De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ludora

Ludora Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.920
    0
    0
    Zwanger zijn en aftellen ;)
    Gezellig Brabant
    Daro en toch slaapt ie snachts goed he??
    Ik begreep van kv en cb dat juist dat wakker maken er voor zorgde dat je regelmaat krijgt en de nacht zo snel mogelijk door kan.

Hoe zie jij dat? Wat is jou achterliggende gedachte?

2. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    hoi dames!!
    gister zouden we eind van de middag + begin van de avond op verjaardags visite gaan
    we moesten anderhalf uur heen en terug rijden
    uiteindelijk was het zooo gezellig dat we besloten te blijven, ninthe boven in de kinderwagenbak te slapen en wij gezellig beneden
    tot mijn verbasing ging dit super goed!!!
    we hebben een super avond gehad
    vanochtend nog maar even doorgereden naar mijn ouders
    en vanmiddag pas weer naar huis

heb wel terug gelezen maar niks bijzonders tegen gekomen waar ik op wou reageren geloof ik

ojewel!!
    Yupgup, heel veel sterkte!!

3. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Ffe ego!!

K heeft vandaag voor de eerste keer zonder thermometer hulp een poepbroek gehad...

Dus voor alle bv mama's kan de kleine moeilijk poepen dan kan roosvicee laxoo helpen hier werkt het!!! ( wel zelf drinken)

Liefs

4. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Klusser, 's avonds clusteren en dan 's nachts betere nachten is inderdaad prima!

@Ladytijger, wat lief dat je foto's van je opa gaat uitzoeken voor je oma. Zal ze vast waarderen.

@Child, kan me voorstellen dat een fleecedeken de laatste dagen weer wat warm is, dus warmteuitslag zou best kunnen.

@Yupgup, poeh heftig hoor gisteren, sterkte! Hopelijk was vandaag een betere dag..

Nou, hier gisteren met Aniek in het ziekenhuis gezeten.. Ze was de hele dag al enorm slaperig en kreunde ook steeds. Dronk slecht. 's MIddags viel het me ineens op en heb ik haar getemperatuurd: 38,0 graden, dus op het randje van verhoging/koorts. Om 19 uur weer getemperatuurd en toen had ze 38,4, dus toen toch maar naar de HAP gegaan. De huisarts kon geen reden voor de koorts vinden, en met een baby van een maand oud nemen ze dan geen risico en moest ze door naar het ziekenhuis. Daar is ze onderzocht, urine getest, maar daar kwam ook niet wat uit. Ze had wel sinds gisteren een uitslag op haar borst, waarschijnlijk een virale uitslag, dus ze zal misschien ergens een virus hebben opgelopen. Uiteindelijk om 22.30 was ik weer thuis, en moest vanmorgen terugbellen hoe het nu ging. Vanochtend had ze nog wel 38,1, maar het kreunen was over en ze was ook veel helderder. Nu vanmiddag is de temp weer netjes 37,1 gelukkig. Poeh, maar niks aan hoor, met zo'n kleintje in het ziekenhuis te zitten.. Vandaag maar extra veel met haar geknuffeld.

5. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Zwaait!!!
    Drukke dag en zometeen voetbal dus zal er niet veel zijn!!ja in meelees vandaag!!

Yup heel veel sterkte!!

Liefsss

6. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @minkie,
    ooooh dat moet schrikken zijn geweest!!
    gelukkig gaat het al een stuk beter met Aniek
    zelf ook al een beetje bijgekomen van de schrik enavond ziekenhuis??

7. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    Ja inmiddels wel, maar vooral vannacht en vanochtend had ik er nog wel de bibbers in.. Ze had natuurlijk geen hoge koorts, maar bij een kleintje van een maand oud zie ik toch liever wat normalere temperaturen..
    Maargoed, het viel allemaal mee uiteindelijk.

8. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    @ Child: herken je pijn wel, hier ook vacuum, misschien de verklaring...

@ kots: zou hij ook mooi zelf mogen doen!

Hier: erachter dat hij echt lekker slaapt op zijn buik! Vanmiddag bij schoonouders op zijn buik op de bank geslapen!
    Nu wel lekker ff bij mama op de borst!

Mijn man een sleutelhanger met foto van hun samen gegeven en ingelijst voetafdrukje. Gisteren gemaakt.

