Sefanja wow!! Verbeterde versie van een tinker!!! Hoe is t karakter? Beide knappe dieren zeg... Moeilijke beslissing. Ik zou ook geen bijrijder kiezen, zorgt vaak voor meer trubbels... Ik heb de beslissing 3 jaar geleden moeten maken. Ik kon niet meer rijden door whiplash, heb nog vanalles geprobeerd, vrijheidsdressuur, inspannen, maar t was gewoon een sportpaard. Hij stond weg te kwijnen.... Zit op gsm, ik plaats wel een keer een foto! Flexibel werk, ik heb altijd horeca gewerkt, lijkt me nu veel moeilijker. Ik kijk wel wat er op mijn pad komt dadelijk. Heb diploma's voor directiesecretaresse. Ergens gek, de héle maatschappij is 24 uurs aan t worden, maar opvang gaat niet mee. Maakt t voor de mama's ook niet makkelijk! Vraag, Lars gaat steeds grotere flessen nemen. Ik maak nu 6x170, als ie dat niet allemaal drinkt blijf ik onder de 900cc. Maar hij gaat nu steeds 170 drinken. Maal 6 flessen. Is 1020 cc, maar hij mag maar 903cc. Zou ik overgaan naar 5 keer 180? Maar wat als ie nu eerder komt? Dan een kleine fles? Ik vind die voeding echt ingewikkeld... In die zin, ik wordt er onzeker van, hij eet zo veel. Veel meer als jullie kindjes ook...
Haha ik vroeg me al af wie dat nou was met dezelfde wieg... Heb jij bekleding op de zijkanten? Vraag me af of ik dat nog ff moet gaan regelen (ligt nog bij degene van wie ik hem heb geleend) want er steekt een stukje uit en dat lijkt me niet veilig... Heb jij verder ook zulke problemen om hem waterpas te krijgen? Een beetje op de rand leunen en hij staat weer scheef. Wel makkelijk dat je het hoofdeinde kunt zetten, maar dat links-rechts draaien is zo onhandig. Soms heb ik snachts niet door dat ik er tegenaan duw of bij het instoppen verschuift hij weer, en dan ligt thomas dus de hele nacht met zijn hoofdje 1 kant op. Kan zo wel makkelijk een voorkeurshouding voorkomen gewoon wieg schuin zetten hihi.
Horeca lijkt me nu juist het enige wat ik er 'bij' kan doen, in de avonduren en weekenden terwijl vriendlief thuis is. Zit alleen met de BV... Kolven in de horeca? Hoe dan ook zou het geen vast werk voor me zijn, wil toch wel in mijn vakgebied aan de slag. Maar misschien wel leuk om er een beetje 'in' te komen.
@ludora, lastig. Hoe doet Lars het nu op de voeding? Geeft ie veel terug na de voeding? Is hij tevreden met wat hij nu krijgt? Als hij het zo goed doet, waarom dan veranderen? Dan moet hij weer een ander voedingsschema aanhouden, jou mannetje is al zo gevoelig.
