BB Je maakt ze dus gewoon wakker als ze nog niet wakker zijn? Of laat ze wachten als ze al wakker zijn?? (ik blijf daar mee in gevecht, alhoewel Lars redelijk regelmatig komt..) Ben benieuwd naar je cadeau, maar ook naar de terugkoppeling van je sollicitatie!! Forever, 8 uur doorslapen zou geweldig zijn, maar jou meissie is al 2 maanden! Dus er mag verschil zijn toch!! Wat heeft ze veel haar, mooi hoor!! Yup, goed dat ze je laten komen. En niet schuldig voelen hoor, het is niet zo dat je niet met Thomas bezig geweest bent. Ik hoop voor je dat het meevalt. Knuf! Sefanja en Child, ik heb ook de tip gekregen om Nutriton te geven. Wat zijn jullie ervaringen dan precies. Dat maak ik niet helemaal op uit jullie stukjes. Bloem fijn dat Elin nu iets gekregen heeft, hopelijk helpt t! Ik ben terug van CB. Aantal dingen besproken. Lars is vanaf dinsdag tot vandaag 100 gram aangekomen!! Ik heb gevraagd of ik me zorgen moet maken, ook omdat ie al ver boven de curve van 'normaal' zit. Ze zei van niet, maar vond dat ie wel veel eten kreeg. Maar ja ik bied em 150+5 aan, 170 dus. Gemiddeld pakt hij daar 145 van. De ene keer 110 de andere keer 160. Das toch voor een mannetje van 4880 niet té veel. Als hij max 180cc per 1000 gram mag, mag hij per keer 146cc, nou komt dat mooi uit... Ik heb wel t advies gekregen van Nutriton, omdat hij meer en meer gaat spugen, osteopaat raadde t ook aan. En het zou dus kunnen dat hij daardoor weer iets minder gaat eten... Tsja.. Ze vond em wel heel erg allert en sterk. (ja dat is ie ook!! ) Verder was hij helemaal goed gekeurd. Ik ga heel even liggen. Ik ben blij als het de 25ste is!! Manueeltherapeut!! Ik heb zo'n pijn nog steeds. Pfff. Oh iemand (ladytijger?) vroeg nog naar de nachten van Lars? Die zijn echt heel fijn. Hij komt 1 keer om de 4 a 4,5 uur. Nou ik teken er voor.
Pat78: sami wil de speen alleen met krampjes, misschien Kaylee ook? Balen zeg dat ze veel van die flessen weigert, hoop dat het CB iets voor je kan betekenen! Bezigbijtje: wat een mooie foto's! Haha spannedn dat kado!! Essie: wat goed zeg zo'n lange nacht! Miffy: wat een schatje zo in slaap en leuke kleertjes! Klusser: ben zo blij met jouw bericht over die eerste 3 maanden! Je zou bijna vergeten dat t allemaal beter wordt straks, maar nu heb je me weer een beetje opgepept! Yupgup: ojee wat en tegenvaller, hoop dat het meevalt en dat er wat aan te doen is! Je moet jezelf niks kwalijk nemen hoor, je kunt niet alles zien toch? Ladytijger: mooie foto en leuke kleertjes, zo leuk is dat met n meisje! Lange nachten: bij een nacht van 8 uur, staan julie borsten dan niet op springen??? Hier een goede nacht gehad na zo'n vrselijke dag gisteren, was echt gesloopt! Nu gaat t ook goed (tot nog toe), heeft om 11 uur voeding gehad en ligt nu te kakelen in de box met de muziekmobiel aan. Morgen is hij alweer 1 maand oud, de tijd vliegt! Paar vraagjes: Welke kolf is aan te raden? Hoe vaak koken jullie de speen uit? Weet iemand nou wanneer striae gaat vervagen?
