De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    ja, ik heb soms een volle blaas, dat voel ik niet meer zo goed en moet vooral niet aan plassen denken als ik mijn broek laat zakken, want dan loopt er al wat uit... Dus ik denk veel aan vakantie, tentjes, de was en andere gekke dingen die ik zou moeten doen....

Ohw... mn poppie heeft weer krampjes.... druppels tegengesteld werken Sefanja? Grmpfff....

2. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Heb jullie ook weer gevonden. Zit nog wel een beetje in de meeleesmodus. Joas is de laatste dagen gelukkig wel weer aardig gewend en hartstikke lief, en Aniek blijft het zo geweldig doen. We hebben gewoon nog geen enkele keer 's nachts met haar opgezeten, op 1 voedingsmoment na! 's Avonds is ze wel vaak wat onrustiger, maar dat vind ik helemaal geen probleem. We hebben alle tijd voor haar en kunnen het samen mooi afwisselen.
    Vandaag voor het eerst met Joas en Aniek alleen de stad ingeweest. Joas in de kinderwagen en Aniek in de draagzak. Ging echt super, ben echt zo blij met mn draagzak! Las dat veel meiden baat hebben bij een draagdoek, fijn!
    De BV loopt ook nog steeds goed, voed nu fifty fifty borst en kolven en dat gaat prima. Nu weer tijd voor de laatste voeding :)

3. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Was even zoeken maar gevonden. Eerst ff abbo.

Ga nu lezen.

4. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ben ik ook weer even!
    Zat nog in 't vorige topic hoor :D:D:D

@ Sam: alsnog gefeliciteerd met je verjaardag. Goed dat je die dag nog kraamzorg had. Druk geweest? Balen dat je nog beurs en branderig bent van onderen, nog even volhouden, dan ben je er vanaf!

@ Daro: ha ha, herkenbaar, dat uurtje verrekenen 's nachts! Heb ik met Jop ook weleens gehad :D

@ Niezen: Nora niest ook regelmatig, lief om te zien. Volgens kraamzorg door stofjes in de lucht.

@ Alma: nu helemaal kv dus. Jammer of vindt je het okay? Je zat toch op een om-en-om-schema? Hoe lang heb je 't om en om schema gevolgd? Heb daar namelijk over zitten denken...

@ verkleiner/maxi-cosi: nog niet auto gereden, nog niet gebruikt. Maar verkleiner is zeker nog nodig hier, ha ha, ze is nog zo ieniemienie...

@ vmb: hier ook wat yupgup al aan je antwoordde: Nora kan ook huilen en happen als het niet om honger gaat. Boertje of gewoon onrust ofzo. Bij man gaat het dan soms beter dan bij mij, ik ruik natuurlijk veels te lekker naar melk :p
    Maar goed, als ze echt honger heeft, accepteert ze de pink uiteindelijk toch niet meer, dan weten wij dat het menens is....

Ze heeft nu ook weleens geclusterd, gelukkig met name 's avonds en niet 's nachts! Maar wel vermoeiend! Gelukkig deze avond rustig, kan in EINDELIJK weer eens reageren op jullie!!!

En ik houd voor deze dagen ook 'de regeldagen' in mijn achterhoofd. Volgens mijn kraamverzorgster allereerst rond de 10-14e dag, daarna rond de 6 weken en later weer rond de 3 maanden....

@ Miekr: heftig van jullie krantenman! Sterkte!

@ Ludora: logisch hoor dat je moet janken als je er lichamelijk nog helemaal niet bent en Lars veel huilt. Dat is slopend! Had je geen recht op extra kraamzorg vanwege je lichamelijke toestand? Kan je extra hulp van moeder of vriendinnen krijgen? Dat ze wat voor je in huis doen of even een twee uurtjes met (een huilende) Lars rond gaan lopen zodat je even iets op adem kunt komen? Dus even voor jou om bij te komen, ik zou met over 't huilen an sich geen zorgen maken hoor!
    Wel supergoed dat je er open over bent! Ben benieuwd hoe het later ging, ga even verder lezen...

