Fijn dat het goed gaat bij iedereen! Wij zijn vandaag lekker de stad in geweest en hebben daarna bij mijn vader gegeten. Erg gezellig. Mira heeft net haar laatste fles gehad en gaat nu slapen. Ik duik ook zo mijn bed in. Morgen is Sam (manlief) nog vrij, dus ik ga het hele huis even opruimen. Kan hij even met Mira bezig zijn. Dan hebben we weer een fris en fruitig huisje Welterusten meiden!
oh dames, ik verwaarloos jullie helemaal. maar ik heb nog amper tijd om hier te zitten. Dewi heeft net de fles gehad en ligt weer te slapen. Heb gisteren weer gewerkt en het viel me niet tegen, niet dat het nu leuk was maar toch, je bent er even uit. Had geen moeite om dewi achter te laten bij oma. Had meer moeite met het feit dat ik moest gaan werken om het werken zelf zeg maar. heb natuurlijk ook 7 maanden thuis gezeten dus dan wen je er aan, en ik vond het wel prima thuis de laatste weken haha. ik moet om 11.15 weer naar het werk dus ga zo even de hond uitlaten en poetsen en eten en dan dewi weer een fles en dan kan ik gaan. zal van de week even proberen bij te lezen.
goedemorgen dames!! ff om updates vragen hoor: marjan hoe is het afgelopen met de oprit en de buurman??? en met autojacht?? flowert hoe is het met huizenjacht?? en met werken?? maar belangrijker: hoe is het met Ro????? aukje hoe is het met je onderkantje?? snieke was jij nou degene die ook een bakfiets had gekocht?? hoe bevalt ie??
zo ff reageren: senna wat fijn dat je D. met een fijn gevoel hebt kunnen achterlaten... altijd beter dan dat je aan de andere kant van de deur staat te brullen (i know!) oeh bloemmie lekker hoor dat S. vrij is... hebben jullie gister nog iets leuks gekocht??? en misschien rare vraag: je hebt het nooit over je moeder... is ze overleden of?? sq fijn dat je bij de volgende zw. bij de vk mag lopen maareh wat is Factor 5??? hihi snieke ben allang blij dat wij maar 1 kamer onder handen gaan nemen... manlief begon ook al over de zolder (extra speelkamer voor M.) maar dat is echt een puinzooi veel van de kamer van K. is daar heen verhuist en niet opgeruimd succes daarzo!!! lengte/gewicht: ik zal vanmiddag op het cb ff vragen wat hun verwachting is want de laatste keer voerde hij de lengte van ons beide in zodat hun ongeveer kunnen zien hoe de curve van K. loopt.... palmpje is het niet te warm voor een slaapzak?? K. ligt onder alleen een lakentje en die trapt ie snachts af omdat ie het warm heeft.... (leg er af en toe een badcape op zodat ie het niet koud krijgt maar dat vind ie dus helemaal niks!!)
zo en nu ego haha gister eerst naar het Radboud in Nijmegen geweest met K. hij heeft vanaf de geboorte al een rare plek op zn arm... 8 kinderartsen, het cb, de wijkverpleegster en nog wat mensen met jarenlange baby-ervaring (werk) wisten het niet... nou deze meneer kon ik wel kussen we kwamen binnen en het 1e wat hij zei "ow ik weet het al"... het zijn dus toch overtollige bloedvaatjes (rapid involuting congenital hemangioma met een duur woord haha)... * of het is binnen een jaar weg (hier ging hij vanuit) *of het groeit met hem mee en dan kan K. zelf de keuze maken om het weg te laten halen of niet... het kan geen kwaad dus geen zorgen oke ik kom straks terug want K. ligt nu al een uurtje in zn bedje te mopperen maar valt ook steeds weer in slaap... kga ff boven vertoeven..
