De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Dribbel, lekkere nacht! Leuk, visite met bijna even oude baby!

Pat, fijn dat het beter gaat. Heb je het geluid van de regendruppels op het raam opgenomen? Dan kan je 't af en toe afspelen indien nodig...
    Hoe was het met lactatiekundige?

Ludora, fijn dat Lars gewoon relaxt is als hij wakker is. Ik dacht even dat de wakkere uurtjes nog een probleem waren, maar gelukkig niet. Maar best wel al veel wakker voor zijn leeftijd?

Merk hier ook wel dat Nora al wat minder slaapt dan in het allereerste begin, maar nog wel meer dan Lars als ik het zo lees. Maar goed, zij zal ook steeds minder gaan slapen. Heb boven nog een folder liggen over slapen. Zal eens spieken wat daarin staat...

Marlinde, hoe was 't bij de huisarts?

Pris, hoe is hij nu, overdag? Nacontrole okay?

Hihi, Ludora is pissed! Misschien wel even uitleggen dat jullie Lars zo min mogelijk prikkels willen geven deze periode en hem afschermen?
    Snap overigens je irritatie over dat er ineens een wekelijks bezoekje 'moet' zijn wel hoor! Dat 'verplichte gevoel' is niet fijn.

Algemeen, is toch wel vaak dat het 'enthousiasme van schoonouders' (lees: bezoekjes van schoonouders of man die op regelmatige basis bij zijn ouders langs wil) door de mamma's als minder prettig wordt ervaren dan het 'enthousiasme van de eigen ouders'. Bij veel meiden blijft het schoonouder-geval toch een apart (irritant) dingetje. Maar ja, we hebben ook te dealen met onze mannen en hun band met hun ouders....

Ego: Sinds mijn schoonvader in 2007 vrij plotseling overleed is er toch een soort patroon ingeslopen dat wij mijn schoonmoeder elke zondag zien. Eerst gingen we met name naar haar toe (ze zit in een rolstoel, dus dat is makkelijker), maar toen Jop werd geboren en nog heel klein was kwam ze vaker met de regiotaxi naar ons toe. En sindsdien is dat zo gebleven...
    Ze komt eigenlijk heel veel zondagen hier eten en dan voetbal kijken met manlief. Ik vind het wel eens irritant, vind het lekker om op zondagavond mijn eigen gang te kunnen gaan, zeker toen ik nog werkte. Maar 't komt ook 'door 't vaste patroon / gevoel dat het moet', daar houd ik dus ook niet van!
    Zeker aan 't eind van mijn zwangerschap, toen kon ik het niet zo goed hebben. Hihi, toen is manlief weer wat vaker met Jop naar haar toe gereden. Maar nu Nora er is, komt ze weer hier...

Maar ja, ik weet dat ik op dit punt niet teveel kan zeuren. 't Is vooral mijn eigen irritatietje, want zo extreem is 't allemaal niet. Manlief is errug zorgzaam richting zijn moeder sinds zijn vader overleed. Met dit soort bezoekjes, maar ook met dingen voor haar regelen of haar soms ergens naar toe brengen / halen. Ik kan hier niet echt wat van zeggen, dus op dit punt doe ik echt water bij de wijn in 't kader van onze relatie, dit ligt echt te gevoelig, zou alleen maar tot ruzie bij ons leiden...

Child: twee uur is lang voor kraambezoek, zeker als je niet heel dik met elkaar bent! Bah!
    Al overlegd met je vk over je knip? Wat zegt die ervan?
    Trekt de (warmte)uitslag al weg?

2. Sam4Hope

Sam4Hope Fanatiek lid

25 feb 2011
    3.142
    0
    36
    Verzorgende Niv3 IG
    Kom me ook weer ff melden!

Mogen hier ook niet klagen qua nachten. Om 23u/24u laatste voeding, meestal grotere fles dan overdag. Dan komt hij tegen 3u en tegen 6/7u.
    Vanmorgen heeft hij na zijn fles van 9u en badje door papa bij mij in bed geslapen tot half elf ofzo. En ligt nu nog in de box te slapen. Wel weer op zijn buik!
    Hoor hem nu wakker worden, dus zo maar een flesje maken.

Ben benieuwd hoeveel hij weegt, geven nu flesje van 110cc. 90+3 (100) lijkt niet genoeg te zijn.
    Dus maken 120+4 klaar en halen er 20cc uit.

Krampjes blijven wel wat..
    Ook die drolletjes nog steeds. Moet hem af en toe ff helpen en dan is hij er weer vanaf. Hoop wel dat het snel weer normaal wordt.. En weet niet hoe lang het zo mag blijven... Het is niet zo dat hij dagen niet poept ofzo..

3. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    Ego: na voeding van 9:40 wilde Nora niet echt in haar bedje slapen. Bleek toch wel e.e.a. dwars te zitten....

