Haha! Naja.. Nú is het uitverkoop (en in september niet meer) en aangezien manlief een nieuw pak wilde, gingen we dus nu. En ik ben ook heel leuk èn goedkoop geslaagd. En meestal vindt H. op stap met de kinderwagen geen probleem, slaapt tie lekker door, maar nu had hij ook een poepluier van jewelste en was hij daardoor denk ik ook wakker geworden en bedacht zich toen: oh, en eigenlijk heb ik ook wel honger. Maar die vrouw in de winkel vond dat ik dan maar gewoon moest voeden en hup.. ik kreeg een lekkere stoel in het magazijn!
Sinds dat ik Cinababy gebruik heb ik het idee dat het poepen nóg makkelijker gaat. Het wordt iets dunner heb ik het idee
Hé, dat doet H ook! Ik hou dan zn handje (waarmee hij aan t afzetten is en hij zodoende niet bij de borst kan komen)`vast en als tie dan de borst heeft word tie op een gegeven moment weer rustig.
Fijn hoor veldmuisje dat je in die winkel even kon voeden!! Hier een goede nacht gehad beau kwam wel om de drie uur maar sliep na de fles gelijk weer in! Voor het eerst de nacht voedingen alleen gedaan normaal hielp me man me door het flesje klaar te maken maar aangezien hij vanaf zaterdag weer moet werken doe ik het nu alleen maar dat ging wel goed Beau had vannacht tijdens de voeding weer een lekkere volle luier geproduceerd gisteravond ook al tijdens een voeding Nu ligt meneer klaarwakker naast me aan het persen en een scheten dat er uit dat kleine mannetje kan komen zeg!! Die geluiden produceert een volwassen man niet eens! Maar hij heb er geen last van lijkt het hij ligt tevreden te kreunen en te lachen naar me! Zoo schattig!! Vraagje wanneer moet je nou voor het eerst naar cb!? Want het huisbezoek heeft hier nog geen plaatsgevonden?? Liefsss
Met 4 weken ga je voor het eerst, ik heb cb ook gebeld omdat ik niets hoorde! Lief van de winkelvrouw dat je in magazine mocht voeden. Kaylee heeft gisteren super góed geslapen met als gevolg dat ze omstreeks 23uur is wakker gemaakt voor voeding ( was immers alweer 5uur later na laatste voedi.g) en ze niet meer in.slaap viel. Uiteindelijk ben ik met haar naar beneden gegaan en werd ik half 2 weer wakker met kaylee slapend in mijn armen. Wat had ik nou moeten doen? Gewoon doorlaten slapdn?
Heb het straks even geroken toen het er weer uit kwam... het ruikt indd zuurzig. As het goed is belt het bureau mij vandaag of morgen. Ik heb het op mijn vragenlijstje staan. Als ik antwoord heb hoor je het!
Ik moest toen ze n maand oud waren. Maar waarom bel je niet even? Huisbezoek was hier met de 2.5week!
Lastig vind ik dat indd... Ik ga vanaf vandaag eens proberen op schema te voeden. Dit rade alle 2ling mama's onderhand mij aan. ZOdat er voor mij en de kids een ritme is en ik iig wat kan plannen! Ze hebben gister om 23u gehad, kwamen vannacht om 5u en daarna heb ik ze om 7u wakker gemaakt (ga voeden om 7u - 11u - 15u - 19u - 23u en de nacht wacht ik af wanneer ze komen) IK verschoon ze dan zodat ze wakker worden en geef ze de fles. Beide meiden hebben gewoon gedronken. Ik zou denk ik dus wel wakker maken en aanbieden en dan kijken wat ze drinkt. Drinkt ze niet dan terug in bed leggen. Hier liggen ze dan soms nog half uurtje wakker rond te kijken maar wel stil en vallen in slaap... (of heb ik nou dat geluk???) Ze slapen na de voeding van 7u ook weer! Dus ik heb de was al gedaan en keuken schoon en ga nu even plassen en stofzuigen
Hij is met 2,5 week weer onder zn geboortegewicht gekomen en toen 5 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis, sondevoeding etc. Bleek stille ondervoeding te zijn. Het was kantje boord, op het moment dat we in het ziekenhuis kwamen reageerde hij al nergens meer op Maar na die sondevoeding is ie weer helemaal aangesterkt. Met 4 weken was ie alweer op een gemiddeld gewicht. Gelukkig. Mamajolanda ik zou idd cb even bellen, huisbezoek was hier met 10 dagen, eerste keer CB was met 4 weken. Misschien is er ergens iets mis gegaan met de communicatie. CB moet door de gemeente zijn ingeseind. Vannacht een beetje een rotnacht gehad, A. spuugde rond half 4 zo'n beetje zn hele fles met een boog uit. Hij in paniek, en kleertjes, slaapzak en beddegoed, alles kleddernat. Dus ik moest alles verschonen. En alle spullen liggen in de kast in K. z'n kamer (over een tijdje ook A. zn kamer), dus werd K. ook nog wakker en die wilde natuurlijk ook niet meer gaan slapen. En toen K. eindelijk weer sliep kreeg A. snel weer honger dus ik heb weinig geslapen. Wij gaan zo weer even met de bus naar de stad, lekker shoppen! Nou ja ik heb niets nodig maar ik moet er even uit, hier in t dorp is niks te doen en rondjes door het dorp lopen ben ik zat.