@Muts; Nee mijn moeder leeft, maar we hebben al jaren geen contact. Het is een moeder die denkt dat ze een moeder is om het feit dat ze me op de wereld heeft gezet. Voor de rest is ze er nooit geweest. Mira heeft dus ook precies hetzelfde, een hemangioom. Maar dan dus naast haar neus en dat mag daar niet tegen aan groeien, want dan is het niet onschuldig meer. @Senna; Fijn dat je er geen moeite mee had Dewi weg te brengen.. En dat het meeviel op je werk! Mira heeft van 22.00 tot 07.00 en van 07.30 tot nu geslapen. Een heerlijke nacht weer dus
Goodmorning girlllzzz! Muts wat fijn dat je duidelijkheid hebt nu over dat plekje van K.-tje. En leuk hoor de kamer van M. in orde maken. Leuk voor hem als ie weer lekker bij jou thuis is. Snieke dus jullie gaan nog lekker behangen enzo. Altijd weer fijn als dat weer gebeurd is en het er weer netjes uit ziet. Bloemm jij ook weer een fijne nacht gehad. Heerlijk is dat he! En poets-ze vandaag Hier ook geen contact met mn moeder hoor. Mijn moeder denkt dat ze kinderen op de wereld heeft gezet om ze op verschillende fronten financieel uit te buiten.. Poeh Senna weer werken. Ik moet er voorlopig niet aan denken. Wel fijn dat je D. met een goed gevoel hebt kunnen achterlaten. Ik heb voorlopig nog een week of 7 voor ik weer aan de slag moet Hier was Luna gisteravond beetje nukkig. Hele avond het liefst willen drinken enniet willen slapen. Dus gisteravond na dr laatste fles om 23 uur gaan slapen tot 9 uur vanmorgen! Dit is al de 3de nacht op rij dat mevrouw 10 uur achter elkaar slaapt. Net heb ik dr gevoed en even met dr getut en nu ligt ze in dr ledikantje te pitten. We zijn er een beetje mee bezig om dr in dr eigen ledikantje te laten slapen. Vaak ligt ze beneden in de wagenbak en snachts naast ons in de reiswieg op de kamer. Dus overdag gaan we iniedergeval steeds meeer dr eigen bedje stimuleren en zo voeren we dat dan later door dat ze de nachten daar ook moet slapen. Vandaag verder geen plannen. Als het goed is wordt mn nieuwe foon vandaag bezorgt dus dan kan ik eindelijk tussen het voeden door enzo ook hier reagen Zal alleen wel ff een gegoochel zijn om zon Blackberry te installeren gok ik Zo nu eerst maar even een stukkie fruit eten en even stofzuigen. Ik loop nog steeds in mn pyama en was ook niet vanplan die uit te gaan doen vandaag xx
@meimamma; Als je even niet weet hoe het moet, geef je maar een gil. Ik zal het in de gaten houden hier Want in het begin is het een ingewikkelde telefoon inderdaad. Je hebt van die moeders .... Hahaha meiden! Ik kom echt niet meer bij. Mijn man zegt net; "Fun, ik wil vanavond die witte broccoli eten." Hahahahahahahahahaha Oftewel bloemkool. Hahahhahahahahaha
Lol witte broccoli. Moet je voor de gein eens groene bloemkool halen, dat bestaat ook, dan is ie helemaal van stuk! Meimamma we zijn in april hierheen verhuisd en toen hebben we eerst de kinderkamers behangen, tijdens de kraamweek is de vloer in de woonkamer gedaan, toen de keuken en de schuur, en nu pas komen de studeerkamer en nog een kamer die we overhebben (we willen misschien een au pair over een tijdje) aan bod. Muts ja de bakfiets, hij komt volgende week pas, dus nog even wachten. Mis je M al wat minder? Marjan wat goed van Mariella! Hier zijn we ook bezig met potty training maar het lukt nog niet erg haha! Wij zijn weer helemaal hersteld dus dat is fijn Maxime moest vanmorgen wel al zijn boekjes lezen, en al zijn auto's begroeten, hij had ze duidelijk gemist Zo ik ga maar weer eens een muurtje behangvrih maken. Wat een rotwerk dat behang afhalen.
@muts, factor 5 leiden is een stoornis in de bloedstolling. Hierdoor stolt mijn bloed sneller dan bij andere mensen, waardoor ik dus een verhoogde kans op propjes heb (trombose). Daarom mag ik ook niet aan de pil omdat die de kans op trombose ook verhoogd en dan gaat het bij mij dus dubbelop! Een zwangerschap verhoogd die kans ook weer en daarom stond ik vanaf het begin onder controle van de gyn. Ook omdat het invloed kan hebben op de bloedstolling in de placenta, waardoor je kindje dus achter kan blijven in groei... En ter preventie moest ik 6 weken lang na de bevalling (de kraamtijd) fraxipirine injecties gebruiken. Elke dag zelf zo'n injectie in mijn bovenbeen zetten om te voorkomen dat ik in het ''kraambed'' trombose krijg. Aangezien ik (gelukkig) nog nooit een trombose heb gehad en Jelke een flinke jongen was en mijn placenta er zelfs toen nog super uit zag vind de gyn het niet nodig om mij de eerste periodes van een volgende zwangerschap extra te controleren. Factor 5 leiden is een erfelijke bloedstollingsfactor. Mijn tante heeft al meerdere malen een trombosebeen gehad en is daar toen op getest. Toen bleek dat zij factor 5 leiden heeft werden al haar broers en zussen getest. Dus ook mijn vader. Die blijkt het ook te hebben, maar heeft ook nog nooit een trombose gehad. Toen bekend was dat mijn vader het heeft zei de huisarts dat als ik ooit aan de pil wou (ik was toen een jaar of 14/15) ik mij eerst moest laten testen. Dus dat heb ik op een gegeven moment gedaan en ik blijk het dus ook te hebben. Jelke kan het dus ook hebben al heeft het voor vrouwen meer invloed dan bij mannen omdat vrouwen toch met die pil zitten als anticonceptie. Ik heb er gelukkig tot nog toe geen last van gehad, maar het is dus ook belangrijk dat ik niet aan de pil ga en dat ik niet ga roken! Omdat ik daarmee het risico verhoog! Liefs
@Monika; Nee, hij weet gewoon niet hoe alle soorten groente heten omdat hij absoluut niet kan koken. Hij heeft ooit eens broccoli proberen te maken en dat was erger dan wat je in het ziekenhuis krijgt dus dat hebben we maar bij 1x gelaten. Hahahaha! @Snieke; Oh dat wist ik dan weer niet, een groene bloemkool! Ik denk dat ie het dan gewoon zou eten en denken dat het broccoli is hoor. Haha hij eet toch alles wat ie voorgeschoteld krijgt @SQ; He, dat is wel naar zeg.. Hoop dat je het nooit echt krijgt!! Boodschappjes zijn binnen, ik ga nu even wat eten en dan het hele huis aan kant zetten. Fijne dag meiden!
