heel erg slordig meis!!!! ze hadden je toen ze je uitnodigden al naar je maat moeten vragen!!!! zo voor het eerst vandaag ligt er 1 in coma... uiteraard wel op schoot...
Wat raar Flower! Hadden ze inderdaad veel eerder om moeten vragen! Niet verdrietig zijn hoor... Hier is het me gelukt Mira om de 3,4uur te laten eten. Ik ga het volhouden en hopen dat 't zo blijft.. @muts; 7 en 18jaar. En ze gaan zo naar huis en ik wil even de komende tijd geen visite. Mira wordt er zo onrustig en raar van.
@ flower, dat is niet netjes van hun. En je hebt inzet getoond door gewoon aan het werk te gaan ipv gelijk de handdoek in de ring te gooien. Het is niet niks om 5 weken na de bevalling aan het werk te gaan. Dat zegt ook wel wat! Verder even ego, Hier alles goed, alleen is E. vanavond weer naar zijn werk vertrokken. Dus nu de eerste week met T.ijs alleen. Vind het eng en spannend, maar ook hier kom ik wel weer door. E. is nu 5 weken thuis geweest, dus het werd ook wel tijd dat hij weer aan het werk ging. Maar dan nog... Even moeilijk momentje. T. had gister en vandaag veel last van krampjes, dus begonnen met infacol, wat een rust voor dat mannetje. Verder heef hij vandaag ook een wakker dagje, vanaf half 2 tot nu heeft hij niet geslapen.Terwijl hij gewoon echt moe is, je ziet hem vechten tegen zijn slaap. Hopelijk deze week wat meer tijd om te reageren op jullie. knuffel voor jullie allemaal! ps voor de dames die een keizersnede hebben gehad, wanneer mochten/gingen jullie weer autorijden? Ik voel me aardig goed, maar er werd verteld dat ik eerst niet mag autorijden. En dan ga ik er vanuit dat dat geldt tot ik op nacontrole ben geweest. Helaas is dat pas 20 juni, en om nou tot die tijd aan huis gekluisterd te zijn....
Nou dames, ik blijf nog even ego hoor in deze kraamdagen! Hier gaat het super met ons! Jelke had gisteravond om 21.00 nog BV gehad, maar had daarna toch nog honger dus kreeg hij rond 22.30 nog bijvoeding van vriendlief en toen gingen we lekker op bed rond 23.00/23.30 en toen 3 kwartier later had Jelke weer honger dus kreeg hij weer de borst aangeboden. Nou beide kanten heeft hij flink lopen drinken en daarna had hij nog steeds honger. Dus vriendlief zei: Draai jij je maar lekker om ik geef hem nog wel wat bijvoeding. Rond 2 uur ging meneer lekker slapen en ik werd om 6 uur wakker en dacht.... na 4 uur zou hij toch haast weer honger moeten hebben. Vriendlief hem wakker maken door te verschonen (ik probeer namelijk wel rond de 3 a 4 te voeden om mijn productie goed op gang te krijgen) maar hij sliep lekker verder dus die BV werd niks. Dus hem weer in bed gelegd en lekker in slaap gevallen. Om 8.00 ging de wekker omdat de kraamzorg om 8.30 voor de deur zou staan en toen sliep meneer nog steeds. Om kwart over 8 naast me gelegd en toen werd hij langzaamaan wakker en heeft toen BV gekregen. Dus hij heeft gewoon lekker 6 uur door geslapen. Nu met de kraamzorg besproken dat ik overdag om de 3 uur BV geef en dat hij 's nachts 1 keer 6 uren er tussen mag hebben als hij niet zelf komt. Dus we zullen zien hoe hij het vannacht doet, maar hij doet het tot nu toe echt fantastisch en mijn borstvoeding komt nu echt op gang. Hij huilt eigenlijk alleen als er wat is en geeft echt heel goed aan wanneer hij nog honger heeft. Dus wij genieten hier met volle teugen!! Ik ben echt zo trots op onze vent. Vandaag kwam mijn vriendin met haar vriend en zoontje langs en die keek me verbaasd aan... die zei: '' Nou zo liep ik er niet bij na mijn bevalling hoor'' En dat hoor ik dus van heel veel dat ze vinden dat ik er zo fit uit zie. Dus dat is wel prettig om te horen na zo'n zware bevalling/slopende dag! Dat je daar nu niks meer van terug ziet eigenlijk. Alleen is mijn conditie nog helemaal nul... Als ik de trap op loop ben ik helemaal buiten adem! Maar dat is heel normaal zegt de kraamzorg! Nou meiden dat was mijn update weer! Liefs p.s. Ik lees hier wel vaker over niet auto rijden na een keizersnee, maar daar hebben ze tegen mij niks over gezegd. Alleen zwaar tillen moet ik laten 6 weken lang...