zo weer terug van cb, Kaylee is nu 350gr gegroeid en weegt nu 4740 en een halve cm in de lengte erbij, nu 55,5cm Haar gewicht zit nu op groeicurve net onder de bovenste lijn alles is oke gekeurd, wel over 3 mnd voor de zekerheid een echo van haar heupjes omdat ze tot 33 weken in stuit heeft gezeten. Maar zo op het gezicht en met beweging zag het er prima uit. Huilen, is bij haar waarschijnlijk oververmoeidheid, en de borstvoeding gaat waarschijnlijk te snel voor haar, is ook snel klaar doe er ongeveer 8 tot 13 minuten per borst over, hierdoor komt er teveel lucht binnen wat krampjes kan veroorzaken. Dus van tevoren even de druk ervan af halen. Child ik heb Kaylee al eens strak in gewikkeld, wordt alleen maar erg boos ervan. Yupgup, succes in het ziekenhuis, misschien gaat thomas wel even onder de blauwe lamp om de gele stoffen af te breken?? Komt wel goed schatje Forever, leuke foto, Kaylee heeft dat shirtje vandaag in het wit aan Er was er nog eentje met een foto, super leuk, en haar kleertjes gaaaf
Elies Paar vraagjes: Welke kolf is aan te raden? Dat ligt helemaal aan je eigen wensen, hoe vaak je gaat kolven en waar jij je prettig bij voelt. Als je weer gaat werken, wordt een elektrische kolf wel aangeraden, maar er zijn vrouwen die veel liever en beter met een handkolf kolven. Dubbelzijdig of enkelzijdig is ook maar net wat je wilt... Dubbelzijdig kun je je net een koe voelen Hoe vaak koken jullie de speen uit? Elke dag, ik heb er 3 en kook ze uit zodat ik altijd een frisse heb Weet iemand nou wanneer striae gaat vervagen? Geen idee, ik heb dan wel drie kinderen, maar nog steeds een streeploze buik (en 3 keer een megatoeter). Daar kan ik je dus niet mee helpen (dat is ook de reden dat ik vorige keer niet had gereageerd op je vraag)
Pat goed nieuws!!! Fijn!! WBT draagdoek, het systeem er achter snap ik, ik heb em al een paar keer omgedaan. Maar idd te los/te strak.... Wat is goed... En dan moet ik nog oefenen met Lars erin. Ik ga nu echt even liggen, en dan vanmiddag testen denk ik. En dan hoooooop ik weer een keer met de hond te gaan wandelen. Dat is zo lang geleden!! Als is het maar 200 meter... Ik kijk er naar uit!
Klopt ik maak ze max. N half uur naflestijd wakker.... Of laat ze indd met speen of in draagdoek even rekken..... Solli nog niks gehoord denk dat t dus indd niks is.
Welke kolf is aan te raden? ik heb vroeger de avent handkolf gehad, en daar kreeg ik pijn in hand van!! Nu heb ik de medela swing en wooooooooooow wat een super ding en makkelijk Hoe vaak koken jullie de speen uit? euhm is hier niet nodig, en zowel dan eens per 3 dgn denk ik en tussen door water afkoken in waterkoker en dan in bakje doen met speen erbij (deed ik bij zoon) Weet iemand nou wanneer striae gaat vervagen? Ik heb ze nu niet erbij gekregen, maar bij mijn zoon wel, en ik weet nog dat het vrij lang duurde (zeker wel aantal mnd/jaar) dat het vervaagde naar wittig/grijzige gloed. Helemaal weg gaan ze niet he!! Het zijn onderhuidse bindweefsel scheuren
Volgens mij ben ik een dikkertje dap aan het kweken haha, Kaylee is gewoon meer dan een kilo aangekomen sinds geboorte
Elies, kolf is erg persoonlijk, ik kolf 5a6x per dag met een handkolf maar vele zouden dat niet willen (ikzelf ook niet altijd) dus qua elecktrische kolf kan ik je ook niet helpen speen hebben we niet...... Striea is ook per persoon verschillend, ik smeer elke dag braaf 2x met bio oil omdat het bij mij anders niet vervaagd
Neva gisteren de hele avond lekker in mijn armen geslapen, ze was totaal gesloopt... Ik had op beide benen een nat compres gedaan om zwelling en harde ei te voorkomen... Dit is mij gelukt... Neva bleef zelf goed haar benen bewegen.. Eetlust heeft zij gehouden en dronk bij haar laatste fles ruim 140 ml op. Bij verschonen heb ik haar een paracetamol gegeven, het was niet zo gek dat continu sliep. Neva had 38.7 graden koorts... Nergens om zorgen over te maken, koorts kan 5 dagen aanhouden na prikjes... Het mag alleen niet stijgen als je een paracetamol heb gegeven... Neva vannacht bij mij geslapen, vanochtend om 06.00 uur gekomen... haar temp was 38.2 dus weer paracetamol gegeven... Nu schommelt temp, maar blijft onder de 38 graden... Eetlust nog steeds aanwezig... miekr Hoe is het in het ziekenhuis verlopen met Devin? wanneer krijg de uitslagen van het bloed... nijntje Het zal heel goed kunnen dat ik jou met een ander vergist heb, ik heb ook zoveel gelezen en geschreven.. Oopsie bb De nachten gaan steeds beter met je meiden, alleen 04.00 uur en om 08.00 uur gemeld. Goed zeg... Positief blijven denken, je gaat gebeld worden... Hoe