Even heel ego hoor, maar zo verliefd op m'n mannetjes ♥ Devin is zo vrolijk aan het spelen met de kindjes uit z'n klas. Had er gister een dochter bij haha die noemde me telkens mama. Zo'n schatje ♥ Owen gisteren zijn 1e stapjes gezet, hij geeft de hele tijd mayson kusjes, en ja probeert ook het flesje van Mayson af te pikken. (erg komisch vooral dat koppie wat ie trekt als het niet lukt. ♥ Mayson begint steeds meer brabbelgeluidjes te maken, lag de hele tijd te knuffelen met lala knuffeltje, heeft weer heerlijk geslapen. 0:00 tot 08:00. Huilde even om 05:00 maar toen ik hem z'n speentje gaf ging hij zo weer verder slapen. love them!!!!! ♥♥♥
Zo lactatiekundige is net weg, ze was erg blij te zien dat ik een babytje heb die er erg mollig en goed doorvoed uitziet. Kaylee blijkt lichte vorm van spruw te hebben. Ik gelukkig niet, ben daar niet zo gevoelig voor. Dit veroorzaakt het slurpen. Ook meteen even anders aanleggen geleerd, wel de madonna houding maar moet haar nu even met andere arm pakken en haar nek klemmen met mijn vingers, dit werkt idd beter ze hapt nu beter aan. Ivm eccessief krijsen in de avonden, heb het gisteravond opgenomen, en ook zij had zoiets van er meot iets zijn dit is geen gewoon krijsen, krijg een telfoonnummer voor de osteopaat, dan kan die ff kijken ivm stortbevalling, baat het niet dan schaad het niet, Ook even tijdelijk melkproducten en chocolade (jammer vind ik zo lekker op brood) uitbannen en kijken hoe ze reageert. Euhm 1 borst per keer aanbieden en goed leeg laten drinken, Wat betreft zuigbehoefte, nu maar de lege borst aanbieden. Kaylee is elke keer met 8 tot 12 min klaar met eten en dit is erg snel, meestal zitten ze 15 tot 20 min aan de borst. Dit geeft waarschijnlijk ook een onbevredigde gevoel bij Kaylee. Een lege borst is dus om ff verder te zuigen, en als troost. euhmmmm dat was het zo Verder vanmorgen mijn kleine teen weer gestoten, plank kwam tussen beide tenen dus hij bungelde weer los, teentje is zo vaak gebroken/gescheurd (bot) geweest, af en toe wil ik m eraf laten halen achterlijk teentje zeg. Dus even gespalkt met tape. In ziekenhuis doen ze nl hetzelfde. En dit maar weer 6 weken laten zitten. En pijn dat het doet amaiii Veldmuisje wat ben jij heerlijk verwend euhm, essieee geloof ik Kaylee slaapt al op haar buik! Euhm Sefanja wow mooie paarden zeg euhm nu, ik ga ff de dokter bellen voor een receptje
Vandaag gewoon flesjes van 120+4 gegeven, en de ene keer drinkt hij hem leeg, de andere keer niet. Kijken zo wel even paar dagen aan.. Ik heb geen idee hoeveel hij weegt trouwens, moet pas de 27e naar CB... Kon tussendoor wel komen om te wegen maar heb daar niet zoveel zin in... Is dat heel erg? Het is heerlijk buiten! Mijn ventje heeft lange mouwen aan, maar heb het idee dat hij het buiten wel warm vind zo. Hebben gewandeld, en had geen dekentje ofzo in de wagen en parasol erop, en hij voelde best warm aan. Maar ik vind een tshirt weer zo koud lijken... Net nog even gestofzuigd, vaatwasser geleegd en wasje erin gegooid. Vind dat ik lekker bezig ben vandaag, en dat met ons 1e dagje alleen! Garage geweest, hebben gelijk voor me gekeken of het mogelijk is om de airbag voor uit te zetten, maar dat kan helaas niet. Nu toch twijfel om een spiegel aan te schaffen om zo de kleine te kunnen zien... Ook gelijk getankt en daarna lekker flink eind met de hond gewandeld. Nadeel alleen dat hij nog steeds stuiterd als hij met kinderwagen moet lopen, met als gevolg dat hij niks heeft gedaan de hele weg. En hebben bijna een uur gelopen.. Pff hopelijk heeft hij gauw door dat het niks geks is...
Als kraamcadeautje vragen? Wbt wegen, hebben wij ook niet tussendoor gedaan. Maar zag hem aankomen, dus zat wel goed. Wel thuis met hem op weegschaal gestaan trouwens, krijg je ook wel een aardig beeld van.
Ja ik weet het niet, hij drinkt die 170 6 keer bijna volledig op. En dan komt hij dus boven wat hij mag, en binnen de 3 uur. Dus ik denk ik moet mss gaan ophogen, maar dan mag hij weer niet binnen de 4 uur komen... Dus ja zeg dat maar eens tegen een hongerige spruit van bijna 4 weken! Miekr, aaaahh trotse mama. Super!! (hoe maak jij hier hartjes <3 werkt toch niet hier??) Dat schuin gaan liggen in de wieg doet Lars ook, wiegje is bekleed, met heel dun katoen, maar ik zit er echt aan te denken het eraf te halen!