Ja, volgens mij wel hoor. Ik heb gewoon een keintje genomen van een halve liter. Veel groter heb je niet direct nodig. Gewoon even vragen anders. Ik denk dat Blokker of Marskramer ze ook wel hebben.
Sunny: welkom thuis en nogmaals gefeliciteerd met Jelke! Heftige bevalling en gelukkig voel je je weer goed! Flower: getver da's balen zeg, dat hadden ze toch wel even van te voren kunnen navragen wat je maat is? Nou hoop dat ze je snel weer terug vragen om mee te lopen! Kan me voorstellen dat je je even heel erg kl*te voelt en dat je hormoontjes lekker opspelen! Senna: balen van je verbrande benen. Regen: pas tegen zes uur hier fikse buien met hagel en windstoten... en wat onweer. Mariëlla is dus bang van onweer Maar zit nu samen met papa "Haleluja" te zingen Tik: nou toch schaam ik me wel een beetje hoor, ik bedoel ben helemaal niet zo agressief aangelegd... maar nu dus toch in twee, drie dagen tijd dat mn hand twee keer is uitgeschoten Corrigerende tik heb ik ook echt wel gehad vroeger en ook E was geen lieverdje hoor... maar er zijn wel grenzen. Meedje: kan me voorstellen dat je het spannend vind, nu E weer de hele week in t zuiden zit. Heb je wel steun aan ouders/schoonouders oid in de buurt? Anticonceptie: hier nog niets gehaald, ik zal morgen de Frauenartzt eens bellen voor een afspraak, moet toch nog op nacontrole bij dr. Heb wel t idee dat mn menstruatie er aan zit te komen... was gisteren een kilo zwaarder en had ook wat buikkramp.... maar vooralsnog nog geen duiveltjes te vinden.
Hier mijn bevallingsverhaal, reacties later want T. heeft honger.. Donderdag 12 mei Vanmorgen vroeg mochten we op controle in het ziekenhuis. Om 8.30 moesten we er zijn. Vandaag ben ik 41 weken zwanger en eigenlijk een beetje zat van het wachten. Afgelopen maandag had ik 1cm ontsluiting en heeft de arts me gestript. We hadden goede hoop dat het wat zou doen, maar helaas. Ik heb het idee dat je nooit uit jezelf komt! Dat zeg ik vandaag ook tegen de arts. Daarnaast slaap ik heel erg slecht en wil pappa ook niet meer naar zijn werk(hij werkt door de week aan de andere kant van het land en zit dan intern op de kazerne). De arts maakt een echo en ziet dat jij het nog heel goed hebt in mijn buik. De navelstreng is nog goed doorbloed en er is genoeg vruchtwater. Na een inwendig onderzoek wordt duidelijk dat ik zogenaamd inleidbaar ben. Na overleg mogen we de volgende dag om 6.00 bellen of er plek was om ingeleid te worden en ons dan om 7.00 op de afdeling melden. We gaan een spannende nacht tegemoet! Gelukkig slaap ik redelijk goed en pappa ook! Vrijdag 13 mei. Na een goede nacht mocht ik om 6.00 de afdeling bellen. Gelukkig was er plek en konden we in de auto stappen en richting het ziekenhuis rijden. Om 7.10 waren we op de afdeling, ik mocht me omkleden en werd aan de CTG gelegd. Jij deed het prima en had volgens mij nog niet veel zin om te komen. Toen kwam er een co-assistent die ging proberen een draadje op je hoofd te zetten en mijn vliezen te breken. Dit lukte haar niet helemaal goed, dus kwam S. de klinisch verloskundige, langs om het draadje te plaatsen, de vliezen te breken en ook mij een infuus te geven. Toen ze de vliezen brak kwam er heel erg veel vruchtwater mee. Het stroomde over het bed, zo op de grond. Alles was nat! Het bleef maar stromen. Draadje op je hoofd was wat gepruts, want je was weer wat omhoog geschoten, maar ook dat is gelukt. Toen het infuus erin, aangezet en afwachten. Langzaamaan kwamen er weeen. Mooi regelmatig, maar nog niet krachtig genoeg. Dus elk half uur werd het infuus hoger gezet. De weeen werden zwaarder en gaven een soort zenuwpijn in mijn onderrug en benen. Maar ze waren nog steeds niet krachtig genoeg. Op een gegeven moment werden ze alleen maar onregelmatiger. Dan was de ene wee nog niet afgezakt en volgde de volgende al. En soms