was het met buurvrouw/vriendin... De hints hebben mij nieuwsgierig gemaakt, wat heb je gekregen? En daarna gezellig op stap met je moeder... Bij jou is de winkel alleen maar dicht, bij mij bestond de winkel nog geen eens, terwijl hij wel op BY KAY site als verkooppunt staat. essieee Zal Sem het nu eindelijk door hebben? Ben je nog naar de markt geweest? hier is het echt bagger weer. grijs, grauw en regen... Altijd drama? hoe zou dat komen? ludora Als ik wakker ben geweest en weer in slaap val, krijg ik hoofdpijn en wordt ook vermoeider wakker... Jouw Lars een date met de tweeling ... Date goed verlopen? Kon hij je dat vertellen? BV: Glimlach? Hoe was het op consultatie bureau? Ben je met Lars in je draagdoek naar cb gegaan? Wat jij hem aanbiedt is niet veel, misschien iets geven voor hongerige baby's. Het spugen kan ook te maken hebben met teveel binnen krijgen. Neva krijgt van nutriton last van obstipatie. En je moet er heel weinig van geven anders frustratie alom bij je kind ivm zuigen (te verdikt) pat Heb jij ook een afspraak bij de consultatie bureau, zoja succes en ik hoop dat zij jouw vragen kunnen beantwoorden... De cb hier zijn gek geworden... Ik mag Neva met 3.7 kilo 120-150ml fles geven.. Dat is veel te veel voor zo'n kleine, niet zo gek dat ze last van maagzuur krijgt... Ik bied haar 120ml aan, maar hoeft het voor mij niet op te drinken... Kaylee heeft goed geslapen als ik zo lees. Heel Netjes van Kaylee het groeien... Foto van heupjes heb ik hier niet meer gehoord, Kaylee mag toch foto''s in het ziekenhuis laten maken? Hier ook tot 33 weken in stuit en ik met heupverschil van 3 cm.. Ben benieuwd of zij bij mij er dan ook over beginnen, maar ik denk het niet... dribbel Wat ben jij fanatiek op de vroege ochtend, je neemt het ervan of niet nu je kleine manneke ligt te slapen... Wat kan Finn toch lekker spelen, speelt hij graag in zijn eentje? Je kids vonden de regen zeker niet zo erg, ik weet nog wel toen ik klein was... Ik stond altijd flink te stampen in de plassen... ladytijger Heerlijk als Bram geniet bij zijn gastouders... JIj hebt je handen even vrij van hem en kan je even de volledige aandacht aan Gwen besteden.. Wonen gastouders ver van jullie vandaan? of kunnen die vriendjes ook bij jullie spelen? Oh wat een heerlijke meid en wat een leuke kleren heeft zij aan... Waar heb je die gekocht? Merk? Mag ik je geld geven en je laten shoppen voor Neva... just kidding f0rever Kimberly is gewoon een toppertje wat betreft de nachten. Je geeft haar 's avonds gewoon stiekem een beetje cognac bij haar voeding, slaapt ze heerlijk op ... Hoe was het bij je vriendin? groot verschil nietwaar als de kleintjes bij elkaar legt? lieve foto, paars staat haar goed. child een alternatief van johannesbroodpitmeel is gelilact.. http://medicinfoconsumer.devgem.be/Pdf/0043539.pdf Ik vraag standaard second opinion, ik vertrouw het consultatie bureau niet helemaal.. Ik heb nu al een aantal keer een aanvaarding met hem gehad over Neva... Ze verschafte mij verkeerde informatie en zelf doen zij hun studie niet... Ik mag Neva nu 120-150 ml voeding geven, ze is niet eens 3.8 kilo... Ik vind het niet zo gek dat zij last zou krijgen van maagzuur, ze krijgt dat toch veel te veel binnen... Clusteren 's avonds zou niet erg zijn als hij je in de nacht maar laat slapen, toch? yupgup Arme meid... Wat fijn dat je vriend vandaag vrij heb genomen om jou even te ondersteunen met Thomas.. Wat zou er kunnen zijn? Het is je ook niet gegund, succes in het ziekenhuis... marlinde qua voedingen doet zij het dan toch heel netjes... Ik ga om de dag met de kleine douchen, badderen of tummy tubben... De eerste maanden in het nog niet zo goed om elke dag te gaan ivm tere huid. bloem Ik zou niet snel aan lactulose beginnen... Zeker omdat ze zo klein is... Ik hoop dat je snel balans weet te vinden tussen voeding, medicijnen en ontlasting... Hier ben ik destijds gestopt met johannesbroodpitmeel en infacol en overgestapt op nutrilon omneo, hieraan heb ik goed gedaan... Neva heeft nu elke avond bij laatste voeding ontlasting Ik schuif dagelijks met voedingen om op 5 of 6 voedingen uit te komen, dit hangt samen of Neva in de nacht ook komt... Als zij om 04.00 uur komt is 4-8-12-16-20-24 en anders 8-12-16-20-24 ongeveer. Haar laatste voeding biedt ik meer aan dan de rest van de dag... elies ik adviseer je om voor medela symphony te kiezen. Deze worden ook in het ziekenhuis gebruikt. ik kook dagelijks de spenen uit. Over striae kan ik geen antwoord geven... Dat is namelijk per persoon erg verschillend, net hoe snel jouw lichaam hersteld.