Ook nog bij mijn vader geweest. Zo leuk weer om te zien dat de kleine dan zo in de spotlight staat he hihi

Zo... Was ik weer ff, nu maar voetbal gaan kijken...

9. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Oef, ook schrikken!

10. Doetie

Doetie Bekend lid

26 sep 2011
    554
    33
    28
    Vrouw
    Friesland
    Heey meiden,

Zo het is al even geleden dat ik hier was.
    Hier gaat alles redelijk. Hectische tijd. Kraamhulp is na 7 dagen vertrokken. Hadden 2 dagen extra zorg ivm de keizersnee. Eerste dagen thuis waren wel pittig en vermoeiend maar we raken nu wel gewend. De wondpijn valt mee en ik kan elke dag wat meer.

Jens blijkt groter dan wij dachten hij is 54cm bij geboorte ipv 52cm.

Sinds 3 dagen drinkt Jens slechter en braakt hij. Komen op 250-350 ml per dag. Weinig dus. Gisteren naar de HAP geweest, controle op uitdroging. Viel gelukkig mee dus weer huiswaarts en alles goed in de gaten houden. Wel hebben we medicijnen voor spruw, mondke zit vol blaasjes. Oorzaak vak het vele braken weten we niet, reflux?? Hij drond dag 8-10 wel goed zo'n 100 per fles en nu nog maar 60ml.

Door drukte en vermoeidheid lees ik wel met jullie mee maar reageer ik nog weinig. Sorry

Hebben jullie ook kindjes die veel braken of/en spruw hebben?

Groetjes!! (Sorry voor typfouten, ben via mn mobiel online)

11. Bumbaaa

Bumbaaa Fanatiek lid

24 mei 2012
    2.188
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miffy,heerlijk zo`n onverwachts avondje.Super dat Ninthe het zo goed deed!Wat kan je dan trots zijn he :D

Forever,yeahhh poepjes :) Fijn dat het eruit is bij d`r!

Minkie,dat is schrikken zeg.Gelukkig is het weer goed nu,maar kan me voorstellen dat de schrik er goed in zat.

12. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Bedankt voor jullie woorden, medeleven en interesse meiden!!

1) Drinken deed hij wel, maar zodra hij klaar was en geboerd had begon het weer....
    2)We worden maandag gebeld wanneer we langs moeten komen, wordt nog ingepland.
    3) Het begon vorige week vrijdag ineens, dus al een dikke week.

Vandaag ging goed! Bijna non-stop geslapen. Na de voeding hup, het bed weer in. Enige keren dat dat niet zonder huilen lukte was nadat hij met mij onder de douche was geweest, en nu (vriendlief is hem aan het sussen) nadat hij een kwartiertje bij papa op schoot heeft gezeten. Meneer heeft lopen LACHEN!! Die hadden we al een week niet meer gezien :D

Maargoed, is nu wel duidelijk dat hij moeite heeft met teveel prikkels....

Ik lees later ff bij, zodra thomas slaapt gaan we voetbal kijken.

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    @yupgup
    Wat fijn dat hij vandaag lekker heeft geslapen, mannetje zal vast moe zijn,
    hopelijk blijft het weer goed gaan en blijft die nu weer rustig

@bumbaaa
    jaa ik was heel trots
    en ook wel opgelucht, toch wel fijn dat we dit soort dingen kunnen doen met haar

14. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Miffy: mag je ook best trots op zijn meid! Ik zou het niet kunnen met k die zit echt in een ritme en daar wil ze in de avond niet vanaf...

Yup: fijn meid!! Dat zijn betere berichten! Hopelijk blijft hij het volhouden om weer een rustig mannetje te zijn :)

Hier: k ligt weer lekker op bed en gelukkig deze nacht geen kotsende man whahaha hij is aan het werk :) dus het bed voor me alleen soms best wel lekker...

Veel liefs en slaap lekker :)

15. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    Bumbaa: ja is echt heel fijn ben zo blij dat die roosvicee ook op haar door werkt want ik heb weer me rustige meisje terug die niet gilt van de krrampjes maar gewoon lekker gepoept heeft..

Liefs

16. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Wat lief! Oma zal vast blij zijn met je collage!

