De huisarts zegt eigenlijk hetzelfde als wat ik dacht... Elke baby heeft last van maagzuur (reflux), alleen groeien de meeste hier overheen... Een baby heeft echt last van reflux als het niet meer wilt drinken... Neva drinkt best veel voor haar gewicht, dat kan ervoor zorgen dat maagzuur omhoog kan komen... Dit terwijl ik van consultatie bureau haar meer mocht aanbieden 150ml+ 5... Ik bied haar nu 120 ml+4 en dat hoeft zij niet helemaal op te drinken... Mijn huisarts kent mij een beetje boel goed (whahaha) en ik wil medicijnen juist voorkomen... Hij vindt het nu ook niet nodig gezien zij gewoon goed drinkt en groeit... Ik mag haar zelf iets minder geven...
Nou ik ben als ik daar bestel vaak goedkoper uit. Rokjes voor 5 euro van een merk kom ik toch niet in de winkel tegen. Dat rokje dat Gwen aan had op de foto was van 22,95 afgeprijsd naar 8 euro. Dat is dan toch wel leuk shoppen Dus je bent dan eigenlijk geld aan het besparen Zeg dat maar als je man begint te klagen hihihi
shit, verkeerde knopje... Had nog reacties staan op dribbel, ladytijger, yupgup enzo, maar die zijn nu weg. Grrr! Ga snel even liggen. Beide kindjes slapen nu, alhoewel het de vraag is hoe lang Nora blijft slapen. Ze ligt me een partij te kreunen, scheten en af en toe een huilkreet... Dikke kans dat ze zo weer wakker wordt, stomme darmpjes ook, waarom zijn die darmen niet gewoon klaar na 40 weken zwangerschap...
Ik kan niet tegen een vies huis, wel tegen rommel, maar niet tegen vies (al is het hier nooit lang schoon ) Finn kan heel goed zelf spelen, Danique ook. Ik ben van mening dat elk kind zichzelf moet leren te vermaken. Uiteraard wil ik graag dingen met ze doen, ik heb ze niet voor niks gekregen, maar ze moeten zichzelf ook bezig kunnen houden. Nu speel ik wel een beetje vals, want in mijn opleiding en werk heb ik heel veel dingen gezien en wist ik zeker dat ik dingen anders ging doen (en de praktijk heeft uitgewezen dat ik de meeste dingen ook anders gedaan heb/doe ) Ja, ze krijgen regenlaarzen aan en stampen maar, ze mogen vies worden, ik heb toch al genoeg was met 3 kinderen
Ik ben het niet helemaal met je huisarts eens, want één van de symptomen van reflux is juist dat ze vaak willen drinken en dan dus juist heel veel binnen krijgen en maar willen blijven drinken om zo de pijn in de slokdarm te verzachten. Dat was bij Mika ook het geval. Ik ben ook absoluut geen voorstander van medicijnen (ze krijgen bij mij normaal een half jaar exclusief borstvoeding), maar bij Mika moest ik wel. Ik had alles geprobeerd en hij sliep amper tot niet. Dat is ook niet gezond voor een baby en een refluxbaby mag je niet inbakeren...
Slaap lekker! Hou dat kreunen wel in de gaten, want kreunen is een teken dat er ergens iets niet goed zit...
Hoera! ik heb jullie weer gevonden.... Ik was jullie kwijt sinds het laatste topic gesloten was... Maar hier ben ik ook weer. Zometeen maar even een abonnementje organiseren! Met onze kleine man gaat alles goed. Vandaag bij de huisarts geweest omdat de cb-arts aangaf dat er vocht in zijn balzakje zat. Nu moeten we over 2 weken naar het ziekenhuis voor een echo van zijn balletjes. Ze gaan kijken of er mogelijk een liesbreukje is.
Trillende lipje ik ben kraamverzorgster geweest en we hebben daar allemaal verplichte borstvoedingscursussen moeten doen (die kregen we van een lactatiekundige). Daarnaast heb ik met mijn 22 maanden borstvoeding totaal tot nu toe ook wel heel veel kennis vergaard
Wat fijn dat alles goed gaat met je kleine man... Ik hoop dat het geen liesbreukje is, schijnt vrij pijnlijk te zijn... Laat je het ons weten hoe het is af gelopen?
