tnks voor die lieve woorden van me filmpjes hoest hier meiden hier gaat het goed hoor romy ligt lekker t tukken en ik ga zo even op de bank tv kijken maar eerst sigaretten tijddddd...!!!
Hier ligt ook een kleintje lekker naast me te kletsen. "Ik wil nog helemaal niet slapen mama". Nou ja wat ze nu wakker is/blijft, slaapt ze hopenlijk vannacht weer. Do heeft sinds gisteren ook haar duim gevonden, op haar knuistjes sabbelen/knabbelen deed ze al langer, maar echt de duim in dr mond nog niet. We hebben vooruitgang inde zindelijkheidstraining Komt M in dr blote billen van buiten naar binnen lopen "poepie gedaan". Dus ik dacht dat ze had gepoept en daarna dr luier had uitgetrokken. Heb dr snel een beetje schoongemaakt en weer op de pot gezet... daarin deponeerde ze ook nog wat. Maar wat schetst mijn verbazing buiten.... ze had de luier netjes uitgedaan.... en had haar grote boodschap dus op het gras gedaan Met andere woorden... ze voelt het aankomen!!!! JOEPIE. En zojuist trok ze haar korte broek en onderbroek uit.... omdat ze moest plassen!!!! Waar het mooie weer al niet goed voor is *Cheering smiley*
wat goed van M.!!!! als ze het eenmaal doorheeft dan is het zo gepiept!! en dan de nachten nog... hopelijk doet ze het net zo goed als mn grote kanjer... die was binnen 2 weken zowel de dag als de nacht zindelijk!!!
Zoooo dat is snel dan van M Muts!!! Prima!!! En dan zeggen ze dat meisjes sneller "schoon" zijn dan jongens... dan is die van jou toch wel weer de uitzondering die de regel bevestigt hè. Ik heb nu eerst zoiets van "eerst overdag maar schoon en droog" en dat eens een poosje volhouden en dan inderdaad later kijken of ze ook snachts droog kan blijven. Alleen nu moet ik mn vent ook nog zover krijgen dat ie niet te "makkelijk" is. Daarom had ze dus vanmorgen ook weer een luier aangekregen... omdat meneer :x geen zin had in iedere keer natte kleren :x Duuuuhhhh... de zomer is juist de beste periode om ze "schoon" te krijgen.... dan is het niet zo erg wanneer ze eens een ongelukje hebben!!!! Daarom probeer ik het nu nog te doen, omdat ik nu nog twee weken thuis ben en hem daarmee kan helpen. Ik begrijp ook wel dat het voor hem straks lastiger wordt vier dagen in zn eentje met een lastige dreumes en een beebje van drie maanden.
Wij hebben lekker een dagje gewinkeld en zitten nu bij de Macdonalds. Hihi, had ik echt even trek in!! Ik zat al dagen binnen, wou echt naar buiten met dit mooie weer. @Marjan; Wat goed van M. zeg @Muts; Hoe gaat het zonder je mannetje? (M.) Je zal hem wel enorm missen.. Ik ga eten, zwaai zwaai
Ooh ja, ben vergeten te vertellen hoe het met de Fysio ging! De afplatting is echt minimaal en normaal komen we bij veel ergere gevallen zei ze. Met een paar simdele oefeningen moet het binnen een week goed komen. Mira haar linker spier in haar nek moeten we krachtiger zien te maken. Dus dat wordt veel oefeningen met haar doen deze week, van de week komt ze weer langs. Hele leuke vrouw was het! En zo fijn dat ze gewoon bij je thuis komen. Okê nu ben ik echt eten