zaten er 5 minuten tussen. Om 16.30( 8 uur na het breken van de vliezen en het op gang komen van de weeen) Had ik 3 cm ontsluiting en kon ze je handje voelen. Na overleg met dr. van Loon werd er besloten af te wachten. Het was nog mogelijk dat jij je handje terug zou trekken zodra je verder zou indalen. Ze lieten een arts assistent nog even mee kijken, wat een botte boerin was dat! Die probeerde je terug te duwen en deed mamma erg veel pijn! Dit heeft mamma wel gezegd, en gelukkig kwam zij ook niet meer. Er werd verteld dat ze om 18.30 weer terug zouden komen om te kijken welke vooruitgang er was. Doordat er nog 2 bevallingen waren(die op dat moment gingen bevallen) werd het pas 20.30 dat ze kwamen kijken. Helaas was het nog steeds maar 3 cm(12 uur na het beginnen van de weeen) en toen pakte jij met je handje de vinger van de arts assistent. Voorzichtig werden we voorbereid dat het waarschijnlijk een keizersnede zou worden. Ik vond het allang prima, we waren allebei moe en 12 uur lang weeen is ook wel vermoeiend. Om 21.00 kwam de gyneacoloog ook even kijken of het echt een keizersnede zou worden. Ook haar gaf je een handje en zij kon je hele onderarm al voelen. Op deze manier zou het niet lukken! Toen werd het infuus met weeopwekkers losgekoppeld en gelijk hielden de weeen op, mamma moest een grappig jasje aan en kreeg een catheter. Ondertussen was er een hele lieve verpleegkundige die ons alles ging uitleggen en ervoor zorgde dat we wisten wat er allemaal zou gaan gebeuren en waarom. Ook was er een stagiaire verloskunde die met ons mee zou gaan. Om 21.30 werden we naar de operatiekamers gereden. Pappa kreeg een mooi pakje aan en werd naar een apart kamertje gebracht. Mamma werd naar de operatiekamer gebracht en moest van het bed op de operatietafel. Daar werd ik aan allerlei apparaten gelegd en werd ik in de gaten gehouden. Er waren allemaal lieve operatieassistenten en anesthesieassistenten die me geruststelden en met me praten. Ook hebben we veel grapjes gemaakt, gek genoeg was ik heel ontspannen. Ik wist precies wat er zou gaan gebeuren(ben verpleegkundige en heb al een keer een ks mogen zien). Toen werd me gevraagd of ik rechtop wilde gaan zitten voor de ruggeprik. En zo goed als dat gaat met een enorme buik een bolle rug maken. Voordat ik het wist zat de ruggeprik er al in en kreeg ik een heel raar gevoel in mijn benen en buik. De ruggenprik zat wat te hoog en ik kreeg wat moeite met ademen, maar dat gaf allemaal niets. Gewoon rustig doorademen... Pappa kwam ook de operatiekamer in en kwam bij mij zitten. Voordat ik het doorhad waren ze begonnen met het openmaken van mijn buik. Toen was het bijna 22.00 Op een gegeven moment zag ik ze met allemaal zakken zoutoplossing en venofundin bezig. Ik keek om en zag dat mijn bloeddruk nog maar 80/40 was, gevolg van de ruggeprik, want gelukkig heb ik maar 500cc bloed verloren. Toen vertelde ze me dat ik wat geduw en getrek kon voelen en dat dat wat vervelend kon zijn. Ook dit viel mee, en voor je helemaal uit mijn buik was, begon je al te huilen. De tranen rolden over mijn wangen, daar was ons mannetje dan eindelijk! Ik mocht je even zien voor je naar de kinderarts ging. Daar mocht pappa nog het laatste stukje van je navelstreng doorknippen en kreeg je een mooie apgar van 9-10-10. Toen werd je bij mamma neergelegd en mocht ik je aanraken en knuffelen terwijl de gyneacoloog bezig was met hechten.Niet te lang want het was koud op de ok, dus werd je in de couveuse gelegd en kon ik naar je kijken. Ondertussen had ik het heel erg koud en bleef ik maar rillen. De emoties, hormonen en lage bloeddruk zorgden hier voor(en de kou) ik kreeg een lekker warm dekentje over en voor ik het wist werden we naar de verkoever gereden. Op de verkoever werd je bij mij neergelegd en mocht je aan de borst. Wat een heerlijk gevoel!!