Snieke suc6 met bahang krabben! Bloemm makkelijk zon vent die alles eet wat ie voorgeschoteld krijgt. Die van mij is niet altijd even makkelijk. Maar ja tis soms met mannen net als met een kind. Hij moet ook weleens eten wat de pot schaft hihi En als ik loop te hannesen met die BB roep ik je hulp in Maar ja tis nog even afwachten. Pakketdienst komt hier meestal past tussen 4 en 5... Hier vanmorgen een zeer wakker kind.. maar ja das ook niet zo gek als ze voor de 3de dag op rij 10 uur heeft geslapen! Maar dan geef ik dr als ze wakker is een fles van 150/5 maar dan blijft ze steeds voor kleine beetjes voeding komen. Ik probeer nu ook meer tijd tussen de flessen te krijgen ze kreeg altijd om de 3 uur en ik heb het liefst nu om de 3,5 of 4 uur. Maar ze blijft maar komen om de 3 uur. Soms weleens langer maar dat rekken wil nog niet echt lukken. Terwijl ze wel meer krijgt. Hoe doen jullie dat? Nu ligt ze eindelijk (na een halve fles leeg te hebben gedronken *zucht*) te slapen beneden in de bak! Hebben jullie kindjes ook een mama-alarm?? Als zij zoals nu benden slaapt en ik ben boven slaapt ze heel onrustig en als ik in de zelfde ruimte ben gaat het super...
Hier eentje die een mama alarm heeft net als ik wil gaan eten of douchen. Haha ik ben echt blij dat manlief van 05.00 tot 13.00 werkt, dan is hij 14.00 thuis en kan ik nog van alles doen. Heerlijk is dat.. En ja een man die alles eet is ook wel fijn, maar ik ben ook echt een alleseter Zo nu ben ik echt weg! Ik hou het hier in de gaten voor je Meimamma!
haha meimamma... voeden: waarom geef je haar niet iets meer?? wij merkten vorige week dat K. steeds bij de fles van 19.00uur of 20.00uur maar bleef huilen.. hij krijgt nu iedere fles 200cc aangeboden en drinkt daar dan ongeveer 170cc van op en soms wil ie na het boeren nog een slok (oftewel de rest).... het om de 3,5 tot 4 uur komen is wel lekker maar misschien is L. daar nog niet aan toe.... K.-tje wisselt heel erg met de tijden want hij kan er makkelijk 5 uur tussen laten zitten maar ook na een krappe 3 uur weer komen (ligt eraan hoeveel hij heeft gedronken) bloemmie ik dacht dat je man de hele dag vrij was... ach nog 20 min. en hij is alweer thuis.... enne groene bloemkool kun je vaak bij de lidl kopen aha sq dus dat is factor 5.... wist ik niet.. weer wat geleerd hier dus het tegenovergestelde... heftige bloeding (meer dan een liter) na de 1e bevalling en bij de 2e heb ik een spuit in mn been gehad (die die trut niet goed heeft gezet want af en toe heb ik nogsteeds het gevoel alsof ik een stroomstoot in mn bovenbeen krijg ) snieke succes met het behang... ik ga morgen verder... heb nu net goeie kleren aan en geen zin om me weeeeer om te moeten kleden...
Mutsje hij is ook vrij Ik bedoelde in het algemeen dat het fijn is dat hij altijd vroeg thuis is, zodat ik dan meestal ook wat kan doen. Alhoewel hij einde juli/begin augustus een avondrooster heeft voor 10dagen geloof ik. Dan gaat hij 13.00 weg en is 21.00 vrij.. Dus 22.00 pas thuis. Dat is wel balen! (Lang leve mijn telefoon, ik maak schoon en ben hier tegelijk ) Oh en ik kreeg me net toch een paar rillingen.. Nu heb ik het heel erg koud en voel pijn in mijn keel. Neeeeee he !!
