Aukje.....Zindelijkheidstraining: op twee kleine ongelukjes na is M al de hele week schoon & droog. Maandagochtend begon het met een natte broek, ze moest kennelijk even wennen. En gisteren liet ze een scheetje.... dacht zij .... en ook wij Bleek dat ze toch dr broek vol had, jammer genoeg. Maar verder geeft ze het goed aan. Alleen moeten wij niet in onze eigen valkuil trappen van "ze is toch net twee minuten geleden al/nog geweest?" ..... vaak is ze niet voldoende uitgeplast cq uitgepoept en krijgt ze na een aantal minuten toch weer aandrang. Mbt beloning heel slecht maar ze krijgt iedere keer een snoepje. Dus dat moeten we toch maar eens gaan omzetten naar een ander systeempje. Je gaf aan dat je in maart/april ook al had geprobeerd.... Mariëlla ging al wel sinds januari of februari (weet niet precies meer wanneer ik t potje heb gekocht) "op de pot"..... met dr broek aan Ze vond/vindt het vreselijk interessant wanneer Heit of Mem naar het toilet moet en dan wilde zij ook op t potje. Tot ze op een gegeven moment achter in de stal aan dr broek/luier stond te trekken en te pulken.... naja luier uit en dan maar op de pot, dat was t allereerste begin. En pas sinds een paar weken zijn we er wat consequenter mee bezig en deze week dus helemaal! Ik heb goede hoop dat ze (op wat ongelukjes na) overdag zindelijk kan zijn wanneer ik weer ga werken over.... *ff tellen* 12 dagen
BV/Kolven..... ik kolf ook nog steeds en heb een klein voorraadje in de vriezer liggen. Nog niet zoveel als Aukje, maar E kan in ieder geval de eerste dag sowieso wel vooruit Overdag kolf ik meestal, deels uit gemakzucht en snachts/smorgens leg ik Dootje aan. Omdat ze nog altijd niet "wil" doorslapen snachts krijgt ze 's avonds een BV/KV mengsel van totaal 130 cc waarin twee schepjes KV zitten. Hierop slaapt ze wel beter, maar nog altijd niet door. Moet wel zeggen dat Dootje geen zwaargewichtje is, ze woog gisterochtend 5140 gram en loopt daarmee een beetje "achter" tov de gemiddelde groei van 150 gr per week. (dan had ze dinsdag 5300 moeten zijn) En al helemaal niet wanneer ik hoor/lees wat voor gewichten hier voorbij komen. Merk wel dat ze door het mengsel wat meer moeite heeft met poepen. Ze poept momenteel zo eens per twee dagen, en dan begint ze zo ineens heeeeeeeel hard te huilen en dan ook écht huilen, ontroostbaar eigenlijk. En een aantal minuten later zit er dan ook stijve poep in dr luier.... de luier daarna (meestal binnen het uur) zit dan ook weer aardig vol, maar dan met wat vloeibaarder materiaal
Zo nu ga ik eerst even kolven.... heb in ieder geval 1 zere tiet... ze heeft vandaag alleen maar tiet gehad... heb totaal niet gekolfd vandaag. En daarna probeer ik de kleine troela wakker te krijgen voor de laatste voeding.... in de hoop dat ze vannacht eindelijk eens doorslaapt.
Marjan het gaat goed zo te lezen met M..... *applausje* en heeft Dootje doorgeslapen?? wauw senna dat je de 1e werkweek er al weer op hebt zitten... is snel gegaan of niet??? vervelend dat je het werk niet helemaal afkrijgt maar kan een collega het dan niet overnemen??? palmpje hoezo neppe voeding? voor K.-tje is het echte voeding hoor!!! maareh idd krijgt S. dan geen last van krampjes??? en bloemmie heb je genoten van het douchen??? hier doe ik het ook regelmatig hoor.. leg ik eerst M. op bed en dan blijf ik boven eerst beetje keutelen en dan lekker uitgebreid douchen ego: K.-tje heeft geen last van de prikjes... woensdagavond wel een pcm-metje gegeven omdat ie echt pijn had aan zn beentjes (er na wijzen was al gillen)... maar verders niet ziek ofzo... gister behang geprobeerd eraf te halen op de kamer van M. maar het is van dat goedkope k*tbehang waarbij je eerst de bovenste laag eraf trekt (in kleine stukjes) en dan nog de plaklaag eraf moet zien te pulluken manlief moest gister een examen doen en die was er niet met het eten dus ik dacht "mooi pizza!!!" maar... s-moeder moet natuurlijk ook wat te happen hebben dus ik toch gekookt.. kom ik bij haar is er een vriend van haar die patatjes ging halen :x pff ze kan de halve dag bellen en sms-en maar mij laten weten dat ik niet voor der hoef te koken is te veel moeite... en gisteravond kreeg manlief telefoon van een "vriend"... zn vriendin was met 33 weken bevallen (wisten we al via hyves) en na een kort gesprek zegt manlief "ja als die kleine thuis is komen we wel ff langs".. manlief keek al niet naar mij want die wist mn blik al (dodelijk!)... zegt manlief weer "ja we komen als ie thuis is wel langs" dus ik met mn grote bek "en wanneer komen hun hier dan op kraamvisite?????" ow ik was echt zoooo pissed off... wel verwachten dat wij binnen 5 dagen op kraamvisite komen maar hun zijn na ruim 2 maanden nog niet geweest!