Pat klinkt als een fijne en nuttige afspraak met de lactatiedeskundige! Sam, ik wil die spiegel ook! Omdat Lars nog wel eens kan kokhalzen en spugen, en nu zie ik hem gewoon niet, vind ik niet zo prettig. Heerlijk he met de hond lopen!! Bas blijft het ook een beetje vreemd vinden met de wandelwagen. Maar in de draagdoek gaat het prima!! Vind ik ook fijner lopen! Aktiever! Ik heb wel veel gewogen, maar meer omdat ik bang ben dat hij te hard groeit. Nu meer als 800 gram binnen 4 weken Maar het is niet dat hij vetophopingen heeft ofzo. Het zit verdeeld.
@ludora, heb nog ff nagedacht. Je kan ook eventueel een schepje minder (bij 1 of 2 flessen) in de fles doen, qua vocht biedt je dan hetzelfde aan. Het is nu lekker warm buiten, dus wat extra vocht kan geen kwaad. Moet Lars er wel intrappen. @miekr, lekker trots zijn op je mannen. Ze doen het toch allemaal supergoed! @pat, lichte vorm van spruw, dan ben je er gelukkig snel bij. Hoop dat de osteopaat wat kan betekenen voor jullie. Zo te zien heb je genoeg tips gekregen van de lactatiedeskunidige, ben benieuwd of het nu beter gaat. Auw, klinkt ook erg pijnlijk. Sterkte ermee. @sam, ik ga ook niet tussendoor wegen. Ik zo daar juist onzeker door worden. Ik merk aan haar kleertjes echt wel dat ze groeit. En ze is zeker weten zwaarder geworden. Ik ben ook altijd bang dat ik ze te koud kleed. Mn kraamhulp zei dat je ze beter iets te koud kan kleden dan iets te warm. Had haar gister ook lange mouwen aangetrokken, dat was dus te warm. Mevrouw heeft snel last van warmteuitslag, dus ze zat helemaal onder. Heb haar vandaag een jurkje met korte mouwen aangedaan en ze schijnt het heerlijk te vinden.
Goede middag, Vannacht een redelijke nacht gehad. 23:00 dan 3:15 en 7:45. Wel vreemd dat die nachtvoeding zoveel wisselt zo slaapt ze tot 4:30 en zo weer tot 3:00. Ik heb net het de fotocollage op Canvas voor mijn oma binnen. Ik vind hem erg leuk geworden. Pat fijn dat de lactatiedeskundige je heb kunnen helpen. Hopelijk is kaylee snel van de spruw af en kan de osteopaat mee kijken wat het is waardoor ze zo kan krijsen. Ludora 6x 170 is denk ik best wel veel. Maar is dat niet 150 + 5 schepjes voeding.? Volgens mij telt het cb alleen het water wat je gebruikt mee voor het aantal ml per kilo lichaamsgewicht. Dus dan geef je 900 ml
Gewicht: Ja hier ook ondanks BV gaat het niet echt hard. Moet nog 6 van 20 kilo eraf hebben. Wel veel honger door BV Heb gevoel dat trouwens nu ongesteld moet worden (lijkt mij veel te snel, helemaal met BV) Zo'n buikpijn en trek in zoetigheid en voel me echt niet fit. Alleen er voor staan: Nee hier niet. Mijn man was in begin veel thuis en heeft gezien hoe heftig het is om kleintje erbij te hebben. Er gaat zoveel tijd en energie in voeden zitten. Dus hij helpt me waar het kan. Nou ik ga vanmiddag naar HA met Noah. Vanmorgen was uitslag zo erg. Heb foto gemaakt omdat het per moment elke keer zo wisselt. Assistent vond het wel late reactie als dit inderdaad door Nexium komt. Ik ook maar wil zekere voor onzekere nemen. Vrees dat ik moet stoppen omdat zij het anders ook niet weten maar we zien wel. Moet er kwart voor 5 zijn. Ben vorige week donderdag ook gestart met fles geven (gekolfde melk) Het kan toch niet zo zijn dat hij allergisch is voor speen ofzo? (Advent fles) Ik kan op google niks vinden. Maar omdat toen de uitslag begonnen is.... Nou ik ga weer es voeden, meneer blijft jengelen.
