Jazeker!! Iets over zijn hoofd aantrekken is echt niet leuk om te doen. Brullen... Maar ja ik heb niet alles wat ik van rechts naar links kan aantrekken. En daarmee moet ik ook rekening houden met zijn rechterschouder, die heeft vast gezeten...
Ik weet niet of een borstontsteking zo snel gaat Maar je productie kan er door af nemen en de hele dag niet voeden of kolven voelt ook niet fijn hoor Ik zou proberen tussendoor te voeden of kolven
@Cullen, wat super dat je ook fulltime kolft! Wel een gedoe he.. Maar het gaat goed dus, fijn! @IJsblokzakjes, volgens mij valt dat ook wel mee. Hangt er misschien ook vanaf hoe zorgvuldig je zelf bent met het uitdrukken van de blokjes. @Child, oehh 9 uur 's ochtends voeden en dan 's avonds weer..ik denk dat je dat niet gaat redden qua borsten! Als ik er zelf een nacht tussenlaat (ongeveer 8 uur) dan staan mijn borsten op springen en lek ik ook al flink. Misschien toch een moment vinden om 1x tussendoor te voeden/kolven? Dan red je het wel. 5 a 6 uur ertussen kan nog wel, al heb je natuurlijk wel kans dat je productie ietsje terugloopt hierdoor. 's Avonds en 's nachts dan consequent om de 3 uur voeden/kolven, dan heb je het wel weer aardig ingehaald.
Ja, zeker na 4 weken is je productie zo snel gedipt en dan kun je je de komende week opmaken om die weer op te krikken (aanleggen, aanleggen, aanleggen) Ik voed altijd overal. Vanochtend even snel op de peuterspeelzaal, daarna naar het winkelcentrum en daar wilde hij ook eten, dus even snel het CB in wat daar zit. Als ik echt niet gezien wil worden, gooi ik er gewoon een hydrofiele luier overheen (even zelf met je hoofd eronder tot hij hapt en dan gewoon over zijn hoofd/jouw borst). Thuis even oefenen is een aanrader!
Cullen, Hoeveel kolf jij ongeveer per keer en hoe vaak?? Ben wel eens nieuwschierig aangezien jij ook vol tijd kolft
Meiden even ego. Gister tot de ontdekking gekomen dat Bram voor de 2de keer de waterpokken heeft. ( heeft het met een half jaar oud al heel heftig gehad) dus hij voelt zich niet lekker en is ook de hele nacht aan het spoken geweest. Ook Gwen was afgelopen nacht niet in haar sas ivm de krampjes. En ook vandaag is het een rampen plan en komt ze daardoor ook niet aan slapen toe. Alleen wat hazen slaapjes van 5 à 10 minuten omdat die kramp dan weer actief is. En ik ben nu echt gebroken het is dat Bram even goed naar de gastouder is dat ik even alleen Gwen heb. Maar ik moet hem zo wel weer ophalen en manlief is pas om 21:30 thuis dus dat word straks even bikkelen. Ik hoop dat Gwen zo even in slaap gaat vallen in de kinderwagen tijdens het lopen.
Ja erg he! Gisteravond was ik zelf ook echt in tranen hij huilde zo hard, ik wist gewoon niet meer wat ik doen moest. Gelukkig is hij gaan slapen, van 24.00 tot 03.00 en kwam toen om half 8 weer. Ik heb het dinsdag wel bij het cb aangegeven, konden er niet zoveel mee vroegen of ik een belafspraak wilde zodat de wijkverpleegkundige kon vragen hoe het gaat... Nou ik bel zelf wel als het echt niet gaat. Had liever wat tips of adviezen gehad... Huisarts nog niet geweest, vraag me ook een beetje af ik heb niet het idee dat hij echt pijn heeft op zn krampjes na. Dus vraag me dan af wat de huisarts zou kunnen doen. Wel zit ik aan een osteapaat te denken, mogelijk helpt dat? In ieder geval om het slapen overdag te verbeteren. En misschien voor de krampjes? Ik heb een puckababy daar kan hij zn handjes ook niet bij zn hoofd krijgen, die gebruik alleen snachts... Hij is toen straks na zn voeding bij mij in slaap gevallen. Heb m op zn zij in de wieg gelegd, beetje mopperen paar keer speen gegeven heeft hij 1u geslapen. Ik dus gauw door mn huis heen gegaan was iets teveel van t goede want nu weer flink bekkenpijn. Gelukkig heeft man vanmiddag vrij genomen, kan hij hem nu even overnemen en heb ik even zp tijd Inmiddels 1,5u verder dat ik aan dit bericht begonnen ben, moest tussendoor even voeden. Hopelijk gaat hij nu even slapen maar ben dus wel alle gespreksonderwerpen kwijd... Felicitas doos ik werd gebeld en iets van 3 dagen later kreeg ik de mail. Moet hem nog ophalen. Ik weet het echt niet meer, eerst maar even bijlezen...
hier ook pfff en sinds eergister lijken de krampjes steeds meer te worden. Ben nu ook al uren in de weer met de speen en dan weer even op mn buik leggen enz. Heb CB gebeld, maar die zei dat krampjes tot 6 weken toenemen en daarna weer afnemen tot ze weg zijn rond de 3 maanden. Sommige babies hebben nergens last van, lijkt me heerlijk (voor zowel baby als ouders). Die speen helpt goed, maarja hij kan m nog niet goed inhouden dus moet steeds weer opstaan en kan zelf ook geen dutje doen. Snachts slaapt hij best goed trouwens, dan lijken er geen krampjes te zijn.
gut, ik wilde even uitgebreid reageren, maar probeer dat dus de hele dag al en het lukt me niet... dus even een zwaai van hier!!!
