De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    jeetje wat fijn dat hij het zo goed doen!! maat 62 al wauw

2. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    @yup, wat is 'gewoon'? :)

3. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    hoe komt het dan dat milan de ziekenhuis speen wel pakt dan?? Wat is het verschil tussen een difrax kers speen en deze?? Ben wel erg benieuwd nu

4. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    leuke foto trouwens priscilla

5. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Hier heeft hij ook acne/puistjes.. Sommige zijn rood sommige zit wel een talg/push plekje op.
    Heb niet het idee dat het meer word, zit vooral op zn kinnetje..

(moet wel zegge, ik zat tijdens de zwangerschap ook helemaal onder die bultjes. Nu is het minder heb wel veel puistjes, hormonen... Weet niet wat hij daarvan mee krijgt in de bv?)

6. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Mijn kleine vriend had echt pukkeltjes met talg... Gerstenkorrels.

7. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    thnx pat en het verschil is de vorm van de speen.. en je kunt je pink erin doen.. ook is het schiltje van zacht kunstof dus dat word sneller lichaams temp.. en voelt denk ik prettiger?? geen idee rest gooide hij er telkens uit

8. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Euhh sorry... Is voor mij al gewoon omdat hij het vaker heeft ;) bedoelde rode vlekjes van max 1x1 die binnen een paar uur weer wegtrekken...

9. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    bb Cb heeft mij dat verteld over nutrilon..

Begin juli? oh dan je jezelf op voorbereiden;)... ik vind ook vreselijk, zeker als het om kleine kinderen gaat... schoonzus gaat mee..

Ik denk niet dat ninthe daar zorgen over maakt dat fenne alle aandacht opeist, later zal dat andersom ook gebeuren... Het is jouw gevoel, laat het los... Je hebt het soms al zwaar genoeg, dan wil je geen schuldgevoelens hebben...Ik snap je frustratie wel...

fenne vanmiddag toch nog even haar rust gevonden, heerlijk...

hoe gaat het eigenlijk met osteopathie?
    ben benieuwd wat cb gaat zeggen als jij de week samengevat aan haar vertelt...

kan jij het huishouden laten liggen en genieten van je de meiden en je man of is dat je afleiding van de meiden? laat het liggen meid, morgen weer een dag... Neem nu even je rust...

ik kan even geen antwoord bedenken op je vragen... Ik wil mijzelf eerst in jouw situatie proberen te plaatsen om daar antwoord op te kunnen geven. Maar er komt wel een vraag naar boven. Waarom heb jij Fenne en Ninthe op één kamer slapen? komt zo ineens in mij op? excuus..

ervaar jij niet al de nodige stress op de momenten dat de dames wakker worden voor voeding... Het zou dan toch handig zijn als de dames op verschillende tijden komen zodat jij ze rustig om de beurten kan voeden.. Het is wel weer twee zoveel tijd wat in beslag wordt genomen.. Wisselen zij elkaar niet af, de een huilen en de ander slapen?

misschien heb je hier wat aan:
    Wees duidelijk en consequent (vooral 's nachts!). Elk kind moet leren om goed te slapen. En als ouder kun je je kind hier het beste bij helpen door duidelijk te maken dat het moet gaan slapen als het slaaptijd is ('je gaat nu slapen omdat het bedtijd is en ik haal je niet uit bed als je ligt te huilen')

Creëer een rustige slaapomgeving. Kinderen die moeite hebben met in slaap vallen, zijn erbij gebaat als ze zo min mogelijk last hebben van prikkels van buitenaf. Zo helpt het bijvoorbeeld als een kamer goed verduisterd is, dat geeft rust. Voor angstige kinderen is een klein nachtlichtje echter vaak onmisbaar.

Zorg overdag voor rust en regelmaat. Zowel jonge kinderen als de ouders zijn gebaat bij rust en regelmaat. Door gebruik te maken van een vast dagritme met voldoende rustmomenten is het voor een kind duidelijk wat er van hem verwacht wordt en gaat het over het algemeen meer ontspannen naar bed ('als jullie je boterham op hebben, gaan jullie even lekker slapen')

Zorg ervoor dat elk kind voldoende slaapt. Slapen is gezond! Als een kind goed uitgerust is, kan het zich beter ontwikkelen. Bij verschil in slaapbehoeften, kan het een goed idee zijn om de kinderen (overdag) apart te laten slapen. Zo krijgt een 'langslaper' de gelegenheid om goed uit te slapen.