Toen ik haar uit bed pakte vanwege huilen bij de 1e poging hoorde ik een flinke scheet en toen ik haar vanwege huilen bij de 2e poging pakte hoorde ik een flinke boer.
    De derde poging werd samen op de bank zitten en tv kijken (Heidi, hihi) en toen viel ze bij mij op schoot wel in slaap. Heb haar alsnog in haar bedje gelegd...

Dus nu effe aan de gang en wat dingen in huis doen! Stofzuigen, voor Jop gekregen kleertjes uitzoeken, net bevallen vriendin bellen, Belastingdienst bellen, dingen in huis opruimen enzo, lunchen en zelf nog effe uitrusten...
    Hihi, gaat natuurlijk allemaal niet lukken voor de volgende voeding (verwachting rond 1300)....

4. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Als we dan toch allemaal lekker aan het klagen zijn over (schoon)familie.. :D

Ik herken wat je schrijft Klusser, over een patroon dat er zo ingeslopen is. En dat het allemaal niet zo erg is, maar wel irritatie opwekt.
    Mijn vader is alleen en komt ieder weekend langs. Mn eigen schuld, want ik heb zelf gezegd dat hij altijd welkom is. Maar hij komt meestal onaangekondigd. Tijdens mn zwangerschap heb ik er een tijdje op gehamerd dat hij eerst belt voor hij komt, maar dat krijg ik er maar niet in.. met dus als gevolg dat ie hier iedere week op de stoep staat, en dan meestal net als we óf net weg wilden gaan óf als ik bijvoorbeeld net even wilde uitrusten ofzo. Ik hou heel veel van hem en zie hem erg graag, maar ik hou er gewoon niet van als hij onverwacht langskomt. Dat geldt ook voor anderen trouwens, ik kan gewoon slecht tegen verrassingen. Maar hoe vaak ik dat ook zeg.. het verandert nooit. En het stomme is dat ik zo dus ieder weekend niet echt op mn gemak zit (blijf bijvoorbeeld minder lang in mn pyjama rondlopen, wil niet gaan slapen want dan zul je net zien dat hij juist binnenkomt als ik net lig).. en als er dan sporadisch een weekend is dat ie niet langskomt dan zit ik dus al het hele weekend te wachten op niks.. En de laatste tijd blijft ie ook nog eens net zo lang zitten tot het etenstijd is en ik dus genoodzaakt ben om te vragen of ie mee-eet.
    Ik weet dat hij alleen is en da's natuurlijk best eenzaam en hij is alles voor me en ik ben graag bij hem.. K. is ook helemaal gek met hem en als mn vader er is gaan we toch allemaal onze gang, maar toch!
    *zo dat lucht op zeg*

5. sefanja

sefanja Fanatiek lid

7 mrt 2012
    1.239
    0
    0
    gehandicaptenzorg
    Nieuw Vennep
    ik kan absoluut niet klagen over schoonouders, Ik ben zo blij met hen... Ook met mijn eigen ouders...

6. klusser1980

klusser1980 Fanatiek lid

11 okt 2008
    1.602
    0
    0
    draagdoeken: heb een beetje rond gekoekeloerd op het internet en ook op marktplaats. Ik zie veel tricot slen en bykay. Volgens mij lijken deze erg op elkaar. Weet iemand het belangrijkste verschil?

Had ik 13:00 uur gezegd, ha ha, voorspelbare dame hier...
    't Is nu 12:57 en ze wordt wakker / hongerig. Wij gaan lunchen hier! :D

Dara, fijn he, even je hart luchten! :D:D:D

7. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    sefanja: ik kon niet anders had alles geprobeerd ... en wou het zonder ha proberen... dus moest het met de thermometer en dat deed ik dan door gewoon haar temp op te nemen en dat een paar keer per dag... en zo doende kon ze dan poepen als het te lang was geleden of dat ik zag dat ze veel pijn had...

sam: misschien dat je wat roosvicee laxoo mag toevoegen aan de fles.. maar dat zou je bij cb kunnen vragen..

liefs

8. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    zoooo ik ben vanochtend voor het eerst weer naar school geweest
    wat gezellig!!
    iedereen was erg nieuwschierig naar hoe het ging enz
    vonden het ook jammer dat ik niet met haar langsgekomen ben, maar dat ga ik ook niet doen
    nu wel moe hahahaha zometeen maar ff middag dutje doen :D

9. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Sefanja en klusser : mijn oma is nog niet zo oud is 78 geloof ik ( opa was 80j en idd ze is echt haar liefde van haar leven verloren en op zo,n akelige wijze ( vond mijn opa overleden aan op de grond van de wc met zijn ondergoed en broek nog op zijn knieën aan waarschijnlijk een hartstilstand) en ik kan ook begrijpen dat je dat beeld niet zo snel uit je hoofd krijgt. Mijn opa was echt zo,n actieve levendige man en stond altijd op het voetbalveld waar hij als vrijwilliger werkte. Twas echt een hele lieve opa die ook hield van grappen en grollen. ik mis hem ook nog dagelijks. Dus vandaar dat ik ook nog wat extra,s wou doen voor mijn oma en op deze manier van die foto collage op Canvas hou je de mooie herinneringen levendig. En aangezien ze ook nog op ons trouwen een kleine fotoreportage van hun 2en hadden heb ik erg mooie foto,s daarvan gekregen. ( zoenend en omhelzend etc). 1 van de portret foto,s staat nu ook op zijn grafsteen ( is afegelopen donderdag geplaatst)
    Sorry voor het lange Bericht maar het van mij afschrijven voelt wel goed merk ik

@ draagdoek ik heb gister van een vriendin haar draagdoek te leen gekregen en dat is een tricot slen. Maar ik merk dat ik nog wel even moet oefenen met het omdoen ervan. Ik ben nu zowat een half uur bezig voordat ik hem goed vind zitten;) maar Gwen vind het wel erg fijn.

@ schoonouders: daar kan ik niet over klagen. Ze staan eigenlijk wel altijd voor ons klaar en dringen zich niet aan ons op en bellen altijd netjes of ze langs kunnen/ mogen komen.

@ doetie en Minkie veel beterschap toegewenst voor de kleintjes. Dat moet toch wel erg schrikken zijn geweest. Hoe gaat het nu met ze?

@ Child: ik heb van mijn eerste bevalling ook van de knip een stukje huid / wild vlees overgehouden. En ik vind het vreselijk komt echt van binnen uit naar buiten. De gyn wou het toen niet verwijderen en gaf aan het bij en volgende bevalling wel te doen.nou de vk in het ziekenhuis zag dat niet zitten:(. Ga volgende week ook vragen op de nacontrole of ik dan een afspraak kan maken bij de gyn om te verwijderen.
    Ik zou dan ook de vk bellen als je knip zo slecht heelt en laat je niet afschepen. Als het net goed voelt moeten ze er gewoon iets aan doen en desnoods doorsturen Naar de gyn in het ziekenhuis. Het is natuurlijk niet fijn om weer met de benen wijd te moeten maar het is beter dan er last van blijven houden.

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    We worden vanmiddag al in het zkh verwacht voor de echo + bloedprikken... Thomas kwam vanaf 11.00 al niet meer in slaap dus sinds 12.00 in de draagdoek. Slaap nu pas :(

Beetje onhandig, weet zeker dat hij vanmiddag ook de hele tijd wakker zal zijn en hij heeft dus al niet veel meer geslapen. In de auto krijst hij het tegenwoordig ook uit. We moeten om 14.30 in het ziekenhuis zijn, 14.15 zal hij zich melden voor voeding en 14.00 moeten we weg. 3x raden wie er pech heeft.... :( laat hem liever nu slapen en een kwartiertje krijsen, dat doet hij sowieso al...

11. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    goeie tip, regendruppels opnemen, aktieplan voor volgende keer

lactatiekundige gebeld, ingesproken en belt mij binnen 3uur weer terug, ben benieuwd.

12. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @sefanja, ik vind Neva ook een superleuke naam. Namen liggen ook dicht bij elkaar. Kort en krachtig.

@ludora, schoonmoeders......

@klusser, je hebt wel gelijk. Ik kan ook minder van schoonmoeder hebben dan van mn eigen moeder. Nou zagen wij mn schoonouders voor de zwangerschap maar eens in de twee maanden ongeveer, ze zijn niet echt heel gezellige mensen. Sinds de zwangerschap zien we ze 1 keer per week, en vind ze nog steeds niet heel gezellig. Echt respect dat je elke zondag met je schoonmoeder kan zitten. Heb je wel een gezellige schoonmoeder met wie je gezellig kan kletsen?

@bb, kan er ook niet tegen dat als ze slaapt mensen willen kijken. Ze slaapt, laar haar lekker slapen. Ze wordt vanzelf weer wakker.

@mamajolanda, succes met cb.

@child, hier ook een knip die echt niet geneest hoe het moet. Hier ook het idee dat er wild vlees uitgroeit ofzo. Vind het ook superlelijk om te zien, wordt er gewoon verdrietig van. Ik was van plan om de controle bij de gyn af te wachten. Volgens mij doen ze er nu toch niet veel aan. Maar wacht ff af wat er bij jou overleg met vk uit is gekomen...

@pat, succes met lactatiedeskudige, hoop dat ze wat kan betekenen. Fijn dat het nu weer wat beter lijkt te gaan met Kaylee.