@Senna, jeetje eerste werkweek alweer... pff ik moet er nog niet aan denken om weer aan het werk!!! @Marjan, wauw goed zeg van M. dat ze zindelijk is overdag!! Super!!! Na dat Jelke hier weer midden in de nacht om 3 uur kwam heb ik een pak friso Extra gehaald! Dit is voor hongerige baby's en voor als laatste flesje voor de nacht. Hier zit meer zetmeel zodat ze een langer verzadigd gevoel hebben. Maar het is niet zo dat er meer koolhydraten o.i.d. in zit dus ze krijgen niet te veel voeding. Nou de laatste fles dus hiervan gemaakt en hij liet vervolgens wel wat staan, dus ik dacht meteen die komt vannacht nog voor meer, maar niets bleek minder waar... Om 22.30 de laatste fles dus en vanochtend om 5.30 meldde meneer zich pas... Dus dat is 7 uren er tussen. Dus ik heb goede hoop bij deze voeding en als hij hem helemaal op had gedronken had hij misschien nog langer geslapen!!! Liefs
@Senna; Wat gaat de tijd snel zeg! Je hebt al 1werkweek achter de rug.. Ik moet er niet aan denken een dag zonder Mira te zijn @SQ; Fijn dat die voeding beter helpt bij het slapen.. @Muts; Nou dat vind ik inderdaad geen vriend. Laat hun eerst maar eens naar jullie komen. Anders zou ik ook niet gaan. Hier een goede nacht gehad. Vandaag zijn we de hele dag alleen met Mira. Lekker een meiden-pyjama dag. Haha
ah wat een lieve foto, nu snel een fles in dewi stoppen want die is me toch aan het zeuren en miepen, tis nog wel wat te vroeg maarja.
ow flowert wat een mooi meisje heb je toch!!! (en ze lijkt sprekend op jou!!!!!!!!!!!!!!!) hihi ik heb nu ongeveer een halve fles van die pinacolada van bacardi op... JAMMIE JAMMIE JAMMIE
Mooi meissie Flower! Jammie jammie lekker mutssie! Ik ben me hier kapot aan het lachen om R. Luna is dr luier vol aan het knetteren op zn schoot en dr komt me een lucht af! Hij mag dr zo lekker verschonen Kunnen jullie kindjes ook zo veel geluid maken tijdens het drukken? Van de harde pers geluiden? Als Luna klaar is met drukken maakt ze ook altijd zon soort van hinnekend geluid. Jullie nog weekend plannen? Wij gaan morgen even naar een braderie en boodschappen doen en verder een plan-loos weekend... Xx
@Flower een echt prinsesje heb je zo zeg! @Meimamma, ja hier ook die harde pers geluiden. Hier: Sinds een paar dagen 'smakt' Gabriël tijdens het drinken van de fles. Alsof hij te weinig binnen krijgt tijdens het drinken....kan dat? Is de speen misschien te klein?
Monika ik heb de difrax fles en had de s speen. Luna maakte ook veel smakgeluiden toen heb ik de M speen gekocht, maatje groter, en nu geen last meer van
Ga morgen toch naar prenatal om de babydoos op te halen, dan ga ik gelijk de m speen halen. Want met de 3 standenspeen op de avent heb ik geen smakgeluidjes, maar vind die fles 3x niks.