Ik moey morgen naar de gyn hihihi das raar om te zeggen heb na controle hihihihi mijn kleine man heeft trouwens krullies heel schattig.. Bovenop zie je het goed wou foto maken maar daarop zie je het niet goed... Aiden noem ik altijd trilbeentje hij trilt met zijn benen
wauw meedje wat mooi geschreven zeg!!! krijg er kippevel van!!! enne je gaat het wel redden hoor zo alleentjes met T... het is even wennen maar gaat helemaal goedkomen!! bloemmie ik zat net in je topic te lezen en ben het eens met de prikkels en de visite!! had ik helemaal niet aan gedacht toen je vertelde van je s-zusjes!! hopelijk gaat het beter met Mira nu je de visite stop hebt gezet!! hihi flowert jij ook een kleine krullebol? K.yaro ook hoor... en op de foto ook niet te zien!!! veel plezier morgen bij de gyn... SQ doe je wel rustig aan? je kunt nu wel als een kieviet rondlopen maar straks krijg je een terugval... ben ik heeeel erg voor gewaarschuwd door de kraamhulp en 3 vk's.... oeh wij moeten morgen met K.yaro naar de kinderarts... hij heeft een hele rare plek op zn pols en daar moet ff naar gekeken worden.. ze wisten net na de geboorte niet wat het was maar denken dat het overtollige bloedvaatjes zijn of dat ie klem heeft gezeten met zn pols... en woensdag naar het cb... eens ff kieke wat zij te zeuren hebben anti-conceptie: nog helemaal niet over nagedacht... we zien het wel... heb nu wel sinds gister last van slijmverlies met helderrood bloed... (eerder alleen bruine stinkende afscheiding )
@Muts; Mira heeft een rode vlek op haar wang.. Het leek op een geboortevlek, maar kan ook best een aardbeienvlek zijn. Ik ga er dinsdag ook even naar laten kijken.. @Flower; Hier ook krulletjes! Maar dan meestal na het douchen net als mij. Hihi Zo nu Mira een flesje geven en dan mijn bedje in. Trusten meiden! Duim voor me dat ik wat bij kan slapen
@Muts, vriendlief en de kraamzorg die zorgen er wel voor dat ik genoeg rust hoor. Ik draaf er niet in door ik wou alleen aangeven dat ik me heel goed voel. Ik pak gewoon mijn rust, maar loop regelmatig even heen en weer door het huis omdat beweging goed voor mij is met mijn verhoogde kans op trombose... Ik slik ook nog paracetamol voor het slapen en in de ochtend... Om te voorkomen dat ik in 1 keer een klap krijg! Liefs
hihi nee dan is het goed!! maar ik voelde me ook ontzettend goed en de kraamhulp heeft letterlijk dingen uit mn handen genomen maar toch voel ik mn lichaam nu af en toe nog... maarja ik heb wel 13 weken niks gemogen dus dan hakt het er wat sneller in maar jij hebt natuurlijk wel een wond aan je buik!!!
en is het gelukt? K.yaro heeft om 21.00uur een fles gehad en wij dachten allebei dat ie wel tussen 00.00uur en 00.30uur zou komen maar hij heeft doorgeslapen tot kwart over 5!!!
zo ik had ff zin om op iedereen los te reageren vraagje: hebben jullie alweer gezellig gedaan met jullie man? wij gisteravond vond het in het begin supereng en deed bij het naar binnen gaan wel ff heel ietsjes zeer maar het was vooral raar...
Ja ike ook al rengedeng gedaan muts was wat gevoelig aan me.baatmoeder en.een beetje.raar.hahahhhahahaa.. We dede het met condoom en.ik.vind het.noet.fijn met condoom... Maarja wil niet weer een kindke dus moest wel..