De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Marlinde en an, leuk om van jullie te horen! Fijn dat eline en Liam het goed doen! Hoop dat spruw snel over is. Ik zou haar ook niet laten huilen hoor, komt vanzelf wel, gewoon blijven proberen / oefenen...

2. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sefanja ik ben nu 31, was 26 bij mijn eerste, maar zou over een jaar of 3 graag nog een kindje verwelkomen. Helaas wil mijn wederhelft daar niet aan, dus ws gebeurt het niet. Pas vanaf 36 heb je echt verhoogde kans...

3. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    :$:$:$
    Groeit het er dan uit? Een beetje zoals met een oude splinter?

4. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Ludora: hier 1 die ook zelf bepaald hoe hij met zijn hoofd ligt hoor. Kan hem wel doodleuk met zijn gezicht naar rechts leggen, ligt hij even later recht, of links met zijn gezicht.. Joh, als ze zo bewegelijk zijn denk ik niet dat het veel uitmaakt

@ Klusser: hier ook om de 3u snachts hoor, heel soms 4, vanavond toevallig een keer 2u.. Mja honger is honger he..
    En hier 1 die (ik denk) al 4 kilo weegt, en ook nog niet zoveel slaapt...

Hij is alweer wakker, half uurtje eerder, dus gewoon lekker eten zo!

Wou nog ergens op reageren.. maar ben t kwijt..

Vanaf wanneer gaan de beebjes wat langer slapen? Zodat je voedingen afbouwt enzo snachts? Heb eigenlijk geen idee!
    Ook opbouwen geen idee hoor, geven nu 90+3 en lijkt hij genoeg aan te hebben, maar soms twijfel ik wel.
    En als je 150cc pk aanhoudt.. 600cc per 24u.. 6 voedingen van 100cc, dan klopt het precies!

5. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Buikje: hier vooral het idee dat ik vel over heb, zo ziet het er ook uit. Ben ruim 10 kilo van de 21 al kwijt, maar ben er nog niet.
    En heb gemerkt dat dit vooral op mijn benen/billen/heupen zit!
    Zo balen, kan mijn eigen broeken echt nog niet aan, en maar 2 zwangerschapsbroeken.. Maar eigenlijk zijn die nu te los.
    Twijfel om al te gaan shoppen voor tussenoplossing zegmaar

6. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inmiddels ligt mijn kleine meid al vanaf 8 uur te slapen en heeft om half 8 nog wat voeding gehad.

Wat zouden jullie doen, haar wakker maken en houden aan het om de 3 uur voeden dus ritme proberen te houden en daarna lekker in bad doen zodat we hopen dat ze snel weer in slaapt of lekker laten liggen en afwachten wanneer ze zich meld??

7. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Het zweert er dan uit ja, maar bij mij ontsteekt alles...

8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ludora, wat een leuke foto!
    Lars en Nora zijn bijna even oud, maar wat een verschil! Ons meisje is echt een frummeltje en jouw mannetje een beer, haha. We moeten ze niet naast elkaar leggen (dan eet ie haar op,'doet ie anders nooit hoor')!

En super dat ie slaaaaaaaaapt! Benblij voor jullie!

9. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Persoonlijk zou ik dr laten slapen.. Ritme zit er in het begin nog niet veel in.
    En ik zou mijn kleine vent niet eens wakker krijgen hahaa
    En bad, tja, als dat nodig is om haar terug te laten slapen wel..
    Maar hier is het meestal ff wakker houden na de fles en dan valt hij weer in slaap na verschonen..
    Of eerst verschonen, wakker houden, flesje geven, boeren en dan slapen...

10. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik wacht af, want wakker maken is hier alleen maar een extra voeding...

11. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    ik ben er gewoon bang voor...
    mijn moeder (dood geboren), zus en ik hebben al een keer een miskraam gehad...

ik heb nu een gezond kind, niet iedereen heeft dat geluk...
    ze zeggen ook dat ik weer grote kans heb op sterrenkijker dan hoofdligging... dat is mij zwaar gevallen.. ook ben ik reumatisch, mijn rechterknie werkt niet mee.... ik wil mijzelf door molen hebben gehad alvorens ik kan zeggen, een tweede

12. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    wisselend maar meestal vanaf drie maanden wordt slaapritme steeds meer verlengd...

ik voed 's nachts soms, als wakker wordt geef ik en anders laat ik haar komen...

13. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Klinkt goed en vastberaden, respect! Hoe zijn de pappa en mamma van lichaamsbouw / BMI?

Wat voor werk doe je?

14. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Digitale hug! Stoppen is moeilijk, i know...

15. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    lekker laten slapen en wachten tot hij meld

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Laat hier nog even weten wat ze maandag zeggen, ben wel benieuwd...

Vergeet ook niet, eerste Regeldag zit tussen 10e en 14e dag....

En misschien wil ze alleen maar veel bij je zijn, voelt ze zich even minder prettig en voelt ze zich fijnbij jou (of pappa, als t maar warm is en ademt)

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    ik ga zo kleine meid voeding...
    de kruiken liggen al in bedje voor voorverwarmen...

morgen gaan wij met mijn moeder naar opa&oma, 4 generatie op foto doen... zal morgen avond op comp zetten dan... ik zit wel tegen autoreis op maar wel heel fijn hen weer te zien...

tot morgen avond, welterusten lieve schatten

18. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Stoppen met bv is zeker moeilijk!

Ik ben heel nuchter en had het er zelfs moeilijk mee!
    Ik wist dat het beter was voor mijn ventje dat hij de voeding kreeg die hij nodig had, en bv was dus niet genoeg! Na bijvoeding ed. zag ik dat hij tevreden was dus was de keus snel gemaakt. Maar heb vaak getwijfeld of ik er wel goed aan deed. Mannen snappen dat inderdaad niet echt hoor. Ze kunnen er wel voor je zijn en je troosten enzo, maar dat gevoel vreet soms wel beetje aan je.
    Lekker aan over geven en als je dan ziet dat je kleine het goed doet op kv is het lang niet zo erg meer!
    Maar ja, het gevoel van falen zit er wel in hoor.. Maar gaat ook weer voorbij!

19. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Wij gaan ook naar boven.

Kleine vent heeft net zijn fles leeg gedronken bij papa, en neem hem zo terug over zodat papa met de hond kan lopen :)
    Lekker kleine zijn bedje in, hopelijk slaapt hij door (verwarmen eigenlijk nooit voor..)
    En dan mama lekker omkleden en doen en heerlijk ff slapen!

Het zou toch lekker zijn om ff wat uurtjes achter elkaar te kunnen slapen hoor, maar papa wordt niet wakker van het huilen hahaa
    En ik kan niet doorslapen, ookal geeft papa de fles en verschoont de kleine, gek is dat he..

Truste dames!

20. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Sefanja, 33 is toch niet zo oud? okay, hoe ouder hoe meer risico's, maar 33 valt wel mee! Ik dacht dat het vanaf 35 serieuzer werd...

Doetie, heerlijk berichtje van je! Veel geluk na thuiskomst!

Miekr, heerlijk berichtje! Dus meds doen het goed bij je mannetje!

Sefanja, dank voor tips olie / vaseline. Waarom vraag je naar ontlasting Nora?

Vmb, hahahaha, die fotooooo! Hilarisch!

Ahhhh, Nora meldt zich....
    Aan de bak!

Deel Deze Pagina