nou heb op jullie advies even gebeld en er is idd wat mis gegaan bij cb!! mijn eerste afspraak staat al voor de 19e zonder dat ik het wist en nog steeds geen huisbezoek dus verpleegkundige is gemaild of ze mij zsm wil bellen!! dus as dinsdag de 1e keer op bezoek haha!! Noui lees straks weer verder! ga voeden!! liefsss
Dadelijk komt als het goed is pre logopediste ze zou me nog bellen rond half 10 Daarna ga ik naar het dorp waar ik vandaan kom, 10 min verderop. En dan met mijn oma (dolgelukkg haha) naar het dorp. Mijn zusje is jarige en is de knuffeltante van mijn meiden (we dopen ze niet, dus hebben geen peettante, vandaar dat ik dr benoemd heb tot knuffeltante op het kaartje ) dus wil even wat leuks halen! dan vanmiddag nog ergens tijd vinden om ze in bad te doen en dan rond 7u naar mijn zusje toe, verjaardag en daar NL kijken... ze gaan vast verliezen
Pfoe 6 uur geslapen voor de zoveelste nacht op rij... Zegt iemand die voorheen met gemak van 11 tot 11 sliep... Gaaaap. Hoop dat hij binnenkort wat meer tijd ertussen gaat laten.. Mannetje is ook moe maar kan niet in slaap komen, krampjes... Ligt nu op mijn borst, hoofd achterover, en lijkt al iets rustiger. Komt wel een vieze lucht uit zn mond zeg... Dacht dat ik stonk...
Goedemorgen iedereen, Ik probeer al tijdje poging te doen om te gaan douchen maar Noah is zo onrustig dus ik wacht nog ff. Vanaf vandaag ben ik naast de voedingen aan het kolven omdat ik met flesje wil oefenen (lijkt me handiger dan in openbaar voeden ivm tepelhoedje enzo) maar valt me vies tegen hoeveel er uitkomt. Als Noah rechts heeft gedronken kolf ik rechts nog even na en daarna links (volle borst) maar krijg krapaan 30cc. En daar doe ik dan half uur over ofzo. Had verwacht dat het meer zou zijn, want borstvoeding is zo goed op gang. Maar ik kolf net zoveel als in kraamweek. Hoop dat dit nog meer op gang komt want hou zo weinig tijd tussendoor over, want anders meld Noah zich alweer voor volgende voeding nou ik ga douchen, volgens mij moet t nu lukken
Heeft trouwens iemand al bericht van Felicitas (etos)babydoos? Ik ben gebeld en zou mail krijgen maar nog niet gehad. En heeft iemand babydoos van Prenatal al? Leuk?