Zo gisteren was ik begonnen met reageren. Ik ga nu maar even verder Wouw bloemie.. Wat leuk. Spannend zeg! Straks loop je weer met een dike buik. LEUK!!!!!! En wat fijn dat Mira zo lang sliep. Sam zijn record is maar 5 uur Hopelijk snel door pitten hoor En fijn inderdaad dat de fysio thuis komt. Hopelijk sterkt haar spiertje snel aan Muts: Sterkte de komende weken zonder je kleine grote kerel SQ: alsnog gefeliciteerd met de verjaardag van je vriend. GEFELICITEERD MET JULLIE AANSTAANDE HUWELIJK WAT LEUK! het is echt geweldig. Geniet van de voorbereidingen. Ik zou iedere dag ewl willen trouwen SNieke; voelen jullie je al wat beter? Hopelijk wel en anders beterschap voor jou en je gezin Monika; wat een stoere foto van je kleine man. Dat tshirt heeft Samuel ook Zo lief Meimamma; succes morgen bij cb Hopmarjanneke; leuk die kleinzoon. Gefeliciteerd Snieke, ik heb facebook. k stuur je wel een pbtje.. Ik ben niet zo veel meer @ hyves Sabbbelen: Samuel pakt vaak zijn vuistje om aan te likken en op op te sabbelen. Sinds kort pakt hij met zijn linkerhand een rammelaar en die sabbelt hij ook af. Voedingen: Samuel komt nu om de 2, 2,5 uur. Ik heb nog wel borstvoeding, maar hij is nu zo rustig door die kunstvoeding. Ik twijfel nog. Erg he? Ik ben niet eens zo een borstvoedingsmaffie type, maar ik wil achteraf niet zeggen ' te snel opgegeven '. Dus van de week probeer ik weer afgekolfde ingevroren melk met jpbm en als dat niet lukt pecht hoor. Daag Kindje: Ik heb ook weer zo'n behoefte aan zwanger zijn, maar ik wil eerst verhuizen. Mocht het eerder komen, welkom maar in de ideale situatie hebben we een ander huis. Met mijn rijbewijs wil ik ook gaan beginnen en dan een klein autotje erbij zodat ik wat mobieler ben. Ik heb niets tegen het OV, maar auto is gewoon makkelijker. Maar het kriebelt enorm hier hoor. Ook bij manlief Flowertje; van de week ga ik de filmpjes kijken. Ben benieuwd. Zag dat je zou gaan zwemmen. Was het leuk? Nou fijne avond moppies
Nou het was net drama hier! Mira krabde langs haar aardbeienvlekje en het ging me toch bloeden! Gelukkig had ik op internet gelezen dat zo'n vlekje flink kan bloeden.. Anders was ik waarschijnlijk in paniek geschoten. We zijn bij de HAP geweest en het heeft 1,5uur gebloed. Arm kind.. Gelukkig had ze er geen pijn van, ze was de hele tijd gewoon vrolijk en lachtte naar me, ze dacht dat ik met haar wang aan het spelen was.. Maar ik was gewoon aan het drukken op de bloedende plek, om het te stoppen. Haha echt een gekkerd is het. 3augustus moeten we voor dat vlekje naar het AMC. Ik vrees dat ze 'm willen weghalen, maar dat betekend dat ze onder narcose moet. Of ik moet wachten tot het vanzelf weg gaat, maar dan moet er wel uitgesloten worden dat het niet naar haar neus of mond groeit. Dat kan haar ontwikkeling belemmeren namelijk en dan staan ze erop om 'm weg te halen.. Maargoed, heb nog even de tijd om na te denken wat ik nou precies wil. Ze slaapt nu lekker dus ik duik er ook in, Ik hoop op een nacht net als gisteren
hmm klinkt als mijn ex.... M. ging een paar keer naar hem toen van "pappa ik moet plassen" en M. kreeg als antwoord "plas maar in je luier want die heb je toch om" de vrouw van mn vader heeft M. toen een keer opgepakt en op de wc gezegd met de mededeling "is veel moeite he???":x
ow bloemmie wat vervelend dat het zo flink heeft gebloed!! maar wel fijn dat ze er geen last van had... moeilijke keuze he van die narcose?? wij moeten morgen met K. naar de kinderarts in het Radboud voor de vlek op zn pols... wordt er waarschijnlijk een echo van gemaakt om duidelijkheid te krijgen wat het nu eigenlijk is (8 kinderartsen die het niet weten en ervan uit gaan dat het overtollige bloedvaatjes zijn...) ik mis M. gigantisch!!! en hij is net 3 van de 22 dagen weg heb wel een leuk projectje.. we zijn zn kamer aan het opknappen.. morgen ga ik beginnen met behang afkrabben... dan opzoek naar rolgordijnen en opnieuw behangen... dan nog een muurtekening maken van Mario in een kart weltrusten maisjes!!
