De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heitjekarweitje

heitjekarweitje VIP lid

14 jan 2009
    12.710
    2
    38
    Thanks Miffy, ga ik ook doen...het trekt behoorlijk nog...en als ik ff teveel doe, gaat het ook echt pijn doen... Balen dat het nu net weekend is!

Nou meiden, fijne (voetbal)avond nog!

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Wat een rust hier, iedereen klaar voor de wedstrijd?
    Hier is man naar de stad met de vriendengroep, ik ga thuis met mn kleine kereltje kijken. En misschien als het mee zit loop k straks nog wel ff naar de buren toe...

Kleine heeft een goeie dag.. Toen straks op ons bed geslapen, nu ligt hij al een goed uur op de bank te slapen.. Heerlijk eindelijk kan ik even wat voor mezelf doen.

Ben begonnen aan het fotoalbum van de kruidvat, snap er alleen niks van hoe dat allemaal werkt... Nog maar is even goed voor gaan zitten....

3. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL

Ze heeft al een keer 100 ml weggedronken, maar als ik dat steeds moet gaan aanbieden heb ik niet genoeg in mijn borsten om te kolven. Kom een heel end. Hoe los ik dat op?

4. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ja ik herken dat wel van alle keren dat ik oplosbare hechtingen had :(
    ik heb ze in mijn borst gehad en dat liteken is zoooooo lelijk geworden door dat het niet goed ging met die hechtingen
    in me navel is het ook erg lelijk en heb ik ook erg lang last van gehad

5. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    anders 80 aanbieden en kijken of ze daar tevreden mee is,
    je borsten moeten ook wennen aan het kolven namelijk
    word vanzelf meer hoor
    je kan er altijd klein beetje water bij in doen om de zuigbehoefte meer te bevredigen en dan langzaam aan meer bv aanbieden als je genoeg hebt

6. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    @ Jolanda, leuk een dagje erop uit!! Geniet er van!!

@ Dribbel, ik kan me voorstellen als ie niet zo vaak poept dat je daar niet metteen aan denkt. Maar wat een wonder eigenlijk dat die kleine dat meteen zo laat merken he!!

@ Heitje, ik heb inderdaad ook dat idee, ik heb die doek gewonen, zit er met smart op te wachten, maar vraag me ook af of ik dat kan. Gelukkig kan je ze wel lenen he... Uitproberen misschien?
    Oh vervelend van je KS!! Niet te lang mee blijven lopen dan!!

Ik kan me voorstellen als iemand de hele tijd negatief is dat je er niets mee kan en wil. Dus vandaar dat ik dat zei. Maar ik vind iedereen zo lief reageren!!

Ik vind de tijd ook aan de ene kant zo snel gaan, maar idd ook wel erg mooi. Lars veranderd heel veel, en dat vind ik dan wel weer erg gaaf om te zien...

Drukke dag Heitje, rustig aan hoor!!

@ Buik, ik lijk ongeveer voor een normaal persoon 20 weken zwanger. Maar ik ben 17 kilo kwijt al dus ik ben niet ontevreden. Nog 15 voor t start gewicht en dan wil ik er nog 10 af. (eigenlijk dan nog 15... Maar ja. Mijn streven is in september op startgewicht!

@ Schoonmaak flesje, ik heb nu 2 DR brown flessen en ik was ze steeds af met de hand. Eens in de week uitkoken, heb niet zo steralisator.

@ Child kunnen ze daar al zo snel overheen groeien. Dat zou fijn zijn !! Ik heb donderdag bij de Prenatal een regenhoes voor zowel maxicosi als de reiswieg gehaald. Kosten waren 5 en 6 euro!

@ Bumbaa, niets over Kruidvat fotoboek gehoord of gezien, maar ik ben nog niet zo lang bevallen als jullie. Ik wist ook niet dat je dat kreeg, leuk.
    Wat super dat ie en borst en fles pakt!!

@ Marlinde balen van de spruw en borstontsteking!! Beterschap. Ja ik vind even huilen niet erg, maar ik laat Lars ook niet gillen hoor... Ze zijn 9 maand zooooooo dichtbij geweest, en dan is dat bedje ineens zo koud en ver weg, een beetje geborgenheid afbouwen lijkt mij normaal toch!!

@ An wat super fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat!!! Heerlijk!! Bedankt voor je steun!!

@ BB fijne avond!!

@ Essie fijn een goede dag!!!

He ik ben bij, fijn om weer een keer op iedereen te reageren.