Bedankt voor jullie tips over boeren bij onrustige baby aan de borst, ga ik f proberen want meestal is het hier juist loslaten en muisstil zijn dat er een boer dwars zit. Aambeien: gister naar apotheek en die zei idd ook naar de huisarts omdat er bloed bij zit. Heb n afspraak voor dinsdag gemaakt. Pukkeltjes: heeft sami ook, in gezicht, hals en nek Dames, wanneer gaat striae vervagen?
de vraag van iemand was waarom is baby onrustig bij aan de borst drinken: antwoord cb : kindje heeft waarschijnlijk last van krampjes tijdens drinken en dat uit zich door onrustig zijn tijdens het voeden... wat is er aan te doen helemaal niks helaas... hier: kimberley heeft zo juist haar eerste prikjes gehad ! zo zielig ze moest even heel hard huilen ! en toen viel ze als een blok in slaap en mama moest bijna met haar mee huilen liefs !
Kolven deed ik al een tijdje, maar de productie is idd teruggelopen daarom nu bijvoeden met kv. Laktatiedeskundige adviseerde om veel en vaak te kolven om de productie op peil te houden. En idd verschilt het per dag en zelfs per keer.
Ja ben ook begonnen met cluster kolven, vandaag was de productie weer beter. Wauw zeg jij kolft veel. Welke kolf gebruik jij?
Ik word knettergek.... Niks is goed vandaag (en gister, en eergister, enz...) Thomas is vanaf 10.30 tot nu bijna non-stop wakker. Hij heeft rond 1 uur een half uurtje licht geslapen op mijn borst. Legde ik hem weg was het weer krijsen. De hele dag door piepen, jengelen, huilen schreeuwen en krijsen. Ik weet het niet meer!!! Weet wel dat ik hem zo bij vriendlief dump en ff de deur uit ga, want nog lànger zo en.... aaaaaaargh. Ben kapot. En dan ook zo'n schoonmoeder die dan zegt, dan ga je toch slapen als hij slaapt? Ja leuk, wanneer? Die paar minuten dat hij op mijn borst loopt te wankelen, nee lekker:x
wou wat zeggen??????? waardeloos zeg. Euhms Ludora hoe was het bij de osteopaat? Hoop echt dat het voor Lars werkt zodat jullie beiden weer de rust terug hebben. Kaylee was afgelopen nacht weer aan het krijsen, morgen 1e keer naar cb arts ga ik meteen ff vragen voor te kijken want dit is niks. Ik zat gisteren gewoon dubbel te kijken van de vermoeidheid Vanmorgen stront sjaggie en nog steeds dubbel zien en nu gaat het wel weer. Ik bewaar de moedermelk nu in bewaarzakken van vaculess, koop je bij kruidvat voor 6 euro en zitten 100zakjes in, zijn zelfde of bijna hetzelfde als de dure gangbare zakken. Afsluiten kan met clips van de ikea!! \ Oja 5,6, 7oktober extra editie negen maanden beurs euhm, oja, vanmiddag GEPROBEERD de fles te geven, eerst breastflow, krijsen, toen avent krijsen en toen medela calma hier ging ze van over de nek ivm lange tut en toen difrax s fles ging redelijk, meteen erna verschrikt krijsen. Damnd dacht ik, en toen de breastflow en ze was stil en ging spelen met de speen ipv zuigen. Dat kind heeft iets tegen plastic in haar mond geloof ik. Ga maar iedere dag ff oefenen met de breastflow ze moet er toch echt aan gaan wennen. Speen gisteren geweigerd en vandaag ook met een big smile van oor tot oor
Herkenbaar!! Ik begrijp ook niet waarom ze niet willen slapen.. Leg m zo bij je vriend en neem ff tijd voor jezelf! Sterkte! Hier lig k nu net in bed met kleine op m'n borst hij slaapt half ik ga ook ff de oogjes dicht doen krijgen vanavond de buurt op kraamvisite (zo geen zin in!)
Wat zwaar en zo herkenbaar yupgup Ik wilde laatst s''nachts van gekheid gaan wandelen omdat ik niet meer kon! Manlief mij natuurlijk tegengehouden. Maar zodra je vriend komt gewoon even tijd voor jezelf want dit kan je helemaal slopen en gek maken. Heb je een idee waardoor het komt dat Thomas zo doet? Heel sneu voor hem ook Misschien toch naar de ha voor onderzoek? Sterkte en volhouden voor nu. Bedenk dat je straks hopelijk het ergste hebt gehad.
Blijven oefenen met die breastflow Pat hier duurde het ook even voordat hij het onder de knie had. Nu drinkt hij prima en de keren dat ik hem aan de borst heb gaat het ook goed. En hopelijk is Kaylee wat rustiger vandaag zodat je ook kunt rusten.
Jij ook zo zwaar. Probeer ook af en toe een time out te nemen als je man er is. Ik weet hoe zwaar het is en het is niet vol te houden als je 24/7 alleen bezig bent En je had het over een osteopaat gewoon proberen hoor! Hier is hij stukken rustiger sinds de behandeling.