Goedemorgen meiden, Hier even snel ego want ik verwacht dat Luna ieder moment wakkker wordt... Gister heb ik haar de hele dag flessen van 150/5 gegeven i.p.v 120 of 130/4. Ging super goed! Alleen gisteravond kwam ze al om half 10 voor een voeding dus ik dacht, beetje ongelukkige tijd om de nacht door te komen. Dus heb ik een fles 180/6 gemaakt, pitmeel erin. Ze heeft er wel een uur over gedaan om `m op te krijgen.. Iedere keer vechten tegen dr slaap. Als we dan de speen uit dr mond haalden dan begon ze te jenegelen en dronk ze weer verder. Maar ja uiteindelijk had ze m op en ligt nu nog steeds te pitten!! Gistermiddag had ze na 150/5 4,5 uur tussen dr voeding gelaten! Maar ja de volgende voeding kwam ze weer na 3 uur. Maar al met al zat ze gister wel op 5 voedingen i.p.v 6! Dus gaat hier goed wat dat betreft. Om 10.40 uur hebben we afspraak bij het cb! Maar zoals ik mijn sochter bekijk gaat het hardstikke goed met haar dus ik ga uit van positief bericht. Nou, hopelijk straks wat meer tijd om te reageren ik hoor wat gerommeluit de slaapkamer komen dus duurd niet lang meer voor de kleine uk wakker wordt. Marjan dubbel gefeliciteerd met het babynieuws xx
Hey meiden. Goedenmorgen allemaal Fijne dag toegewenst Bloem; wat eng zeg. Hopelijk kunnen jullie snel een beslissing nemen over de vlek. Wel een hele zware beslissing want algehele narcose is niet zomaar iets. Sterkte met het nemen van de beslissing! Mutsieputsie; succes in het ziekenhuis Hebben ze ook uitgelegd hoe je aan overtollige bloedvaatjes komt? Of is dat gewoon zo en is er geen verklaring voor te vinden? En logisch dat je die kleine zo mist. Mijn nichtje is nu al een week op vakantie en ik mis haar enorm. kun je nagaan; het is niet eens mijn kind Meimamma; wat drinkt en slaapt ze goed zeg. Heerlijk. Die kleine van mij is soms best een rare hoor. Flesje van 150/5 dronk hij de laatste dagen niet leeg, maar kwam wel om de 2/ 2,5 uur. SInds gisteren geven we hem 180/6 ( comfort tegen krampjes met bpm, dus extra dik ) en die drinkt hij wel leeg. Komt hij alsnog om de 3 uur. Met een nummer 3 speen van difrax. Maar net, had hij de hele fles leeg en werd hij na 3 uur wat onrustig, dus ik dacht dat hij weer moest eten. Maar hij heeft nu maar 40cc gedronken en is KO. Hopelijk vindt hij snel zijn ritme weer, want nu is het raden en gissen. LENGTE: Hoe lang is jullie kind? BIJ het cb op 30 juni was hij 61 centimeter. Ik heb toen een slaapzak van 65gepakt voor hem, want die andere werd krap. Maar nu 12 dagen later is maat 65 ook te klein voor hem en ga ik naar de volgende maat. HIj ging al boven de groeicurve met zijn lengte en nu is hij weer zo snel lang geworden. IS dit wel normaal zo snel??? :S
Even snel want moet zo naar de gyn voor na controle! @La palma, Ik ben met Jelke vorige week naar het CB geweest. Hij was toen 5 weken oud en zit nu al op 60,5 cm qua lengte. Dit is inderdaad boven de groeicurve, maar ja sommige kindjes zijn gemiddeld gewoon langer. Ik weet niet hoe lang jullie zelf zijn??? Maar als de ouders lang zijn is het niet zo gek dat jullie kindje ook lang wordt. Hier is dat dus niet het geval. Ik ben 1.73 en vriendlief is 1.80 Dus das vrij gemiddeld.... Liefs
Ik ben 1.68 en mijn man 1.76. Dus we zijn eigenlijk helemaal niet lang. Daarbij zijn we beide de ' langste ' in onze families. Hahahha grappig. En weet je wat nog grappiger is: de vk zei altijd dat we een vrij korte baby zouden krijgen. Korter dan gemiddeld hahahahahah
