De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mika poept juist erg goed (nu elke dag tot voor de medicijnen 1 keer per week) met zantac. Misschien overleggen of je daarop over kunt stappen?

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Klopt, verschrikkelijk.... Niks helpt en weet dan niet wat er met hem is -behalve doodmoe-. Aan papa gegeven en hup hij was stil. Inmiddels ligt hij zwaar in coma op mijn borst te slapen, is ook niet zo gek na een dag wakker/krijsen. Hoop dat de nacht wel goed gaat!

Hoe gaat het nu bij jullie?

3. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    pffff net een ontroostbaar kind gehad, en dat gebeurt bijna nooit
    na 2 min in de draagdoek stil en ligt inmiddels te slapen, mocht om 22,30 de fles al
    heb opeens veel meer respect voor mama's met "huilbaby's"

is er al iemand die het sprongetje van 5 weken herkent heeft??

4. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Douchefoto's allemaal supermooie foto's meiden! Hier heb ik wel een douchefoto, maar alleen met papa (en dat gaat hij me niet in dank afnemen). Ik doe Mika meestal in de tummytub, maar meestal gaat hij overdag met papa onder de douche.

Hier ga ik gauw naar bed, morgen weer op tijd op om de oudste 2 op school/psz te krijgen en dan met Mika lekker even doorlopen naar de Wibra: shoppen!

5. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Essie: klinkt als clusteren/ regeldag... sterkte ik weet hoe vermoeiend het is het enigste wat je kumt doen is je er aan over geven... dan is het het snelste weer voorbij.. succes en een digi knuf voor je!

Child: al is de thermometer geprobeerd met flink wat vasaline? Was een tip van mijn kraamverzorgster paar keer in en uit 3/4x als ze dan nog niet poepen volgende voeding weer een keer en buikje masseren ... hou wel extra luiers uitgevouwen bij de hand... en beentjes de lucht in houden... succes en kisschien werkt het... hier wel altijd :)

Liefs..

6. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oef thomas zet zich net af van mijn borst en vliegt zo op de bank... Pffft schrikken, kon hem net opvangen. Laatst wist ik zeker dat hij op zijn buik in de box lag maar toen ik terugkwam van toilet lag hij op zijn rug?? Is jullie dat ook al eens overkomen? Wanneer gaan kindjes bewust van buik naar rug rollen?

Miffy sterkte... Wat is die draagdoek dan een uitkomst he!

7. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Og gut!! Zielig vind ik dat altijd als ze ontroostbaar zijn...

Hier het sprongetje naruurlijk al gehad en zelfs die.met de 8 weken jet achter de rug... vaak bij dat soort sprongetjes verandert er wat in het voeden kimberley ging opeens de nacht door slapen en kwam ineens om de 4 uur.. dat was met de 5 weken..

Liefs

8. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Aha, dan was het iemand anders denk ik, die ondanks zwangerschap nog een nieuw contract kreeg. Balen dat je in februari geen contract meer kreeg!

Duimen voor reactie op solli deze week!

Wil morgen naar inloop op cb, toch nog maar naakt laten wegen...

Fijn dat pre-logopediste zo goed onderzocht heeft!

9. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Kimberley doet dat nu al twee weken :) horen ze pas bij drie maand te kunnen hihi
    En dat is zeker schrikken mar gelukkig is alles goed gegaan sterk mannetje heb je :)

10. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dat was ik! (denk ik iig)
    Ik heb een vast contract gekregen in mijn zwangerschap! (en bij Finn kreeg ik hem toen hij 2 maanden oud was)

11. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hier gebeurt het vaak andersom,
    dat ligt ze op der rug, kom ik terug, ligt ze op der buik
    gebeurde gister ook, toen lag ze te mopperen omdat ze op der armpje lag, was wel aandoenlijk

en ja ben zoooooo blij met me draagdoek!!
    ben al druk opzoek naar een 2e :D
    1tje die iets minder warm is

12. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Finn was 2 weken en Mika doet het ook al een tijdje. Het is alleen niet het officiële rollen, maar afzetten met de voeten. Officieel rollen is rond de 4 maanden van rug naar buik en rond de 5 maanden van buik naar rug (als ik het goed onthouden heb)

13. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Precies wat ik dacht! Lomp zeg!
    Maar kan je contract dan zomaar gewijzigd worden naar een ander aantal uren? Of gebeurt dat met ingang van een nieuw contract ofzo?

14. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36

Ik heb ergens gelezen dat wij mamas te lekker naar melk ruiken ofzo en dat ze iets wat daarmee te maken had stil worden bij dr. Papa. Weet t niet precies meer...

Hier had ik hen stil voor de zoveelste keer aangelegd toen laten boeren viel hij in slaap. In bed gelegd hoorde ik buiten 2 honden vechten van onze buren. 1 hond was de hond die onze hond ook aangevallen had en ok dacht dat de andere hond van n vriendin was die ik erbij zag staan dus gauw met babyfoon naar buiten en sta daar nog even bij te kletsen en ja hoor meneer huilt weer......
    Hij ligt nu wakker in de wieg, ik hoop dat hij zo slaapt. Papa is inmiddels ook thuis en anders mag hij aan t werk mijn energie en geduld moet weer eventjes opgeladen worden na een dag vanaf half 8 vanmorgen dat hij wakker is geweest.

Hopelijk slapen ze vannacht!

15. marlinde81

marlinde81 Actief lid

29 apr 2011
    120
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje meiden kan jullie echt niet bij houden.
    Zag mooie foto's onder de douche voorbij komen. Ik heb ze ook maar dat gaat mijn man niet leuk vinden haha. Mijn man gaat graag douchen met Eline.

Hier gaat het echt goed sinds ik kolf en haar het geef in een flesje. Zit nu op 6 soms 7 voedingen maar heel soms ook maar 5 per etmaal. Vanacht heeft ze van 1 uur tot 7 uur geslapen. Heerlijk.
    Wel merk ik sinds vanmorgen dat het kolven minder voeding gaat opleveren, moet dus helaas meer kv gaan geven.
    Vind het alleen moeilijk te bepalen hoeveel kv ik per keer moet geven......met de bv flessen krijgt ze 100 ml per keer.
    Kan ik dit ook geven met kv?? Eline is 2 weken oud en weegt nu 3400.

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Meiden, wat een mooie douchefoto's allemaal!!!

Yupgup: balen dat ie vandaag zo onrustig was. Slopend he? Je was 't zeker wel zat toen je man thuis kwam? En dan is ie natuurlijk ineens lief, weet het nog hoor, van Jop, die had ook van die dagen...

Ego: Vandaag heeft Nora voor 't eerst zeer hard gekrijst vanwege vermoedelijk kramp. Vanmiddag even 30 tot 45 minuten, maar vanavond tussen 20:00 en 23:00 zeer regelmatig en lang. Gelukkig slaapt ze nu eindelijk en is haar lijfje ontspannen / slap. Pffft. Ze ligt nu op Klusser-man. Ben benieuwd wat dit voor nacht gaat worden...

17. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    O, dan denk ik inderdaad dat jij het was! Dat is echt superfijn!

Valt me op: vanavond opvallend veel moeilijke / ontroostbare beeps! Yupgup, Essiie, Miffy en onze Nora ook voor 't eerst! Zullen we afspreken dat wij dan wel een rustige nacht krijgen met zijn allen?

18. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
  19. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Zitten jullie niet allemaal rond de 5 weken?

Liefs

20. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Hier is sem 5wk en 1dag. Wat houd dat "sprongetje" in dan?

Deel Deze Pagina