Dat heeft Mika ook, maar met 4 weken gaven ze aan dat dat nog mocht We moeten maandag weer, dus dan hoor ik het wel
hoe zitten jullie qua luiermaat en hoe oud en hoe zwaar zijn jullie baby's ben ik wel nieuwschierig naar hier 5w5d en woog eergister hier thuis 4020 ze heeft nog steeds mt1
Hier zit Mika in maat 2, niet omdat 1 niet meer paste, maar omdat hij veeeeeel teveel plaste voor die luier (3 uur redde hij niet) Mika is nu 8w4d en ik gok zo rond de 5 kilo (maandag weet ik het precies)
Bedankt voor jullie antwoorden dames! Kolf: ik wil sowieso en elektrische ivm kolven op werk, ga dat niet met de hand doen. Speen: ik doe t nu om de dag, het uitkoken, maar weet niet of dat voldoende is qua hygiene... Striae: ja ik weet dat t nooit weggaat, maar het vervaagt wel toch? hmm jammer dat t zolang duurt! In september op vakantie, dan zal t nog wel lekker zichtbaar zijn. Pat78: fijn dat je tips hebt gekregen voor kaylee, hopelijk helpt het! Ladytijger: leuke site die hummbee, ik ga eens koekeloeren! Miffy: ik heb hier nu maat 2 gepakt, omdat ik daar dus 4 pakken van had gewonnen (die 4 pakken in maat 1 waren op). Die passen op zich goed, al zijn ze wel een stuk groter dan maat 1. Oja hij is morgen 1 maand oud en weegt volgens mijn geimproviseerde weegschaal zo'n 3800 gram. Hier ligtie er net weer in nadat hij wakker was vanaf 11 uur, hij was zo onrustig en op n gegeven moment kwam het eruit, flinke poepies. Lekker liggen pruttelen en toen verschoond en gegeten. Hebben jullie babies ook haaruitval van het hoofdje? Hier is wordt zijn voorhoofdje aan de bovenkant kaal, zag pas met t badje ook heel veel haartjes erin zitten en in zijn mutsje.
Opzich gister een redelijk dagje gehad. Man had gistermiddag vrij genomen om me even te ontlasten. Hij was thuis en meneer ging lekker bij hem op de bank slapen. M'n moeder bied geregeld aan om te helpen, maar zij werkt ook nog veel dus wil haar ook niet teveel vragen. Daarbij moet ik eerlijk zeggen vind ik het wel moeilijk daar hulp in te vragen. Voor mn gevoel moet ik het zelf kunnen en doen. Ergens begrijp ik ook wel dat het soms gewoon nodig is om hulp te vragen. Heb met man afgesproken dat hij meer helpt. Hij was nogal makkelijk eerste weken stond hij echt voor me klaar maar dat sloop er een beetje bij in, thuis komen van t werk op de bank ploffen, soms in slaap gevallen en dan irriteer ik me al omdat ik hem snachts ook laat liggen, sem klaar maken voor de nacht etc deed ik allemaal ( met heeeeel veeeel liefde) maar heb aangegeven dat hij dat best is over kan nemen of samen te doen, gelukkig heb ik tot m door gedrongen.. Moet zeggen dat, dat kleine beetje soms al even ontlast. Voor mijn gevoel was ik 24u per dag met m bezig. terwijl we samen ouder zijn. Nu verandert dat gelukkig.. Wat fijn dat er eindelijk een stijgende lijn bij Nora is! Ze komt er wel! Mama heeft goede voeding Hier ook al last van... Raak gewend aan de weinige uurtjes slaap... Normaal als k om half 6 wakker werd sliep ik rustig verder. Haha grappig Lars is er vroeg bij met daten. Fijn dat je draagdoek binnen is! Ik heb de grijze met groene ster, vind m erg fijn.... Maar moet ook nog wennen aan wanneer die precies goed zit hoor.. Haha je zou het haast zeggen he! Maareh nee, liever niet. Zoveel heb ik nou ook weer niet met die buren... Fijn dat