Ludora: Super dat de huisarts zo de tijd nam, klinkt als een fijne ha! Hopen dat zkh niet nodig is en Lars steeds meer slaapt! Succes met de mangelmolen voor jezelf! edit: fijn dat Lars het (eer)gisteren zo goed deed en tevreden(er) is! En wat een kerel, zeg! Nijntje: Hoe ging je tentamen? Raar om ineens weer even in de normale wereld te zijn? edit: o, balen, hopen dat uitslag meevalt en je een voldoende hebt! Hihi, snap wat je bedoelt met 'net alsof je verliefd bent' F0rever: tuurlijk leuk als je meeleest / of meekletst! Hier geen melk door de neus. Marja: dat is dan wel weer een voordeel van een ks, dat je van onder geen schade hebt Fijn dat je meisje de groei te pakken heeft! Dus zij doet er ook wat langer over om terug op geboortegewicht te komen. Na hoeveel tijd zijn jullie begonnen met een flesje bijvoeding, na 3 of 4 weken begrijp ik? Was ze erg klein bij geboorte? Soms wel lastig om te lezen dat andere beepjes heel snel veel aankomen he... Nou ja, ieder kindje zijn eigen lichaam en tempo! Slaapzakje: gaan we later gebruiken, als ze beweeglijker is, ze ligt nu nog braaf stil in haar wiegje... Elies: pakte Sami de speen zo gemakkelijk in 1x? En kan hij hem vasthouden? Wow, handig hoor. Nora kan het een beetje inmiddels. Gebruik je dat tepelmodel of een andere? Sam: kan geen tips geven over vieze oogjes. Pris: was al benieuwd hoe met jou en Cullen ging ivm reflux en Bumba met dieet... Balen dat het nog niet lijkt te helpen, hoop dat de hogere dosering verbetering geeft! Sterkte meid! Was er nog een beepje met medicatie? Miekr toch nog of nog iemand? Daar werkt 't volgens mij wel redelijk... Alma: fijn dat de kleine nu zoveel gegroeid is in een halve week! vraag: Hier is Nora afgelopen maandag even snel gewogen door de mevrouw van de gehoortest (op een ander cb dan mijn eigen cb). Dit was met kleertjes en luier aan. Ze dacht dat we er 100 tot 120 gram vanaf moesten halen voor het werkelijke gewicht? Wat denken jullie, hoe zwaar weegt een setje kleertjes en een luiertje? Heb helaas geen keukenweegschaal, anders had ik haar kleertjes achteraf even gewogen... Met kleertjes was het 3190, dus dat zou 3070 of 3090 betekenen. Net voorbij geboortegewicht (en een week eerder was ze 2900). Volgens kraamhulp destijds, vk en wijkverpleegkundige (ook maandag geweest) doet ze 't langzaam, maar prima. Dit omdat ze gewoon tevreden is tussendoor en niet suf. En het hikken geeft ook aan dat haar kleine lijfje/buikje dan ook vol zit en meer niet zou kunnen verwerken. Als ik haar zou proberen vol te proppen, extra te voeden, zou ik juist het risico op krampjes vergroten (heeft ze nu nauwelijks last van!)... spenen vasthouden: kijk ook eens naar De WubbaNub speen, de meest populaire speen uit de Verenigde Staten, nu eindelijk verkrijgbaar in Nederland! Kraambezoek: nog niet allemaal gehad, rustig aan... Voor familie van man binnenkort een zondagmiddag allemaal tegelijk... Doetie: was een beer! Ludora: hihi, best lang drie weken plassen onder de douche... Ik denk dat ik ongeveer een week tot tien dagen geplast heb met de sportbidon erbij om water te spuiten. Maar toen had ik het gevoel dat alles wel redelijk netjes dichtgegroeid was dus minder vatbaar voor infecties. Branden sowieso nauwelijks last van gehad, dus daar hoefde het niet voor. Wat een verschil met vorige bevalling (knip), toen brandde ik wat af zeg en minstens 10 dagen veel (!) pijn gehad aan hele area daar beneden! pat: nu beter zonder cola? Minkie: apart hoor, die verschillen in hoeveelheid drinken per type fles! Maar als ze om de 3 a 4 uur komt en 's nachts iets langer, lijkt het me prima toch?! Fijn dat je je weer beter voelt! Werken/normale leven na verlof: Na mijn verlof van Jop ben ik door omstandigheden nog langer thuis gebleven. Vond ik heel fijn. Ik vond hem nog zo klein en 't begon juist toen net allemaal wat makkelijker te gaan / ik ging net meer genieten. Dus ik kan er persoonlijk niet echt over meepraten... Van vriendinnen weet ik dat ze er wel tegenop zagen om hun kleine voor 't eerst weg te brengen / de avond ervoor moesten huilen. Vaak worden de mannen dan ingezet om de kleine 's ochtends weg te brengen, te heavy voor mamma om te doen. MAAR ik weet ook dat ze allemaal vrij snel hun draai gevonden hadden en het vervolgens heerlijk vonden om weer iets te doen met hersenen en wat minder in de kluizenaarsmodus te zitten! En extra genoten als ze 's avonds thuis kwamen (dit heb ik ook ervaren). En Ludora, je moet dit jezelf nu nog niet afvragen hoor, na die drie weekjes. Die tijd komt vanzelf wel en dan ben jij alweer veel meer jezelf (verder ontzwangerd) en is je baby alweer makkelijk dan in deze eerste Zeer Intensieve Tijd.... BB: al wat gehoord van je solligesprek van vorige week? Ben je ontslagen, dat je recht hebt op ww? Ik dacht eigenlijk dat je nog een baan had en zelf iets anders wilde gaan doen? (pagina 102)