Tot nu toe nog steeds een goede dag. Wel enorm geschokken na de laatste voeding. Ik ging een wandelingetje maken na de voeding, 20 minuten daarna. En Lars geeft een mondje terug. Ik poets t af, vervolgens maakt ie een kokhals beweging en komt alles eruit, uit zijn mond en neus!! En hij ademde echt even niet, ik had em al overeind gehaald en daar schrok ie van waardoor hij gelukkig ging huilen en dus ademde... Pffff mijn hart... Daarna was ie ook meteen weer rustig. Ik heb em gewassen, nog 60cc aangeboden dat wilde hij niet, ingebakerd en in bed gelegd. Ik betrap me erop dat ik steeds ga kijken, tis zo rustig, niet gewend.....

Tot slot nog even spam:

En deze moest ik gewoon maken. (ik haat voetbal maar ach :D )
    IMAG0302.jpg

En in de Pacco
    IMAG0300.jpg

Fijne avond!

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @ludora
    Zoooooo gaat goed dus
    Wat goed dat je zoveel heb kunnen reageren! Mij lukt dat nooit
    Wat zulke kleine dingen al kunnen veranderen blijkbaar
    Wat fijn voor je/jullie

8. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Hallootjes,

Ben ik ook weer. Kom soms gewoon niet aan reageren toe, terwijl ik dat wel graag wil. De laatste dagen een beetje druk geweest. Zowel met kraamvisite als dat we er lekker op uit zijn geweest.

Gister heeft Ziva alleen flesvoeding gehad en ze heeft nergens last van gehad. Ze spuugt stukken minder, is veel rustiger na het eten en huilt veel minder. Snap er niks van, maar voor mn meisje werkt dit beter. En met kolven kan je wel je borstvoeding afremmen/ stoppen. Is zelfs beter dan abrupt stoppen. Minder kans op borstontsteking. Eens per zoveel dagen laat je dan gewoon een "maaltijd " vallen. Geef je normaal 8 voedingen per dag, kolf je nu dus 7 keer. Je hoeveelheid borstvoeding past zich aan aan de behoefte van je kind/ kolf. Dit vermeerdert niet alleen, maar verminderd dus ook. Heb deze info van borstvoeding.nl.

@heitje, zou ook ff naar je hechtingen laten kijken, vooral als je er zoveel last van hebt.

@miffy, balen van je kat. Is tie een beetje jaloers misschien? En dan ook nog ruzie met je vent, Is dat al weer opgelost?

@Er zijn er weer veel met goede nachten. Lekker hoor.

@voetbal, ik kijk meestal wel het ek/wk, maar doe niks bijzonders verder. ( geen vlaggetjes ofzo ). Manlief heeft echt een bloedhekel aan voetbal. Wij zijn meer autosport liefhebbers.

@regenhoes, heb ik ook niet. Vond het niet nodig om em er toen bij te nemen, want beviel tenslotte in mei, het lekkere weer komt dan toch in zicht. Nou niet dus, wat een drama weer. We hebben toch echt wel beter weer verdient he...

uhm, ben het weer kwijt. Het zal hier vanavond wel rustig zijn, iedereen wedstrijd kijken. Ga aan het eten beginnen.

9. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @ludora, heerlijk dat het beter gaat. Schrikken als alles er zo uitkomt, Ziva heeft dat ook gehad en ik schrok me ook wezenloos. Mooie foto's van je mannetje, ziet er tevreden uit zo. Je komt nu ook een stuk rustiger over. Uhmm, rustiger is misschien het woord niet.....kan niet op de juiste omschrijving komen.....alsof je weer ruimte heb om te ademen ofzo......je weet vast wel wat ik bedoel

10. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Leuke foto ludora, wij hebben ook de oranje romper van pampers en shirt van pampers, vond het alleen te koud om het aan te doen.

@hier ben versleten.heb. eerlijk gezegd teveel gedaan in huis:(
    en dan toch die gebroken nachten, ik verlang ondertussen een beetje naar mijn onverstoorde nachtrust. Maar goed dat zal nog voorlopig er niet inzitten.

voetbal blegh, alleen ek en el, maar dat ook nu niet. vriend blijft thuis, heb eerlijk gezegd veel liever dat hij voetb bij zijn vrienden kijkt. dat gevloek en gescheld en gejuigh pfft.

kaylee pakt overigens de speen sneller maar het heeft nog niet het gewenste resultaat. ze vond dat ding vreselijk hihi. maar uiteindelijk zuigt ze als een tierelier.

vr me trouwens wel op dat ze steeds vaker monden terug gaat gr en? ze huilt er niet bij, en ze verslikt zich ook de laatste tijd ook regelmatig? waar dat ineen s vandaan komt?

11. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Heey meiden!

Ik ben moeder! Wat een rijkdom en genot...
    Gisteren mochten wij naar huis. Jens en ik maken het goed.
    Wel wennen zo thuis, maar veel rustiger dan het ziekenhuis.
    Geen pijn gehad na de keizersnee, ideaal.