Mira zou ook heel klein en kort zijn. Voor haar gewicht en leeftijd zit ze boven het gemiddelde. Dus helemaal niets van waar Ze was vorige week bij de prikjes 4750gr en 59cm (terwijl ze 10dagen daarvoor 56,5cm was) Mevrouwtje schiet dus ook de lengte in. Ze heeft ook echt lange benen. Ik ben net aan 1.60 (dus van mij zal ze het niet hebben) en mijn man is 1.76 ofzo, en zijn kant van de familie is best lang.. Ook de meiden, dus daar zal het wel aan liggen. En dit zegt niets natuurlijk, ik groeide en groeide tot ik op mn 11de ongesteld werd en dat was het, daarna ben ik nauwelijks nog wat gegroeid Hier een geweldige nacht gehad, weer! (Ook een applausje voor Luna) Ze heeft gisteren om 21.45 de laatste fles gehad en rond 22.15 lag ze in bed. 07.30 was ze pas weer wakker Daarna was in een snelvaart de fles van 165cc leeg en weg was Mira.. Naar dromenland! En daarna hebben we met zijn drietjes nog geslapen tot 10.30! Nu even ontbijten, aankleden etc. En dan maar eens kijken wat we gaan doen. Ben echt niet van plan om thuis te zitten met dit weer
@Palma; Mira doet altijd gek met haar voedingen als ze een sprongetje heeft.. Dan gooit ze haar hele ritme om en drinkt ze iedere keer heel vreemd. De ene keer 60cc de andere keer 100cc en ga zo maar door. Misschien heeft kleine Sammetje ook een sprongetje? (Dat rijmt )
*EGO* Vanmorgen op nacontrole geweest bij de gyn. Stelde vrij weinig voor inderdaad. Hij vroeg hoe ik de bevalling en de keizersnee heb ervaren. Nou de keizersnee is me uiteindelijk mee gevallen, maar de bevalling zelf was een hel... Nou dat was hij heel erg met mij eens. HEt was een ware rotbevalling. Verder even gehad over mijn factor 5 leiden. Die zou als complicatie kunnen opleveren dat de placenta minder gaat werken of zelfs er te vroeg mee ophoudt door een slechte doorbloeding, maar aangezien Jelke zo'n flink gewicht had en de placente er zelfs nog heel goed uit zag is dit dus niet aan de orde geweest en daarom mag ik bij een volgende zwangerschap gewoon onder controle van een gewone verloskundige!!! En dan hoef ik pas bij 36 weken weer onder controle van de gyn (dit omdat ik een keizersnee heb gehad) Of de verloskundige moet eerder al vinden dat ik naar gyn moet omdat ze bijvoorbeeld denkt dat de baby weer een grote blijkt te zijn o.i.d. Maar goed ik mag dus bij een volgende zwangerschap naar de VK en dit vond ik toch wel leuk om te horen aangezien de VK mijn tijdens de intake had verteld dat ik onder controle van de gyn kwam te staan en bij eventuele volgende zwangerschappen ook per direct... maar dat hoeft dus volgens de gyn niet.... Liefs
Hee wat zijn jullie kindjes lang vergeleken met hun gewicht zeg. Axel was 'maar' 60 cm bij een gewicht van 6.1 kg, maar hij was wel aardig in verhouding. Maar goed alles is verder wel groot aan hem, grote handen, voeten, hoofd etc. Ach ja hij heeft nog een lange weg te gaan met een mammie van 1.85m en opa en oom van bijna 2 m. Gelukkig is papa wel 'normaal' haha. En inderdaad bloem het ligt er ook nog eens aan hoe lang ze doorgroeien, vooral bij meisjes kan dat echt veel verschillen hè. Maar inderdaad palma zo gaan de kleertjes wel hard hè? Muts leuk aan het klussen in Ms kamer! Ik moet hier nog 2 kamers behang afdoen en opnieuw behangen/verven dus nog even werk. Zo ik ga eens bij het manneke kijken, hij pruttelt
Jarin was vorige week 64 cm en 6500 gram. Ook lang dus. Hier gaat alles goed, de laatste dagen dat S. vrij is dus daar genieten we nog maar even lekker van!