hier druk met voorbereidingen voor vanavond. Vriendlief is vandaag namelijk jarig en ik ben zelf 20 juli jarig dus we vieren mijn verjaardag ook vandaag alvast. Dus allemaal visite vandaag en morgen! Heb vanmiddag al monchoutaart gemaakt en heb net de worst, komkommer en kaas alvast gesneden. Zo even chicken tonight klaar maken en eten en daarna even afwassen en de boel klaar zetten voor de visite! Dus vandaar dat ik hier even niet aanwezig ben..... Liefs
Hihi hier met 8 maanden zwangerschap nog verhuisd, met 39 weken was de babykamer af. Strakke planning hè Inderdaad gewoon vanuit gaan dat het wel ff een tijdje duurt, dan maakt het ook niet uit. En of ze nou 1.5 jaar of 2.5 jaar schelen, zou mij eigenlijk niet uitmaken.
Wij hebben allemaal een virusje, niet echt griep maar koortsig, hoofdpijn, beetje ellendig voelen. Max ligt al vanaf half twee te pitten, mijn man al de hele dag zo'n beetje en Axel en ik zweten ons kapot. Alleen de kat doet het nog maar die ligt altijd al te pitten.
@Snieke; Beterschap voor jullie allemaal! Idd, dat maakt ook niet uit. Hoeveel zit er tussen Maxime en Axel? @Monika; Wat een leuke foto! En een hele mooie lach. Leuk he als ze zo lachen @SQ; Gefeliciteerd met je vriend! En jij ook bijna. Mijn man is ook bijna jarig, 18juli. Hoe oud zijn/worden jij en je vriend? Wij zijn nu pas aan het eten want Mira was huilerig en hangerig. Heb honger, dus ik ga aanvallen! Haha
23 maanden, in 3 maanden raak terwijl we bij de 1e meer dan een jaar over gedaan hadden. Maar is wel handig, hebben alle kleertjes al voor de juiste seizoenen
23maanden is erg leuk! En dat is snel de 2e keer Hier gaan Mira's kleren ook netjes in een koffer voor het geval dat de volgende ook een meisje is
hihi vanmiddag had ik de strijk klaar en zei tegen manlief "wat wil je dat ik met de kleertje van K.yaro doe die te klein zijn???".... hij: wat wil jij?? ik: tja sommige dingen bewaren voor een evt. volgende maar sommige dingen op mp... hij: ja ik weet het echt niet hoor... ikke: nou als ik jouw strijkkaart (spirituele kaart die mn dinnetje heeft gemaakt) moet geloven dan krijgen we over een paar jaar er nog 1 bij.... en dat is dan een meisje dus hij "BEWAREN WAT KAN en als het straks toch een meisje is dan gaan we weer helemaal los met kopen " het dochtertje van mn dinnetje zei tijdens mijn zw. steeds "dit is een jongen en straks krijgen jullie een meisje"....
Het zou natuurlijk leuk zijn als de volgende hier een jongen wordt, maar ik heb zo het vermoeden dat het weer een meisje wordt. Al mijn vermoedens zijn bij Mira uitgekomen, zelfs haar geboortedatum. Dus wie weet haha
Hai meiden, Hier even gauw ego.. Vandaag zijn we de stad in geweest met onze kleine meid. Ging hardstikke goed heel lief geweest (off course hihiih) Flesje gegeven bij de v&d had madameke weer wat nieuws te kijken. We hebben ook de babydoos bij prenatal opgehaald. Leuk bordje en weeer een potje fruit. Maar ja alles wat je krijgt is weer mooi meegenomen. Luna heeft ons weer een lekkere nachtrust bezorgt. Ze had geslapen van 23.30 tot 08.00 uur. Heerlijk. Sinds gistermiddag heeft Luna meer honger. Eerder maakte ik 130/4 en nu kan ze met gemak 150/5 op. Net met de voeding van 18 uur had ik 150/5 gemaakt en daarna nog 2x 30/1 en dat ging er nog met gemak in. Ach ja als ze honger heeft krijgt ze hoor. Dr zijn ook dagen dat ze beetjes in dr fles laat staan dus ja ik ben daar niet zo moeilijk mee in En dat zal dan ook wel compenseren met een nachtvoeding die ze dan mist. Morgen een dag zonder plannen. Zal ook wel niksen worden. Morgen zal vriendlief wel Formule 1 kijken en ik wat in mn huis doen. Hoooog nodig. Kan wel merken dat de nesteldrang weg is. Ik houdt het wel bij maar tis niet meer zo dwangmatig. Ow ben gister trouwens op na controle bij de gyn geweest. Maar steld ook eigenlijk geen bal voor. Misschien wel als je een heftige bevalling of keizersnee hebt gehad. Maar ik vond het eigenlijk nergens voor nodig. Nu alleen aan het twijfelen of ik qua anticonceptie een Mirenaspiraal wil of toch aan de pil. Wij willen over 2 jaar wel weer voor een brusje gaan dus ja... Dinsdag met Luna naar het cb... Ben benieuw naar dr lengte enzo!!!! Liefs xx
Wat betreft kleding volgende kindje en seizoenen.... dat kwam hier dus mooi uit. Mariëlla en Dominique zijn beide voorjaarskindjes, dus kan waarschijnlijk veel hergebruiken. Maar als Do niet zo vlot groeit als Mariëlla deed.... dan zal ik straks mogelijk toch dingen moeten bijkopen... maar dat zien we dan wel weer. Ach en anders is er altijd nog een aanstaand neefje/nichtje wat er gebruik van kan maken. Deels kan er ook wat richting de as kleinZOON ..... jaaaaaaa stiefje is in verwachting van een kereltje!!! Moet zeggen dat ik toch wel graag een derde zou willen hoor zoals het nu staat. Maar vriendlief maakt ook regelmatig toespelingen over een evt derde, ondanks dat hij voor de geboorte van Dootje altijd heeft geroepen dat twee (eigenlijk drie voor hem ) genoeg was en dat hij wel snel een "knipje" zou laten zetten. Ik heb duidelijk aangegeven dat de baby er dan eerst maar eens gezond en wel zou moeten zijn en dat we het dan nog wel eens zouden bekijken.