@ Essie: Sem ook huilerig, ook sterkte voor jou!

@ Pat: goed dat je gebeld hebt met LLL. OOk voor ons hier handig om je antwoorden hier te mogen lezen!

@ BB: O, spannende uitkomst bij het CB! Nu dus naar kinderarts met je meisjes. Hopen dat het duidelijkheid geeft. Ga weer verder lezen...

@ Child: hier werkt man in bepaalde onrust-gevallen ook beter dan mamma, wegens mijn lekkere melk-geur, ha ha!

Gelukkig is Nora tot nu toe nog erg zoet. Maar ik maak mijn borst(en) nat, want ik las ik het CB-boekje dat baby's meer gaan huilen vanaf twee weken met het hoogtepunt bij zes weken, dan zo'n 2 a 3 uur per dag. Dus mijn tijd komt nog wel :)

@ Daro: hihi, over de baby op kussen op wasmachine en in wipstoel enzo, ha ha, herkenbaar. Was ik even vergeten, maar nu dacht ik: Oooooja, dat is waar ook, dat gaat we straks weer krijgen!

@ Sam: oe, hier regelmatig ook het gevoel dat mijn kruis op mijn knieen hangt. Zwaar drukkend gevoel in vagina, alsof baarmoeder zit te drukken ofzo! 's Ochtends meestal niet, in de loop van de dag. Meestal trekt het wat weg als ik gerust heb. Kan dus gewoon echt nog niet veel / ver lopen! Vanmiddag voor 2e keer buiten geweest, naar postkantoortje/drogist. Moeoeoeoeo en zwaaaaaar kruis!!!

Zo, tot zover, zit nu op pagina 188....
    Nora laat nu wel erg lang op haar wachten, gaan haar maar wakker maken, willen naar bed. Hopen dat ze goed drinkt, meestal is het beter als ze zelf 'komt'...

Morgen misschien weer tijd voor zp, hoop het....

5. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Verdorie, heel mijn lap tekst weg :(

Euhm, ben ondertussen weer anderhalf uur aan het clusteren en ze begint nu eindelijk inslaap te vallen, dan kan.ik.ook zo slapen. Tepels worden.er.wel.schralig van hoor, maar alles voor het kindeke toch;) ik moet en zal van mezelf volhouden.

Klusser geen dank hoor, lll geeft goede tips, en.die geef ik graag door, want dat bespaard jullie weer deze vraag zelf te stellen.

Kanshebber, das balen dat je bodemspieren nog niet optimaal werken, gauw weer oefenen. Ik heb daar gelukkig geen.last van:)

Euhm afvallen van.bv, volgens mij ik niet? Ik weet zowiezo niet hoeveel ik weer kwijt ben na bevalling? Weegschaal is kaduuk, 25juni eindcontrole bij verloskundige. Dan ga ik weer op schaal staan, ben benieuwd. Pas nog niet mijn broeken, krijg ze ml nog niet dicht dus ik vermoed dat ik 4kilo boven mijn startgewicht zit?

6. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Bedoelde 2half uur aan het clusteren, krijg wat van.mijn telefoon

7. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Hier hebben we uiteindelijk toch de Infacol gepakt... Fab. was niet rustig te krijgen, maar na de Infacol was ze in een minuut stil!!! Echt zielig om haar al die tijd te zien en horen huilen... Gelukkig slaapt ze nu in haar eigen bedje.

@bv&afvallen, nu 79,6 en was minimaal 93. Ik eet niet supergezond, ik geef wel toe aan iets lekker fouts, maar zorg ook voor de vitamientjes ;)

Ik ga mn meissie achterna, op naar dromenland!!!

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Yes, na een paar dagen nachtelijke krampjes en weinig slaap, is T nu net pas wakker geworden voor voeding, na 5,5 uur :) een unicum de laatste weken... Hopen dat ie na deze voeding weinig last heeft en we nog een paar uurtjes kunnen pakken! En dat dit betekent dat de ABC aanslaat!!!

