De mei 2012 mama's kletsen verder!

Discussie in 'De mama's' gestart door bezigbijtje, 1 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    BEN ZO OVER DE ZEIK!!!! BLIJF JANKEN!!

arme Milan, in het ziekenhuis liggen, volgepropt worden met medicijnen en verder niets doen terwijl er zoveel gedaan kan worden om van dat manneke een blije baby te maken. Buitenlucht, GOEDE VOEDING, en een familie die van hem geniet. Wanneer wordt je nou eens goed geadviseerd. Ik vind dit zoooo erg. Sorry hoor maar als alles dan via Facebook moet, een hele verdrietige opa en oma!!

dus ik bel haar op en zeg dat het aan zijn maag klepje ligt en niet aan zn voeding of de buitenlucht dat ik er volgens de artsen en lact. desk. alles aan doe! en het goed doe!!

zegt ze serieus dat we hun op een zijspoor zetten en elke dag bij mijn ouders zijn (is niet zo!) dat we roepen dat hij ziek is terwijl hij gezond is en dat zij het wel zal weten want zij heeft er 4 opgevoed en het is mijn 1e.. oftewel wat weet ik er nou werkelijk van..

2. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @pat, volgens mij mogen ze met bv de eerste periode 200 tot 300 per week aankomen. Dat is mij verteld. Ziva zat hier dus ook boven. Ik had dus genoeg voeding en Ziva is heel gulzig. En was net als Kaylee soms niet stil te krijgen. Mij werd geadviseerd om eerst wat af te kolven voor het aanleggen, zodat de kleine geen last had van het toeschietreflex en direct de vettere melk drinkt. Ze moest dan ook meer moeite doen om de melk eruit te krijgen. Ik werd er erg onzeker door en ben hierdoor dus afgehaakt en overgestapt op fv. Sindsdien is ze zo veel rusiger en huilt ze ook wel eens, maar zeker niet meer zo hysterisch. Ze zeggen dat je ze niet kan overvoeden met bv, maar Ziva heeft ook die zuigbehoefte heel erg en ging dus gewoon door met drinken. Het gevolg was dat ze heel veel teruggaf, het spoot er soms via mond en neus weer uit. En volgens mij is Kaylee ook een beetje een veelvraat, als ik zie in welk tempo ze drinkt. Laat je haar tussendoor ook ff stoppen met drinken? Hier lassen we 2 á 3 pauzes per fles in. Ff tot rust komen. In het begin ging ze direct krijsen, nu accepteert ze het. Ze heeft ook bijna geen last van krampen meer. En das dus een heel verhaal geworden.

Ben ook wel nieuwsgierig naar Pris. Hoop dat ze kunnen vinden wat er scheelt aan haar mannetje, zodat ze hun kunnen helpen. Al is het maar met adviezen waar ze verder mee kunnen.

@daro, ben je met zo'n spiegeltje niet heel erg afgeleid? Ik heb ook getwijfeld over een spiegeltje, maar ben bang dat ik dan alleen in de spiegel staar en niet genoeg op de weg let. Of valt dat wel mee?

3. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mika is 1400 gram aangekomen de eerste 4 weken en de tweede 4 weken 950 gram ;)

4. Mamajolanda

Mamajolanda Bekend lid

24 dec 2011
    652
    0
    0
    Verzorgende ig
    Ridderkerk
    Nou zeg pris wat eenreactie!!!
    Zou ik ook idd over de zeik van zijn ze kunnen jullie nu beter steunen ipv commentaar gaan leveren!! Meid denk aan jezelf je zoon en je man!!

Gewicht ik moet nog 3 kilo van de 14 kwijt dan ben ik op startgewicht maar wil er nog 6 extra af dan ben ik 60 kilo mooi gewicht!

Verder weet ik het niet meer sorry meiden!!

Lekker wezen shoppen met skaya en berkay wat een knap mannetje!! Met zn lange haren ben verliefd op zn haren!!

Vraagje!
    Beau komt vandaag op 5 flessen van 135 en weegt 4530 dat is toch perfect?? Twijfel soms zoo erg!!