Leg zo nodig de kinderen ('s middags) uit elkaar. Soms kan het wenselijk zijn om de kinderen overdag apart te laten slapen, bijvoorbeeld als de kinderen elkaar wakker houden of als het ene kind meer slaap nodig heeft dan de ander. Je kunt dan bijvoorbeeld het ene kind in het eigen bedje laten slapen en de ander in een campingbedje in een andere kamer. Sommige tweelingen hebben het nodig om (tijdelijk) ook 's nachts apart te slapen, omdat ze elkaar wakker blijven houden. Het kan dan helpen om ze een week apart te leggen, om duidelijk te maken dat ze echt moeten luisteren.

Maak gebruik van een avondritueel. Na het eten direct naar boven, meteen in bad, daarna pyjama's aandoen, tanden poetsen, boekje lezen, even knuffelen en dan naar bed. Jonge kinderen vinden het nou eenmaal prettig als ze weten wat ze te wachten staat. Dat geeft rust voor de kinderen en de ouders. Ook helpt het om gezeur te voorkomen ('dat doen we altijd zo, dat weet je, dus niet zeuren').

Geef de kinderen voor het naar bed gaan even apart aandacht. Als de kinderen op dezelfde kamer liggen, betekent dit dat er bij het naar bed gaan nauwelijks tijd is om individuele aandacht te geven. Als je tegen het ene kind iets zegt, luistert de ander altijd mee. En als je het ene kind iets langer knuffelt, wil de ander dat vaak 'ook'. Daarom kan het prettig zijn om de kinderen voordat ze naar bed gaan even apart aandacht te geven. Bijvoorbeeld door ze apart voor te lezen. Terwijl het ene kind in bad zit, lees je de ander voor en daarna ruil je om. Of het ene kind wordt door pappa voorgelezen en de ander door mamma.

ludora dat het niet vult hoeft niet te betekenen dat ze tekort komen. ze krijgen in principe alles binnen wat ze nodig hebben...

dat zijn weer positieve berichten over Lars... wakker, maar ontspannen en blij.. En goed in gewicht aan gekomen... Nu nog de avonden, dan ben jij een blije moeder...

heb je vanmiddag nog lekker geslapen?

werken ik zou officieel half juli moeten beginnen, maar ik heb half augustus vakantie... ik zit niet tegen het werken op, juist er zin in... Maar wel tegen eerste avond en slaapdienst... Ik moet Neva en mijn man samen alleen laten, vind ik wel spannend... Maar hij kan het :)

ik zal weinig gemist hebben, de groepen hebben hun structuur... elke dag bijna hetzelfde, alleen moet ik alles doorlezen, maanden samen vatten ed... Er zijn een aantal dingen veranderd voor ons medewerkers; werktijden en het rooster...

ik hoop dat het alleen wat collegiaal wordt.

pat hoe reageert kaylee nu je haar een prikkel vrijere omgeving aanbiedt? koolzuurhoudende producten is ook voor niet moeders slecht, daar krijgt vele anderen ook last van, met name buikpijn...

Ik zou kunstvoeding in huis halen, het zit verpakt en is niet snel over de datum... Dan heb je altijd iets achter de hand...

elies ik d8 dekbed te lezen, sorry :)...
    ondanks je borst weer goed is, zou ik het wel even in de gaten houden..
    Zielig nietwaar? al die gasophopingen bij de kleintjes, vooral dat zij daar zo last van kunnen hebben?

aambeien met bloed moet je naar de huisarts gaan want het kan gaan ontsteken...

tuurlijk kan voeding invloed hebben op darmkrampjes... dat hebben wij toch ook weleens.. maar ik doel niet zozeer op kruiden ed, maar op verkeerd vallen, verhoudingen die niet kloppen, te zware/ te licht of teveel van voeding...

miekr dat is een mooi gewicht, heb je niet even opnieuw laten meten?

met 8 weken over op 150 ml en 5 scheppen.. nou hier niet, maar dat komt door gewicht...

een mooi compliment dat cb over mayson maakt. Op welke leeftijd krijgt Mayson dan de operatie voor zijn hypospadie?