9. AlmaH

AlmaH Actief lid

12 sep 2011
    361
    0
    0
    Gelderland
    Klusser: ik vondt het ontzettend jammer om te stoppen met de bv, maar,moest wel, mijn,meisje groeide niet. Ik hen het een week lang fifty fifty volgehouden ,maar ze dronk niet genoeg aan de borst en nleef daardoor hongerig en huilerig. Gelukkig daar nou geenlast meer,van en een tevredeb babietje.

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    En nu net pas nog een keer :D *OMG* wat heerlijk!! Alleen jammer dat ik al wel 1,5 uur wakker lig met twee meloenen ;)

Kanshebber, geloof niet dat ze teveel kunnen aankomen met bv. Vooral in het begin groeien ze sterk, heb de groeicurve van het cb er nog maar eens bijgepakt. Thomas ook 250-300 g p/wk aangekomen en hij volgt gewoon de lijn.

Miffy Ninthe dus al een stevig nekje, mooi joh!

Hier, vraag me af ook ik een oogontsteking krijg... Iemand nog tips om die te te voorkomen?

11. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    Yup moedermelk in je ogen druppelen

Voordeel van clusteren kaylee kwam OAS in 5uur toen half 7 en nu weer. Heerlijk

12. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Ben verbaasd :$

Sem heeft z'n laatste voeding om 22.45 gehad daarvoor lekker in bad geweest. Hij kwam vannacht om 5.00 en nu slaapt hij nog!! Beetje jammer dat ik wakker ben geworden door de wekker van manlief...
    Ben inmiddels al lekker gedoucht en ben toch weer even lekker in bed gekropen naast m'n kleine mannetje wachten tot hij wakker word om te voeden...

Pat en yupgup jullie ook een fijne nacht, heerlijk hè...

13. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16

Nog wat anders:
    1. lees over een mutsje met naam. Hoe kom je daaraan?
    2. zit net te denken.. gelukkig is het nog niet zover, maar je zou nu maar de overschakeling van zomer/wintertijd hebben. Volgens mij raak je dan helemaal uit je ritme!
    3. kleertjes... H.erwin heeft hier nog mt 50. Van boven past hij die perfect, van onderen moet ik de broekjes nog omslaan. Kortere benen dus, maar goed.. dat heb ik ook! Nu had ik weinig in die maat en ben daarvoor 2w. geleden even naar de Zeeman gegaan. Kost je haast niks (kwaliteit is dan ook niet denderend, maar goed het is maar voor even) en je hebt 'm nu wel even wat leuks aan. De 1e week had ik 'm echt in babystijl: zo'n gebreid babytruitje wat je van achteren dichtknoopt en zo'n warme flanellen doek om de benen gewikkeld en met een spelt vast. Beide dingen had ik vroeger als baby ook aan.. ze kwamen ook van mijn moeder vandaan!

ff een foto ter illustratie:
    Herwin-Woensdag 16mei (27).jpg

14. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ooh... heerlijk lijkt me dat... hoop dat ik het snel ook zo heb! 1x in de nacht vind ik niet zo erg, maar nu is het echt precies om de 3u: 22.00-1.00-4.00-7.00 afgelopen nacht.

15. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik ben jaloers op de mooie nachten, maar met 20.00 - 1.15 - 5.15 en 8.30 mag ik ook niet klagen, zeker vergeleken met degenen die baby's hebben die niet willen slapen. Alleen zo jammer dat mn oudste om 6.45 al wakker was!

Maar hier dus ook nog 2 nachtvoedingen, of soms 3. Is volgens mij ook heel normaal hoor op deze leeftijd, het zijn de uitzonderingen die wel al doorslapen volgens mij..

Gisteravond maar even de proef op de som genomen en A. in zn eigen bedje gelegd. Het heeft me 3 kwartier gekost met vlakbij hem blijven, zn handje vasthouden, over zn wang aaien en zachtjes tegen hem praten, maar hij is wel lekker in slaap gevallen. Zo deed ik het bij mn oudste ook altijd. Ik ga dit nu wel iedere avond doen, ik lig zelf toch ook veel lekkerder als hij niet bij me ligt.