@ludora, dat klinkt veel. Aan de andere kant, met de intake van cb is Ziva gewogen en die was in 1 week tijd 370gram aangekomen en dat is toch echt een klein poppetje. Volgens mij mogen ze per week tussen de 100 en 200 gram aankomen. Dus jou mannetje volgt dan netjes de lijn en doet het hartstikke goed.
Oei pat ik heb één keer mn kleine teen gebroken dus niet zo vaak als jij maar dat deed inderdaad verschrikkelijk veel pijn! Die teen is ook nooit meer echt goed gegroeid, als ik m stoot dan ga ik echt door de grond van de pijn en als ik veel loop heb ik er ook veel last van. Maar je hebt gelijk dat ze m in het ziekenhuis ook alleen maar spalken. Je mag nu zeker ook geen pijnstillers nemen met bv of wel? (geen verstand van hoor, ik geef geen bv) Sterkte, ik weet nu meteen weer hoe het voelde auuuuu! Ludora ik zou proberen 5*180, kijken of hij dat allemaal opdrinkt. Dan komt ie vast niet meer voor een 6e fles. Ik herken je onzekerheid hoor, A. is ook zo'n vreetzakkie en als ik dan lees dat andere kindjes nog maar 100cc krijgen dan denk ik ook wel eens: doe ik het allemaal wel goed? Maar je kind is de enige echte graadmeter. En de som van 150 of 180 cc per kilo lichaamsgewicht gaat om het vocht he, dus niet om de aangemaakte voeding. (misschien stelt dat je gerust)
Oh ik heb een paar dingen gemist, had het scherm te lang open staan. Maar Ludora, volgens mij is 1 kilo per maand "redelijk normaal". Tenminste, zoveel kwam K. aan toen hij baby was. Ik zou me niet teveel zorgen maken.
(en nog een keer, dan hou ik op met spammen hoor) Sam ik heb een spiegel van Luca, de kikker. Ideaal ding. Ik heb m aangeschaft toen K. al bijna uit de MC gegroeid was omdat we toen een nieuwe auto kregen en de MC niet meer voorin mocht ivm airbags. Ik was bang dat het weggegooid geld zou zijn voor zo'n korte periode, maar ik gebruik 'm nu nog! Sinds K. in een grote autostoel zit hangt ie gewoon over de bijrijdersstoel, zodat K. zichzelf kan zien en gekke bekken kan trekken, maar ook de omgeving en de auto's achter zich kan zien. De spiegel heeft een beetje een bolling waardoor er veel te zien is om hem heen.
Daro, neem geen pijnstillers, doe ik alleen als ik op apegapen lig. Het klopt nu vreselijk maar goed ben het ondertussen wel gewend. Vmb 100-200 gr per week op flesvoeding of is dat ook op bv?? Kaylee komt ruim het dubbele hier aan? Heb cb daar niet over gehoord dat het teveel is? Osteopaat, meiden hebben jullie dat vergoed gekregen? Ik krijg maar 40 euro per dag en 600 per jaar, moet elke behandeling 45 euro zelf betalen, dat is op zich niet erg, maar ik kom nooit aan de 600 per jaar dus waarom niet meteen geheel vergoeden he? 1 behandeling is 85 euro, schrok daar wel een beetje van, das het 3 dubbele van wat je een fysiotherapeut moet betalen. Ga denk ik ook maar studie volgen hiervoor, 10min kraken en je bent rijk. Is er al nieuws van Priscilla en haar mannetje? Hopelijk gaat alles goed. Ludora hoe gaat het met Lars? Zit hij al wat beter in zijn velletje.
die kikker heb ik weleens gezien, vond dat toen onzin koop, maar nu als kaylee achter zit, zie ik geen ruk meer, dus denk dat ik m maar ga halen. Van de week vakantie geboekt, lekker een weekje naar rabbit hill van landall over paar weekjes lekker ff eruit en voor het eerst met Kaylee zwemmen heb er wel zin in, is er iemand van jullie hier wel eens geweest?