Heb je al een foto van je hand laten maken? hoe zag het eruit, moet die eraf gehaald worden :p grapje.. Ze kunnen toch niets doen met een oude breuk...

miffy wat een lachebekkie...

Hoe durven onbekende dat te doen, nietwaar? Ik heb er soms grote moeite mee... En dan denk ik bij mijzelf, staat er op mijn voorhoofd "aanspreekpunt"... Maar er vloeien ook hele leuke en bijzondere gesprekken met sommige mensen...

Ze duiken er continu bovenop, alsof zij het van een afstand ruiken dat ik een vroeggeboorte heb gehad... Ik heb mij nu wel enigszins bij neer gelegd om mijzelf niet op te winden, wat heeft dat voor zin... Maar vervelend is het wel...

yupgup Maak je je zorgen over hem? Of vraag je het alleen af wat er aan de hand kan zijn met Thomas... Heb jij hem al helemaal na gekeken...

Thomas is snel gegroeid... Grote jongen..
    Heb je met hen nog over voeding gehad en over het huilen ed van afgelopen dagen?

daro K ondervoedt is geweest, hoe ben je daar achter gekomen?
    suiker op speen wordt er gesproken over een paar korreltjes, kan helemaal geen kwaad... Gelieve niet natuurlijk... En voor nu ook niet schadelijk als je het wel zou doen..

Ik denk dat je geen enkel baby met elkaar kan vergelijken... Richtlijnen kunnen handig zijn voor de mensen die dat nodig hebben, ik reageer instinctief op behoefte van onze dochter...

Amen, wat je zegt over cb...
    wat lekker dat het zo goed gaat met A, je hoeft je tegenover ons niet schuldig te gaan voelen... Bij ons zal dat ook wel komen.. En in principe gaat hier ook alles goed, maar af en toe een huiltje,- darmkrampjes,- 's nachts voeden.. Ik heb niets te klagen...

10. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    essieee badderen voor het slapen gaan is een heerlijke ontspanning voor de kleintjes... gelukkig dat alles goed was bij het consultatiebureau... Neva is as donderdag twee maanden oud en krijgt ook meteen haar prikjes... Ik denk dat ik er meer moeite mee zal hebben als zij... Als het had gekund had ik die prikjes van haar overgenomen...

voedingspatroon als je met moeite je groente binnen krijgt, slik je dan daarnaast ook vitamine preparaten? Je hebt ook pillen voor borstvoedende moeders...

wil ik een draagdoek vandaag halen in Lisserbroek, omdat op by kay site staat dat daar draagdoeken gekocht kan worden.. kom ik daar aan, is het een gewone huis wat te koop staat en niemand thuis... Ik ga morgen wel naar Haarlem, want ik moet daar toch zijn...

mooi gewicht hoor van de kleine Sem.. Kunnen zij door het meten zien dat het hoofdje voor loopt? het is toch bij ieder kind anders... slaapprobleem nu al? heb je "dutje"al vertrouwd gemaakt? Ik laat Neva de hele dag beneden, als zij drie maanden oud is gaat zij naar eigen kamer en worden er middagdutjes op eigen kamer gemaakt. Langzaam aan ga ik haar hier op voorbereiden... Misschien is ewan schaap wat voor Sem.. Je kan je kleine niet genoeg troosten, pak jij hem dan ook op? Ik zou Neva oppakken, troosten en als zij weer signalen geeft aan slaap zou ik haar weer neer leggen... Ik probeer dit drie keer, bij de derde keer zal zij mee naar beneden gaan, volgende dag weer proberen...

cullen waar haal jij sab simplex? hier kan ik het nergens vinden...

child Ik heb dat ook weleens gezegd, niet teveel kletsen, maar naar mij luisteren ze niet. Misschien nu wel naar jou ;):D

marja ondervindt zij er problemen aan, 's nachts minder voeding. Groeit zij daardoor minder goed.. Zoja, zou je ,wel gemeen, wat water over gezichtje kunnen laten druppelen...

