De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hier ook. Heb altijd begrepen dat tepel naar binnen slurpen niet zo goed is voor je tepel en dat het beter is als ze met wijd open mond aanhappen, maar ik moet zeggen dat mijn tepels nergens last van hebben...

Ik doe daarna ook altijd wel even het onderlipje naar buiten krullen.

Hihi, was van Jop juist wel gewend dat ie met een wijd opengesperde mond als een idioot zat te zoeken / zijn hoofdje wild bewoog en dan 'vol in de aanval' ging op de tepel...

2. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ja, na bijna iedere voeding krijgt Nora de hik. Ik hoop dat ze er snel overheen groeit. Ik moet haar echt best wel een hele tijd rechtop houden om de hik te voorkomen. Als ik haar te snel plat leg, gaat ze gegarandeerd heel snel heel hard hikken.

Vooral 's nachts minder fijn, dan ben ik zo slaperig en dan wil ik haar terug in de wieg leggen om allemaal weer lekker te slapen. Maar dan moet ik haar vechtend tegen mijn slaap nog een tijd rechtop houden, anders gaat ze echt keihard liggen hikken / kreunen en slapen we ook allemaal niet...:(

Nog tips? (geef bv)

3. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    #1103 miekr, 12 jun 2012
    Laatst bewerkt: 12 jun 2012

Volgens de arts van het cb gaan inderdaad alle baby's met 8 weken naar 150+5. (behalve de veels te vroeg geboren kindjes) zelf gingen wij ook vanaf dan pas naar die hoeveelheid.
    Vanaf die tijd sliepen de jongens ook op hun eigen kamertje omdat ze dan hele nachten doorsliepen.

(nog wel even melden dat het bij BV weer heel anders is hoor daarmee kan je ze niet echt overvoeden)

Ben ook heel trots op ons mannetje :)

4. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    hypospadie is een afwijking aan het piemeltje. Vaak zit bij hypospadie het plasgaatje niet op het juiste plekje. Kan bij sommige kindjes zelfs onderaan bij de balletjes zitten.
    Mayson heeft het in lichte vorm bij hem zit hij iets lager als normaal. Daarom kan Mayson nooit omhoog plassen, maar plast hij altijd naar beneden. En bij Mayson is zijn piemeltje niet geheel ontwikkeld. Zijn piemeltje eindig in een stompje omdat z'n eikeltje en voorhuidje niet helemaal goed volgroeid zijn.

5. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    oh jaaa, heel herkenbaar... nee geen tips, behalve toegeven aan de slaap ;)

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Hier hoor ik de NEH NEH ook niet bij honger. Zie ook geen tongetje tegen gehemelte. Ga er toch nog eens extra opletten, misschien ben ik te laat en doet ze dat al eerder...?

:D:D:D Zal morgen ook eens goed naar de vorm van haar mondje kijken bij honger, ha ha!

Thomas weer lief na weekend?
    Hij gaat dit niet lezen hoor, tegen die tijd is internet zooooo 2012...

7. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    GE-WEL-DIG!!!
    nee hoor,
    is voor iemand anders
    vroeg me af of ze voor het zelfde sppot als een vriendin van mij

8. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Wij houden ons qua voeding wel aardig aan de richtlijnen van het cb. Wij hebben 3 al zware jongens bij de geboorte en zouden dan al vanaf de geboorte 150 cc mogen hebben volgens de richtlijn zoals jij dat omschrijft. alleen overvoed je ze dan, of moet ik veel weggooien.
    Onze jongens zijn evengoed altijd met lengte en gewicht boven het gemiddelde geweest, maar nog wel gezond. Had ik ze zoveel gegeven waren ze er ver boven geweest.
    Kijk natuurlijjk zullen sommigen het wel nodig hebben zoveel voeding, maar mijn jongens deden het heel erg goed op de hoeveelheden die het cb voorschreef.
    met veel dingen van cb gaat het m'n ene oor in en de andere eruit, maar qua voeding houd ik me er toch wel aan.

9. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Geen flauw idee maar k doet het ook... ik moet donderdag naar cb dus zal het is vragen..

Liefs

10. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0

En hier met geluid: what baby cries mean - YouTube

11. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Volgende week hoor ik of ie eraf moet haha. Nee de breuk is vermoedelijk verkeerd gegroeid omdat er niks mee is gedaan.( Er steekt nu een botje omhoog) Wat erg pijnlijk is. dus als dit ook te zien is op de foto, moet ie opnieuw gebroken worden en zal ie alsnog (indien mogelijk) recht gezet worden.

In augustus krijgen we te horen wanneer hij geopereerd zal worden. Meestal vanaf 8 maanden. (kregen wij in het ziekenhuis te horen)

Opnieuw opmeten deed ze niet, ze was niet al te vrolijk omdat ik zijn luier al af had. (ze wilde niet in haar gezicht geplast worden. naja dat kan hij toch al niet;)) Bij ons vorige cb moest de luier wel altijd gelijk uit.

12. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof

hahaha heel erg herkenbaar:D:D:D
    zo liggen/ lagen wij ook altijd als Devin bij ons sliep.

13. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

8 feb 2010
    13.842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    beide meiden hebben de laatste dagen last van doorzichtig spul dat omhoog kom.... vaak al tijd na de fles! En ook slikken ze veel en hoor je het omhoog komen fan... wat zou of kan dat zijn... echt zielig.

14. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    @ BB geen idee komt me niet bekend voor zou het wel in de gaten houden

15. miekr

miekr Fanatiek lid

15 sep 2011
    1.213
    0
    0
    moeder zijn
    Wervershoof
    Zo even mayson zijn laatste flesje geven. Vandaag even later als normaal omdat het met zijn flesjes tijd net wat hectisch was qua Devin en Owen en manlief was niet thuis.
    Hopelijk slaapt hij net zo goed als afgelopen nacht (van 23:00tot 08:30 heeft ie geslapen)

voor iedereen weltrusten!!!! tot morgen!!

16. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Bb ik herken dan wel! Ik denk dat het wat maagzuur is beau heb het ook! Ik wilde het al vragen als cb hier eindelijk een keer komt nog steeds niks gehoord voor huisbezoek vind het wel raar hoor!

Sorry dat ik verder niet op alles reageer maar het is zoveel bijlezen!!

Heb hier een strontje op me ooglid pff wat doet dat zeer!! Heb hem
    Net zel uitgeknepen (sorry details) en zie nu eindelijk weer een beetje mt me oog!

Beau heeft hier de hele avond geslapen alleen kwam hij wel voor zijn voeding maar hij sliep op zijn buik in de box! Vond het doodeng maar meneer wilde anders alleen maar bij mij of papa plakken! En dacht in de box kan ik hem zien dus dan minder eng!

Nou meiden beau is nu zijn laatste fles aan het drinken bij papa net een volle luier tussendoor gehad! ;) dus hopelijk slaap hij goed vannacht!! (fingerscrossed)

Liefsss

17. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    Milan net weer gevoed.. Zo met speen op bed leggen.. Moet m eerst ff recht op houden ivm reflux..

Doorzichtig spul zegt mij nix bb..

18. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Thomas gisteren om 15.30, 19.30 en 23.30 gegeten (bv).... Dacht al, heerlijk.. Maar nee, want hij liet er snachts vaak 5/6 uur tussen de laatste week en nu dus.niet meer... Damn....

19. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier ook yup! Dacht gisteren doe m een uurtje eerder naar bed normaal komt ie 4u half 5 maar meneer dacht dan kom k ook een uur eerder vannacht ;)
    Hopelijk slaapt hij zo door tot papa's wekker anders ben k wel erg veel wakker...

20. Tinie84

Tinie84 Niet meer actief

Ha ha, Dani ook, hij hapt dan ook echt. Ik noem hem al PACMAN :D
    Maar daar durf ik m'n tepel soms niet bij in de buurt te houden :$ klein monstertje! Dan wacht ik eerst tot hij rustiger is.

Deel Deze Pagina