Mika vandaag lekker rustig is! En de regen is inderdaad niks, bagger weer Dat deed Sem de laatste 4 nachten ook, eerder komen.. Meestal kwam hij ook rond 4u half 5. Maar vannacht dus een langere ruk gemaakt, msschien is dat de aanloop die er voor nodig is hopelijk bij jou ook snel... Al ben ik er bang voor dat dit ook maar eenmalig was... Mooie foto!! Forever. Fijn dat je meisje zulke nachten maakt! Ook goed voor mama, kan die lekker meeslapen Ook al zo mooie foto van een mooi meisje! YupGup Jeetje wat schrikken! Hopelijk valt het mee met Thomas. Maar aan de andere kant maar goed dat ze zijn bloed hebben nagekeken. Hij is in goede handen! Bloem. nHopelijk helpen de medicijnen voor je meisje! Marlinde. Ik doe Sem meestal om de dag in bad. Miffy. Haha geweldig, 2x de trap oplopen zonder te weten waarvoor. Ik merk wel dat mn geheugen heel ietsie pietsie beter is, maar ben dr nog lang nie Ludora. Je mannetje groeit goed, gelukkig maar!! Elies. Welke kolf is aan te raden? Ik heb de medela swing, vind m erg fijn! Hoe vaak koken jullie de speen uit? Om de dag. Weet iemand nou wanneer striae gaat vervagen? Ik hoop ook dat ze snel vervagen! Merk dat ze op mn bovenbenen al wat lichter worden, zijkant van mn buik en dijbenen zijn ze nog paars/blauw Pat.Jou meisje groeit ook al zo goed, fijn hoor!! Hier is Sem ook al een kilo boven zn geboortegewicht, met 5 weken. BB.Spannend dat afwachten van je sollicitatie. Hopelijk word je aangenomen! En wat voor kado heb je gekregen? Pff ik dacht dit doe ik wel "even" maar er is veel gekletst!! Ik hoop het dat hij het door heeft! Zulke nachten wil ik wel vaker Nee ben niet naar de markt geweest. Heb vandaag weer meer last van mn bekken ( gister iets teveel in het huishouden gedaan ) en het blijft regenen dus dan maar niet, volgende week nieuwe poging. Hopelijk gaat de koorts snel over bij Neva. Lijkt me ook moeilijk die prikjes, ik moet in Juli met Sem... Maar het hoort erbij... Elmo. Leuk dat je er weer bent! Fijn dat alles goed gaat... Hopelijk geen liesbreukje voor je mannetje... Miffy. Hier is Sem ook 5,5 week oud. heb alle kruidvat maat 1 net van de week opgemaakt.. nu bezig met mn laatste pak pampers maat 1. hij woog dinsdag 4630. Dan ga ik aan mn voorraad 2 beginnen Elies. Hier verliest Sem boven op zn hofd zn donshaar, jammer want hij heeft al zo weinig... Zo hehe ik ben bij gelukkig!! Nu is meneer wakker jaja hij heeft geslapen!! ongeveer 1,5u in de box dus ik had even uitgebreid de tijd voor jullie nu ga ik voeden...
dag meiden, Hier een fijne nacht gehad. Voeding om 12 uur en om 5:30 weer, daarna 8:30 en vanmiddag pas om 12:30 Vanmorgen even langs school geweest om mijn opdracht in te leveren en wat te kopen voor mijn neefje (viert morgen zijn 4e verjaardag) en de ingrediënten voor een taart. De hele tijd heeft ze lekker liggen pitten... En pas toen we bijna thuis waren werd ze wakker en kreeg ze honger. zo even spieken wat jullie nog meer hebben gekletst
dat was ik vergeten, Sefanja beterschap met Neva, zielig is dat het als ze prikjes hebben gehad. oja luiermaat hier al anderhalve week in maat 2, ik vond dat maat 1 begon te knellen bij de beentjes, elke keer rood. Nu maat 2, vind het eerlijk gezegd nu steeds beter gaan zitten, eigenlijk moet het maat 1,5 zijn want de overgang van 1 naar 2 is best ruim hoor.