@marlinde, succes bij de dokter

@voeden, ik voed ook op verzoek en niet op vaste tijden. Ik maak haar ook niet wakker voor de voeding. Alleen laatste fles krijgt ze rond 23.00, ongeacht hoelaat ze daarvoor heeft gedronken. Hier gaat dat goed.

@pris, knuf. Volgens mij ben je nog redelijk aan het tobben.

@yupgup, fijn dat het gister zo goed ging. Hoop dat het zo blijft voor jullie.

@ladytijger, lief zo'n collage, zal ze vast heel blij mee zijn.

@minkie, das schrikken, met je kleine in het zh. Gelukkig gaat het alweer wat beter.

@Doetie, slechter drinken kan van de spruw komen. Braken weet ik niet. Hoop dat het beter gaat nu je medicijnen hebt. Ziva is heel gulzig en braakt hierdoor na de voeding. Ik laat haar nu tussendoor wel 4 a 5 keer boeren en ff tot rust komen tot ze weer verder mag drinken. Het gaat nu een heel stuk beter.

@kots opruimen, dus niet. Dan kots ik er direct overheen.

@85eva, heb bericht van haar gehad. Alles gaat goed. Ze is 17 mei bevallen van dochter Lily. Ze had binnen 5 na het breken van de vliezen volledige ontsluiting. Na 3 uur persen is het uiteindelijk een kz geworden, het koppie kwam niet langs het schaambot.

@hier, druk weekend gehad. Zaterdag begin van de middag de deur uit gegaan, kwamen pas s'nachts weer thuis. Zondag begin van de middag de deur uit en gisteravond laat weer thuis. Heb wel met jullie megelezen hoor. Nu ff een beetje rust.

13. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Wow miffy nu alweer naar school, respect hoor!

Forever: pas wel op hoor met die thermometer. Als je dat te vaak doet, maak je de normale prikkeling lui wat tot consequentie kan hebben dat een kindje nog meer moeite krijgt met poepen. En je kunt ook schade aanrichten vanbinnen. Al zal dat wel meevallen, je doet natuurlijk erg voorzichtig.

Ego:
    A. mocht al om 12 uur zn fles maar hij ligt nog steeds te slapen in de kinderwagen. Rond kwart over 12 kwamen we terug van een rondje boodschappen doen en sindsdien is ie nog niet wakker geworden. Heb ondertussen samen met K. gegeten, K. op bed gelegd, afgewassen en zelfs een was opgehangen boven, er vanuit gaande dat ik ieder moment gehuil zou horen.. maar nee hij slaapt nog steeds.

Vanochtend was het hier even chaos.. K. wilde niet onder de douche vandaan komen en kreeg een enorme driftbui toen dat wel moest. Heb 'm in zn nakie in zn kamer gelaten, de deur dichtgedaan en samen met A. zitten wachten in mijn slaapkamer tot K. rustig werd. Duurde meer dan een kwartier. :$
    Ondertussen wilde A. ook niet slapen, wat ik me wel kan voorstellen met dat geschreeuw en gehuil op de achtergrond.. maar die bleef dus ook maar huilen. Gezellig! ;) Mn oren suizen nog na..

Even een hele andere heeft-niks-met-baby's-te-maken-vraag:
    Heeft iemand van jullie misschien zonnepanelen op t dak?

14. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Goed nieuws van 85Eva (of Eva85?, een van de twee)! Ik weet nog hoe het begin van haar zwangerschap moeizaam en spannend verliep, dus ik ben blij dat ze een gezonde dochter heeft gekregen!

15. ladytijger

ladytijger Fanatiek lid

Wij hebben zonnenpanelen op het dak sinds 1 april dit jaar .

16. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Oh en Yupgup het lijkt of je berichtjes iedere dag erger worden. Fijn dat jullie vanmiddag in het zkh verwacht worden, hopelijk vinden ze een oorzaak voor het huilen (krijsen)! En anders misschien toch een nachtje laten opnemen, zodat jij en je partner even kunnen opladen want dit gaat je niet in je koude kleren zitten! Heel veel sterkte.

Ik wilde nog zeggen dat je misschien een half uurtje eerder kon voeden, maar daar is het nu te laat voor..

17. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    En hoe bevalt dat? Hoeveel hebben jullie er en hoeveel levert het op? (voor zover je dat nu al kunt zien natuurlijk)

Wij kunnen via de woningstichting zonnepanelen laten plaatsen tegen een kleine huurverhoging, maar ik twijfel nog tussen 3 of 6 stuks..

18. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    fijn dat het goed voelt om van je af te schrijven!!

verder weet ik niet hoe ik op je verhaal moet reageren:)
    echt heftig voor je oma

19. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    friesland
    oooh wat fijn!!
    die arme meid heeft zo een nare start gehad
    wanneer is ze bevallen, of weet je dat niet??

Deel Deze Pagina