Jawel, Mika komt wel, maar was zo moe dat ik alleen op tel kijk hoe laat het is, verder gaan we zsm weer slapen
Ja vreemd idd ik vind knoflook lekker dus dacht gisteren even flink genieten maar de kleine had er dus flink last van... Nu gaat het weer goed wel hoor/voel ik z'n buikje soms flink rommelen...
de hongerige baby is niet nieuw voor dr he. dit gebruiken wij al vanAf dat ze 2.5 week zijn moest t alleen even stoppen om de werking van de omneo te zien... ik mag niet hoger van bureau omdat ze vorige week maandag 3660 wogen en al 6 flessen van 120+4 krijgen,,, dat is dr al ruim boven.
Ik kruip even uit mijn meeleesmodus. Beide kids liggen op bed dus even tijd voor mezelf Gaat steeds beter hier. Was vorige week even de kluts kwijt omdat ik het zo lastig vond om een ritme te vinden met 2 jonge kinderen, maar deze week gaat het eigenlijk best heel goed! Mn oudste is ook gewoon gezellig, dat scheelt een stuk. En Aniek blijft een heerlijk meisje! Wel een beetje zitten tobben met welke fles te gebruiken. Ik kolf nu fulltime maar Aniek verslikte zich steeds in de Avent fles. Dus ik een dr Brown fles gehaald omdat ik daar goede verhalen over las, maar daar drinkt ze weer veel te weinig uit en valt na 50-70 cc in slaap. Misschien heeft ze er wel genoeg aan hoor, de plasluiers blijven wel goed, maar ik vind het eigenlijk wel wat weinig? Ze komt wel gewoon om de 3-4 uur, 's nachts zelfs om de 5-6 uur. Vanochtend voor de zekerheid toch nog de oude difrax fles van mijn zoontje tevoorschijn gehaald, en daar drinkt ze 110 uit. Dat vind ik iets fijnere hoeveelheden, dus ga het daar vandaag maar mee proberen. Gek he, dat er allemaal zo'n verschil tussen zit. @Kraambezoek, ik vind het hier heel erg rustig. Maar was al gewaarschuwd dat het bij een 2e kindje vaak wat rustiger blijft qua bezoek. Nu vind ik het ook niet zo heel erg, want dan heb ik 's avonds mooi de tijd om een beetje bij te komen van de dag, maar aan de andere kant is het best jammer dat sommige mensen niet de moeite nemen om langs te komen. @Nacontrole, ben bij Joas niet geweest, en nu ook niet echt van plan. Zou niet weten wat ik moet bespreken nog met de vk. Whaah Dribbel, dat zijn ook niet de opmerkingen die je wilt horen bij de nacontrole bij de gyn!!! @CB, ik ga morgen weer te wegen met Aniek, ben benieuwd! @Ladytijger, lekker zo'n nacht!! Vooral na een lastigere avond.. @s Nachts voeden, ik doe het voornamelijk alleen, zowel voeden als verschonen. Maar 2x per week, vaste nachten, heeft mijn man "papanacht" en neemt hij alles op zich. Dan hoef ik nergens op te letten, alleen maar lekker slapen. Aanrader! @BB, ik zou het niet zo snel weer veranderen, daar krijgt ze zeker last van. Drinkt ze haar fles nu helemaal leeg? Dan zou ik het wat ophogen, dan heeft ze gewoon behoefte aan meer. Anders even overleggen?