Ik sport nu 3x in de week minimaal.. Ik woog voor mijn zwangerschap 72 kilo (bij 1.80) en twee weken terug woog ik nog 79. Bij L.yanne heb ik ongeveer 9 maanden erover gedaan om weer terug op dat gewicht te komen (+ figuur). En dat wil ik niet weer, en bovendien was ik toen minder aangekomen. Maar vandaag was ik al 76,5 dus ik ben al 2,5 kilo kwijt. Het allermooist zou ik vinden als ik weer 69 kilo zou wegen... maar dat al heel lang niet meer gelukt. Maar ik dieet er niet echt bij, want ik moet wel genoeg binnen krijgen voor de BV. @ Marjan: Ik ben nu twee dagen intensief bezig met oefenen met L. maar eerlijk gezegd gaat het nog voor geen meter... Ik zet haar op vaste tijden op het potje en heb haar thuis geen pamper aan maar ze heeft vandaag niets op de pot gedaan en dus 3 keer in haar broek geplast en 1 x gepoept. Ze doet wel haar best, maar volgens mij heeft ze het gevoel nog niet echt... Ik zet haar op de pot zit bij haar enz. en ze is er 2 minuten af en plast/poept in haar broek en daar schrikt ze dan ook van, en vind het vies. Dus ik heb niet het idee dat ze het met opzet niet op de pot doet. Ze gaat regelmatig met mij mee naar de WC (ook wel met heit trouwens) en dat vind ze bere intressant maar het lukt haar gewoon nog niet. Maar ik blijf toch nog even oefenen, misschien wordt ze zich er bewust van. Muts: Wat raar van je schoonmoeder, een smsje is niet te veel gevraagd... heeft ze jouw je pizza door de neus geboord. Zozo een halve fles pina colada... Lekker hoor! Ga ik gewoon ook doen.. en daarna nog even live voeden en dan kijke hoelang J.arin slaapt. (of misschien ook maar niet, als hij op zijn vader lijkt gaat hij dan behoorlijk snurken..) Flower: Jij bent ook goed aan het afvallen zeg! Top! Volg je een bepaald dieet? (misschien is het al eerder gevraagd hoor.. maar dan heb ik niet opgelet) Monika: Volgens mij is de drie standen speen van Avent meer een papspeen. Ik gebruikte hem hier voor L voor de papfles, maar dat was dan behoorlijk dik en dat ging er zelfs nog redelijk snel door heen... Meimamma: Haha vader was dus de lul! Mijn man vind het echt verschrikkelijk, staat er soms bij de kokhalsen... Dus die doet het bijna nooit; wel als ik er niet ben maar anders ben ik de sjaak. Maar dat is niet erg, ik chanteer hem daarmee haha. Kan hij lekker andere klusjes opknappen. Bloemmm: Is je pyamadagje lekker geslaagd?? Ik vind jou meid altijd zo'n knapperd! Verder ben ik het even kwijt... Mijn man is nu naar een trouwerij, ik sla even over (is de trouwerij van zijn ex en ik voelde me niet echt geroepen..) want we hebben aankomende week nog 3 verjaardagen... voor 1 heb ik oppas, bij nr.2 neem ik ze mee want dat is schoonmoeder haar verjaardag dus de eerste keer na het overlijden van schoonvader. Maar voor nummertje 3 twijfel ik nog wat ik ga doen... denk dat ik dan weer thuis blijf want er wordt daar altijd ook gerookt als een ketter.
@Muts; je schoonmoeder had het inderdaad even kunnen melden, had jij je pizzatje kunnen eten! @Flower; Ik ben altijd al een fan van Romy! Wat is ze weer mooi.. @Aukje; Dat vind ik lief van je, dankje! We hebben een heerlijk dagje gehad. @Meimamma; Haha! De poepluiers hier zijn helaas altijd voor mij We hebben tot een uur of 4 lekker op bed gelegen en voor de tv op de bank gehangen. Toen kwam manlief thuis en belde mn schoonvader of we kwamen eten! Nou dat hebben we gedaan en we hebben heerlijk gegeten. Mira is net in badje geweest, heeft haar flesje gehad en valt nu bijna in slaap. Dan duik ik er ook lekker in!
Wahihihi mutssss ik heb over jou en je fles pinocolada gedroomd we gingen samen zuipeeeehh alleen jij had al 3 flessen op en ik begon net in me droom smaakte hij goed
hahaha en lekker dat ie was joh!!! tis trouwens de pina colada van bacardi... en die is nog lekkerder dan de gewone s-moeder: ach ik neem het maar voor lief.. maar vind het wel vervelend... ga zo ff naar der toe om te overleggen wat ze wil met het eten aankomende week (wie kookt, wanneer tafeltje-dekje enzo).... pizza: die ga ik vanavond naar binnen werken manlief is hele weekend werken en die is niet eerder dan een uurtje of half 10 vanavond thuis... morgen moet ie ook dus ik ga zo ff kijken voor een kant-en-klaar-maaltijd voor mezelf....
Hier vanmiddag/vanavond ook een feestje. Dubbele verjaardag bij de buurtjes, vanaf 17 uur slingeren ze daar de BBQ aan.... en dat is meestal ook beregezellig daar. Voornamelijk een Fries/Nederlandse verjaardag, met een paar Duitse buurtjes erbij. Dus de kids gaan gewoon lekker mee. Dootje in de kinderwagen, kan ze ook gewoon lekker slapen en Mariëlla gewoon mee, die vermaakt zich prima. *Cheering smiley* Dootje heeft gisternacht en vannacht lekker doorgeslapen Om half 11 had ze nog de borst gehad en pas vanochtend om half 8 meldde ze zich weer.... hopen dat dat nu een beetje wil doorzetten Dan kan mama de accu in de laatste vrije week nog een beetje opladen voordat ze weer mag gaan werken. Mariëlla doet t ook super.... ze was gistermiddag de hele middag bij de buren .... en die hebben haar dus gewoon op de wc gezet ipv op het potje... en dat ging dus ook super goed. Al "grijpt" ze hier wel weer terug naar het potje.