Mutsyyy met huizenjacht gaat het kut maarja ooit komt het goed.ooooooittt... met werk.tja nog.niks.gehoord vind het echt aso en.aan.de.ene kant kunnen.ze me rug op ... met ro gaat het goed af en toe een terug val of hij zeurd weer maar hij weet dat ik dan.weer zeg dat hij weg kan.gaan
Meimamma ik zou haar ook wat meer geven, en om die drie uur, mijn oudste deed dat ook en dat rekken ging ook niet, dus ik gaf hen gewoon weer. Maar goed die sliep echt heel lang 's nachts, dus ik vond het niet zo erg. Axel heeft echt totaal geen ritme, die eet gewoon wanneer ie zin heeft maar ik merk wel dat ie naar het eind van de dag steeds minder tussen de flessen laat. 'S avOnds heeft ie er een rond half 8 en dan weer een om 10 uur! Dan slaapt ie daarna wel tot de volgende morgen.
Goedenmiddag girls Hoe staat het hier met een ieder? Senna; weer werken. Wow.. Lijkt mij toch wel moeilijk om die kleine achter te laten. Maarja, je weet natuurlijk dat ze in goede handen is dat scheelt natuurlijk een hoop Mutsie; S ligt over het algemeen alleen in een zomerslaapzak. Ik heb niet het idee dat hij het heel warm heeft. nU ligt hij te tukken onder een lakentje. Spannend trouwens om te zien of zo'n plekje wegtrekt bij die kleine of blijft zitten.. Bloemie; fijn dat Mira weer goed heeft geslapen. Kunnen julile ook bijtanken. hahah @ witte broccoli hahahhaha. Hopelijk word je niet ziek, maar het heerst wel. Ik heb al een paar dagen keelpijn. Hopelijk zet het niet door Meimamma; woooow, wat houdt die kleine meid van slapen zeg. Heeeerlijk. Snieke; succes met het behang. Inderdaad een rotklus. Heb je zo'n stomer? SQ: nog nooit van gehoord, maar wel fijn dat ze zo preventief bezig zijn en goed opletten. Je ozou maar iemand hebben die het over het hoofd zou zien, ben je mooi klaar mee Hi Flowertje; hoe gaat het met je? Nog steeds zo druk druk druk? Lekker zagen je cakejes eruit vorige x MAMAALARM: Yep; denk ik even te gaan eten, douchen, stofzuigen of weet ik veel wat, en dan gaat zijn mama alarm af. Een papa alarm bestaat volgens mij niet. Erg jammer. Maarja het is niet anders he hahahaha BV Sinds net besloten om te STOPPENNNN!!!! Tsja. ik kan het blijven proberen, maar mijn arme kind glilt het uit van de krampjes en dat ga ik hem niet aan doen. Dus lekker over op kunstvoeding nu. Vanmiddag heeft hij zijn hele fles van 180 + 6 scheppen opgedronken. Tijdens het boodschappen doen viel hij even in slaap, maar was erna nog een uurtje wakker. Als hij het ritme van 3 uur zou aanhouden zou hij om 15.00 uur weer komen voor een flesje. MAAAAAAAAAAAAAAR, gezien hij alles op had zat hij zo vol, dat hij klokslag 3 uur in slaap viel en nu met papa een tukkie aan het doen is. Papa kwam thuis en gaat vanavond pas weer werken ( diploma uitreiking ) En vanaf vrijdag heeft papa ook 7 weken vakantieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
Palma heerlijk zeg werken in het onderwijs!!! Muts en snieke ik zou kunnen proberen dr meer te geven en eens kijken of dat helpt. Maar dan moet ze niet zon dag hebebn alsvandaag. Dr fles drinken in etappes. Ze heeft nog geen enkele voeding om de 3 uur gehad. Telkens etappes etappes etappes. En vandaag niet tot nauwelijks willen slapen. Heb dr net neergelegd loopt naar boven en begint weer uit het niets als een malle te huilen!!! Maar tot vant weekend nam Luna nog genoegen met 130/4 en sinds dr sprongetje van zondag wil ze ineens 150/5 en geef ik dr 180/6 voor de nacht. Volgens het cb gister moest ik het voorlopig overdag ook houden op die 150 omdat ze dr qua gewicht nog niet aan toe was meer te drinken... Ik ga maar weeer gauw naar beneden dr is er een niet van plan te stoppen met krijsen. Wat ben ik blij als het half 6 is en R. weer thuis is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! En mn telefoon is er ook nog niet gggrrrr!