Complete verhaal moet ik nog schrijven maar dat komt nog.
    Jens had wat problemen met drinken maar gaat steeds beter. Beetje gelig maar geen reden tot paniek. Verder een ontstoken oogje :(

Kortom genieten!!
    Ik probeer in de loop van volgende week weer wat actiever mee te lezen en schrijven. Tot snel!

12. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Doetie, fijn om te lezen dat alles goed gaat en wat sneu dat je mennetje al meteen een ontstoken oogje heeft. Nu lekker thuis gaan genieten van je gezinnetje

13. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Ludora: Wat heerlijk dat het zo goed met jullie gaat nou. Kun je lekker genieten van je mannetje.

VMB: begrijp ik het goed dat je kunstvoeding in de fles hebt gegeven? Ik ben zelf vorige week over gegaan van borstvoeding naar kunstvoeding omdat van mijn meisje beter werkte. Heb het nog een weekje om en om gedaan maar toen was mijn meisje nog steeds huilerig, sinds vorige week dus helemaal kunstvoeding. Ik heb verder mijn borsten niet afgekolfd en heb er verder weinig last van gehad.

Regenhoes: Heb ik hier wel, maar ik loop hele zondagen op de motorcross rond en dan is het wel handig om er een te hebben.

Buikje: Heb inmiddels al wel weer m'n begin gewicht bereikt. Alleen mijn buik is nog niet helemaal strak. Maandag heb ik nacontrole bij de VK als dan alles goed is ga ik weer heerlijk volop sporten.

Marlinde: Balen van de spruw en borstonsteking.
    Ik laat onze kleine ook niet lang helemaal over haar toeren gaan hoor. Maar als ze gewoon huilt laat ik haar wel rustig liggen.

An: Heerlijk hoor dat jullie zo van mekaar genieten.

Doetie: Fijn dat jullie ook thuis zijn, en nou lekker genieten!

Hier: De kleine meid doet het goed. Maandag moeten we weer wegen maar ik heb er vertrouwen in. En anders heb ik maar een meisje dat qua gewicht de lijnen niet volgt.
    M'n baas heeft aangeboden dat ik wel een paar uur in de week mag komen werken en ook de kleine mag meenemen. Denk dat ik dat lekker ga doen, 2á3 ochtenden en dan zo'n beetje 2-3 uur. Ben ik weer lekker bezig en heb ik ook een hoop contacten buiten het huishouden om. Thuis zitten vindt ik ook niet alles. Mag nou eenmaal graag errug druk bezig zijn.

14. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Af en toe kwam er een via een ontsteking naar buiten...

15. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @Almah, ja geef nu idd kunstvoeding. Ze doet het daar beter op, het is zo een ander meisje nu. Snap er eigenlijk niks van. Jij bent dus direct gestopt. Hoe heb je dat dan gedaan als je borsten vol zitten? Alleen de schijven wegmasseren ofzo? Ik kolf nu alleen de druk eraf en merk dat het nu langer duurt voor zo vol zitten. Jij had dus hetzelfde met jouw meisje?

16. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Ludora!! Wat een leuke spam!!

Welke maat schoenen heb jou ventje aan??
    Ik kan niet wachten met beau schoenen aan doen maat hij past ze nog niet haha!!

Liefss

17. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Oja, sinds ik geen borstvoeding meer geef en besloten heb dit niet meer te gaan geven, ben ik nogal huilerig. Vind het erg jammer, want ik genoot er echt van. Was echt ff het momentje van mij en mn dochter. Maar weet wel dat het voor haar nu beter is, en zij gaat voor alles. Vriendlief snapt echt helemaal niks meer van me. Hij troost me wel, maar hij begrijpt het niet echt. Hmm hormonen he....

18. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meiden, ben ff gefrustreerd.
    Eline is al vanaf 4 uur wakker, meerdere keren gedronken, geen vieze luier. Valt steeds in slaap op schoot maar zodra ik haar in bed leg, zet ze het na 5 min het op een krijsen!!

Wie heeft ideeën??

19. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ludora,ben echt blij voor je dat het nu beter gaat! En prachtige foto ;) Die ademnood herken ik bij ons mannetje,hij heeft dat ook een paar keer gehad als hij aan het kokhalzen was.Best akelig,ik blaas dan even flink in zijn gezicht.

Doetie,gezellig dat je er weer bent! En wat klink je heerlijk opgewekt,lekker genieten is een prima plan :D

Alma,alweer aan het werk :) Groot gelijk als je er zin in hebt en het gaat goed.Werk je inde kinderopvang? Omdat je beeb mee mag :D

Hier geen voetbal trouwens :cool:

20. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marlinde,dat klinkt als lekker dicht bij mama willen zijn.Ons mannetje heeft dat overdag ook,vandaag wel heel erg.Hij ligt nu sinds 19.00 in zijn bedje te slapen,vanaf 5.45 had hij dat niet meer gedaan ;)

Deel Deze Pagina