Goedemorgen, ladytijger Hoe is de nacht verlopen met Gwen? Is de rust terug gekeerd? wat lekker van zo'n nacht... pat Hoe was jouw nacht? Kaylee gisteravond onrustig en huilerig las ik... 's avonds kunnen baby's hun huilbuien hebben, misschien was dit er wel een... Ze heeft dit toch niet vaker gehad. je mag best een biertje drinken als je borstvoeding geeft, Alcohol wordt niet in melk opgeslagen... Het hoogste alcoholniveau in de melk in de borst wordt dertig tot zestig minuten na inname van de alcohol bereikt. Eén glaasje of glas en wacht minimaal twee uur met voeden essieee Een borstvoedende moeder zou moeten proberen evenwichtig te eten, maar ze hoeft geen speciaal voedsel te eten, noch bepaald voedsel te vermijden. je hoeft geen gekruide voedingswaren, knoflook, kool of alcohol te ontzeggen... Bepaalde voedingswaren die de moeder eet kunnen de baby last bezorgen, maar dat komt niet vaak voor. Gewoonlijk kunnen 'krampjes', 'winderigheid' en huilen verholpen worden door de techniek van het voeden te veranderen in plaats van de voedingsgewoonten van de moeder In het weekend laat ik in de nacht mijn man ook liggen, wel mag hij zaterdag of zondag de vroege ochtend fles geven. Beiden één uitslaapdag... Na die voeding mag hij gewoon weer slapen en onze dochter bij mij neer leggen.. Hoe vind Sem het om 's morgens in bad te gaan? Hoe was het op consultatie bureau? nacontrole bij gyn. was bij mij vragen stellen over mijn hechtingen ed.. Het stelde weinig voor, niet eens gekeken (was ook niet nodig) en binnen 5 min stond ik buiten... ik heb zelf over anti conceptie gehad. f0rever Aardig dat jij de tip met ons deelt, maar niet alle baby's en mama's hebben daar baat bij... Netjes hoor 6 uur tussen gelaten, goed van haar zeg.. Bij mij komt Neva in de nacht wel, maar dan ga ik niet met mijn snufferd achter laptop zitten (word ik alleen maar wakkerder van)... Ik geef haar de voeding en wij gaan weer naar bed... nog leuk gehad met je bezoek, je collegae? bb Heb jij ze toch wakker gemaakt, gisteravond... Wie weet hadden ze wel al de nacht door geslapen... Sommige baby's kunnen ineens zo'n lange ruk maken... Wat fijn dat Fenne het goed doet op omneo... Echt top... Ik zou verder gaan overleggen met cb... Zeker in jouw situatie... gebruik je nutrilon? hier wel, ze zeggen dat zij daar vaak honger van blijven houden... almaH Hoe is je eerste nacht alleen met baby verlopen? miffy Hoe is het met je hoofdpijn, heb je een beetje kunnen slapen... Heb jij het dan weleens met je man over dat je soms een extra handje zou willen? marja tussendoor verschonen is een goede oplossing, ik verschoon voor elke voeding... Kriebelen in het nekje, even laten boeren of van borst wisselen bij borstvoeding.. ludora Ik heb de eerste twee weken gespoeld en daarna gewassen... Ik vond het al snel rieken... Hoe was het bloed prikken en bij het consultatie bureau? minkie misschien was het voor de oudste ook even wennen dat zijn zusje veel aandacht moet krijgen... Difrax zijn goede flessen, het kan wel zo zijn dat ze vacuum kunnen zuigen...
@sefanja, ja heb wel redelijk kunnen slapen, hoofdpijn lijkt weg te zijn gelukkig ja heb het wel aangegeven maar het lukt ons samen niet snachts omdat hij vrij sjaggie is en dan stuur ik hem weer weg.... dus schiet niet op
En hoe gaat het met sefanja en neva, ook alles goed met fijne nachteb:b) kaylee heeft letterlijk w2uur non stop gekrijst met af en toe adem pauze, geen idee wat het was wel weet ik dat het heel erg frustrerend was en stond echt erbij te huilen wabt ze was met geen mogelijkheid stil te krijgen. en toen dronk ze weer aan de borst na ff rustig geweest te zijn en hoppa hele riedeltje weer van voren af aan, krijsen en tegensputteren. ze ff lactatiekundige bellen voor advies.