Heb eigenlijk nooit een aanvullende verzekering erbij. Heb (gelukkig!) ook altijd heel weinig ziektekosten, ook nooit fysio of gebitsproblemen enzo, dus dan weegt extra premie niet op tegen de incidentele kosten mochten die zich een keer voordoen. Alleen in 2010 heb ik wel een jaartje aanvullend genomen, dit i.v.m. de komst van Jop (met het oog op een eventuele poliklinische bevalling, eigen bijdrage kraamzorg, vergoeding zwangerschapscursus). Toen heb ik de extra premie er wel redelijk uitgehaald door o.a. ook kosten voor contactlenzen te declareren. Voor 2012 wilde ik hetzelfde doen i.v.m. de komst van Nora. Maar ik kwam er in januari achter dat ik het nog niet geregeld had (ik dacht van wel), maar toen was het dus te laat. Maar goed, dit keer betaal ik dus wel de eigen bijdrage voor de kraamzorg, maar dat geeft niet want dat bedrag is nog altijd veel lager dan de extra premie voor de aanvullende verzekering (cz gezinnen = 40 euro/mnd!)... Ik vind 40 euro/maand extra wel veel. Voor die 480 euro op jaarbasis kan ik desnoods wel zelf een keer een rekeningetje betalen en de jaarlijkse tandartscontrole. En natuurlijk zijn er ook wel goedkopere aanvullende verzekeringen, maar die hebben niet zoveel meerwaarde voor ons... Maar ja, het is dus puur geluk dat ik nooit iets aan de hand heb eigenlijk! Of alleen dingen die door de basisverzekering vergoed worden (alleen heb je dan weer dat stomme eigen risico, maar daar ontkom je toch niet aan)
@sefanja, oooh wat zielig dat ze zooo gesloopt was en koorts heeft gelukkig heb je wel de zwelling tegen kunnen houden wanneer deed je het koude compres erop, bij cb meteen of thuis??
hihi, had er ook moeite mee hoor, met de eerste prikken. Heb mijn opwellende tranen nog net in het oog kunnen houden of snel weggeveegd, weet het niet meer. Weet alleen dat Jop lekker door pappa vastgehouden mocht worden toen ze hem prikten, ach, ik vond het zo zielig, ha ha! Ik ben erg te spreken over de wipstoelen van Babybjorn. Als je kindje wat zwaarder is, kan ie zo leuk zelf op en neer veren. En alles makkelijk wasbaar. Wel duur, dus op mp kijken. Alhoewel ze nog een hoge 2ehandswaarde hebben (!) op mp, dus nieuw kopen zou dan ook wel kunnen... Heb gisteren in topics op zp gezocht naar info over infacol, cinababy en sab simplex. Daaruit haal ik juist dat infacol en sab simplex op elkaar lijken (lucht bundelen), maar dat ss een hogere dosering heeft. En dat cinababy juist berust op een andere werking (rustgevend, homeopatisch). Een vriendin van mij gebruikte orthiflor start, lees daar veel goeds over. Is net als ABC Dophius een probioticum... Al bij je ha geweest? Wat zegt ie?
Stefanja Bram zijn gastouder woont 5 minuten bij mij vandaan en om de andere kindjes wonen in de buurt. Betreft Gwen haar kleding: Het vestje, de legging en het rokje zijn van het merk noppies en gekocht op Hummbee - kinderkleding designer merkkleding en outlet ( is een site waar alle merk kleding met flinke kortingen worden verkocht) en het witte basic shirtje gewoon van de prenatal. Dus mocht je het ook leuk vinden voor neva dan kan je jouw slag slaan
Lekker druk met drie mannen! Ik vandaag met twee kindjes, en ik vind het al heel wat! (pffft!) Wanneer verwacht je de uitslag van Devin?
Ha ha, die vriendin is best gemeen! Als ik jou was zou ik echt mega-nieuwsgierig zijn! Eigenlijk ben ik nu al heel nieuwsgierig en 't is nog geeneens voor mij....