Heb eens wat sites lopen doorneuzen mbt besparen, budgetteren en aanverwante zaken... maar daar kom je best leuke tips tegen hoor Soms zijn het "open deuren", maar soms ook echte eye-openers. Heb vandaag al eens de inkomsten en uitgaven goed op papier gezet. Nu eens gaan kijken adhv een kasboek waaraan we zo wekelijks geld uitgeven, het geld "smelt" ons regelmatig uit de portemonnee vandaan en vaak weten we niet eens waaraan het is uitgegeven. Ja impulsaankopen uiteraard! Ja met twee kindjes in de luiers gaat het sowieso hard met de luiers en de luierdoekjes. Ik gebruik nu wekelijks minimaal 2 vuilniszakken ipv eentje.... en die krengen kosten hier 90 cent per stuk!!!! En dan zou je zeggen "Koop dan Komo's".... maar dat mag hier dus niet. Dit is een manier om de mensen aan het afvalscheiden te krijgen. We hebben blauwe zakken voor papier, gele zakken voor plastic/conserven/foliepakken etc. Deze zijn gratis. De grijze zakken zijn dan voor het restafval en daarvoor betaal je dus 90 cent per stuk. Verder mag je ook nog groene zakken kopen voor het bladafval etc, maar dat hebben wij niet nodig met onze compostbak/hoop. Nee zal blij zijn wanneer Mariëlla zometeen geen luiers meer nodig heeft.
Marjan gefeliciteerd dat jullie een kleinzoon krijgen! Dan krijgen jullie meiden er een leuk neefje bij
marjan gefeliciteerd met jullie as KLEINZOON was de echo verder goed???? (denk het wel maar toch ff voor de zekerheid vragen!) pff 90 cent per zak.... kun je niet een vuilniszak meenemen naar je werk en daar in de container droppen???
@Marjan; Gefeliciteerd met je aanstaande kleinzoon! Hier weer een wat mindere nacht gehad. Het lijkt wel om en om te gaan. Goed slecht goed slecht. Nou ik ben echt doodmoe. Straks maar even kijken of ze nog wilt slapen, dan duik ik ook nog terug mijn bedje in.
@Bloemm, Vriendlief is 27 geworden en ik word 24! @Marjan, wat leuk een kleinZOON. Goedemorgen deze PRACHTIGE morgen!!!! Ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk zo vrolijk.... ik ben vandaag zo vrolijk zo vrolijk was ik NOOIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vriendlief is gisteravond op zijn eigen verjaardag ten overstaan van allemaal lieve vrienden van ons op zijn knieen voor mij gegaan en heeft mij ten huwelijk gevraagd!!! Ik was compleet verrast en wist echt niet dat hij dat gisteravond van plan was. Dus nu zijn we officieel verloofd!!! Heerlijk gevoel moet ik zeggen.. En ik kijk er nu al naar uit om dingen voor te bereiden!! Liefs
Dank voor alle felicitaties!!!!! Ja de echo was prima. Verder geen op- of aanmerkingen mbt de echo. Wel wordt stiefje extra in de gaten gehouden ivm haar hoge bovendruk. De gyn vond het nog niet direct schokken ( 160/80 ) maar wilde haar dus wel vaker zien. Nu moet ze eerste de Methyldopa opmaken en over anderhalve week terug voor controle. Dan wordt besloten of ze mag stoppen of dat ze deze medicijnen moet doorslikken gedurende de zwangerschap. Muoh dat doen we ook wel eens wanneer we veel hebben hoor. Maar van de andere kant.... toen we nog in Brabant woonden werd er betaald per containerleging... en dat was ook niet goedkoop hoor. Alleen dit voel je wat eerder in je portemonnee omdat je direct negen euro moet afrekenen aan de kassa voor 10 zakken
Ha Sunny, ik had het al gelezen op de hyves... maar nogmaals van harte gelukgewenst. En ga lekker genieten van alle voorpret mbt de voorbereidingen van jullie grote dag!!!!