Liefsss

5. Dribbel32

Dribbel32 Bekend lid

27 mei 2011
    758
    0
    0
    Zuid-Holland
    Zo, die zou aan mij een slechte hebben!

Meid, niet aan jezelf twijfelen, je doet het allemaal super, onthoudt dat!!!

6. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @pris, wow, snap heel goed dat je over de zeik bent. Probeer te kalmeren, die mensen zijn het echt niet waard. Ze hebben Milan niet voor niks opgenomen, dat weten jullie als beste. Wat zegt je vriend hiervan? Als er familie van mij zo zou reageren, dan hoef ik ze niet meer te zien. Je hebt het beste voor met je kind, je hebt alles gedaan wat in je macht ligt. Je bent een GOEDE moeder! Kennelijk beter dan haar, want zij had er dus niks aan gedaan. Lekker dat ze dat op fb neerzet, zet ze zichzelf dan niet erg voor lul?? Als ze echt zo'n goede moeder is, had ze je wel mogen steunen, net nu je dat nodig hebt. Gooi het er hier maar lekker uit, wij zijn er voor je.

7. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    vmb ja kaylee is ook een veelvraat, ik heb geen toeschietreflex, althans ik spuit niet uit. Als ik de kolf aanzet is dat eerst toeschietmodus, nu bij mij zie je niets, ik moet meteen op kolven drukken en dan komt het er uit eerst druppels en dan stralen of is dat toeschieten?? De Lac kundige heeft niet gezegd dat ik van te voren moest afkolven voor ik haar aanleg. Dit komt omdat Kaylee eerst rustig drinkt, en dan na minuut of 2 pas gaat ze echt zo snel dat ze haast verslikt in de hoeveelheid die dan vrijkomt. En dat in combinatie met spruw (veroorzaakt dat vacuum los gaat)

Ik wil echt niet stoppen met voeden, ben zo blij dat zij nu wel doet wat haar broer het niet deed. Mag nog wel uitkijken dat ik geen melkkoe wordt tot haar 3e jaar haha, moet er niet aan denken zeg.

Priscilla wat een kut reactie zeg, zij weten toch niet wat jij weet etc. Lekker laten lullen meid, je bent op de juiste weg en wordt nu door de juiste mensen geholpen, en hopelijk gaat het snel met Milan beter en kan je weer verder gaan met genieten. En hier mag je je lekker afreageren hoor;)

Hoe gaat het nu met Milan? Is hij al wat rustiger

8. pat78

pat78 Fanatiek lid

19 aug 2011
    1.747
    0
    0
    En oja, priscilla een betere moeder dan jij is er niet voor Milan!!( hoop dat ik het goed zeg zo, verdraai nog weleens mijn woorden)! Jij onderneemt tenminste aktie, ik kook nu ook zeg, jeetje wat een lage reactie van hun

9. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    @pat, bij mij moest het ook even op gang komen. Maar als het dan kwam, dan ook met stralen. Lekker blijven genieten van het geven van bv, ik mis het best wel. Maar nu "zie" ik wat ze doet en dat geeft mij meer rust. Zou wel kijken wat er gebeurd als je haar af en toe even laat stoppen met drinken. Ff twee of drie minuutjes afkoppelen, zodat ze wat rustiger wordt. Hier werkt dat goed met Ziva, ook al blijft het een veelvraat hoor. Ze drinkt nu na het stoppen wel wat rustiger.

10. vmb1981

vmb1981 Bekend lid

28 jan 2011
    643
    1
    16
    zuid holland
    Ja zit hier ook te koken. Vind het echt triest als mensen zo reageren. En dan nog wel op zoiets openbaars als fb, ben je toch ziek dan. Die mensen moet ik niet in mn buurt hebben.

11. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    heb net mn vriend gesproken.. ze heeft tegen hem gezegd dat ik het we goed doe en dat ze het niet zo bedoelde.. en ze zou ons wel even laten..

mn vriend heeft haar ook gezegd: het is ons kind en niet het jouwe en dat ik al op mn voeding let en dat hij daar ook al op let!

heb hem ook gezegd dat het verdorrie elke keer is dat ze iets flikt en dan is het niet zo bedoeld.. en dat het maar goed is dat ze ons even laat want ik hoef haar voorlopig niet te zien!!
    hij heeft haar uitgelegd dat die relfux niets met voeding of buiten lopen te maken heeft.. (had ik ook al gedaan!!)
    en hij heeft gezegd dat ze dr fb maar moet verwijderen!!

ik ben zo pissig wat een arrogantie om te zeggen dat zij het wel weet omdat ze er 4 heeft opgevoed.. ze had laatst luiers maat 3 in huis!! nee dan ben je ervaren hoor.. ze stuntelt enorm als ze die kleine vast heeft..
    en mn ma zei ook al: ze zorgt er alleen maar meer voor dat we er niet snel langs zullen gaan..

maarja van even rusten komt niets terecht nu.. ik wil het allemaal goed doen!! het is idd mn eerste maar ik volg mn gevoel en doe alles voor mn kind!! ik voel me echt gebroken nu.. alsof ik hem graag in het zh zie.. ik heb hem ook liever om me heen..

12. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Flesvoeding is een veel geleidelijkere/eenzelfde stijging, bij borstvoeding zie je vaak een scherpe lijn omhoog, die dan van lieverlee vlakker wordt. Met borstvoeding (als de voeding goed is) komen babys in het begin vaak sneller aan, later soms juist weer minder als bij flesvoeding.

Ik weeg H. wel elke week een keertje, heb een eigen elektrische weegschaal. Ik vergelijk het overigens niet met de curve, maar vind het gewoon fijn om te zien dat hij gegroeid is. De ene keer is dat meer als de andere keer, maar daar maak ik me niet druk om. Ik zou me wel zorgen maken als hij afgevallen zou zijn, maar da's gelukkig niet het geval.

Sowieso kan je geloof ik van bv niet 'teveel' aankomen, wat bij fv wel weer het geval kan zijn. Borstvoeding (de samenstelling) past zich namelijk aan naar de behoefte van het kindje.

13. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    @Priscilla: sterkte! Is al bekend hoelang Milan in het ziekenhuis moet blijven en wat ze met hem gaan doen? Is hij daar nu ter observatie of krijgt hij ook al een behandeling? Wat heftig... zo jong nog..
    Maar als hij er beter van mag worden... dan doe je het graag voor 'm. Maar wat zou ik me naar voelen... je mannetje niet thuis, maar verderop alleen in het zkh.. Als je dan 4 kinderen hebt opgevoed, dan snap je als 'ervaren moeder' toch wel dat je jou juist moet steunen en moet meeleven ipv de alwijze en betweterige schoonmama uit te hangen. Lekker steun ben je dan. Als je dan zo tegen je schoondochter doet (niet liefdevol), dan zou je dus wel liefdevol naar je kleinzoon kunnen zijn... Rara...
    Gelukkig heb je je man, waar je alle steun hierin van krijgt. Da's 't belangrijkste!

Liefs!

14. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    hij blijft sowieso 2 dagen en ze hebben med. al opgehoogd en geven er nutriton bij..

ja ben zo enorm over de zeik en nu zei ze tegen mn vriend dat ze t niet zo bedoeld.. maar dat is t elke x.. toen ze al georte kaartjes uitdeelde voor ik z zelf had gezien, was t ook niet zo bedoeld

15. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    trouwens als ervaren moeder stuntel je ook niet zo met een baby.. en koop je ook geen luiers maat 3 voor een pas geborene

16. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    ze zou ons iig even met rust laten en heb mn vriend al gezegd dat dat maar goed is ook want ik hoef dr voorlopig niet te zien

17. f0rever

f0rever Fanatiek lid

22 mei 2011
    1.284
    0
    36
    zorg
    n brabant
    priscilla: pfff meid toch zon schoonmoeder (loeder) die had ik ook niet meer hoeven zien en je hebt groot gelijk meid ! en je bent een super mama voor milan ! hij kan zich geen betere wensen...! onthoud dat goed hoor ! en zon loeder zou ik uit mijn leven gezet hebben... wat een lef heeft dat mens zeg ! omg ik wordt er zelfs pissig van ...

hoe doet milantje het nu? gaat het al iets beter... mijn mama hart is ook voor je gebroken meid er is niks zo erg als je kleine ergens anders heen brengen dan bij jou ! een hele dikke knuffel voor je meid !

en heel erg veel sterkte!

liefs !