sefanja: graag gedaan maar het is altijd te proberen omdat het kindje daar vaak lekker suf van wordt en dan nog wat wil eten... en dan vaak in diepe slaap valt visite is nog niet geweest die komen om twee uur pat: wat sneu ! ffe digi knuff voor je ik ga nu gauw mezelf douchen en kimberley beetje fatsoeneren en dan nog hondje doen en voeden en dan de visite liefs !
heeft het niet met een regeldag te maken? ik snap dat het zeer frustrerend voor je us... Is zij in de nacht ook zo?
dag meiden, Weer een oké nacht Gisteravond wilde mijn mannetje meedouchen met Fabiënne en mij. (Hij vindt douchen eigenlijk niet leuk ) Tentamen ging slecht... hoop op een voldoende, maar hou mijn hart vast... Ging ik daarna naar huis, voelde ik me net zo als toen ik verliefd was op mijn vent. Willen dat alles sneller gaat, treinen opschieten e.d. om maar zo snel mogelijk weer bij mijn meisje te zijn.... En even bellen om te vragen hoe het gaat (ja het gaat heus wel goed, maar ik moet het even horen ) Nu nog even een werkstuk in elkaar flansen.... Ik ga aan de bak!
Pat; achgossie die kleine kaylee, gaat het nu weer beter? fOrever; Lekker dat je weer hebt kunnen bijtanken! Ik kijk 's nachts wel eens op zp (niet altijd!) maar typ dan nooit hihi. Doe ik terwijl ik de fles gefe, dan gaat typen lastig. hier moeten we begin juli, als ze 2 maand zijn... zie dr best tegen op hihi. Gelukkig gaat er dan wel iemand mee, troosten zal wel nodig zijn. Marja; tjah... de mannen moeten natuurlijk wel werken. Dus snap dat van ene kant wel. Maar andere kant lijkt het me soms iri... Hier moet/doet mijn man wel mee omdat het dan toch 20min sneller gaat. Maar die is dan ook wel moe de avonden... Oohjah en ik moet hem er wel voor wakker maken indd, hij hoort het meestal niet Dan doe ik het verschonen van de meiden en hij maakt de flesjes. Ik weet ook zeker dat ik wakker zou liggen als hij t alleen zou doen bijvoorbeeld dus dat heeft ook geen zin Minkie; ja ze drinken beide altijd al de fles helemaal leeg. Ik zal aankijken wat het bureau zegt... Maar dit is geen doen zo! het verschil tussen flessen is indd groot, hebben we hier ook heel erg gemerkt en in moeten vogelen. Sefanja: Nee niet wakker moeten maken, ze kwamen zelf Ja heb indd nutrilon. Morgen kijken wat het bureau zegt... 2all; ik had het bijtanken ook echt even nodig na die ramp dag van gister was ik gesloopt! De meiden en ik hebben lekker tot 10uur geslapen! Vanaf dat moment is Fenne alleen weer niet te genieten... IK vind het zoiets moeilijks, vorige week ging het 3 dagen zo veel beter... zou niet weten hoe die verandering nu komt Ze kwam ineens ook de nacht al weer na de 3.5/4u terwijl ze al 4 nachten ruim 5.5. ertussen houden... (ff balen hihi) Buitenom dat het vermoeiend is vind ik het ook erg rot naar Ninthe toe dat Fenne zoveel aandacht vraagt.. Het cb belt me morgen of donderdag toch al op voor hoe het nu met de voeding/fles van fenne gaat dan overleg ik het wel met ze. Meer mag ik zeker weten niet gaan geven (wat ze me zeiden vrijdag) omdat ze al aan de max. zitten.... Fenne ligt nu in de draagdoek en is flink aan het rond bewegen. Vanaf dat ze erin zat niet meer huilen. Vnd het alleen zelf niet meest ideale, ik voel me toch wat beperkt in dingen gaan doen als ze slaapt in de draagzak... OP een of andere manier gaat de doek ook steeds toch weer te los zitten bij dr hoofdje als ik hem strak om gedaan heb, misschien dat t daardoor komt?