Kleine meid slaapt prima zolang zij maar bij ons slaapt...
@sefanja, heb je wel eens geprobeerd het bedje voor te verwarmen met een kruikje?? dat je der in een warm bedje weglegt ik heb gehoord dat dit wel eens kan helpen, zeker bij premature kindjes
Zelfs ook met twee... meerdere mogelijkheden... eerst bed voor verwarmd, dan haar erin... bed voor verwarmd, met kruik laten slapen... ingebakerd... In een slaapzak... Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb, haar op haar buik in slaap laten vallen... Dat vind ik eng, terwijl zij bij ons in bed ook weleens op haar buik slaapt...
ik vind buikslapen ook eng maar je kan het eens proberen sommige baby's vallen zo diep in slaaap dat je ze om kunt rollen
misschien dat ik dat ook ga doen maar soms lig zij op haar neusje. Ik kijk dan of zij uit zichzelf gaat draaien, meestal doet zij dat ook.. Dank je wel voor het meedenken trouwens... Verder heb ik geen last of moeite met dat zij bij ons ligt... De ene keer slaap ik prima en de andere keer iets minder maar dat ik normaliter ook (voor bevalling)...
Sefanja jouw verhaal over schemerig door zh klinkt heel bekent!! Hier heeft beau vannacht 00:30 tot 5:30 geslapen dankzij een lamp aan in de gang en zijn deur open!! Vannacht proberen we een schemerlampje op kamer bij beau en dan de deur dicht Net even van 16:00 tot 19:00 met beau geslapen op bed! Was kapot ben er vanmorgen om 5:30 uitgebleven ivm cb Hoortest geslaagd wel wat vocht wss achter re oortje want 1e x test rechts zei hij gezakt! Ik schrok me een *** maar 2ex deed hij het wel dus is geadviseerd om 1x dd een neusspray te geven om een ergere verkoudheid te voorkomen!! Verder heb ik een vraag beau drinkt de ene x 120 andere x 90 en dan zon 6/7 flesjes per dag hij is 15 dagen en woog 3900 vd week op ons eigen weegschaal! Dit is toch goed!?? Liefss
@Doetie, ik ben benieuwd naar je verhaal! Wat een leuke naam, Jens! Heb ik ook aan zitten denken, maar die naam kwam niet door de keuring bij manlief... En uiteindelijk is het toch een meisje geworden @Essie, leuk zo'n ervaring van je vent met de draagdoeken! Ben benieuwd naar het vervolg @Vitaminen, Hoeven jullie beebs naast D geen vitamine K? @VMB, zoals jouw SM reageert, reageren mijn pubers!!! (leerlingen) ***gut... ben aan het typen, krijgt mn poppie last van krampjes Ik heb vandaag Cinababy gekocht, dus gelijk gebruikt. En ze wil het liefst op haar buik, hangen op mijn hand of been, met haar hoofdje lager... En die lange huil-halen gaan echt door merg en been *** @Daro, wat jammer van de C1000-muts! @Marja, ego, ach, ik kan me voorstellen dat je dit even kwijt moet! Ik hoop dat je kleine goed reageert op dat extra flesje! @sefanja, ik vind dat op de buik slapen ook eng hoor. Toch doet mijn nichtje (geboren in december) niet anders. Als Fabiënne op mijn buik slaapt, slaap ik zo licht, dat ik alles meemaak. Elke beweging/ draai/afzetten voel ik en check ik. Dat wordt lastiger als ze in haar eigen bedje ligt. Daar ligt ze wel graag op haar zij en kan zichzelf op haar rug draaien... pffff....... het ruikt hier naar een flinke poepluier... gelukkig is Fab. weer een beetje terug!
dat is prima... je mag 150ml- 180ml per kilo aanbieden.. 3.9 kgx 150= 585 ml per 24 uur minimaal... en maximaal 702ml per 24 uur.. bij 6 voedingen minimaal per voeding= 97.5 ml en max 117ml bij 7 voedingen minimaal per voeding= 83.6 ml en max 100ml dit zijn slechts richtlijnen... geef naar behoefte van je kleine of
@sefanja, geen dank, lijkt me niet fijn als je kindje nooit in der eigen bedje wilt slapen, dus ik denk graag mee ik heb niks te klagen maar vind het zo vervelend dat sommige meiden wel "problemen" met hun kindjes hebben.... @nijntje, hier wel vitamine K erbij, maar dat is alleen voor baby's die borstvoeding krijgen dacht ik
@Sefanja, ze is idd wel rustiger geworden, dus ik denk wel dat het helpt. Net met verschonen was het ook een flinke berg poep die in de luier zat, terwijl ik haar een uur eerder nog een schone luier had gegeven. Blijkbaar zat het haar letterlijk dwars. ik vind samen slapen ook (nog)geen probleem dank voor jouw scheiding tussen geborgenheid en genegenheid! Ga ik ook in oefenen!