Na de voeding van 5.15 was hij zo wakker dat ik m wel bij mij heb gelegd, ik heb niet meer geslapen maar wel lekker naar hem liggen kijken en met hem geknuffeld. Ik merk dat ik overdag weinig tijd heb om echt van hem te genieten ivm zn grote broer.

Luier verschonen: doe ik voor of na een voeding, maar net hoe het uitkomt. Als hij erge honger heeft ga ik m niet eerst pesten, hij heeft sowieso nogal een hekel aan luier verschonen dus dat doe ik liever als ie wat rustiger is. En soms tussendoor, hij plast zo enorm veel dat dat soms nodig is.

Vitamine D probeer ik 's ochtends te geven, zodat ik het niet vergeet. En als ik het dan vergeet heb ik nog de hele dag om eraan te denken :)

Enne.. spierpijn valt heel erg mee na mn 8 km van gisteren. Had gisteravond wel wat pijn aan mn bekken en vooral zadelpijn. Logisch, het is van onder natuurlijk nog niet allemaal 100%. Maar vandaag gaat het gewoon goed, morgen ga ik voor de 10 km :cool:

Veldmuisje: een babyfoon is zeker een idee, die kun je ook heel zachtjes zetten hé! Ik word juist overal wakker van, da's het andere uiterste maar ook niet altijd fijn.

En zomer/wintertijd: mijn ervaring is dat mn zoontje dan gewoon op de 'oude' tijd bleef komen een paar dagen en dat dat dan langzaam bijtrok. Maar hij kwam altijd op vaste tijden, 21.00-0.00-03.00-06.00 en later viel de voeding van 0.00 weg maar 3 uur bleef tot ie 9 maanden was ofzo en tot ie anderhalf was werd ie altijd om 6 uur wakker. A. komt helemaal niet op vaste tijden, het is echt iedere dag anders. Ik ben benieuwd of die vaste tijden nog komen.

16. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Ik heb nog niet terug gelezen dames...

Vanmiddag om half 3 komen ze van het cb.
    Ben benieuwd wat ze te vertellen hebben.
    Gelijk ff vragen wanneer voeding opgehoogt moet worden.
    Kraamhulp zei dat we dat maar even met hun moesten bespreken.
    Al vraag ik me af of hij meer al opkrijgt. Hij krijgt nu 90+3 en woog met kraamweek al 3975 geloof ik. Dus denk wel dat het ondertussen meer mag worden.

Hij ligt nu lekker naast me rond te kijken. Verschoond gewassen aangekleed en fles gehad. Nou zo nog ff proberen samen te slapen.

Krampjes is echt met vlagen. Blijft sneu om te zien!

17. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Hahah, nu gaat het aardig. Sommige dagen minder. Maar hij krijgt nu speciale voeding voor de reflux, Nexium, Ventolin (voor de benauwdheid), Lactulose (voor de ontlasting), Nystatine (hij heeft al 4 weken spruw) haha.. Hij is ook erg onrustig als hij wakker is, maar dat hoort nog een beetje bij de leeftijd, wil altjid op je zitten en beziggehouden worden.. liggen en kijken is niet zijn ding :) herken ik nog van mijn zoontje!

18. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Voor de krampjes gebruik ik hier trouwens Orthiflor Start (vergelijkbaar met ABC) helpt heel goed en het is ook nog eens goed voor je kleintje. Tja het is een beetje prijzig.

19. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Gelderland
    Komt hij overdag ook zo regelmatig? Dan ben ik jaloers.... ;) lekker lijkt me dat. Voedingen die hij vannacht heeft overgeslagen is ie sinds mijn laatste bericht aan het inhalen. Pffft, clusteren op de vroege morgen... Gaaaaap... Sowieso is T niet zo regelmatig qua voeding.

20. Jazzlyn

Jazzlyn Niet meer actief

Hier zit hij op fles, hij krijgt om 7-11-3-7-11 en snachts nog 1 keer.. Maar hij meldt zich eigenlijk nooit eerder. Tja als hij een huildag heeft haha, maar dan huilt hij dus niet van de honger!

Deel Deze Pagina