Wat fijn dat het voor de rest heel goed gaat met je dochter.

nijntje hier heeft Neva alleen last van Miliae, het wordt wel al wat minder...

priscilla Wat een lieve slaap foto...

11. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sefanja je weet het vast, maar wilde het wel even gezegd hebben: je weet dat je niet verplicht kunt worden om voor de 6 maanden na je bevalling avond- en nachtdiensten te draaien?

12. Skaya

Skaya Fanatiek lid

19 jan 2011
    4.337
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    omg. Rotterdam
    Yup, 140cc? Wauw dat is veel! Hier drinkt hij 110cc bv met moeite in 20minuten.
    Zie je daar een stijgende lijn in..hier is mn mannetje nog wel twee weken jonger.

pukkeltjes, hier ook bij uk. Kleine puistjes op wangen en kin.

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Dames ik heb een vraagje,
    wie spoot er tijdens de zwangerschap ook alweer fraxiparine??

14. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    uhm, goed dat je het mij eraan doet herinneren... Ik was dat idd even vergeten... Maar ooit moet ik er toch aan, En ik woon met de auto 3 minuten van werk... Dank je wel...

15. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Graag gedaan, wel zo fijn dat je rustig even in kunt komen, toch?

16. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Die pukkeltjes komen (volgens mijn kraamverzorgster) van de voeding. Weet niet of het alleen bij BV-moeders voorkomt?
    H. heeft ze op zn buik gehad en recent op zn gezichtje. Maar dat trekt alweer weg. Ik doe er verder niets aan, het gaat tot nu toe na een paar dagen vanzelf weer weg.

Vanmiddag met manlief wezen winkelen (broertje trouwt in september en we moesten dus nieuwe kleren). H. werd het op een gegeven moment zat - heb 'm dus in een winkel gevoed, maar dat was daar geen probleem, zat lekker in het magazijn. Hij dronk toen echter niet heel veel en na een uurtje was het weer huilen. Toen heb ik 'm in de auto nog gegeven en toen heeft tie me zowat leeggezogen;). Vanaf half5 is tie momenteel al onder zeil...
    We zijn overigens wel geslaagd en voor H. heb ik een blouse gescoord. Zag ook een leuke broek, maar kwam niet uit qua maat.. Naja.. komt nog wel!

17. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    Ik heb geen flauw idee miffy maar wat wil je over fraxiparine weten? je mag geen borstvoeding geven en gelieve niet het medicijn nemen tijdens zwangerschap, tenzij arts anders voorschrijft.

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Skaya, afgelopen vrijdag dronk hij 160 cc en 10 cc kv omdat hij nog zo'n trek had en ik een wijntje op had... Had vandaag dus 180 gekolfd, hoeft meneer niet meer dan 140... Zucht... Kan dus niet zeggen of er een stijgende lijn in zit!

Sefanja, niet meer gevraagd aan de cb arts, vond het nogal een rare vrouw. Ze vond dat thomas prima met 5 voedingen per dag af kon en ik moest het maar proberen te rekken. Ja, daaag. Als hij zich meldt dan is dat niet zonder reden... Het heet niet voor niets bv op vraag... Afijn, dat was jouw vraag niet :D maak me meestal geen zorgen als hij zo krijst, vermoed slaaptekort, maar vind het wel vreemd. Heb hem helemaal nagekeken, onder de douche gedaan, labels in kleding gecheckt, tussen vingers en tenen, etc.. Niks... Raar...

Vandaag (vanmiddag) weer met cinababy begonnen naast de abc dophilus. En warempel, meneer slaapt als een roos... Vanmiddag 4 uur tussen de voeding, nu direct na de voeding ook weer in slaap (normaal wakker met krampjes). Zou het dan toch wel werken??

Oeps, kijk net in het groeiboekje... Hij is nog iets zwaarder dan ik schreef. Geen 5400 maar 5480 ;) kanjer!

19. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    nieuwe kleren voor september?
    was dat het excuus om te gaan winkelen;)

20. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    laten wij het hopen:)

Deel Deze Pagina