(En als ik zo vrij mag zijn, is je oma al erg oud? Leuk dat je nog een oma hebt, is toch wel bijzonder. Klusser en Klusser-man al jaaaaren niet meer (mijn moeder is de jongste in haar gezin, dat scheelt ook natuurlijk en mijn vader en schoonouders zijn/waren 'de middelsten' in hun gezinnen). Maar natuurlijk wel verdrietig dat opa Gwen niet meer heeft mogen zien...)

17. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Child: je analyse klinkt logisch. Denk inderdaad niet dat de meds verband houden met de uitslag. Zo'n nekje is daar toch een gevoelige plek voor, zal wel snel wegtrekken.

Oom en tante nog lang geweest / Noah vastgehouden?

Van al mijn ooms en tantes (van beide kanten) verwacht ik maar weinig op kraamvisite. Met veel familie heb ik nauwelijks contact, die komen ook allemaal niet. De ooms en tantes van Klusser-man (beide kanten) hebben we wel leuk contact mee, we hebben ze allemaal voor een zondag in juli uitgenodigd...

Miffy: klinkt gezellig. Fijn hoor, dat Ninthe zo zich zo relaxt inpast in jullie onverwachte plannen! Spontane acties zijn bijna altijd het gezelligst!

Ludora: Lars toch nog wel lang wakker van 600 tot 1330. Maar rustig wakker of huilend?

Minkie: schrikken! Goed dat het goed afgelopen is, lekker veel knuffelen!

Doetie: je hoeft natuurlijk geen sorry te zeggen als je niet reageert! Als je druk ben, ben je druk, logisch! Eerst jezelf en je kind hoor! Maar vreemd dat het spugen nu pas sinds drie dagen begonnen is. Heb daar geen ervaring mee, kan er niet echt iets over zeggen... Hebben de spruw en het spugen verband met elkaar?

18. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Geen dank!

1) Heftig dan!
    2) Okay, laat het nog even weten hier.
    3) Ja, ik dacht al dat het pas sinds (relatief) kort begonnen was. Jullie zullen je 't zelf ook al 1000 x afgevraagd hebben, maar enig idee of er sinds die vrijdag iets anders is / iets gebeurde?

Maar 't voornaamste: wat geweldig dat het vandaag zo goed ging!

Zoals je 't schrijft klinkt het inderdaad alsof hij vorige week dan ergens overprikkeld raakte / oververmoeid en daardoor wellicht in een vicieuze cirkel raakte. Te moe, waardoor huilen of niet kunnen slapen. Etcetera etcetera....
    Hopen dat het ergste crisis bezworen is / de vooruitgang zoveel mogelijk blijft!!! Lekker saaie prikkelloze dag houden morgen, kijken of het werkt....

Gaat je schoonmoeder nog komen / logeren?

19. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ego:
    Met Nederland-Duitsland begon Nora voor 't eerst met 's avond krampen en huilen. Dus al een paar avonden achter elkaar, vanaf de volksliederen. MAAARRRR, vanavond helemaal niks! Joepie! Heeeeerlijk! Heb haar na de 1-0 in bedje gelegd en niets meer gehoord...

Hihi, je probeert meteen bij jezelf na te gaan wat het verschil is tussen de krampdagen en de niet-krampdagen, of je een oorzaak kunt vinden, maar 'k zou 't op dit moment werkelijk niet weten! Gewoon maar genieten dan...

Wel opvallend: Jop ging vanavond ook heel rustig en makkelijk slapen. Was de laatste tijd ook wel effe anders, hij vroeg vaak nog extra aandacht als hij net in bed lag (snottebel, purkie, knuffel ligt niet goed, deken zit los, nog even dit, nog even praatje, enzo). Zou 't aan 't weer liggen dat ze beide errug easy zijn vanavond? :D:(

20. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Iedereen een goede nacht gehad? Hier wel van 21.30 tot 5.00 heeft Mika geslapen. Daarna heeft hij lief wakker in ons bed gelegen, zat een scheet dwars. Daarna nog lekker geslapen...

Zo de oudste twee naar school/psz brengen. Even laatste poetsdingen doen en dan rond 10.00 uur visite van een oudcollega met een zoontje 3 weken ouder dan Mika.

Deel Deze Pagina