18. Liesken

Liesken Fanatiek lid

18 okt 2009
    1.116
    1
    38
    @Priscilla, jee wat een nare reactie. Gelukkig weten jullie zelf wel beter. Zo gauw mogelijk naast je neer leggen en je energie in Milan steken. Sterkte met je mannetje in het ziekenhuis, is best even heftig..

@BV, Aniek is in 4 weken tijd (vanaf laagste gewicht) 800 gram aangekomen. Ben erg erg blij mee, ze groeit goed op mijn melk, ondanks de vrij lage hoeveelheid die ze binnenkrijgt. Ze drinkt namelijk maar 80-100 cc per voeding, maar kennelijk is dat genoeg?

@Gewicht mijzelf, ik was gisteren 57 kilo, wat betekent dat er nog maar 1 zwangerschapskilo afhoeft! Bij mij helpt de BV dus kennelijk wel met afvallen. Heb vandaag zelfs een bikini durven kopen, nu het buikje nog iets strakker krijgen en dan kan ik het strand weer op tijdens de vakantie ;)

@Pat, toeschietreflex is toch een soort tinteling die je voelt in je borsten, toch niet dat het er met stralen uitschiet? Dat het er echt uit gaat schieten heb ik pas na 4-5 minuten kolven, daarvoor alleen druppels.
    Fijn gesprek met de lactatiekundige gehad dus!

Net met Aniek naar de stad geweest. Heerlijk weer hier dus fijn een terrasje gepakt. Bij de Dirk drogist kun je nu trouwens babydozen halen, en die zijn behoorlijk goed gevuld!! Difrax fles, luierdoekjes en zakjes, eetlepeltjes, olie en shampoo, fles diksap, fruitpotje, knuffeltje en speentjes. Leuk om te krijgen :)

19. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    @Pris, negeren die handel! Maar goed dat ze jullie even laat je hoeft haar voorlopig vast niet te zien. Jij weet wat het beste is voor je kleintje. Hij is in goede handen in het zkh. Hopelijk gaat het snel beter met hem zodat hij weer fijn bij mama en papa thuis kan zijn. Sterkte meis.
    @Gewicht, hier was ik naar 2 weken alle zwangerschapskilo's kwijt. MAAR door 2 miskramen voor deze zwangerschap was ik 5 kg aangekomen. Deze blijven hardnekkig plakken blegh. Ik kan met bv natuurlijk niet lijnen maar hoop dat het met gezond eten en wandelen goed komt!
    @BB, voor het lijstje nog. Aiden weegt nu 6300 en is 59 cm lang!
    @Ludora, lastig blijft dat om te bepalen hoeveel voeding je moet geven. Ik heb het ook met bv (afgekolf flesje) wat ik wel weet is dat ze even nodig hebben voordat ze wennen aan nieuwe hoeveelheden.
    @Pat, auw arme jij met pijnlijke teen. Ik weet hoe gemeen die pijn kan zijn. Fijn dat je goede tips hebt van de LK. Ik vond de osteopaat ook achterlijk duur (80 euro) en krijg ook maar 40 vergoedt. Hier heeft het bezoekje wel effect gehad dus betaal ik het de volgende keer maar al te graag. Het scheelt wel dat ze baby's vaak maar 3/4 x willen behandeln.

20. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Jeez Priscilla... Negeren die hap... Wat een kutstreek zeg...
    Kun je op FB niet berichtjes van een ander op jouw pagina verwijderen? Neem aan dat ze dat heeft gedaan?

Deel Deze Pagina